показания на уреда за температура

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
shark
потребител
потребител
Мнения: 191
Регистриран: 23 авг 2005, 12:48
Модел на автомобила: Sierra 1.6 GL
Местоположение: Русе
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от shark » 20 фев 2006, 10:54


tromberair ще регулира стрелката защото след свалянето и не е уцелил точното положение, на което да я върне. Общо взето козметичен проблем.
Обаче със сиерата случаят май не е същия и трябва различно "лечение".
Какво имаш предвид с това лечение?

Потребителски аватар
Dundee
потребител
потребител
Мнения: 852
Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Dundee » 20 фев 2006, 11:05

Какво имаш предвид с това лечение?
Ами нали стрелката би трябвало да отчита температурата? Значи по пътя на логиката или температурата е толкова висока, колкото показва стрелката, или някъде по веригата от датчика до стрелката нещо изкривява показанията. Трябва някой с повече познания от мен да предположи защо се получава така и да те посъветва как може да се оправиш. Аз исках само да предупредя че ако изместиш стрелката назад ще прикриеш евентуален проблем, а ако той съществува причината за него намя да бъде отстранена.
Сори че не съм много полезен :(

Peter_CLX
потребител
потребител
Мнения: 198
Регистриран: 26 сеп 2005, 02:09
Модел на автомобила: Escort CLX Turnier 1.6 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Peter_CLX » 20 фев 2006, 22:45

Ако все още не си решил проблема си, можеш да направиш следното:

Някъде из темите бяха дадени контролни стойности за датчиците за температурата. Провери дали параметрите им са все още в нормите (или с диагностика в сервиз, или като ги измериш в съд с вода с контролирана температура, или просто като ги смениш с нови). Ако работят, минаваш към проверка на точността на стрелката. Може да вържеш на мястото на датчика примерно един променлив резистор, с който да възпроизведеш съпротивлението на датчика при различни температури и да видиш дали показанията са приемливи (т.е. дали стрелката е калибрирана)

Това е което ми идва наум в момента, ако се сетиш нещо друго - пиши :wink:

Потребителски аватар
shmitc
потребител
потребител
Мнения: 368
Регистриран: 08 фев 2006, 18:26
Модел на автомобила: Ford Fusion 1.4TDCI'04, Ford Fiesta 1.4TDCI'08
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от shmitc » 21 фев 2006, 07:04

При мен се получи същата ситуация.Бях разглобил таблото с измервателните уреди и след това се оказа че датчика за температурата не отчита правилно.След няколко неуспешни опита накрая успях да го регулирам.

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 21 фев 2006, 08:31

Coolant temperature sensor
Resistance:
At -40°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 86.0 to 90.0 kilohms
At 20°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 35.0 to 40.0 kilohms
At 100°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1.9 to 2.5 kilohms
At 120°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1.0 to 1.3 kilohms

Вярно колегата е прав не е 860.0 to 900.0 kilohms ами 86.0 to 90.0 kilohms , вече е поправено дори след години :wink:
Последна промяна от aaleks на 22 юни 2010, 10:45, променено общо 1 път.
Небойте се роби Спартак е с вас!

Потребителски аватар
shark
потребител
потребител
Мнения: 191
Регистриран: 23 авг 2005, 12:48
Модел на автомобила: Sierra 1.6 GL
Местоположение: Русе
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от shark » 21 фев 2006, 08:59

Coolant temperature sensor
Resistance:
At -40°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 860.0 to 900.0 kilohms
At 20°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 35.0 to 40.0 kilohms
At 100°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1.9 to 2.5 kilohms
At 120°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1.0 to 1.3 kilohms
Предполагам тези съпротивления трябва да измеря на датчика на двигателя и най-вероятно ще ми трябва и термометър потопен в разширителното казанче. Въпроса ми е дали тези стойности са еднакви за всички коли?

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 21 фев 2006, 09:05

Не. Тези стойности не са еднакви за всички коли. Дори за различните модели Форд са различни, та в тази връзка ми е въпроса. Тези стойности за кой модел са?

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 21 фев 2006, 10:55

Тук ме хванахте на тясно :-SS: , май е за Мони! И сега да не вземете да ме питате ама дизел или бензин.
Небойте се роби Спартак е с вас!

Потребителски аватар
licho
потребител
потребител
Мнения: 505
Регистриран: 17 юли 2005, 13:19
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.1 mi, 1992, Черна лимунзина с три врати
Фиат Браво 1.2 1999, Черна лимунзина с три врати
Status: Извън линия

Мнение от licho » 21 фев 2006, 11:52

aaleks написа:Тук ме хванахте на тясно :-SS: , май е за Мони! И сега да не вземете да ме питате ама дизел или бензин.
имаше ги данните за съпротивлението в аутодата за автомобилите и в haynes-a

между другото
At -40°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 860.0 to 900.0 kilohms
би трябвало да е 86 до90

а освен че са различни за различните фордове, са различни и за двигателите тоест зависи от датчика който е сложен там
:) Човек това звучи гордо, но всичко може да се очаква от него!

Потребителски аватар
shark
потребител
потребител
Мнения: 191
Регистриран: 23 авг 2005, 12:48
Модел на автомобила: Sierra 1.6 GL
Местоположение: Русе
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от shark » 21 фев 2006, 13:57

А аз от къде да си намеря стойностите за моята Сиерка? Искам да разбера къде е проблема дали в термостата, дали в датчика, дали в показващия уред

Потребителски аватар
tromberair
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 15 ное 2005, 10:17
Модел на автомобила: FORD ESCORT 1.6 16V 94g.
Местоположение: plovdiv
Status: Извън линия

Мнение от tromberair » 21 фев 2006, 20:56

КОЛЕГИ НЯКОИ ЩЕ ГИ ПРЕВЕДЕ ЛИ ТЕЗИ СТОЙНОСТИ КАКВО ЗНАЧАТ ЧЕ НЕЩО НЕ РАЗБИРАМ?

Потребителски аватар
licho
потребител
потребител
Мнения: 505
Регистриран: 17 юли 2005, 13:19
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.1 mi, 1992, Черна лимунзина с три врати
Фиат Браво 1.2 1999, Черна лимунзина с три врати
Status: Извън линия

Мнение от licho » 22 фев 2006, 09:41

tromberair написа:КОЛЕГИ НЯКОИ ЩЕ ГИ ПРЕВЕДЕ ЛИ ТЕЗИ СТОЙНОСТИ КАКВО ЗНАЧАТ ЧЕ НЕЩО НЕ РАЗБИРАМ?
взимаш уред мултицет,омметър или друг мерещ съпротивлениенамирап въпросният датчик махаш кабелите
и мериш съпротивлението.
At 20°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 35.0 to 40.0 kilohms
At 100°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1.9 to 2.5 kilohms
At 120°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1.0 to 1.3 kilohms
тоест ако е 20 градуса трябва да видиш стойност между 35 и 40 килоома.
конкретно за термостата сваляш го слагаш го във вода и мериш температурата на водата или я завираш и тогава гледаш ако ти показва за този случай между 1,9 и 2,5 килоома значи работи :)
:) Човек това звучи гордо, но всичко може да се очаква от него!

веден
потребител
потребител
Мнения: 185
Регистриран: 20 авг 2005, 22:12
Модел на автомобила: Ford Escort 1,6 i 16v '93г.
Status: Извън линия

Мнение от веден » 22 фев 2006, 18:53

Проблемът най-вероятно е в термостата. Поне при мен беше така. Термостата трябва да отваря когато стрелката е около средата на зоната "NORM". Toва се хваща много точно с опипване на радиатора -като отвори термостата започва бързо да се затопля горния край на радиатора.

Потребителски аватар
licho
потребител
потребител
Мнения: 505
Регистриран: 17 юли 2005, 13:19
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.1 mi, 1992, Черна лимунзина с три врати
Фиат Браво 1.2 1999, Черна лимунзина с три врати
Status: Извън линия

Мнение от licho » 23 фев 2006, 11:41

веден написа:Проблемът най-вероятно е в термостата. Поне при мен беше така. Термостата трябва да отваря когато стрелката е около средата на зоната "NORM". Toва се хваща много точно с опипване на радиатора -като отвори термостата започва бързо да се затопля горния край на радиатора.
както е на първата картинка стрелката
като карам малко
и като пипна тръбата влизаща отпред в радиатора е топла.
според мен моят е постоянно отворен.
ще се сменя след време
:) Човек това звучи гордо, но всичко може да се очаква от него!

Потребителски аватар
valboy
потребител
потребител
Мнения: 1476
Регистриран: 20 фев 2005, 16:12
Status: Извън линия

Мнение от valboy » 23 фев 2006, 12:14

licho написа:........според мен моят е постоянно отворен.
ще се сменя след време
Като го извадиш термостата ще видиш дали седи постоянно отворен/запецнал. Това дето пипаш маркучите си е малко относително според мен. На мен не ми работеше датчика на стрелката и затова тя си висеше надолу. (това от мен с моя скромен опит) :roll:

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

за датчиците

Мнение от diesel1.6 » 24 фев 2006, 09:38

И аз се ядосвах с датчика - счупих си стария, когато опитах да го отвия.
По магазините казаха че не знаят кой датчик е за моята кола - избирали се по цветове уж. Оказа се че моята кола работи с жълт и с черен датчик от стара кола, а с магазинските не стана с никакъв. Преди стрелката си беше точно хоризонтална (ескорт междинка, до 90 г) както трябва, сега е след горния край на NORM. аз свикнах, но след като си плащам за нов датчик, исках правилния! Не можах да немеря и стойностите на съпротивлението за тестване, иначе щях да си избера нужния.

За да не се бърк никой с термините, ще уточня, че:
Имаме корпус на термостата - алуминиев, завинтен за главата/блока.
В него стои термостата - едно нещо с пружина и форма на летяща чиния, модел Холивуд 60-та година :)
На корпуса има един голям и дебел датчик, с два, три и или 4 кабела - той управлява вентилатор/и;
Пак на корпуса има и малък датчик, като болт за ключ 13, с един кабел - това е датчика за температурата;
На таблото нямаме датчик, имаме уред, или по народно - стрелка :)). Датчика преобразува някакъв параметър (температура) в информационен сигнал(ток или напрежение за случая - променя си съпротивлението). Ей това съпротивление за форд е различно за различните двигатели и ни създава проблеми.
Интересна ми е таблицата с съпротивленията, трябва да я видим.

Потребителски аватар
valboy
потребител
потребител
Мнения: 1476
Регистриран: 20 фев 2005, 16:12
Status: Извън линия

Мнение от valboy » 24 фев 2006, 09:48

Това с цветовете на датчика за стрелката е вярно! Ако не се сложи същият цвят стрелката няма да показва вярно- или ще бъде някъде в горния край, или някъде долу.

trolla
потребител
потребител
Мнения: 54
Регистриран: 16 фев 2006, 12:34
Модел на автомобила: fiesta 1.3/92
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: за датчиците

Мнение от trolla » 24 фев 2006, 09:48

diesel1.6 написа: В него стои термостата - едно нещо с пружина и форма на летяща чиния, модел Холивуд 60-та година :)
:lol: :P :D е , малко по реално иглежда но горе долу го докарва!
Онзи ден си смених си термостата и проблемът се оправи (вече и извънградско си вдига и подържа нормална температура) , беше се прецакал нещо и неискаше да затваря хубаво, но вече всичко е ОК.Термостата ми излезе 15лв. от Auto plus!

веден
потребител
потребител
Мнения: 185
Регистриран: 20 авг 2005, 22:12
Модел на автомобила: Ford Escort 1,6 i 16v '93г.
Status: Извън линия

Мнение от веден » 24 фев 2006, 16:58

Който твърди че единият от датчиците които са на корпуса на термостата е за вентилатора , му предлагам да извади куплунга да го даде накъсо и да види дали ще се завърти вентилатора. Поне при Zetec 1,6 няма да се получи.

Потребителски аватар
shark
потребител
потребител
Мнения: 191
Регистриран: 23 авг 2005, 12:48
Модел на автомобила: Sierra 1.6 GL
Местоположение: Русе
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от shark » 24 фев 2006, 18:12

Какви ги говорите. Датчика за вентилатора не е ли на радиатора?

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта