Проблем с Transit 2.5td 1995
-
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 10 авг 2007, 18:40
- Модел на автомобила: ford escort
- Status: Извън линия
Проблем с Transit 2.5td 1995
Колеги,искам да питам за проблем с оборотите на форд трансит 2.5 турбодизел 1995 г.Проблема се състои в това , че на свободен ход държи високи обороти, а в движение не може да вдигне повече от 2500 об./мин.Някои казват че проблема е в гнп-то,други в дебитомера за въздуха.Може ли някой да вземе отношение.
-
- потребител
- Мнения: 16
- Регистриран: 22 авг 2005, 17:07
- Модел на автомобила: Fiesta 1.3 mi '93
- Местоположение: Pernik
- Status: Извън линия
Здравей колега,
ние имаме Транзит 2,5 тд- имахме същия проблем- светеше червената лампа(има схема като на двигател на нея) и повече от 80км/ч не може да вдигне. Всъщност лампата означава, че нещо не е наред и компютъра е в някакъв авариен режим- той всъщност ограничава максималните обороти. Проблема при нас се оказа в ГНП-то- Лукас, електронна- предполагам и твоята е същата. В БГ тогава никой не можеше да я ремонтира(преди 4-5 години), вкл и мото пфое- те предлагаха смяна с рециклирана за около 2000 лв(по спомени), нова помпа беше около 4000...
Пожелавам ти проблема да не е в нея!
ние имаме Транзит 2,5 тд- имахме същия проблем- светеше червената лампа(има схема като на двигател на нея) и повече от 80км/ч не може да вдигне. Всъщност лампата означава, че нещо не е наред и компютъра е в някакъв авариен режим- той всъщност ограничава максималните обороти. Проблема при нас се оказа в ГНП-то- Лукас, електронна- предполагам и твоята е същата. В БГ тогава никой не можеше да я ремонтира(преди 4-5 години), вкл и мото пфое- те предлагаха смяна с рециклирана за около 2000 лв(по спомени), нова помпа беше около 4000...
Пожелавам ти проблема да не е в нея!
-
- потребител
- Мнения: 64
- Регистриран: 24 фев 2005, 00:32
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4TDCI 06г.
Ford Focus CMAX 1.6TDCI 06г. - Местоположение: София
- Status: Извън линия
На колко хил. са тези Бусове (макар и ориентировъчно). ECU-то получава сигнали от много датчици и ако някой от тях не е наред (има си програмки за определени ситуации) преминава в авариен режим и в зависимост от важността на дефектиралия датчик в някои случаи се стига до спиране на двигателя, а в някои само до ограничаване на оборотите... цитат:
"САМОДИАГНОСТИКА
При неизправности ЕБУ реагира според значението на повредата:
Степен 1: При повреда на датчик с корегиращи функции, ЕБУ работи със заместващ сигнал от други датчици или със зададена резервна функция.
Степен 2: Важни неизправности, водещи след себе си отпадане на частични функции, при което мощността пада, а водача се предупреждава чрез светване на контролни лампи за съответната повреда.
Степен 3: Ако водачът не е в състояние да влияе на мощността на автомобила чрез педала на газта, ЕБУ преминава в режим на повишен празен ход. По този начин се запазват сервофункциите на автомобила и той остава условно готов за пътуване.
Степен 4: Ако вече не може да се осигури сигурна работа на двигателя, то той се изключва от дозатора на гориво.Ако поради повреда и това не е възможно, следва изключване на двигателя от изключващия клапан на горивото. "
.. идеята ми е да се проверят всички възможни датчици и накрая да се търси проблем в помпата. Обикновено те са следните:
- датчик за хода иглата на дюзата
- датчик за оборотите на двигателя
- разходомер на въздуха
- датчик за температура на антифриза
- датчик за температура на смукателния колектор
- датчик за положението на педала за газта
- датчик за преместване на регулиращия плунжер
Поздрави!
"САМОДИАГНОСТИКА
При неизправности ЕБУ реагира според значението на повредата:
Степен 1: При повреда на датчик с корегиращи функции, ЕБУ работи със заместващ сигнал от други датчици или със зададена резервна функция.
Степен 2: Важни неизправности, водещи след себе си отпадане на частични функции, при което мощността пада, а водача се предупреждава чрез светване на контролни лампи за съответната повреда.
Степен 3: Ако водачът не е в състояние да влияе на мощността на автомобила чрез педала на газта, ЕБУ преминава в режим на повишен празен ход. По този начин се запазват сервофункциите на автомобила и той остава условно готов за пътуване.
Степен 4: Ако вече не може да се осигури сигурна работа на двигателя, то той се изключва от дозатора на гориво.Ако поради повреда и това не е възможно, следва изключване на двигателя от изключващия клапан на горивото. "
.. идеята ми е да се проверят всички възможни датчици и накрая да се търси проблем в помпата. Обикновено те са следните:
- датчик за хода иглата на дюзата
- датчик за оборотите на двигателя
- разходомер на въздуха
- датчик за температура на антифриза
- датчик за температура на смукателния колектор
- датчик за положението на педала за газта
- датчик за преместване на регулиращия плунжер
Поздрави!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта