Не ще да грее CVH-а

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
buhap
потребител
потребител
Мнения: 321
Регистриран: 21 сеп 2005, 16:58
Модел на автомобила: escort 1,4 F6F `91
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от buhap » 28 ное 2006, 11:35

Продължение:проблема ми е същия като на fiestaracing.Палиш колата ,поработва на място и маркуча към радиатора които излиза от термостата
се стопля.При мен също всичко е нормално ,освен че бавно загрява.Свалих кожуха на термостата и видях ,че има канали(байпаси)на термостата.tonyt_bs го обясни (водата от преди термостата и след термостата се събирад в общ канал ,който води към рашерителното казанче).Поради рази пречина радиатора макар и слабо се загрява.Миналата зима и аз искарах с картонче ама при -5 -10 колата на градско няма парно(като го пусниш и се връща в началото на бялата зона)Идва времето да се измисли решение на проблема и затова моля хората с двигатели като моя да кажат имат ли го този проблем (стопля ли им се маркуча) имат ли парно или да слагам една габина в колата и газова печка към гозовото.
Термостата е исправен отваря на 88 градуса и лятото няма проблеми загрява охлажда нормално.
Тука хората говорят ама кои разбира:http://forum.dovod.org/viewtopic.php?t= ... sc&start=0

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1748
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Мнение от synthez 3D » 28 ное 2006, 15:31

Понеже и аз имах този проблем,ще се опитам да обясня как се решава.Както се вижда на една от предишните снимки,(използвам я,защото няма как да снимам моя термостат)става въпрос за канала,който започва преди термостата.Той продължава навътре в корпуса и излиза от другата страна към дебелия маркуч към радиатора.Това което много хора не знаят е,че вътре в този канал има нещо като клапан със сачма,която е направена от някаква пластмаса и със годините тя се износва,а понякога направо се разпада и отвора остава постоянно отворен.Когато клапана е отворен,по една или друга причина, то антифриза свободно преминава през канала и отива директно към радиатора,вместо да се върти само в парното и двигателя,при затворен термостат.Така,че проблема с бавното загряване се решава със смяна на цялото тяло от някоя морга(както направих и аз),защото сглобката е неразглобяема.Ако искате да проверите дали вашия клапан работи или най-малкото дали е там,просто разклатете силно тялото на термостата и чуйте дали дрънка.Ако дрънка,значи клапана е на мястото си, ако не, най-вероятно е заседнал,или се е разпаднал.Надявам се, че това ще помогне на много колеги да се стоплят през зимата.
Прикачени файлове
klapan.jpg

buhap
потребител
потребител
Мнения: 321
Регистриран: 21 сеп 2005, 16:58
Модел на автомобила: escort 1,4 F6F `91
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от buhap » 28 ное 2006, 15:46

synthez 3D каде трябва да е този клапан .Някаде в каналите ли.Току що пуснах друга тема въпрос за този клапан.Няма ли начин нещо по български да се измисли.без да се дават 123лв за нов кожух

Потребителски аватар
The seven
потребител
потребител
Мнения: 1107
Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от The seven » 28 ное 2006, 17:30

При мен също малко бавно загряваше колата. Смених антифриза и определено нещата не са същите. Иначе на празен ход като загрее се вижда че част от антифриза минава през въпрсония отвор и отива в разширителния съд.
Антифриза който сложих е на AC Delco.
Поздрави
Изображение

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1748
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Мнение от synthez 3D » 28 ное 2006, 20:42

Да, намира се точно в този канал и ако намеря стария кожух,ще го снимам.А колкото до побългаряването,не успях да го измисля( а уж съм българин :-) ) а цената по моргите е около 10-15 лв.

Потребителски аватар
venko74
потребител
потребител
Мнения: 5
Регистриран: 26 ное 2006, 22:20
Модел на автомобила: ескорт 1.6 XR3
Местоположение: Димитровград
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от venko74 » 28 ное 2006, 20:42

Колеги проблемът с отвора го реших много лесно и евтино
Просто натъпках със силикон каналът и след като изсъхна го монтирах
Вече 3 години оттогава нямам проблеми
А преди това смених няколко термостата и пак мръзнех като куче
Евала на колегата който е снимал и обяснил всичко толкова точно
Мога да гарантирам че е оттам проблемът със загряването !

buhap
потребител
потребител
Мнения: 321
Регистриран: 21 сеп 2005, 16:58
Модел на автомобила: escort 1,4 F6F `91
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от buhap » 03 дек 2006, 11:33

Смених кожуха .В новиа има едно пласмасово цилиндатче движвщо се нагоре надолу .15 пари от моргата с термостат и датчик за перката на радиатора .За 2 -3км отива в нормала :D
Ако някои каже как да обезвъздуша системата и конкретно системата ,която топли дюзата и всмукателниа колектор

buhap
потребител
потребител
Мнения: 321
Регистриран: 21 сеп 2005, 16:58
Модел на автомобила: escort 1,4 F6F `91
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от buhap » 21 яну 2007, 14:28

Вече месец откаккто отстраних проблема с парното се надявам и системата за затопляне/охлаждане на смукателния колектор да заработи ама ........ .Това упорито не иска да се сгрява а от там и датчика за темп.на антифтиза е студен .Маркуча които се разкланя,и отива към колектора е студен.Надух с помпа няма запушвания и вече незнам какво да пробвам.Трябва ли да го обезвъздушавам (нали сама го прави)Моля някои да каже как е при другите коли щото аз сум в МАТ

Потребителски аватар
ivocsim
потребител
потребител
Мнения: 80
Регистриран: 28 фев 2006, 13:07
Модел на автомобила: escort 1,6 16 v Zetec 1998
Местоположение: Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

парно термостат

Мнение от ivocsim » 21 яну 2007, 20:59

Колеги да не би да има термостат и на парното, щото на пасатите на някой модели има? Колегата нека си промие хубаво радиаторчето на парното, защото и аз така се мъчих и накрая се оказа ,че отвътре се получил един филм от мизерия и пречи да топлоотдава. Пробвай

milenskior
потребител
потребител
Мнения: 91
Регистриран: 21 ное 2006, 10:45
Модел на автомобила: Orion 1,6 Ghia 91
Местоположение: Оряхово
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от milenskior » 21 яну 2007, 21:40

Айде и аз да споделя моя опит с този овор в кожуха.
Според мен той е направен за да може да се обезвъздуши системата и клапана там и трябвало да пропусне само въздуха.
миналата година останових че радятора започва да ми затопля заедно с малкия кръг веднага като запаля колата.
Съответно веднага ми дойде наум термостата, обаче като го свалих и сложих на котлона с вода се оказа че си бачка.
И така и аз се загледах в този отвор и разбрах че той свързва двата кръга и през него ми затопля и радятора.
А му набутах едно парче коркова тапа, защото това ми дойде на акъл, но и въпросни отвор е лабиринт от няколко отвора, така че трябва да се запуши според мен само този към радиатора.
Сглобих всичко, паля и след като стопли малкия кръг радятора студен, обаче пипам маркучите на авт. смукач и те студени. Свалям филтъра и смукача си стои затворен.
Тогава направих следното:
Понеже ми стана ясно че там има въздух и системата неможе да се обезвъздуши разхлбих единия от маркучите и леко го измъкнах. Отвих капачката на разширителния съд и надух с уста докато излезе антифриз покрай маркуча и щуцера на които е захванат. Така без да спирам да надувам вкарах маркуча и после затегнах болта на скобата.
После пак запалих и маркучите загряха, така че системата се беше обезвъздушила.
Преди известно време установих, че пак е започнал да ми затопла рядятора веднага след като запаля и пак си помислих термостата. Като го свалих се оказа че си бачка, а парчето корк го няма.
Така че ще трябва да мисля нещо по ефективно за запушване, но сега не ми се занимава. Може би със силикон с добра идея, но пак казвам не трябва да се запушва според мен целия лабиринт от канали, а само там където би трябвало да е клапанчето.

Потребителски аватар
borko 30
потребител
потребител
Мнения: 391
Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
Местоположение: dobrich
Status: Извън линия

Мнение от borko 30 » 22 яну 2007, 00:20

Моя двигател е също CVH.Преди години ми смени термостата един майстор който при сглобяването му сложи мисля че в същия канал една метална съчма и каза че с нея щяло да работи по-добре.Радиатора ми загрява както трябва вече ,след като загрее малкия кръг.Стрелката на таблото стига средата след поне 5км минати зимата,не знам нормално ли е *unknw*
Форд е колата на шампионите!!!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 23 яну 2007, 22:23

Вчера намерих начин за побългаряване, почти без пари(особенно за женените). Напъхах изкуствена перла от евтина огърлица с подходящ размер в отвора, не този който е показан със стрелките на горната снимка, а по-горният. За да не изпадне топчето напъхах кламер. Идеята е следната топчето е пласмасово и съответно плува, така че когато има въздух в системата топчето е надолу и въздуха излиза през щуцера към разширителния съд. Когато въздуха излезе антифриза повдига топчето и то затваря отвора и спира циркулацията.
Вече два дена имам действащ автоматичен обезвъздушител, системата се самообезвъздушава без никаква намеса, двигателя загрява по-бързо отклкото през Август и най-вече не ми струваше нищо, просто отворих чекмеджето където жена ми си държи дрънкулките и си подбрах каквото ми трябваше.
Използвах топче с диаметър 8мм но 7мм или 6мм ще е по-добре защото ще може да се движи по-свободно в отвора. Самото топче има отвор за нанизване, който запуших със силикон, но мисля че и да не се запуши пак ще работи.

kpaci
потребител
потребител
Мнения: 142
Регистриран: 08 дек 2006, 08:08
Модел на автомобила: Караше
FORD ORION 1.8D'92
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kpaci » 23 яну 2007, 22:59

Добро решение според мен.Нализа тази дупка /оцветена в зелено/ става дума?

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 23 яну 2007, 22:59

Е това е! Браво!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 23 яну 2007, 23:17

Точно тази и топчето трябва да отиде към щуцера.

Потребителски аватар
fiestaracing
потребител
потребител
Мнения: 526
Регистриран: 19 сеп 2005, 19:20
Модел на автомобила: Fiesta MK3 1.4 FUJ-RIP
Fiesta MK3 1.1 G6A-Зизи-RIP
Escort MK7 estate 1.6-16v-Лъки
Fiesta mk3.5 1.1 G6A-Чуки
Чака момента в който ще седне в проекта "Спарки"-Sierra V8
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от fiestaracing » 20 фев 2007, 14:48

Аз пък набих 2 текстолитови тапи и на двете отворчета до термостата,и системата пак си се обезвъздуши нормално и безпроблемно!!!И загрява както трябва! :D
fiestaracing-just race!!!

zagor13
потребител
потребител
Мнения: 73
Регистриран: 20 фев 2007, 15:45
Модел на автомобила: ford escort 1.8 tdi
Местоположение: Lom
Status: Извън линия

Мнение от zagor13 » 20 фев 2007, 20:22

А никой ли не се замисли , че тези конструктивни отвори са мислени и измислени от доста много и доста по-запознати инжинери и специалисти и щом са направени тези отвори - значи ТРЯБВА да ги ИМА и да си вършат предназначението... Но пък от друга страна щом вършат работа тези подобрения - ЛОШО НЯМА...

Потребителски аватар
fiestaracing
потребител
потребител
Мнения: 526
Регистриран: 19 сеп 2005, 19:20
Модел на автомобила: Fiesta MK3 1.4 FUJ-RIP
Fiesta MK3 1.1 G6A-Зизи-RIP
Escort MK7 estate 1.6-16v-Лъки
Fiesta mk3.5 1.1 G6A-Чуки
Чака момента в който ще седне в проекта "Спарки"-Sierra V8
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от fiestaracing » 28 фев 2007, 18:59

Не подобрения,а спасения!!!Все пак 100-тина лева за нов корпус на термостата са си 100-тина лева!!!
"Сиромах човек-жив дявол",нали знаеш!
fiestaracing-just race!!!

tonyt_bs
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 23 фев 2005, 12:58
Модел на автомобила: Fiesta 92 Ghia 1.4i F6E
Местоположение: София
Status: Извън линия

И аз си реших проблема побългаряваики...

Мнение от tonyt_bs » 19 мар 2007, 11:52

Аз набих една месингова тръбичка 2-3см в маклата тръбичка която отива към разшрителното казанче (външния диаметър на месинговата е равен на вътрешния на тази към казанчето)
Обезваздошава се без проблеми (едва ли е херметически за да не минава въздуха, но е достатъчно тясно за да не минава свободно водата)
и зимата 8) 8) 8) :):):) :P :P :P :wink: :wink:

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 29 дек 2007, 12:46

:arrow:
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта