показания на уреда за температура
- Dundee
- потребител
- Мнения: 852
- Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
- Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Ами нали стрелката би трябвало да отчита температурата? Значи по пътя на логиката или температурата е толкова висока, колкото показва стрелката, или някъде по веригата от датчика до стрелката нещо изкривява показанията. Трябва някой с повече познания от мен да предположи защо се получава така и да те посъветва как може да се оправиш. Аз исках само да предупредя че ако изместиш стрелката назад ще прикриеш евентуален проблем, а ако той съществува причината за него намя да бъде отстранена.Какво имаш предвид с това лечение?
Сори че не съм много полезен

-
- потребител
- Мнения: 198
- Регистриран: 26 сеп 2005, 02:09
- Модел на автомобила: Escort CLX Turnier 1.6 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Ако все още не си решил проблема си, можеш да направиш следното:
Някъде из темите бяха дадени контролни стойности за датчиците за температурата. Провери дали параметрите им са все още в нормите (или с диагностика в сервиз, или като ги измериш в съд с вода с контролирана температура, или просто като ги смениш с нови). Ако работят, минаваш към проверка на точността на стрелката. Може да вържеш на мястото на датчика примерно един променлив резистор, с който да възпроизведеш съпротивлението на датчика при различни температури и да видиш дали показанията са приемливи (т.е. дали стрелката е калибрирана)
Това е което ми идва наум в момента, ако се сетиш нещо друго - пиши
Някъде из темите бяха дадени контролни стойности за датчиците за температурата. Провери дали параметрите им са все още в нормите (или с диагностика в сервиз, или като ги измериш в съд с вода с контролирана температура, или просто като ги смениш с нови). Ако работят, минаваш към проверка на точността на стрелката. Може да вържеш на мястото на датчика примерно един променлив резистор, с който да възпроизведеш съпротивлението на датчика при различни температури и да видиш дали показанията са приемливи (т.е. дали стрелката е калибрирана)
Това е което ми идва наум в момента, ако се сетиш нещо друго - пиши

-
- потребител
- Мнения: 1004
- Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
- Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
- Местоположение: някъде в BG ВТ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Coolant temperature sensor
Resistance:
At -40°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 86.0 to 90.0 kilohms
At 20°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 35.0 to 40.0 kilohms
At 100°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1.9 to 2.5 kilohms
At 120°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1.0 to 1.3 kilohms
Вярно колегата е прав не е 860.0 to 900.0 kilohms ами 86.0 to 90.0 kilohms , вече е поправено дори след години
Resistance:
At -40°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 86.0 to 90.0 kilohms
At 20°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 35.0 to 40.0 kilohms
At 100°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1.9 to 2.5 kilohms
At 120°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1.0 to 1.3 kilohms
Вярно колегата е прав не е 860.0 to 900.0 kilohms ами 86.0 to 90.0 kilohms , вече е поправено дори след години

Последна промяна от aaleks на 22 юни 2010, 10:45, променено общо 1 път.
Небойте се роби Спартак е с вас!
- shark
- потребител
- Мнения: 191
- Регистриран: 23 авг 2005, 12:48
- Модел на автомобила: Sierra 1.6 GL
- Местоположение: Русе
- Контакти:
- Status: Извън линия
Предполагам тези съпротивления трябва да измеря на датчика на двигателя и най-вероятно ще ми трябва и термометър потопен в разширителното казанче. Въпроса ми е дали тези стойности са еднакви за всички коли?Coolant temperature sensor
Resistance:
At -40°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 860.0 to 900.0 kilohms
At 20°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 35.0 to 40.0 kilohms
At 100°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1.9 to 2.5 kilohms
At 120°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1.0 to 1.3 kilohms
- licho
- потребител
- Мнения: 505
- Регистриран: 17 юли 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.1 mi, 1992, Черна лимунзина с три врати
Фиат Браво 1.2 1999, Черна лимунзина с три врати - Status: Извън линия
имаше ги данните за съпротивлението в аутодата за автомобилите и в haynes-aaaleks написа:Тук ме хванахте на тясно, май е за Мони! И сега да не вземете да ме питате ама дизел или бензин.
между другото
At -40°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 860.0 to 900.0 kilohms
би трябвало да е 86 до90
а освен че са различни за различните фордове, са различни и за двигателите тоест зависи от датчика който е сложен там

- tromberair
- потребител
- Мнения: 106
- Регистриран: 15 ное 2005, 10:17
- Модел на автомобила: FORD ESCORT 1.6 16V 94g.
- Местоположение: plovdiv
- Status: Извън линия
- licho
- потребител
- Мнения: 505
- Регистриран: 17 юли 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.1 mi, 1992, Черна лимунзина с три врати
Фиат Браво 1.2 1999, Черна лимунзина с три врати - Status: Извън линия
взимаш уред мултицет,омметър или друг мерещ съпротивлениенамирап въпросният датчик махаш кабелитеtromberair написа:КОЛЕГИ НЯКОИ ЩЕ ГИ ПРЕВЕДЕ ЛИ ТЕЗИ СТОЙНОСТИ КАКВО ЗНАЧАТ ЧЕ НЕЩО НЕ РАЗБИРАМ?
и мериш съпротивлението.
At 20°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 35.0 to 40.0 kilohms
At 100°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1.9 to 2.5 kilohms
At 120°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1.0 to 1.3 kilohms
тоест ако е 20 градуса трябва да видиш стойност между 35 и 40 килоома.
конкретно за термостата сваляш го слагаш го във вода и мериш температурата на водата или я завираш и тогава гледаш ако ти показва за този случай между 1,9 и 2,5 килоома значи работи


- licho
- потребител
- Мнения: 505
- Регистриран: 17 юли 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.1 mi, 1992, Черна лимунзина с три врати
Фиат Браво 1.2 1999, Черна лимунзина с три врати - Status: Извън линия
както е на първата картинка стрелкатаведен написа:Проблемът най-вероятно е в термостата. Поне при мен беше така. Термостата трябва да отваря когато стрелката е около средата на зоната "NORM". Toва се хваща много точно с опипване на радиатора -като отвори термостата започва бързо да се затопля горния край на радиатора.
като карам малко
и като пипна тръбата влизаща отпред в радиатора е топла.
според мен моят е постоянно отворен.
ще се сменя след време

Като го извадиш термостата ще видиш дали седи постоянно отворен/запецнал. Това дето пипаш маркучите си е малко относително според мен. На мен не ми работеше датчика на стрелката и затова тя си висеше надолу. (това от мен с моя скромен опит)licho написа:........според мен моят е постоянно отворен.
ще се сменя след време

-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
за датчиците
И аз се ядосвах с датчика - счупих си стария, когато опитах да го отвия.
По магазините казаха че не знаят кой датчик е за моята кола - избирали се по цветове уж. Оказа се че моята кола работи с жълт и с черен датчик от стара кола, а с магазинските не стана с никакъв. Преди стрелката си беше точно хоризонтална (ескорт междинка, до 90 г) както трябва, сега е след горния край на NORM. аз свикнах, но след като си плащам за нов датчик, исках правилния! Не можах да немеря и стойностите на съпротивлението за тестване, иначе щях да си избера нужния.
За да не се бърк никой с термините, ще уточня, че:
Имаме корпус на термостата - алуминиев, завинтен за главата/блока.
В него стои термостата - едно нещо с пружина и форма на летяща чиния, модел Холивуд 60-та година
На корпуса има един голям и дебел датчик, с два, три и или 4 кабела - той управлява вентилатор/и;
Пак на корпуса има и малък датчик, като болт за ключ 13, с един кабел - това е датчика за температурата;
На таблото нямаме датчик, имаме уред, или по народно - стрелка
). Датчика преобразува някакъв параметър (температура) в информационен сигнал(ток или напрежение за случая - променя си съпротивлението). Ей това съпротивление за форд е различно за различните двигатели и ни създава проблеми.
Интересна ми е таблицата с съпротивленията, трябва да я видим.
По магазините казаха че не знаят кой датчик е за моята кола - избирали се по цветове уж. Оказа се че моята кола работи с жълт и с черен датчик от стара кола, а с магазинските не стана с никакъв. Преди стрелката си беше точно хоризонтална (ескорт междинка, до 90 г) както трябва, сега е след горния край на NORM. аз свикнах, но след като си плащам за нов датчик, исках правилния! Не можах да немеря и стойностите на съпротивлението за тестване, иначе щях да си избера нужния.
За да не се бърк никой с термините, ще уточня, че:
Имаме корпус на термостата - алуминиев, завинтен за главата/блока.
В него стои термостата - едно нещо с пружина и форма на летяща чиния, модел Холивуд 60-та година

На корпуса има един голям и дебел датчик, с два, три и или 4 кабела - той управлява вентилатор/и;
Пак на корпуса има и малък датчик, като болт за ключ 13, с един кабел - това е датчика за температурата;
На таблото нямаме датчик, имаме уред, или по народно - стрелка

Интересна ми е таблицата с съпротивленията, трябва да я видим.
-
- потребител
- Мнения: 54
- Регистриран: 16 фев 2006, 12:34
- Модел на автомобила: fiesta 1.3/92
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: за датчиците
diesel1.6 написа: В него стои термостата - едно нещо с пружина и форма на летяща чиния, модел Холивуд 60-та година



Онзи ден си смених си термостата и проблемът се оправи (вече и извънградско си вдига и подържа нормална температура) , беше се прецакал нещо и неискаше да затваря хубаво, но вече всичко е ОК.Термостата ми излезе 15лв. от Auto plus!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта