Съвет относно монтиране на турбокомпресор на Mondeo '96 2.0

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
troy^stallion
потребител
потребител
Мнения: 34
Регистриран: 17 авг 2007, 08:20
Модел на автомобила: Mondeo '96, 2.0, 16V, 136HP
Status: Извън линия

Съвет относно монтиране на турбокомпресор на Mondeo '96 2.0

Мнение от troy^stallion » 26 сеп 2007, 13:43

Имам идея за правене на турбо на мондео '96 2.0i 16v, 136hp., бензинов двигател, но тъй като не съм запознат може ли да ми дадете някой съвети, ако някой го е правил. Търся някакъв по-евтин вариант, а не от 2000 лв. :wink: Възможно ли е да се направи?

cotecna
потребител
потребител
Мнения: 229
Регистриран: 12 юли 2006, 13:49
Модел на автомобила: escort rs turbo 88
Местоположение: varna
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от cotecna » 26 сеп 2007, 14:12

На този въпрос най-добре може да ти отговори колегата disc той прави 1.8 16в зетек орион турбо, а сега до колкото знам щеше да почва и един двулитров, а ако смяташ че за 5-600 лв. ще направиш нещо невероятно и същевременно здраво, просто моя съвет е да забравиш, но както казах има човек който може точно да ти обясни някой работи.


ще ти дам линк към неговия сайт: http://www.orionturbo.info" onclick="window.open(this.href);return false; дано не ми се карат :D :lol: :D :lol:

troy^stallion
потребител
потребител
Мнения: 34
Регистриран: 17 авг 2007, 08:20
Модел на автомобила: Mondeo '96, 2.0, 16V, 136HP
Status: Извън линия

Мнение от troy^stallion » 26 сеп 2007, 14:57

А, да, безспорно не става и без пари, знам. Благодаря ти, ще продължавам да разучавам въпроса и ще пиша, ако успея да сложа турбо и на моя зетек.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 26 сеп 2007, 15:21

Сложи си в сметката и още поне 2800-3000 лв. за нови бутала, сегменти, биели, лагери, клапъни и т.н., защото няма да издържат сегашните.

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от disc » 26 сеп 2007, 17:00

Не по-малко от 3 000 лв. е цифрата която ти е нужна. Както и да го правиш, както и да го въртиш - това е. Мога много на бързо да ти нахвърлям цени:

ECU (компютър) - почваме от 400 и стигаме до ХХХХ лв.
Турбо -> не-помалко от 600-700 лв (ако си купул по-евтино, добави 300 лв. ремонт)
Нови сегменти - 90 лв.
Нови свещи - 60 лв. МотоПфое!
Гарнитура изпускателни колектори - 18 лв. МотоПфое!
Нови кабели за свещи - ~ 100 лв.
Колектори изпускателни - най-малко 150 лв. (МНОГО ТРУДНО СЕ НАМИРАТ! Знам къде има едни и ще ги купя за вторият ми двигател :P)
Колектори всмукателни - 150 лв. (тези на Мондео-то не стават, пластмасови са)
Инжектори - ~200лв. (ТРУДНО СЕ НАМИАРАТ!)
Маслена магистрала за турбото - 70 лв.
Пластина за декомпресиране - 70 лв.
Интеркулер - 150 лв.
Алуминиеви колена, тръби, силиконови съединения, скоби - ~350 лв.
Гарнитури всякакви, семеринги, гумички - ~200 лв.
Маркучи водни, скобки, други водни съединения - ~70 лв.
Тръби за нова генерация + нужните фланци - 120 лв.
(пропускам нови основни и биелни лагери, може да се наложи да се сменят! + 150 лв. да кажем)
Ново масло за двигателя - ~100 лв.

Стругарски, заваръчни дейности - ~ 150-170 лв.

Дотук = 3020 лв.
Да кажем, че може да свършиш сам останалата част (демонтаж, ремонт и монтаж на двигателя, останалата механична работа - монтиране на интекулера и т.н.), ще трябва да дадеш някой лев за настройка на двигателя (да кажем 200 лв. със горивото) и сумата много бързо подминава 3300 лв. Има неща който съм пропуснал.. + още пари. Добави още пари (колкото сметнеш за необходимо) за куриери, телефони, таксита, бензин или нафта за резервният автомобил (ако имаш такъв).

Като цяло за 4000 и малко купуваш какво е нужно (мога да изброя всяка една част по отделно - марка, модел, спецификация), докарваш колата при мен, и след известен период от време (да кажем в рамките на 1 месец) я получаваш обратно готова за каране. 200НР лесно се получават от този двигател и със гореизброените части и ще се движи точно толкова стабилно колкото и всеки друг "нормален" двигател при НОРМАЛНА употреба!!! Наблягам на последното! Може и 240-250 коня да "изкочат" изпод капак, намалям обаче надеждността.

Съществува и втори вариант - купуваш всичко (ще помогна с каквото мога, ще те упътя какво трябва да купиш и от къде), монтираш го сам (или с помощта на приятели, сервизи и т.н.) аз идвам, поставям ECU-то, паля колата и заминавам с нея, след 1-2 седмици я получаваш обратно (срещу 450-500 лв. да кажем) готова за каране. Същевременно ще излезнат проблеми за отстраняване (вярвай ми винаги има такива!) - разходите са за твоя сметка.

В НИКАКЪВ случай не може да направиш такъв двигател за под 2000 лв. ако ще и сам Господ да ти помага (казвам го от собстен опит). След като колата тръгне да се движи ще разбереш че спирачките ти ВЕЧЕ не са толкова ефективни както преди, гумите ти може би трябва да се по-широки, трябва да имаш някой друг уред в купето с който да следиш състоянието на вече вложените 3000-4000 лв. под капака и така сметката главоломно нараства с още някоя хилядарка или както някой умен или вече видял ситуацията човек е казал:

"Fast and Cheap is not Reliable, Reliable and Cheap is not Fast, Fast and Reliable is not Cheap!"
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

Потребителски аватар
doctordre
потребител
потребител
Мнения: 1664
Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от doctordre » 26 сеп 2007, 17:06

:lol: е има ли смисъл да дадеш 4000лв за да си направиш колата 200 коня :wink: Светльо, карай си мондеото и си свиркай, и 136кс са достатъчни :)

cotecna
потребител
потребител
Мнения: 229
Регистриран: 12 юли 2006, 13:49
Модел на автомобила: escort rs turbo 88
Местоположение: varna
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от cotecna » 26 сеп 2007, 17:11

Мдаааааааа, та както казах само disc е в състояние да ти помогне е на тва ако не му викаш изчерпателен отговор ЗДРАВЕ МУ КАЖИ :P

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от disc » 26 сеп 2007, 17:12

doctordre написа::lol: е има ли смисъл да дадеш 4000лв за да си направиш колата 200 коня :wink: Светльо, карай си мондеото и си свиркай, и 136кс са достатъчни :)
Ела да те повозя и сам си отговори на така зададеният въпрос :lol:
А между другото - кога за последно се вози/кара кола 200НР?
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

Потребителски аватар
doctordre
потребител
потребител
Мнения: 1664
Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от doctordre » 26 сеп 2007, 17:26

еми не считам че мога да карам кола за 2-3хил.лв и ще дам още 4000 за турбо и т.н.

Потребителски аватар
isoiso
потребител
потребител
Мнения: 843
Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
Status: Извън линия

Мнение от isoiso » 26 сеп 2007, 17:47

По добре продавай Мондьо и си купувай спортна кола, едно е 200заводски коня, а друго 200 гаражни коня и като цена ще дойде май същата работа. Освен това колата ще си е изчислена за тия коне - окачване, гуми, спирачки, съединител, полуоски и т.н. Колегата disc да не се обижда явно е доста навътре щом барника такива работи, но според мен някъде в цялата дандания се губи смисъла и колата ще си остане вечно твоя :)

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от disc » 26 сеп 2007, 19:45

isoiso написа:Колегата disc да не се обижда...
Ни най-малко не се обиждам :lol:
Някои шмъркат кокаин, други пият до припадък, аз съм си направил 200+ НР двигател :wink: .
Вкусове разни.
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

Потребителски аватар
red
потребител
потребител
Мнения: 888
Регистриран: 04 окт 2005, 10:36
Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
Местоположение: На изток от рая :)
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от red » 26 сеп 2007, 20:06

евала за мерак и кефа, който си си направил!

Потребителски аватар
cossie
потребител
потребител
Мнения: 235
Регистриран: 17 мар 2006, 22:35
Модел на автомобила: SIERRA 1992 2.0i DOHC EFI 125hp.
Местоположение: sofiq
Status: Извън линия

Мнение от cossie » 26 сеп 2007, 20:15

disc написа:
isoiso написа:Колегата disc да не се обижда...
Ни най-малко не се обиждам :lol:
Някои шмъркат кокаин, други пият до припадък, аз съм си направил 200+ НР двигател :wink: .
Вкусове разни.
Това са точните думи, един път хванели те няма пускане, ако мислиш че няма да се справиш по добре не се захващай :wink:
Изображение

Потребителски аватар
EscortMK51.3
потребител
потребител
Мнения: 575
Регистриран: 30 апр 2006, 04:07
Модел на автомобила: Cougar 2.0 16V Zetec '00,Mondeo MK1 1.6 '96 Zetec, Escort MK6 1.3 '93 HCS
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Мнение от EscortMK51.3 » 26 сеп 2007, 23:28

Там е работата, че тея "гаражни" 200 коня, ги получаваш може би за 4-5000 лв, а за да си вкараш и регистрираш 170 к.с. Форд (било то Мондео или Кугър 2500 кубика) имаш 4300лв акциз, това е само за 170 ! За 200 - още повече ! А и данъка, за разлика от фабричните 200 коня не ти се увеличава :)

И аз лично мисля да си купувам Форд 2000 кубика Зетек, и сериозно вчера и завчера с баща ми обсъждахме "турбо темата", разгледах обстойно сайта на диск - раздел "новини" и снимки...

Евала на човека, е това е манияк ! Аз му се възхищавам.
На първо време аз бих си стегнал колата, чип, колд еър интейк и генерация...Ако се окаже здрава колата и няма ремонти - може и нещо по-сериозно :)

А между другото, как така MadCow Tuning предлагат турбиниране от 2600-3500 лв ?

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 27 сеп 2007, 00:49

Да не забравяме и физическата подготовка.
Ако си се возил (обърни внимание на возил, а не карал) на бърза и мощна кола би трябвало да знаеш, че ако физическата ти форма е занемарена има много голяма вероятност да загубиш съзнание в първите 5-10 секунди.

Личен опит.

*updated*

Мисълта ме е за 4-5 G !
Последна промяна от nikolovvd на 27 сеп 2007, 12:32, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
EscortMK51.3
потребител
потребител
Мнения: 575
Регистриран: 30 апр 2006, 04:07
Модел на автомобила: Cougar 2.0 16V Zetec '00,Mondeo MK1 1.6 '96 Zetec, Escort MK6 1.3 '93 HCS
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Мнение от EscortMK51.3 » 27 сеп 2007, 01:42

е щом 321 к.с. не успяха да ме накарат да изгубя съзнание, значи всичко е ОК :D

Потребителски аватар
isoiso
потребител
потребител
Мнения: 843
Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
Status: Извън линия

Мнение от isoiso » 27 сеп 2007, 19:17

Там е работата, че тея "гаражни" 200 коня, ги получаваш може би за 4-5000 лв, а за да си вкараш и регистрираш 170 к.с. Форд (било то Мондео или Кугър 2500 кубика) имаш 4300лв акциз, това е само за 170 ! За 200 - още повече ! А и данъка, за разлика от фабричните 200 коня не ти се увеличава
Така е приятелю обаче ако си вземеш от Бг за 7-8хил.лв един Фиат Купе 2.0 турбо, 220к.с. направо ще се помелиш от изпълнения и колата въобще не можеш я стресна щото тя си е за това :) Мондеото си е кораб на ръчна ли ще го въртиш, то е смешно да правиш изпълнения с такава кола :o Фиата го дадох само за пример . . .

Заключена

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта