Масло за двигателя
- Svetlix
- потребител
- Мнения: 524
- Регистриран: 21 сеп 2006, 18:38
- Модел на автомобила: Nissan Almera SRi 1.6, 16V
- Местоположение: Моето гето е д`гето
- Контакти:
- Status: Извън линия
Аз моята фордела (Орион 1.8д 90 г.) я карах с Valvoline turbodiesel 10W40 и колкото сипех толкова източвах. И преди да ми я докарат от Австрия е карана със същото масло. За 6-те смени които съм правил не съм имал никви грижи.Conan_1 написа:Да но има ли някои идея за такъв дизелов двигател каква трябва да е гъстотата?? 5-10-15W40???Защото като го купих фордчето нямаше няква книжка с него да варви!та се чудя малко???
- Svetlix
- потребител
- Мнения: 524
- Регистриран: 21 сеп 2006, 18:38
- Модел на автомобила: Nissan Almera SRi 1.6, 16V
- Местоположение: Моето гето е д`гето
- Контакти:
- Status: Извън линия
На самата тубичка пише, че става и за атмосферни дизели и за такива с турбо компресор. Ако искаш мога да ти снимам етикета. Аз съм карал моя форд само с такова и си беше в прекрасно здравеdivinity написа:Аз съм с атмосферен дизел, какво ще стане, ако му сипя масло, на което уж пише, че е за Turbo Diesel???

- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Ок 
А помежду другото вече е 63лв. и стотинки!

А помежду другото вече е 63лв. и стотинки!
Последна промяна от chains на 16 апр 2007, 21:38, променено общо 1 път.
- pepy1
- Модератор
- Мнения: 4782
- Регистриран: 18 май 2005, 22:38
- Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел - Местоположение: шоп от Младост-4
- Контакти:
- Status: Извън линия
предполагам че и ти като мен караш от 10 000 поне 6000 градско та ако си обичаш колата по добре на 10 000 го сменяй че то градското движение особено в София пре .. а много работи верно че аз просрочих някъде с 800 км 10 000 ама тва по финансови съображения
сега жена ми я пратих да ми купи масло маслен и въздушен филтър от МП та до края на седмицата ще намеря време да го сменя
сега жена ми я пратих да ми купи масло маслен и въздушен филтър от МП та до края на седмицата ще намеря време да го сменя
времето е като парите-никога не стига
-
- потребител
- Мнения: 101
- Регистриран: 15 апр 2006, 08:18
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCI DPF Kombi MK4
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Смяна...
Здрасти, аз го смених моето в МП с Ford Formula нещо си 5W-30, питах го въпросния, който го сменя на колко да го сменям - той ми каза 20 000 км!!!cossy написа:По принцип го дават с по-дълъг живот, поне моето (elf evolution 5w30), но аз си го сменям на 10к км, понякога и по-рано
п.п. За моето ише, че се сменя на 1 година или 12000км
Естествено, че не му повярвах и ще го сменя на около 10 000, но имай предвид какво каза - все пак бачка в МП...
-
- потребител
- Мнения: 101
- Регистриран: 15 апр 2006, 08:18
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCI DPF Kombi MK4
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
цена
Здрасти,bdjon написа:колко ти излезе смяната в мото пфое![]()
5 литра масло, филтър, някакъв уплътнител и още 1 литър от същото масло ми излезе 120 лева.
Самата смяна е бая скъпа - 35 лева, като се има предвид, че във всеки един сервиз под път и над път сменят за 5 лева.
Поздрави
-
- потребител
- Мнения: 457
- Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
- Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V - Местоположение: Colorado
- Status: Извън линия
За Ford Formula E - 5W30 пробега за смяна е 15 000 км. Това пишеше в книжките, така излиза според повечето софтуери за поддръжка на Зетек двигатели, така казваха и в МотоПфое.chains написа:Баща ми се сдоби с Монди 2.0 /тая нощ спи пред КАТ, че утре даминава през каналите/; прочетох темите и се убедих да взема масло от МП 5W30, та въпроса ми е на колко километра се сменя![]()
!
Напоследък в МотоПфое за същото масло говорят за 20000 км. за новите фордове, ама как го аплайват и за предишните двигатели не знам.
Аз лично винаги съм го сменявал на 15000. На тези километри то е все още сравнително бистро с открояващ се червеникав оттенък от молибденовата добавка. Е ако някой си го сменява на 10000 няма лошо разбира се, колата ще е още по-доволна.

(На предишната ми Фиеста обикновеното минерално масло ставаше черно като катран още на 3000 км.)
-
- потребител
- Мнения: 1526
- Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
- Модел на автомобила: *
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Като отидеш в МП, казваш какъв ти е мотора и от коя година е колата и те знаят надявам сеИлия Живков Гечев написа:Здравейте колеги,навихтеме като си сменям маслото да купя от това на МП, но само,че не разбрах какво 5w30 или 5w40, ДВГ F4B 1.4 пълен инжекцион,96г.

-
- потребител
- Мнения: 543
- Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г. - Местоположение: гр Сопот
- Status: Извън линия
ИМам един такъв въпрос към теб....DTM написа:Като отидеш в МП, казваш какъв ти е мотора и от коя година е колата и те знаят надявам сеИлия Живков Гечев написа:Здравейте колеги,навихтеме като си сменям маслото да купя от това на МП, но само,че не разбрах какво 5w30 или 5w40, ДВГ F4B 1.4 пълен инжекцион,96г.. С оглед горещините през последните години 5w40 е по-добре. Нека специалистите от МП да кажат все пак!
По отношение на горещините за които споменаваш....
Ето как си го представям аз....
мотора работи......дали с 5w30 или 10w40 без значение.....
загрява и достига работна температура....в която и двете масла би трябвало да го защитават еднакво....
идва един момент, в който достига "критична" ( да наречем, въпреки че не е все още такава),темп в която се вкл перката.....
И ? Градусите падат....сега въпроса ми е как според теб се отразява "горещината" на мотора ?
При положение, че си работи винаги в оптимален режим, т.е .такъв за който и двете масла осигуряват добро мазане ?
-
- потребител
- Мнения: 1526
- Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
- Модел на автомобила: *
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ами колега прочети темата за маслото -> масло за двигателя прегледай на 3-та страница мнението на paci със цитата което е, това исках да кажа.TIN написа:ИМам един такъв въпрос към теб....DTM написа:Като отидеш в МП, казваш какъв ти е мотора и от коя година е колата и те знаят надявам сеИлия Живков Гечев написа:Здравейте колеги,навихтеме като си сменям маслото да купя от това на МП, но само,че не разбрах какво 5w30 или 5w40, ДВГ F4B 1.4 пълен инжекцион,96г.. С оглед горещините през последните години 5w40 е по-добре. Нека специалистите от МП да кажат все пак!
По отношение на горещините за които споменаваш....
Ето как си го представям аз....
мотора работи......дали с 5w30 или 10w40 без значение.....
загрява и достига работна температура....в която и двете масла би трябвало да го защитават еднакво....
идва един момент, в който достига "критична" ( да наречем, въпреки че не е все още такава),темп в която се вкл перката.....
И ? Градусите падат....сега въпроса ми е как според теб се отразява "горещината" на мотора ?
При положение, че си работи винаги в оптимален режим, т.е .такъв за който и двете масла осигуряват добро мазане ?
Впредвид температурния диапазон на маслото 5*30 и 10*40 т.е. вискозитетите им при различни гранични температури.
Искаш да кажеш, че няма значение къде работи автомобила т.е. при какви външни условия температура на околната среда и т.н. и с какво масло се кара?
Просто се бях позовал на това
Вискозитет и вискозен индекс (VI)
Точния вискозитет е най-важния индекс на маслото. Цялата производителност на машината се базира на вискозитета на маслото. Ако искате можете да наречете вискозитета способността да тече. Колкото по-гъсто е маслото, толкова по-голям е вискозитета.
Широко диапазонните масла съдържат полимер добавен съм основното масло, който предпазва маслото от изтъняване при загряване. При ниска температура полимерите са свити и позволяват на маслото да тече толкова колкото е означението преди W, първото число. При загряване на маслото, полимера се развива в дълги вериги, които предотвратяват изтъняването на маслото. В резултат на това при 100 градуса по целзий маслото ще е изтъняло толкова колкото е горното число в означението. Разберето това по следния начин:
10W30 е масло с тежест 10, което няма да стане по-леко от масло с тежест 30 след като се загрее.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта