Трудно запалване Форд Ескорт 1.8 д - РЕШЕН !!!

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
dizela
потребител
потребител
Мнения: 224
Регистриран: 23 яну 2009, 10:43
Модел на автомобила: Eskort CL 1.8 Дизел 60 конски сили
Местоположение: гр. Благоевград, гр. Перник
Status: Извън линия

Re: Трудно запалване Форд Ескорт 1.8 д

Мнение от dizela » 30 яну 2009, 16:25

Значи не съм сам. Имам същите проблеми с паленето на Дизела. Е, смених свещите и трагна добре. Сега обаче имам слабо зареждане и акумулатора върти като на самосфал. Ще ида да го оправям - да не се случи някоя авария на среща с Вас. :D Иначе открих полезни савети тук. Само един сте пропуснали. Оставяй колата на голям наклон и не се коси. Това е цитат на един монтйор :o

ba4o
потребител
потребител
Мнения: 5
Регистриран: 30 яну 2009, 17:10
Модел на автомобила: ford eskort Ghia 1.8D 93
Status: Извън линия

Re: Трудно запалване Форд Ескорт 1.8 д

Мнение от ba4o » 31 яну 2009, 11:44

Колега преди време имах подобен проблем при паленето , препоръчаха ми да проверя клепанчетата на филтъра.Оказа се че част от нафтата при неизправни клапани се връща към резервоара и при по голям престой е необходимо повече въртене със стартера за да подкачи.Успех!

dark2avenger
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 22 фев 2008, 16:51
Модел на автомобила: Форд Ескорт
Status: Извън линия

Re: Трудно запалване Форд Ескорт 1.8 д

Мнение от dark2avenger » 01 фев 2009, 01:08

добре де ... пътя на нафтата при мен е следния -> черна кутийка с два кабела (влиза нафтата в нея и отива към филтъра) мислех ,че е клапан но колега от форума каза че е подгревател, смятам че е прав защото откачих кабелите към нея и колата запали и си върви нормално ... ако беше клапан нямаше да има гориво,следва филтър (незнам точно модела) и помпа. каде би трябвало да има клапанчета и т.н.
исках да сложа прозрачен маркуч, но не намерих устойчив на нафта :( така че за сега не съм проверил за наличие на въздух в системата.
утре ще проверя и свещите ... но не ми се иска да ги свалям
ще откача и въздухопровода .. така се проверявало за нагар по клапаните
ще огледам визуално и всички тръбички ..
Има нещо което ме притеснява -> на студен двигател извадих щеката за маслото и от там духа ... не е пушек ... но си духа, свалих и капачката за маслото при топъл двигател ... няма пръски масло ... но и от там духа ... Това означава ли, че имам проблем с двигателя ? И ако да ... каде е най вероятно проблема ?

dark2avenger
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 22 фев 2008, 16:51
Модел на автомобила: Форд Ескорт
Status: Извън линия

Re: Трудно запалване Форд Ескорт 1.8 д

Мнение от dark2avenger » 01 фев 2009, 08:59

тази сутрин риших да проверя черната кутика в която влиза горовопровода преди фитъра и има две жички в нея .... ракачих буксата с кабелите и мерих с мултицет -> съпротивлението е безкрайност т.е. ако това е нагревател то то е изгорял, ако е клапан и се управлява с някаква бобинка е изгоряла. Премерих о напрежението което се подава към тази кутика по време на контакт и след запалване ... и в двата случая пълна 0 . Това ме кара да смятам че колега коиото каза че това е подгревтел за температури под -5 е прав !!!! сутринта температурата беше +2 ... +3 градуса и можеби заради това не подава напрежение ... но си остава че този нагревател неработи.
Днес на обяд проверявам свещите и разкачам въздухопровода ... смятам да видя и филтъра, какъв модел е точно , а също така мисля че в долната си част има клапа ... смятам да се опитам да я развъртя - там би трябвало да се отделя вода .

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Трудно запалване Форд Ескорт 1.8 д

Мнение от diesel1.6 » 01 фев 2009, 09:57

Нагревателя може да има термореле и да включва само на студено. Трябва да премерим още някой и да видим.
някой беше казал, че не намерил маркуч за нафта - всякакъв става, но някои се втвърдяват след време. За нафта са бели и не издържат на бензин, а за бензин са сини и стават за нафта и за бензин. Задължително е после да им сложите такова стягана по връзките, което не пуска въздух. С обикновени скоби не става, трябва да е скоба, която стяга равнмерно по цялата си обиколка. Най-лесно е с парче 1 см маслоустойчив еластичен маркуч, нанизан стегнато върху прозрачния и така двата заедно върху тръбичките. Това гопиша за двадесети път, ама кой да прочете стара тема :)

Свещите подгряват и докато стартера върти - за улеснено запалване, иначе истиват при първите един-два оборота.

kosta68
потребител
потребител
Мнения: 29
Регистриран: 12 яну 2008, 13:15
Модел на автомобила: Форд Фокус Ghia, 2003г., 1,6 бензин,комби
Местоположение: dobrch
Status: Извън линия

Re: Трудно запалване Форд Ескорт 1.8 д

Мнение от kosta68 » 01 фев 2009, 11:39

Здравейте колеги!При мен проблема със сутрешното палене се решава с помоща на сушоара на жената! :) Не всеки път но понякога се налага да затопля магнитвентила на входа на помпата.Явно клапанчето задържа може би от парафина в нафтата а и в началото имаше кофти контакт на клемата на въпросния магнитвентил(ръжда и разхлабени клеми)Миналата зима ме накараха да сипя около 200гр. спирачна течност в пълен резервоар и наистина имаше ефект - след като минах 100-150км. проблема изчезна и цяла зима палише от раз! :D

dark2avenger
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 22 фев 2008, 16:51
Модел на автомобила: Форд Ескорт
Status: Извън линия

Re: Трудно запалване Форд Ескорт 1.8 д

Мнение от dark2avenger » 01 фев 2009, 13:39

днес реших да отвъртя пробката на долния край на филтъра за гориво -> някой ако е решил да го прави, ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да си приготви някакъв съд в които да събере изтичащата нафта и парцалче да избърше после (не както мене с ръце в джобовете да иде да прави това). Според някои въвъ филтъра се задържа вода особенно зимата и трябва да се развърти пробката и така да се почисти. Това го направих ... пуснах го да изтече малко ... изцапах се както акошерка аджамия ... полях и скоростната кутия с нафта :) , но няма нищо важно е ефект да има, но си беше чиста нафта това дето изтече.

Захванах се с проверка на свещите ... не ми се сваляха (има две многоооо трудни), проверявах ги с мултицет, една от свещитите ми е изгоряла, другите смятам че са добре. Сега идва въпроса - една свещ или всичките да сменям, по дебелите книги сигурно пише да сменям всичките ... но все пак дали няма да сложа по-лоши? Моите са оргиналните - според севизната книжка никога не са смененя. И следващия въпрос - каква/какви свещи да си купя ... марка , цена ?

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Трудно запалване Форд Ескорт 1.8 д

Мнение от diesel1.6 » 01 фев 2009, 14:12

Една изгоряла е достатъчна причина да пали трудно, и 3 стари.

Провери във Косер, нацинална верига магазини е, за свещи Iskra. Ако има за твоята кола, ще са по 5-6 лв едната. Желателно е да смениш всичките. С времето и ползването остаряват и не греят добре, според учените книги и колеги монтьори. Но нищо не пречи да смениш едната само, за проба.
Аз ползвам тези свещи, преди 3-4 или повече години сложих и са още добре.
Ако купуваш други, внимавай за ментета.

Потребителски аватар
spartak_75
Потребител
Потребител
Мнения: 85
Регистриран: 04 яну 2009, 10:58
Модел на автомобила: ford escort-1,8D-95
Вертикално излитане
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Трудно запалване Форд Ескорт 1.8 д

Мнение от spartak_75 » 01 фев 2009, 21:25

Само една свещ си купи, колега, не се набутвай. Другите здрави, какво, ще ги изхвърлищ ли?
Но действително само на 3 цилиндъра не е достатъчно подгряването, трябват си 4.
Хайдесъс здраве и успешно стартиране!

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Трудно запалване Форд Ескорт 1.8 д

Мнение от diesel1.6 » 01 фев 2009, 22:24

Не проверявай свещите само с уред, ами и с един дебел кабел от +12в. Гледай да минава ток - хубавичка искра да има, когато слагаш кабела, или го премери. Незнам колко е, но може би над 10 ампера, 15-20 например.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Трудно запалване Форд Ескорт 1.8 д

Мнение от paci » 01 фев 2009, 22:51

spartak_75 написа:Само една свещ си купи, колега, не се набутвай. Другите здрави, какво, ще ги изхвърлищ ли?
Една свещ ако има 20 000 часа живот?
Една е заминала а другите мислиш, че ще се забавят ли?

До към 50000000000 да вземат да изкарат а?
Утре пак да се гъзи да рови коя е заминала и така една по една, все да е по капака.
Не е гаранция, че от новите някоя може да е дефектна.

dark2avenger
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 22 фев 2008, 16:51
Модел на автомобила: Форд Ескорт
Status: Извън линия

Re: Трудно запалване Форд Ескорт 1.8 д

Мнение от dark2avenger » 02 фев 2009, 09:46

как ги смятате тези 20 000 часа ? ако се смята за работа само подгряването ->
20 000 часа * 3600 = 72 000 000 секунди
средна продължителност на едно подгреване 10 секунди:
72 000 000 / 10 = 7 200 000 подгрявания
средно по 10 подгрявания на ден
7 200 000 / 10 = 720 000 дни
една година горе долу 365 дни
720 000 / 365 = 1972 години и отгоре ....

едва ли се смятат на подгряване ...

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Трудно запалване Форд Ескорт 1.8 д

Мнение от paci » 02 фев 2009, 09:51

dark2avenger написа: ...
Пример дадох.
Изобщо незнам колко е живота на една свещ.
Мисля, че стана ясно какво исках да кажа!

dark2avenger
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 22 фев 2008, 16:51
Модел на автомобила: Форд Ескорт
Status: Извън линия

Re: Трудно запалване Форд Ескорт 1.8 д

Мнение от dark2avenger » 02 фев 2009, 13:07

днес ми смениха и 4-те свещи , правилно съм преценил, че само една е изгоряла. Свещите наистина се оказаха, че са оргиналните от завода .. Motorcraft 017 EZD 39 това има написано на тях, свещите се свалиха много лесно с подходящи инструменти и малко спрей ... само една малко се заяде (изгорялата). Сложиха ми Iskra 011.721.096.-10V , утре сутринта дано е по хладничко за да видя дали има някаква разлика ...
Доколкото разбирам от означенията на новите свещи са ефективни при 10 V ... някой ако има информация за характеристика на старите ми Motorcraft ... при какво напрежение са ефективни и какъв живот имат, нека пише! Трите ми свещи Motorcraft са си напълно здрави ... и ако Искра ми почнат да ми горят за има няма година (забелязвам,че смениш ли нещо оргинално и после всяка година пак го сменяш) ... смятам пак да си сложа старите 3 свещи и да си купя още една от същия модел (ако успея да намеря) или някоя също добра марка. Свещите на искра ми струваха по 7 лв.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Трудно запалване Форд Ескорт 1.8 д

Мнение от diesel1.6 » 02 фев 2009, 18:25

избягвай подгряване два пъти.

dark2avenger
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 22 фев 2008, 16:51
Модел на автомобила: Форд Ескорт
Status: Извън линия

Re: Трудно запалване Форд Ескорт 1.8 д

Мнение от dark2avenger » 04 фев 2009, 09:42

след смяната на свещите , колата пали нормално ... е не е на 1/4 ... но си пали нормално :) , надявам се съм отстранил проблема

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Трудно запалване Форд Ескорт 1.8 д

Мнение от diesel1.6 » 06 фев 2009, 01:22

Сега си провери и горивния филтър и дали смуче въздух с горивото :)

dark2avenger
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 22 фев 2008, 16:51
Модел на автомобила: Форд Ескорт
Status: Извън линия

Re: Трудно запалване Форд Ескорт 1.8 д - РЕШЕН !!!

Мнение от dark2avenger » 06 фев 2009, 16:57

колата пали нормално. Общо взето при подобен проблем трябва да се проверят свещите, въздух в горивото и тогава за по сериозни повреди. При мен имаше само една изгоря свещ ... но явно е била достатъчна за трудното запалване сутрин.

Благодаря на всички за съветите !!! Успех на всички !!!

dizela
потребител
потребител
Мнения: 224
Регистриран: 23 яну 2009, 10:43
Модел на автомобила: Eskort CL 1.8 Дизел 60 конски сили
Местоположение: гр. Благоевград, гр. Перник
Status: Извън линия

Re: Трудно запалване Форд Ескорт 1.8 д - РЕШЕН !!!

Мнение от dizela » 20 фев 2009, 15:24

ЕЕЕ ако по-рано знаех, че има Искра, такива щях да сложа. Сега съм с чешки свещи. Като имам възможност ще сложа и аз чисто нова искра да видим. Само да не вземат верно да дадат искра, че тогава ..... :roll:

kreizo
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 11 мар 2008, 14:31
Модел на автомобила: Ford Mondeo '99
Status: Извън линия

Re: Трудно запалване Форд Ескорт 1.8 д - РЕШЕН !!!

Мнение от kreizo » 22 фев 2009, 16:12

При мен проблема с трудното палене на 1.8 ТД се оказа в акумулатора. При по-студено време сутрин си подгрявам 2-3 пъти акумулатора си завърта уж нормално, но ако не запали веднага след около 2-3 минути пада.... А дори и да запали пак беше с въртяне и много зор... Опитах да прехвърлям с кабели от друга работеща кола - и в най-големите студове в 4 сутринта си палеше от раз без никакви проблеми. Подмених акумулатора с нов и сега нямам никакви проблеми. Явно, че въпреки силното първоначално въртене и липсата на признаци на загуба на напрежения първоначалния пусков ток не е бил достатъчно силен.
А до подгревните свещи дори и да са здрави и четирите след известен брой години ползване дори и да е здрава свеща не може да загрее като нова ... Та нека и това не ви подлъгва...

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта