високи обороти на празен ход
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 04 окт 2006, 12:26
- Модел на автомобила: ford focus
- Status: Извън линия
високи обороти на празен ход
Форд - Фокус 1.8 инжекцион 2001 год. 90 000 км.От една седмица имам следният проблем: Когато карам и изсключа от скорост оборотите се задържат високи (2000-3000) за около 2-5 секунди ислед това се нормализират. Когато колата е на място и форсирам няма проблеми- оборотите се връщат веднага. Иначе колата върви добре.
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 04 окт 2006, 12:26
- Модел на автомобила: ford focus
- Status: Извън линия
- ivaylo_shack
- потребител
- Мнения: 53
- Регистриран: 14 юли 2007, 18:48
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 1,6 Zetec-S
- Местоположение: Ямбол/Кюстендил
- Status: Извън линия
Re Форд - Фокус 1.8 инжекцион 2001 год. 90 000 км.От една се
Колега откри ли източника на проблема, че и аз карам такъв Фокус и от вчера ми се появи и тази беда!!! Не ми стигат проблемите с ниските обороти на празен ход и на бензин и на газ, че сега и това!
При мен обаче оборотите стигат 3000 и даже понякога тръгват и над 4000.
Когато натисна съединителя оборотите почват да падат и се нормализират, но не винаги. Видя ли че наближат 4000 и не спират веднага слагам на скорост и всичко си идва на мястото.
Ще ти бъда задължен ако успееш да намериш причината!!!!!
Ако някои има отговор, или поне правдоподобно мнение нека сподели!!!
При мен обаче оборотите стигат 3000 и даже понякога тръгват и над 4000.
Когато натисна съединителя оборотите почват да падат и се нормализират, но не винаги. Видя ли че наближат 4000 и не спират веднага слагам на скорост и всичко си идва на мястото.
Ще ти бъда задължен ако успееш да намериш причината!!!!!
Ако някои има отговор, или поне правдоподобно мнение нека сподели!!!
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 04 окт 2006, 12:26
- Модел на автомобила: ford focus
- Status: Извън линия
Здравейте и благодаря на всички които са отговорили! Ходих при специалист и ми казаха, че е много трудно да се намери причината. Казаха ми за сега само да ресетна комп. и да видя как ще се държи. Вчера разкачих акумолатора за 15 минути и засега всичко е наред. Може от тези жеги компа да се е побъркал. Навъртял сам за сега 50 км. И при мен оборотите бяха започнали да достигат 3000.
- ivaylo_shack
- потребител
- Мнения: 53
- Регистриран: 14 юли 2007, 18:48
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 1,6 Zetec-S
- Местоположение: Ямбол/Кюстендил
- Status: Извън линия
Re
Тъкмо се връщам от сервиза на Форд в Сливен. Качихме колата на компютър, изчистихме грешките и пак същото. От сервиза обвиняват датчика за скоростта VSS но не са сигурни. Отговора им бе, че за да локализираме проблема трябва да сложим нов датчик и да пробваме. Но не гарантират успех. Нов такъв датчик струва 230лв но за сега ще я карам така. Между другото това е доста срещан проблем при Фокус, или поне така ми казаха от сервиза.
PS
А имали са такъв проблем и при Мондео 2.0, но не споменаха коя година на производство.
PS
А имали са такъв проблем и при Мондео 2.0, но не споменаха коя година на производство.
- megyto
- потребител
- Мнения: 83
- Регистриран: 24 юни 2007, 19:20
- Модел на автомобила: Ford Focus 2.0 Zetec 16V '99 с ГИ; Ford Fiesta 1.3 '94
- Местоположение: Stara Zagora
- Контакти:
- Status: Извън линия
и моят фокус прави така от 3000 до 4000 оборота държи и странното е, че при ниски предавки става когато изключа от скорост за да намаля и след това да спра тогава се получава изклучвам от контакт и проблема е оправен до следващия път. в сервиза ми казаха че трябва да се смени нещо което струвало 220 лв. но не ми гарантират, че ще има ефект това се получава от клапата за въздуха засядала и влизал повече въздух така ми обясниха от сервиза
- ivaylo_shack
- потребител
- Мнения: 53
- Регистриран: 14 юли 2007, 18:48
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 1,6 Zetec-S
- Местоположение: Ямбол/Кюстендил
- Status: Извън линия
Re
На мен ми обясниха че проблема вероятно е в датчика за скоростта VSS.
Ако това наистина е причината аз си го обяснявам така:
Наи вероятно подава грешна информация на компютъра. При нормална работа на двигателя и при преключване от по-ниска на по-висока предавка, в момента в които натиснеш съединителя и отпуснеш педала на газта, компа автоматично вдига оборотите на двигателя, за да изравни оборотите на двигател и скоростна кутия. Точно в този момент датчика "бъгясва" и лъже за скоростта на въртене на първичния вал на скоростната кутия (от там датчика взима информация за скоростта на движение) и двигателя форсирайки се съмичък се опитва да изравнява оборотите.
Това съждение направих на база информацията от сервиза и от руската книга за фокус която си изтеглих!
В най-скоро време сте отида да сменя този датчик и ако е от него ще споделя!
Ако това наистина е причината аз си го обяснявам така:
Наи вероятно подава грешна информация на компютъра. При нормална работа на двигателя и при преключване от по-ниска на по-висока предавка, в момента в които натиснеш съединителя и отпуснеш педала на газта, компа автоматично вдига оборотите на двигателя, за да изравни оборотите на двигател и скоростна кутия. Точно в този момент датчика "бъгясва" и лъже за скоростта на въртене на първичния вал на скоростната кутия (от там датчика взима информация за скоростта на движение) и двигателя форсирайки се съмичък се опитва да изравнява оборотите.
Това съждение направих на база информацията от сервиза и от руската книга за фокус която си изтеглих!
В най-скоро време сте отида да сменя този датчик и ако е от него ще споделя!
- pifivo1
- потребител
- Мнения: 349
- Регистриран: 06 май 2007, 10:51
- Модел на автомобила: ford fiesta studio 1.25 16V zetec s газов инжекцион
- Местоположение: гр.Оряхово
- Status: Извън линия
Аз имах подобен проблем и ходих до Мото Пфое, там ми изчистиха грешките и почистиха моторчето за празен ход, но някъде из форумите четох, че комповете са адаптивни и като изключиш на голяма предавка - той задържа по високи обороти очаквайки да включиш на по голяма. Като включиш на скорост бързо падат оборотите - нали.Това може да е екстра, а не дефект???
-
- потребител
- Мнения: 1581
- Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
- Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
- Местоположение: Благоевград
- Status: Извън линия
Колеги ще ви моля само да снимате VSS датчиците на вашите коли за да може да се попълни тази тема започната от 2006 г. VSS - Vehicle Speed Sensor а истинсото и начало е от 2005 г
- snik
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 08 сеп 2007, 18:45
- Модел на автомобила: Fiesta MK IV Ghia 1,25i 16V Zetec-S
- Местоположение: Русе
- Контакти:
- Status: Извън линия
При мен проблемът беше същият, но дойде момент в който оборотите спряха да падат сами и при превключване от скорост на свободна, ако колата е в движение оборотите ми седят на последната си стойност без да падат. Първото което направих е да изключа VSS датчика и всичко се оправи. Един познат ми обясни че този датчик следи скоростта на автомобила и според нея определя оборотите. при повреден датчик в моят случай, ако автомобилът е в покой оборите не се задържат, когато е в движение се получаваше да си седят на 3000 - 4000 в зависимост кога точно съм изключил от скорост. 1 месец след това реших да почета из форумите какво пише по въпроса. Намерих тази статия и си свалих акумулатора за 15 мин. После го закачих, закачих обратно и датчика, запалих автомобила и без да подавам газ го оставих да поработи 5 мин. Засега всичко е наред не знам колко км. съм минал но проблеми с оборотите не съм имал. На всичкото отгоре ми се оправиха и оборотите на празен ход. седят си 950 и не мърдат, а преди играеха между 500 и 1000
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Сума нещо се изписа за пустия му клапан за презен ход, ама и аз да си кажа
Тая проста джаджа има много имена и това може да обърка човек:
-клапан за празен ход
-въздушен байпас за празен ход
-въздушен байпас на дросела
-байпас на засмуквания въздух..... и какви ли още не измислици на производителите. Бе изобщо, при всяка комбинация отдумите: празен ход, въздух, байпас, контрол, става въпрос все за тоя клапан.
Цялата идея е компа да подава въздук когато той, а не водача прецени.
Байпасът е или 100% отворен или 0% отворен, санким затворен. Междинни положения нама.
Три са случаите, при които намесата на клапана за празе ход е задължителна.
1. Запалване (стартиране)
-двигателят се нуждае от големи количества въздух и ЕКУ-то отваря клапана 100%
2. Празен ход
-празният ход трябва да е равномерен и стабилен
-празният ход трябва да е по-висок при студен двигател с цел неговото по-бързо загряване
-празният ход се повишава при прегряване, с цел увеличаване обема на охл. течност, прекарвана през радиатора=по-добро охлаждане.
-празният ход се вдига при повишена ел. консумация за да поеме по-големия товар на алтернатора.
-празният ход се вдига при повишаване налягането в кормилната рейка (при напълно навит волан)
3. Забавяне на движението
-при пълно отпускане на газта, празният ход се вдига за да предпази от евентуално угасване. Намаляването на оборотите при отпускане на газта става с различна скорост (и до различни нива) и е въпрос на програмиране на еку-то. По време на празен ход клапанът "трепти", т.е. редуват се непрекъснато отваряне 100% и 0%(мързи ме да обяснявам, ама то е ясно
)
Тестването на клапана е просто. Запалваш, чакаш да загрее, без да даваш газ и разкачваш кабелите на клапана. Ако двигателят се затресе или угасне клапанът е ОК. Ако въпреки разкачването на клапана няма промяна в работата на двигателя = проблем с клапана.
Следва миене, за което има маса постове.

Тая проста джаджа има много имена и това може да обърка човек:
-клапан за празен ход
-въздушен байпас за празен ход
-въздушен байпас на дросела
-байпас на засмуквания въздух..... и какви ли още не измислици на производителите. Бе изобщо, при всяка комбинация отдумите: празен ход, въздух, байпас, контрол, става въпрос все за тоя клапан.
Цялата идея е компа да подава въздук когато той, а не водача прецени.
Байпасът е или 100% отворен или 0% отворен, санким затворен. Междинни положения нама.
Три са случаите, при които намесата на клапана за празе ход е задължителна.
1. Запалване (стартиране)
-двигателят се нуждае от големи количества въздух и ЕКУ-то отваря клапана 100%
2. Празен ход
-празният ход трябва да е равномерен и стабилен

-празният ход трябва да е по-висок при студен двигател с цел неговото по-бързо загряване
-празният ход се повишава при прегряване, с цел увеличаване обема на охл. течност, прекарвана през радиатора=по-добро охлаждане.
-празният ход се вдига при повишена ел. консумация за да поеме по-големия товар на алтернатора.
-празният ход се вдига при повишаване налягането в кормилната рейка (при напълно навит волан)
3. Забавяне на движението
-при пълно отпускане на газта, празният ход се вдига за да предпази от евентуално угасване. Намаляването на оборотите при отпускане на газта става с различна скорост (и до различни нива) и е въпрос на програмиране на еку-то. По време на празен ход клапанът "трепти", т.е. редуват се непрекъснато отваряне 100% и 0%(мързи ме да обяснявам, ама то е ясно

Тестването на клапана е просто. Запалваш, чакаш да загрее, без да даваш газ и разкачваш кабелите на клапана. Ако двигателят се затресе или угасне клапанът е ОК. Ако въпреки разкачването на клапана няма промяна в работата на двигателя = проблем с клапана.
Следва миене, за което има маса постове.
- Andrei
- потребител
- Мнения: 106
- Регистриран: 26 фев 2008, 11:17
- Модел на автомобила: Фокус Зетек 1.8 16v
- Местоположение: Пазарджик
- Status: Извън линия
Ми евала... благодаря много колега, и на мен помагаш с този пост.cocoff написа:Сума нещо се изписа за пустия му клапан за презен ход, ама и аз да си кажа![]()
Тая проста джаджа има много имена и това може да обърка човек:
-клапан за празен ход
-въздушен байпас за празен ход
-въздушен байпас на дросела
-байпас на засмуквания въздух..... и какви ли още не измислици на производителите. Бе изобщо, при всяка комбинация отдумите: празен ход, въздух, байпас, контрол, става въпрос все за тоя клапан.
Цялата идея е компа да подава въздук когато той, а не водача прецени.
Байпасът е или 100% отворен или 0% отворен, санким затворен. Междинни положения нама.
Три са случаите, при които намесата на клапана за празе ход е задължителна.
1. Запалване (стартиране)
-двигателят се нуждае от големи количества въздух и ЕКУ-то отваря клапана 100%
2. Празен ход
-празният ход трябва да е равномерен и стабилен![]()
-празният ход трябва да е по-висок при студен двигател с цел неговото по-бързо загряване
-празният ход се повишава при прегряване, с цел увеличаване обема на охл. течност, прекарвана през радиатора=по-добро охлаждане.
-празният ход се вдига при повишена ел. консумация за да поеме по-големия товар на алтернатора.
-празният ход се вдига при повишаване налягането в кормилната рейка (при напълно навит волан)
3. Забавяне на движението
-при пълно отпускане на газта, празният ход се вдига за да предпази от евентуално угасване. Намаляването на оборотите при отпускане на газта става с различна скорост (и до различни нива) и е въпрос на програмиране на еку-то. По време на празен ход клапанът "трепти", т.е. редуват се непрекъснато отваряне 100% и 0%(мързи ме да обяснявам, ама то е ясно)
Тестването на клапана е просто. Запалваш, чакаш да загрее, без да даваш газ и разкачваш кабелите на клапана. Ако двигателят се затресе или угасне клапанът е ОК. Ако въпреки разкачването на клапана няма промяна в работата на двигателя = проблем с клапана.
Следва миене, за което има маса постове.
- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=14506
Самоцитирам се...
И да добавя - след миенето обикновено следва смяна
Клапанът на Фокуса е капсулован и за съжаление почистването има незначителен и краткотраен ефект.
Самоцитирам се...
И да добавя - след миенето обикновено следва смяна

-
- потребител
- Мнения: 1
- Регистриран: 11 фев 2009, 15:28
- Модел на автомобила: FORD FIESTA FLAIR 1.3i ENDURO
- Местоположение: Горна Оряховица
- Status: Извън линия
Re: високи обороти на празен ход
сложете в бензина чистител за инджекцион ипролем няма даимате.debug написа:http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=14506
Самоцитирам се...
И да добавя - след миенето обикновено следва смянаКлапанът на Фокуса е капсулован и за съжаление почистването има незначителен и краткотраен ефект.
-
- потребител
- Мнения: 108
- Регистриран: 17 фев 2008, 15:58
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1,6 16V ,97г.,Zetec
- Status: Извън линия
Re: високи обороти на празен ход
Да се включа и аз с малко информация
1.При изключване на VSS датчика много често оборотите на празен ход се стабилизират.Спецовете вдигат рамене по тоя въпрос,но се предполага че ЕКУ-то влиза в "авариен" режим и какво е заложено в програмата му може само да се гадае.
2.До колкото знам от повреден клапан за празният ход не може да се вдигнат обороти до тия ,които се описват по-горе от колегата (3000-4000).
3.В 90% от случая за задържането на оборотите над 2500 и нагоре е виновен TPS сензора.Най-често симптомите се влошават при загрял двигател.
Моят съвет да провериш с еди мултицет точно този датчик (обикновен потенциометър е) за плавно изменение на съпротивленито,а най-добре е на напрежение да го тестваш дали не прескача.Някъде бях чел също така,че проблема се оправял като се пререгулира TPS-сензора на малко по-ниско напрежение на празен ход- например с 0.1-0.2 Волта по-ниско от стойноста,която ти е по каталог.За Фиеста със Зетек 1.25 мотор 0.7 Волта било "вълшебната" стойност за решаването с проблема със задържането на оборотите.
Дано да съм бил полезен и по-скоро да си оправиш проблема,колега!

1.При изключване на VSS датчика много често оборотите на празен ход се стабилизират.Спецовете вдигат рамене по тоя въпрос,но се предполага че ЕКУ-то влиза в "авариен" режим и какво е заложено в програмата му може само да се гадае.
2.До колкото знам от повреден клапан за празният ход не може да се вдигнат обороти до тия ,които се описват по-горе от колегата (3000-4000).
3.В 90% от случая за задържането на оборотите над 2500 и нагоре е виновен TPS сензора.Най-често симптомите се влошават при загрял двигател.
Моят съвет да провериш с еди мултицет точно този датчик (обикновен потенциометър е) за плавно изменение на съпротивленито,а най-добре е на напрежение да го тестваш дали не прескача.Някъде бях чел също така,че проблема се оправял като се пререгулира TPS-сензора на малко по-ниско напрежение на празен ход- например с 0.1-0.2 Волта по-ниско от стойноста,която ти е по каталог.За Фиеста със Зетек 1.25 мотор 0.7 Волта било "вълшебната" стойност за решаването с проблема със задържането на оборотите.
Дано да съм бил полезен и по-скоро да си оправиш проблема,колега!

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 25 госта