Проблем с оборотите на Мондео МК2 бензин 2.0

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
riskue
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 23 авг 2008, 22:07
Модел на автомобила: ford mondeo hatchbek 2.0i ghia 1999g.
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: Проблем с оборотите на Мондео МК2 бензин 2.0

Мнение от riskue » 06 ное 2009, 08:47

Доколкото си спомням той работи на принципа - повишаване на температурата, намаляване на съпротивлението. Първия път като я закачихме, човека се усъмни в него. Софтуера не дава информация за неговите параметри. Измери го с мултимер и според него отговаряше на около 90 градуса.

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Проблем с оборотите на Мондео МК2 бензин 2.0

Мнение от urgan » 06 ное 2009, 09:20

Тая кола ниищо не казва като се закача на компа, незнам защо. Всичко най-добре с мултицета и всяко нещо си го мериш. Сподели после какво е станало.
Изображение

Edinuser
Потребител
Потребител
Мнения: 774
Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Проблем с оборотите на Мондео МК2 бензин 2.0

Мнение от Edinuser » 06 ное 2009, 09:23

А чистил ли си MAF-a ?
Да не би от него да е проблема - може да е мръсен или прецакан и двигателя да работи в авариен режим.
Ако имаш възможност вземи от някъде проверен само за пробата.
Проверките и т.н трябва да ги правиш на бензин - тогава електрониката се грижи всичко да е Ок има две основни причини за промяна на оборотите на празен ход - ако двигателя е студен - тогава поддържа високи обороти докато загрее и ако някоя от системите изисква по-високи обороти за да бачка нормално - това са хидравликата, VSS и евентуално климатика.
Нормалните обороти на празен ход при студен двигател и на място са 1250 докато загрее на работна температура, след това спадат на 850+-50, в движение на празен ход (свободна) трябва да са около 1150+-50. ефекта се забелязва най-добре при спиране на кръстовище да речем като си изкл. от скорост и намаляваш само със спирачките държи 1150 и 2-3 сек. след като спреш окончателно спадат на 850.

Мондео-то има два сензора за температура на двигателя единият е свързан към индикатора на таблото и не оказва влияние на работата на двигателя. Другият е важният - той отива в ECU-то, ако е в ред проверете и кабелите му ( при мен точно кабела на този сензор направо му се беше разпаднала изолацията от годините).

Ето моите наблюдения при смучене на въздух и изправен БК :
1.Ако смуче малко (БК компенсира на донякъде) - на бензин оборотите са отн.стабилни, на газ малко по-високи около 1000.
2.Ако смуче много - на бензин не може да държи стабилно обороти, гасне и играят много (от 500 скача на 1200 и после пак падат на 500 и ако не подаваш газ - гасне), на газ са много повишени отиват към 1200 и също не може да ги държи стабилно на празен ход, особено ако е студен двигателя.
И в двата случая има забавено спадане на оборотите на газ при изкл. от скорост и движение с 50-60км/ч по инерция. И в двата случея данните са при нормално загрял двигател. АГУ-то ми е класическо а не ГИ, не знам за ГИ как ще е.

Другото което може да ти прави проблем е датчика за налягане на хидравликата за волана - ако е постоянно задействан (не се сещам дали трябваше да е отворен или не ) , ще кара двигателя да вдига обороти за да може да "поддържа налягането в хидравликата".
Проверява се лесно - откачаш му куплунга и трябва оборотите да се променят в зависимост от това дали си дал накъсо или не куплунга (по този начин имитираш датчика).

Дано нещо от това което съм писал ти помогне колега !

riskue
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 23 авг 2008, 22:07
Модел на автомобила: ford mondeo hatchbek 2.0i ghia 1999g.
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: Проблем с оборотите на Мондео МК2 бензин 2.0

Мнение от riskue » 11 ное 2009, 13:28

Най-накрая колата стана. Ходих с връзкив пфое, не ,че не съм си платил, а просто ми я прегледаха както трябва. Нищо, инсталиране на най-новия софтуер за модела-нищо, човека взе да бие отбой, накрая я оправи как и аз не знам. Каза че чистил дроселовата камера и настроил ти пи еса, някакъв клапан на картера сменил. Това е а междувременно ми проработи и дистанционното след смяна на микретие обучавах обучавах неще и неще днес тръгна. Така че форда е много странна кола мафове се пробваха клапани на хидравликата нов байпасен клапан неще и неще ето накрая я оправиха.
Няма нищо логично, алгоритъм за диагностициране.

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Проблем с оборотите на Мондео МК2 бензин 2.0

Мнение от urgan » 11 ное 2009, 13:54

Значи в крайна сметка ти пи еса ли е излязал гада дето прави мизерията.
Изображение

Berilii
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
Местоположение: Belgium
Status: Извън линия

Re: Проблем с оборотите на Мондео МК2 бензин 2.0

Мнение от Berilii » 11 ное 2009, 14:31

urgan написа:Значи в крайна сметка ти пи еса ли е излязал гада дето прави мизерията.
Най-вероятно не. По скоро е зацапаната дроселна клапа.
Ето тук съм писал по рано точно по темата. http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 23&t=31753" onclick="window.open(this.href);return false;

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта