Задържане на обороти на празен ход, фокус 2000ната.

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
iztreshtql
потребител
потребител
Мнения: 532
Регистриран: 27 юли 2007, 23:16
Модел на автомобила: Mitsubishi Lancer 2.0 DI-D 140hp Instyle
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Задържане на обороти на празен ход, фокус 2000ната.

Мнение от iztreshtql » 01 окт 2007, 16:27

Абе имам следния проблем, честичко се случва преближавайки вече колите пускам си по енерция, примерно за 10сек. и качва над 2000 оборота, до момента в който колата не спре напълно, тогава всичко се нормализира. В МП, не успяха от първия път да оправят проблема, а нещо не ми се занимаваше да ходя пак, те бяха я закачали на комп, софтове бяха сменяли и така нататак. Проблема си го има, идеи?

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DTM » 01 окт 2007, 16:49

Има един датчик -> VSS (Vehicle Speed Sensor), има проблем описан точно като твоя във форума.
Виж с търсачката.

iztreshtql
потребител
потребител
Мнения: 532
Регистриран: 27 юли 2007, 23:16
Модел на автомобила: Mitsubishi Lancer 2.0 DI-D 140hp Instyle
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от iztreshtql » 01 окт 2007, 16:59

http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... hlight=vss" onclick="window.open(this.href);return false;

Предполагам за това говориш, ще видим явно не е фатално, нека тази тема бъде изтрита.

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от debug » 01 окт 2007, 21:43

Имай едно наум и за клапана за празния ход.
Изображение

Изображение

smirnoff
потребител
потребител
Мнения: 110
Регистриран: 14 сеп 2007, 23:45
Модел на автомобила: FORD FOCUS
Status: Извън линия

:?

Мнение от smirnoff » 01 окт 2007, 22:52

Имам 1 маздичка 121 :)) Тя пък едвам враща оборотите... ходи на "доктор" и гарнитура на главата :) Още си я карам така :)
FORD -> FEEL THE DIFFERENCE

iztreshtql
потребител
потребител
Мнения: 532
Регистриран: 27 юли 2007, 23:16
Модел на автомобила: Mitsubishi Lancer 2.0 DI-D 140hp Instyle
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от iztreshtql » 02 окт 2007, 02:14

Направо ми писна с тая кола:). Ще ходя скоро до застрахователите, за разни дреболии и направо ще си запазя час и при "техниците" в МП. Да им я метна за 3-4 дена и белким я оправят.

Потребителски аватар
megyto
потребител
потребител
Мнения: 83
Регистриран: 24 юни 2007, 19:20
Модел на автомобила: Ford Focus 2.0 Zetec 16V '99 с ГИ; Ford Fiesta 1.3 '94
Местоположение: Stara Zagora
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от megyto » 02 окт 2007, 09:03

виж тази тема http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... ght=#90424" onclick="window.open(this.href);return false;

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 02 окт 2007, 12:40

Мисля, че повечето коли (с подобен проблем) са си читави, а маниера ни на шофиране е грешен. Това масово разпространено изключване от скорост при приближаване на светофар, при спускане и пр. е много порочна практика. При едновремешните руски возила може би водеше до малки икономии, но при съвременните возила е неикономично, грешно и опасно. Щом на място празният ход е добър, а в движение празните оборотите се вдигат, значи VSS е наред и всичко е в "ръцете" на ЕКУ-то и неговите настройки/разстройки...

Нескромно е, но ще се самоцитирам :) :
-при пълно отпускане на газта, празният ход се вдига за да предпази от евентуално угасване. Промяната на оборотите при отпускане на газта става с различна скорост (и до различни нива) и е въпрос на програмиране на еку-то. По време на празен ход клапанът "трепти", т.е. редуват се непрекъснато отваряне 100% и 0%
Тестването на клапана за празен ход е просто. Запалваш, чакаш да загрее, без да даваш газ и разкачваш кабелите на клапана. Ако двигателят се затресе или угасне клапанът е ОК. Ако въпреки разкачването на клапана няма промяна в работата на двигателя = проблем с клапана.

iztreshtql написа:...софтове бяха сменяли...
Е те тука е заровено кучето :) При препрограмиране на ЕКУ-то софтуерът да е оригинален и тоя дето го прави, да знае какво прави...

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от debug » 02 окт 2007, 22:32

Хем е така, хем - не баш... Фокусът по принцип при всичко изправно си връща оборотите като пуснеш газта, малко по-бавно в началото, което е предвидено като изравняване при смяна на предавка и всички коли го правят. Но пуснеш ли на свободна си пада до 900 оборота. А онзи клапан за проклетия ту задържа, ту си работи нормално, когато е зацапан, а не изгорял. То той ако е изгорял всъщност няма да имаш празен ход...Обаче тъй като управлението на двигателя е бая сложно, то оборотите не зависят само от тая пущина. Давам пример с моя таралясник - от време на време се форсира на празен ход между 2000 - 5000 оборота - някой път повече, някой път по-малко. Обаче като натисна съединителя и сваля оборотите, щото и там има един датчик, дето следи дали пък не сменяш скорост... Кривото е че диагностиката не показва грешки, то реално няма изгоряла част. Аз за себе си се убедих къде е проблема като свалих въпросния клапан за празен ход или по английски IAC - Idle Air Control, изчистих го уж колкото можах и положението се влоши :lol:. Вътре по него се отлага гаден черен налеп, пречи на клапана да се движи свободно. Цената е 178лв за по-евтиния вариант и 260 - за по-скъпия (в МП са и двете цени). На моя мотор бил по-евтиния. За тва го купих от Англия за 150 кинта заедно с дроселна клапа и TPS + горивна рейка с регулатор за налягането - всички нови, та като дойдат ще видим аджеба може ли Фокуса да държи както трябва обороти. Предишният и той така се бъзикаше с мен, ама в по-малка степен.
А дефект в VSS би трябвало да се усеща и като липса на мощност при форсиране, нещо което при мен например отсъства.
Най-гадното е, че този клапан е заврян в на майка си г@за и свалянето му е свързано с големи акробатики, ако не ти се демонтират всмукателни колектори... Говоря за 1,8 и 2,0 моторите, при 1,4 и 1,6 е на лесно място отпред.

Хубаво е накрая да напишеш къде е бил проблема, така ще си обогатим знанията...
Изображение

Изображение

iztreshtql
потребител
потребител
Мнения: 532
Регистриран: 27 юли 2007, 23:16
Модел на автомобила: Mitsubishi Lancer 2.0 DI-D 140hp Instyle
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от iztreshtql » 02 окт 2007, 22:44

Еми не знам дали е знаел, какво прави. В МП го правиха, както се досещаш пари, пари, пари и резултат нулев. Сега малко заминавам извън БГ, като се върна ще мина да видя, какво става. Колкото до това, което каза за пускането по енерция, най-лесния начин да разбере човек, че енерцията не пести бензин е като погледне моментен разход :). И аз съм на мнение, че не тряа се кара по енерция и преди всичко така карам, особено зимата. По-добър начин колата да спре, е да спре с двигателя;)... нито хабиш дискове, нито накладки а и е доста ефикастно.

iztreshtql
потребител
потребител
Мнения: 532
Регистриран: 27 юли 2007, 23:16
Модел на автомобила: Mitsubishi Lancer 2.0 DI-D 140hp Instyle
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от iztreshtql » 02 ное 2007, 11:52

Колата в момента е в МП. Отидох за смяна на наклати, да не ви казвам с какъв списък за правене на неща се сдобих. Вкл. ще правят и проблема за който писах, май някакъв датчик ще сменят / нещо от сорта на 150-170лв. е май /. Ще ви кажа дали се е оправило. Ужас, какво ли не откриха, а единия приемчик вика "пак ли този Фокус", мисля че това е достатъчно.

iztreshtql
потребител
потребител
Мнения: 532
Регистриран: 27 юли 2007, 23:16
Модел на автомобила: Mitsubishi Lancer 2.0 DI-D 140hp Instyle
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от iztreshtql » 03 ное 2007, 01:33

Ужас, тия пак пълна излагация. След като уж всичко беше готово без някакъв вертикален лагер, се оказа че освен един маркуч, едно кабелче и този датчик забравих му името :), друго нищо не са направили и това за скромните 300тетина лв. Сряда пак съм там. А най-лошото е че май проблема с оборотите си го има. А аз отидох за смяна на накладки днеска, предни... и това даже не са направили. Жалко че отидох с баща ми късно, та го нямаше този дето ми прие колата, за да говорим с него. Просто думи нямам, днеска колата ми седя на много скъп паркинг:)...

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от debug » 04 ное 2007, 12:48

Виж му името на този датчик във фактурата и го напиши, може да помогнеш на някой с подобен проблем :wink:
Изображение

Изображение

bluelemon
потребител
потребител
Мнения: 115
Регистриран: 24 окт 2007, 11:22
Модел на автомобила: Ford Focus 2.0 '98
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от bluelemon » 05 ное 2007, 10:39

Аз от скоро карам един фокус и като чета тази тема гледам че и моя прави някакви такива работи ама не знам дали е проблем това. Като сменям скоростите и по точно като изключвам от скорост за да включа другата се изфорсира леко колата. Мислех че не съм свикнал с колата или защото е пълна инжекция (до сега съм карал моно). Та трябва ли да взимам някакви мерки или е нормално това.

iztreshtql
потребител
потребител
Мнения: 532
Регистриран: 27 юли 2007, 23:16
Модел на автомобила: Mitsubishi Lancer 2.0 DI-D 140hp Instyle
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от iztreshtql » 05 ное 2007, 13:59

Ако не бъркам TPS се казваше. Сряда като я оставя и оправят всичко, ще напиша... но май все пак сега по-бързо слизат оборотите. Задържа хиляда и малко, но това мисля че е нормално.

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от debug » 05 ное 2007, 15:32

iztreshtql написа:Задържа хиляда и малко, но това мисля че е нормално.
Нормално е да задържи 1100-1150 и да паднат след две-три секунди.
bluelemon написа:
Като сменям скоростите и по точно като изключвам от скорост за да включа другата се изфорсира леко колата. Мислех че не съм свикнал с колата или защото е пълна инжекция (до сега съм карал моно). Та трябва ли да взимам някакви мерки или е нормално това.
Ако вдига 200-300 оборота над моментната стойност за една-две секунди е нормално.
Изображение

Изображение

bluelemon
потребител
потребител
Мнения: 115
Регистриран: 24 окт 2007, 11:22
Модел на автомобила: Ford Focus 2.0 '98
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от bluelemon » 05 ное 2007, 17:23

Ако вдига 200-300 оборота над моментната стойност за една-две секунди е нормално.
10x значи всичко е наред!

nhk
потребител
потребител
Мнения: 69
Регистриран: 19 окт 2007, 17:46
Модел на автомобила: Fiesta 1996 1.3i Endura
Местоположение: Sliven
Status: Извън линия

Мнение от nhk » 17 ное 2007, 20:26

Този проблем при мен го оправих по следния начин:
- разкачих минусовата клема на акумулатора за 10-15 минути, след което компютъра се растартира и проблемът изчезна за сега.

Сега малко офтопик, който мисля че ще е полезен:

В повечето сервизи работят по начина проба-грешка т.е. набутват те като ти сменат работещи сензори и механизми докато не улучат проблема. Затова най-добре е човек да почете малко в този прекрасен форум, да си свали една Аутодата и сам да си провери повечето неща - един мултицет за 5 лева също ще свърши работа.

Колата ми е Фиеста 1.3 Ендура Е J4C.

Какво друго направих сам по колата:
1. Почистих си Idle Air Control Valve - развих двата болта и извадих механизма (между IAC и дроселовата клапа има един пластмасов контейнер в който се събира нещо (май масло или пари) но незная за какво е) впръсках в механизма контактен спрей докато излезе мръсотията и го поставих отново.
2. Почистих MAF сензора - има много писано по въпроса как се чисти
3. Измерих си съпротивлението на TP сензора - при мен (за този модел на Форд) според Аутодата съпротивлението трябва плавно да се изменя от около 290 ома (при напълно затворена дроселова клапа) до около 3490 ома (при напълно отворена дроселова клапа). При мен резултатите бяха от 740 ома до 3500 ома, което явно означава, че ТР сензора ми е за смяна. Не съм го сменял още защото нямам сега излишни 108 лева (цена от МП).
4. Измерих си температурните сензори - бяха в норми.
5. Проверих показанията на ламбда сондата - в норма са.
6. Почистих и напръсках с контактен спрей всички куплунги които видах по автомобилът.
7. Смених си свещите с Беру
8. Сминех всички възможни филтри - маслен, въздушен, горивен, за климатика и маслото
9. Рестартирах компютъра (15 мин. без акумулатор)

Колата ми върви перфектно в момента - държи стабилни обороти на празен ход, форсира се перфектно, не забива муцуна при подаване на газ (въпреки показанията за ТР сензора), но гори много градско около 12л/100км. Извънградско не съм я засичал още, защото не съм пътувал скоро. Съмненията ми за този преразход са следните:
1. Възможно е да е от ТР сензора (началната стойност на съпротивлението се различава доста от тази посочена в Аутодата)
2. Колата ми гори много масло (1.2 литра на 1000 километра) и незная дали по тази причина ламбда сондата не подава грешна информация към компютъра заради вредните емисии от изгорялото масло. Причините за горенето на маслото най-вероятно са, че тъпата италиянка, която е карала количката не е сменяла изобщо маслото защото само гушери дето не излязоха като развих пробката. Преди да налея новото масло промих системата с масло за промиване и тогава налях новото, но явно че имам спечени сегменти. Ще налея газ в цилиндрите някой ден и ще видя дали нама да си реша проблема по този начин иначе ще отварям двигателя.
3. Забелязах, че в тъмното като се зверя в кабелите за свещите прехвръкват малки искрички от основата на лулата към основата на свеща - което автоматично означава, че ще трябва да се изръся със 75 лева за нови кабели от МП.

Карам само на бензин. Засега нямам планове да слагам ГАЗ.

Това е информацията, с която мога (или немога) да Ви бъда полезен.

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 17 ное 2007, 20:55

nhk написа:.....
Темата е за задържане на високи обороти на празен ход. Споменават се стоиности от 1100-2000-3000 и повече оборота. Твоята колко оборота държеше и за колко време?
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

nhk
потребител
потребител
Мнения: 69
Регистриран: 19 окт 2007, 17:46
Модел на автомобила: Fiesta 1996 1.3i Endura
Местоположение: Sliven
Status: Извън линия

Мнение от nhk » 18 ное 2007, 11:14

cocoff написа:
nhk написа:.....
Темата е за задържане на високи обороти на празен ход. Споменават се стоиности от 1100-2000-3000 и повече оборота. Твоята колко оборота държеше и за колко време?
При мен ситуацията беше същата както я е описал iztreshtql в началото на темата. Когато автомобилът ми е в движение при натискане на съединителя или пускане по инерция на свободна - колата ми задържаше оборотите с които се е движела преди да изключа от скорост или да натисна съединителя. Дори когато се движи (с 20-30 км/ч) по инерция и изфорсирам с педала на газта колата задържа високите обороти за около 4-5 секунди и после оборотите си падат до нормални (800-900 об).
След като рестартирах компютъра по посочения начин в горния ми пост този проблем изчезна и оборотите се нормализират почти веднага - като чи ли ги задържа за секунда, но не са 3000 оборота (както беше), а около 1000-1100 и след секунда ги нормализира на 800-900.
В по-горния си пост написах много офтопик за да знаете какво съм направил сам по колата и че за това не е необходимо да се ходи по "майстори".

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта