Кочината пали с много - много - много мъка сутринта!
- Неделчо Неделчев
- потребител
- Мнения: 60
- Регистриран: 27 окт 2007, 17:22
- Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD Turnie - 1996 год. 89 коня
- Местоположение: ВАРНА - VARNA
- Status: Извън линия
Най-добре май ще бъде, като събера достатъчно пари да сменя ремъка и трите ролки.nikolovvd написа:Работата май се изясни. Ще споделя моя начин на работа.
Като имам проблем с нещо дребно (изключвам ДВГ, ск.кутия и диферанциал), отивам в моргата и си търся проблемния елемент. След това отивам в магазина и си купуван т.нар. "репеа кит" и се затварям някъде на спокойствие.
Следва пълно разглобяване (придружено със снимки на всяка стъпка да не объркам после нещо, а и с учебна цел), почистване, подмяна на дефектиралите и износени компоненти, смазване и сглобяване. По желание може и боядисване.
В твоя случай ще се сдобиеш с един напълно обслужен рициклиран стартер.
Следва сваляне на пистовия ремък. Сваляне на стартера и ревизиране на всички ролки и шайби по които той се движи. Това се прави с цел да се провери дали някъде нещо не затяга, защото всяко затормозяване на двигателя, респективно виене, свирене и други подобни е излишен разход на гориво и загуба от мощността му.
Ако всичко е в ред няма да е зле да смажеш лагерите на ролките и следва сглобяване - монтаж на стартера, монтаж на ремъка (може да го смениш, че е наближил 50 000) и обтягане.
До месец се надявам да разполагам с нужните 270 лева общо за майстора.
----> Мондео 1.8 TD - то ми!
- Ianaki
- потребител
- Мнения: 1097
- Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Ако приемем ,че двигателя не е издухан остават следните неща:
1:Акумулатор
2:Свещи - работят ли ,марка,еднаквост,дали до тях достигат 12волта.
3:Стартер - много често проблема е именно в него.
4:ГНП - дали не връща нафтата, дали не гълта въздух, дали от някъде не пада налягането.
За да запали една "печка" иска само нафта ,въздух и въртене
Ако някъде греша поправете ме!
1:Акумулатор
2:Свещи - работят ли ,марка,еднаквост,дали до тях достигат 12волта.
3:Стартер - много често проблема е именно в него.
4:ГНП - дали не връща нафтата, дали не гълта въздух, дали от някъде не пада налягането.
За да запали една "печка" иска само нафта ,въздух и въртене

Ако някъде греша поправете ме!
- velio_ls2000
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 21 окт 2007, 18:02
- Модел на автомобила: Форд Мондео MK2 1,8TDI 11/1997
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... D%E8%F2%E5" onclick="window.open(this.href);return false;
Дано малко помогна.
Успех!
Дано малко помогна.
Успех!
- Неделчо Неделчев
- потребител
- Мнения: 60
- Регистриран: 27 окт 2007, 17:22
- Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD Turnie - 1996 год. 89 коня
- Местоположение: ВАРНА - VARNA
- Status: Извън линия
Мерси!velio_ls2000 написа:http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... D%E8%F2%E5
Дано малко помогна.
Успех!
Обиколих всички сервизи за дизели и къде ли не стъпах. Всичко е изправно след огледа на монтьорите и заключението им е: "ми те старите дизели на Форд трудно палят".
Тя си ебала майката.
----> Мондео 1.8 TD - то ми!
- velio_ls2000
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 21 окт 2007, 18:02
- Модел на автомобила: Форд Мондео MK2 1,8TDI 11/1997
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Принципно и на мен ми казаха Форд Дизел зимата забрави.
Да ама друг път.
Смениха инжектора,вярно сложиха на фиеста ама и смениха клапан на помпата за нагнетяване и пали от раз.
Провери инжектора,този над горивния филтър дали качва гориво,може и някои маркуч да е задръстен понеже нафтата в България е "качествена".Провери около помпата дали няма теч на гориво,опипай я от където можеш.Може да има уплатнение което е скъсано и помпата да губи налягане.
Успех!
Да ама друг път.
Смениха инжектора,вярно сложиха на фиеста ама и смениха клапан на помпата за нагнетяване и пали от раз.
Провери инжектора,този над горивния филтър дали качва гориво,може и някои маркуч да е задръстен понеже нафтата в България е "качествена".Провери около помпата дали няма теч на гориво,опипай я от където можеш.Може да има уплатнение което е скъсано и помпата да губи налягане.
Успех!
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
няколко пъти сме му писали:velio_ls2000 написа:Принципно и на мен ми казаха Форд Дизел зимата забрави.
Да ама друг път.
Смениха инжектора,вярно сложиха на фиеста ама и смениха клапан на помпата за нагнетяване и пали от раз.
Провери инжектора,този над горивния филтър дали качва гориво,може и някои маркуч да е задръстен понеже нафтата в България е "качествена".Провери около помпата дали няма теч на гориво,опипай я от където можеш.Може да има уплатнение което е скъсано и помпата да губи налягане.
Успех!
ама той май "НИделчо" предпочита да се оплаква от "скапания форд"Mondeo18TDI96 написа:traqn_savov написа: ... Пробвай сутринта първо ръчно подкачване ...
всъщност е добре че има такива като него дето "свалят" ремомето на Форд ... така струват на 50% от някое ФауВе

- Неделчо Неделчев
- потребител
- Мнения: 60
- Регистриран: 27 окт 2007, 17:22
- Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD Turnie - 1996 год. 89 коня
- Местоположение: ВАРНА - VARNA
- Status: Извън линия
Какъв е тоя 'инжектор' при Diesel? Нещо не мога да схвана...какво имаш предвид? Интеркоолера и нещо около него ли?velio_ls2000 написа:Принципно и на мен ми казаха Форд Дизел зимата забрави.
Да ама друг път.
Смениха инжектора,вярно сложиха на фиеста ама и смениха клапан на помпата за нагнетяване и пали от раз.
Провери инжектора,този над горивния филтър дали качва гориво,може и някои маркуч да е задръстен понеже нафтата в България е "качествена".Провери около помпата дали няма теч на гориво,опипай я от където можеш.Може да има уплатнение което е скъсано и помпата да губи налягане.
Успех!
А моето Мондео не е фейслифта като твоето! Възможно е аз да го нямам??

----> Мондео 1.8 TD - то ми!
- Атанас
- потребител
- Мнения: 857
- Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI - Местоположение: София
- Status: Извън линия
В тая тема: http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... D%E8%F2%E5" onclick="window.open(this.href);return false;Неделчо Неделчев написа:...
намери единствената снимка. Те на това нещо му казват инжектор
- velio_ls2000
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 21 окт 2007, 18:02
- Модел на автомобила: Форд Мондео MK2 1,8TDI 11/1997
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 23 сеп 2007, 19:30
- Модел на автомобила: Mondeo
- Status: Извън линия
Пиши де какво си направил?icoc написа:и моето мондео беше така,след три посещения в мото-пфое(последния беше за една седмица стоя там)нищо не откриха,смених помпата -сущата работа,какво ли не правих и не проверявах-НИЩО.каде ли още не ходих(наи зле са в супер-дизел)никои не може да ми каже защо трудно пали дори лятото.накрая сом си установих повредата(бяха няколко)сега пали от 4етварт(само като му покажа клю4а)мога да помогна ако огледам колата да вида сущия проблем ли е GSM0877528121
Това е колата
-
- Потребител
- Мнения: 1260
- Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
- Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007 - Местоположение: ruse
- Status: Извън линия
за паленето
имах същия проблем миналата зима колега, обаче още на втората сутрин отидон до сервиза - не МП разбира се.Има едно ръчно клапанче за подкачане на гориво - пробива се и това е.На втория път пали щото има вече гориво.След 10 часа наново/като си тръгвам от работа пак мъка/.Струваше ми около 20 лв. цялата работа - сменя се май само някаква мембрана- пробвай този вариант.Може да си играеш ако искаш - слагат се прозрачни маркучи и се вижда после има ли гориво или не.Не съм майстор само казвам как се реши проблема при мен- дано съм ти бил полезен.
- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Така - това с Форд дизел зимата не пали са пълни глупости!
Второ - 1.8 тд. не е "обикновен стар дизел" - а всъщност е най-добрия дизел до 2.0 преди ерата на "комън рейла" /абе по-добър е й от някой такива - имам наблюдение/ - това е компетентното мнение на повечето автоспециалисти и извадки от автосписания от `90години /в нета има доста инфо/ и всъщност има електроника /ако погледнеш помпата, ще видиш, че от нея излизат жички - не са случайни; дебитомера е с нажежаема жичка - такъв имат само ТДС на БМВ и т.н./
Колкото до конкретните ти сивптоми, те могат да се дължат на:
1.разстроен обогатител - това е устройството, което играе ролята на смукач при дизелите - много псевдо майстори казват "дай да му откачем жилото - започва да харчи по-малко" - да ама не реално зимата няма палене /тоя филм съм го гледал с едно Рено 19 - зимата направо умираше, след много мъки се достигна до нова сносна настройка/
2.изгорели подгряващи свещи или изгоряло реле!
3.неработещ дебитомер!
4.скъсан въздухопровод - от филтъра към турбото, от турбото към кулъра или от кулара към двг. /гълта ли въздух след мафа става страшно/
5.разхерметизиран горивопровод - провери входящия и изходящия щуцер на филтъра, мембраната на ръчната помпа /тя се познава като помпаш и никога не става твърдо/
6.запушени дюзи и разпръсквачи.
7.скъсан вакум регулатор за турбото /малко вероятно - симптомите му се изразяват в повишена мудност на мотора, вяло действие на турбината и завишено чадене - моя се скъса лятото и затова не съм сигурен зимните симптоми/
8.задръстен или неработещ вече "ЕГР" клапан - това е клапана за рецирколация на изгорелите газове /с времето от саждите се затлачва и почва да не отваря/затваря докрай, в следствие на което двг. работи трудно в определени режими/!
Доколкото четох това, което си посочил като симптоми предполагам, че твоя Форд идва от Италия и там понеже е по-топло или в Рб някой умник с оглед икономия е пипал обогатителя и затова студен работи нестабилно и поддържа критично ниски обороти /абе все едно да се опиташ да запалиш лада при 0градуса без смукач...../!
Относно трудното превключване на скоростите - /ако идва от Италия съм сигурен/ в следствие на як пилеж е износена скоростната кутия, започнала е да вие и са наляли по-гъсто масло. То спира виенето /уплътнява луфтовете между зъбите/, но зимата става на грес и докато се разбие направо можеш да откъснеш лоста /имал съм кола внос от Италия/!
Относно виенето на ремък - почти съм сигурен, че звука идва от ремъка на хидравликата - той е открит, от прахта по родните пътища бързо се износва, а и предполагам, че е бил от най-евтините /поне такива слагат по автокъщите/
пп: иначе дори напълно амортизиран двг, който стига да е горе/долу изправен, да не е замръзнала нафтата и да има ток в акумолатора ще запали сравнително лесно при отрицателни температури /пробвано, палеше по-лесно отколкото гаснеше/
Второ - 1.8 тд. не е "обикновен стар дизел" - а всъщност е най-добрия дизел до 2.0 преди ерата на "комън рейла" /абе по-добър е й от някой такива - имам наблюдение/ - това е компетентното мнение на повечето автоспециалисти и извадки от автосписания от `90години /в нета има доста инфо/ и всъщност има електроника /ако погледнеш помпата, ще видиш, че от нея излизат жички - не са случайни; дебитомера е с нажежаема жичка - такъв имат само ТДС на БМВ и т.н./
Колкото до конкретните ти сивптоми, те могат да се дължат на:
1.разстроен обогатител - това е устройството, което играе ролята на смукач при дизелите - много псевдо майстори казват "дай да му откачем жилото - започва да харчи по-малко" - да ама не реално зимата няма палене /тоя филм съм го гледал с едно Рено 19 - зимата направо умираше, след много мъки се достигна до нова сносна настройка/
2.изгорели подгряващи свещи или изгоряло реле!
3.неработещ дебитомер!
4.скъсан въздухопровод - от филтъра към турбото, от турбото към кулъра или от кулара към двг. /гълта ли въздух след мафа става страшно/
5.разхерметизиран горивопровод - провери входящия и изходящия щуцер на филтъра, мембраната на ръчната помпа /тя се познава като помпаш и никога не става твърдо/
6.запушени дюзи и разпръсквачи.
7.скъсан вакум регулатор за турбото /малко вероятно - симптомите му се изразяват в повишена мудност на мотора, вяло действие на турбината и завишено чадене - моя се скъса лятото и затова не съм сигурен зимните симптоми/
8.задръстен или неработещ вече "ЕГР" клапан - това е клапана за рецирколация на изгорелите газове /с времето от саждите се затлачва и почва да не отваря/затваря докрай, в следствие на което двг. работи трудно в определени режими/!
Доколкото четох това, което си посочил като симптоми предполагам, че твоя Форд идва от Италия и там понеже е по-топло или в Рб някой умник с оглед икономия е пипал обогатителя и затова студен работи нестабилно и поддържа критично ниски обороти /абе все едно да се опиташ да запалиш лада при 0градуса без смукач...../!
Относно трудното превключване на скоростите - /ако идва от Италия съм сигурен/ в следствие на як пилеж е износена скоростната кутия, започнала е да вие и са наляли по-гъсто масло. То спира виенето /уплътнява луфтовете между зъбите/, но зимата става на грес и докато се разбие направо можеш да откъснеш лоста /имал съм кола внос от Италия/!
Относно виенето на ремък - почти съм сигурен, че звука идва от ремъка на хидравликата - той е открит, от прахта по родните пътища бързо се износва, а и предполагам, че е бил от най-евтините /поне такива слагат по автокъщите/
пп: иначе дори напълно амортизиран двг, който стига да е горе/долу изправен, да не е замръзнала нафтата и да има ток в акумолатора ще запали сравнително лесно при отрицателни температури /пробвано, палеше по-лесно отколкото гаснеше/
-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 10 окт 2007, 08:47
- Модел на автомобила: Ford Escort 1,8 TDi '95
- Местоположение: София, от време на време в Карлово
- Контакти:
- Status: Извън линия
Здравейте колеги, значи аз имам същия проблем. Така де с паленето сутрин и вечер. Значи сутрин преди да се опитам да запаля първо припомпвам с бутончето над горивния филтър, първоначално то е меко. Втвърдява се малко след около 15-20 напомпвания. И след това след два-три опита заплва. В начлото оборотите й са нестабилни. След това повторно гасене и палене няма проблем. Горивната ми система е Лукас и в нито един сервиз в който съм попитал до сега не искат да ми обърнат внимание. Обаче положението е нетърпимо вече. Вече кабела, който излиза от + на акумулатора започва да се топи... лошо лошо. Някой ако може да ми даде съвет къде да отида да ми направят цялостна диагностика ще му бъда много благодарен. А, забравих да спомена, че там където влиза жилото на газта има три кабелчета, които са напукани, на места оголени и са омазани със силикон. Предполагам може и заради това (признавам си нищо не разбирам от ДВГ) от време на време сама си дава газ и като спра на светофар ми държи по 2000-3000 об/мин.
Ами това е засега. Чакам отзиви!
Ами това е засега. Чакам отзиви!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта