Не ще да грее CVH-а
-
- потребител
- Мнения: 321
- Регистриран: 21 сеп 2005, 16:58
- Модел на автомобила: escort 1,4 F6F `91
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Продължение:проблема ми е същия като на fiestaracing.Палиш колата ,поработва на място и маркуча към радиатора които излиза от термостата
се стопля.При мен също всичко е нормално ,освен че бавно загрява.Свалих кожуха на термостата и видях ,че има канали(байпаси)на термостата.tonyt_bs го обясни (водата от преди термостата и след термостата се събирад в общ канал ,който води към рашерителното казанче).Поради рази пречина радиатора макар и слабо се загрява.Миналата зима и аз искарах с картонче ама при -5 -10 колата на градско няма парно(като го пусниш и се връща в началото на бялата зона)Идва времето да се измисли решение на проблема и затова моля хората с двигатели като моя да кажат имат ли го този проблем (стопля ли им се маркуча) имат ли парно или да слагам една габина в колата и газова печка към гозовото.
Термостата е исправен отваря на 88 градуса и лятото няма проблеми загрява охлажда нормално.
Тука хората говорят ама кои разбира:http://forum.dovod.org/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
се стопля.При мен също всичко е нормално ,освен че бавно загрява.Свалих кожуха на термостата и видях ,че има канали(байпаси)на термостата.tonyt_bs го обясни (водата от преди термостата и след термостата се събирад в общ канал ,който води към рашерителното казанче).Поради рази пречина радиатора макар и слабо се загрява.Миналата зима и аз искарах с картонче ама при -5 -10 колата на градско няма парно(като го пусниш и се връща в началото на бялата зона)Идва времето да се измисли решение на проблема и затова моля хората с двигатели като моя да кажат имат ли го този проблем (стопля ли им се маркуча) имат ли парно или да слагам една габина в колата и газова печка към гозовото.
Термостата е исправен отваря на 88 градуса и лятото няма проблеми загрява охлажда нормално.
Тука хората говорят ама кои разбира:http://forum.dovod.org/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1748
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Понеже и аз имах този проблем,ще се опитам да обясня как се решава.Както се вижда на една от предишните снимки,(използвам я,защото няма как да снимам моя термостат)става въпрос за канала,който започва преди термостата.Той продължава навътре в корпуса и излиза от другата страна към дебелия маркуч към радиатора.Това което много хора не знаят е,че вътре в този канал има нещо като клапан със сачма,която е направена от някаква пластмаса и със годините тя се износва,а понякога направо се разпада и отвора остава постоянно отворен.Когато клапана е отворен,по една или друга причина, то антифриза свободно преминава през канала и отива директно към радиатора,вместо да се върти само в парното и двигателя,при затворен термостат.Така,че проблема с бавното загряване се решава със смяна на цялото тяло от някоя морга(както направих и аз),защото сглобката е неразглобяема.Ако искате да проверите дали вашия клапан работи или най-малкото дали е там,просто разклатете силно тялото на термостата и чуйте дали дрънка.Ако дрънка,значи клапана е на мястото си, ако не, най-вероятно е заседнал,или се е разпаднал.Надявам се, че това ще помогне на много колеги да се стоплят през зимата.
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1748
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
- venko74
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 26 ное 2006, 22:20
- Модел на автомобила: ескорт 1.6 XR3
- Местоположение: Димитровград
- Контакти:
- Status: Извън линия
Колеги проблемът с отвора го реших много лесно и евтино
Просто натъпках със силикон каналът и след като изсъхна го монтирах
Вече 3 години оттогава нямам проблеми
А преди това смених няколко термостата и пак мръзнех като куче
Евала на колегата който е снимал и обяснил всичко толкова точно
Мога да гарантирам че е оттам проблемът със загряването !
Просто натъпках със силикон каналът и след като изсъхна го монтирах
Вече 3 години оттогава нямам проблеми
А преди това смених няколко термостата и пак мръзнех като куче
Евала на колегата който е снимал и обяснил всичко толкова точно
Мога да гарантирам че е оттам проблемът със загряването !
-
- потребител
- Мнения: 321
- Регистриран: 21 сеп 2005, 16:58
- Модел на автомобила: escort 1,4 F6F `91
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Вече месец откаккто отстраних проблема с парното се надявам и системата за затопляне/охлаждане на смукателния колектор да заработи ама ........ .Това упорито не иска да се сгрява а от там и датчика за темп.на антифтиза е студен .Маркуча които се разкланя,и отива към колектора е студен.Надух с помпа няма запушвания и вече незнам какво да пробвам.Трябва ли да го обезвъздушавам (нали сама го прави)Моля някои да каже как е при другите коли щото аз сум в МАТ
- ivocsim
- потребител
- Мнения: 80
- Регистриран: 28 фев 2006, 13:07
- Модел на автомобила: escort 1,6 16 v Zetec 1998
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
- Status: Извън линия
парно термостат
Колеги да не би да има термостат и на парното, щото на пасатите на някой модели има? Колегата нека си промие хубаво радиаторчето на парното, защото и аз така се мъчих и накрая се оказа ,че отвътре се получил един филм от мизерия и пречи да топлоотдава. Пробвай
-
- потребител
- Мнения: 91
- Регистриран: 21 ное 2006, 10:45
- Модел на автомобила: Orion 1,6 Ghia 91
- Местоположение: Оряхово
- Контакти:
- Status: Извън линия
Айде и аз да споделя моя опит с този овор в кожуха.
Според мен той е направен за да може да се обезвъздуши системата и клапана там и трябвало да пропусне само въздуха.
миналата година останових че радятора започва да ми затопля заедно с малкия кръг веднага като запаля колата.
Съответно веднага ми дойде наум термостата, обаче като го свалих и сложих на котлона с вода се оказа че си бачка.
И така и аз се загледах в този отвор и разбрах че той свързва двата кръга и през него ми затопля и радятора.
А му набутах едно парче коркова тапа, защото това ми дойде на акъл, но и въпросни отвор е лабиринт от няколко отвора, така че трябва да се запуши според мен само този към радиатора.
Сглобих всичко, паля и след като стопли малкия кръг радятора студен, обаче пипам маркучите на авт. смукач и те студени. Свалям филтъра и смукача си стои затворен.
Тогава направих следното:
Понеже ми стана ясно че там има въздух и системата неможе да се обезвъздуши разхлбих единия от маркучите и леко го измъкнах. Отвих капачката на разширителния съд и надух с уста докато излезе антифриз покрай маркуча и щуцера на които е захванат. Така без да спирам да надувам вкарах маркуча и после затегнах болта на скобата.
После пак запалих и маркучите загряха, така че системата се беше обезвъздушила.
Преди известно време установих, че пак е започнал да ми затопла рядятора веднага след като запаля и пак си помислих термостата. Като го свалих се оказа че си бачка, а парчето корк го няма.
Така че ще трябва да мисля нещо по ефективно за запушване, но сега не ми се занимава. Може би със силикон с добра идея, но пак казвам не трябва да се запушва според мен целия лабиринт от канали, а само там където би трябвало да е клапанчето.
Според мен той е направен за да може да се обезвъздуши системата и клапана там и трябвало да пропусне само въздуха.
миналата година останових че радятора започва да ми затопля заедно с малкия кръг веднага като запаля колата.
Съответно веднага ми дойде наум термостата, обаче като го свалих и сложих на котлона с вода се оказа че си бачка.
И така и аз се загледах в този отвор и разбрах че той свързва двата кръга и през него ми затопля и радятора.
А му набутах едно парче коркова тапа, защото това ми дойде на акъл, но и въпросни отвор е лабиринт от няколко отвора, така че трябва да се запуши според мен само този към радиатора.
Сглобих всичко, паля и след като стопли малкия кръг радятора студен, обаче пипам маркучите на авт. смукач и те студени. Свалям филтъра и смукача си стои затворен.
Тогава направих следното:
Понеже ми стана ясно че там има въздух и системата неможе да се обезвъздуши разхлбих единия от маркучите и леко го измъкнах. Отвих капачката на разширителния съд и надух с уста докато излезе антифриз покрай маркуча и щуцера на които е захванат. Така без да спирам да надувам вкарах маркуча и после затегнах болта на скобата.
После пак запалих и маркучите загряха, така че системата се беше обезвъздушила.
Преди известно време установих, че пак е започнал да ми затопла рядятора веднага след като запаля и пак си помислих термостата. Като го свалих се оказа че си бачка, а парчето корк го няма.
Така че ще трябва да мисля нещо по ефективно за запушване, но сега не ми се занимава. Може би със силикон с добра идея, но пак казвам не трябва да се запушва според мен целия лабиринт от канали, а само там където би трябвало да е клапанчето.
- borko 30
- потребител
- Мнения: 391
- Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
- Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
- Местоположение: dobrich
- Status: Извън линия
Моя двигател е също CVH.Преди години ми смени термостата един майстор който при сглобяването му сложи мисля че в същия канал една метална съчма и каза че с нея щяло да работи по-добре.Радиатора ми загрява както трябва вече ,след като загрее малкия кръг.Стрелката на таблото стига средата след поне 5км минати зимата,не знам нормално ли е 

Форд е колата на шампионите!!!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Вчера намерих начин за побългаряване, почти без пари(особенно за женените). Напъхах изкуствена перла от евтина огърлица с подходящ размер в отвора, не този който е показан със стрелките на горната снимка, а по-горният. За да не изпадне топчето напъхах кламер. Идеята е следната топчето е пласмасово и съответно плува, така че когато има въздух в системата топчето е надолу и въздуха излиза през щуцера към разширителния съд. Когато въздуха излезе антифриза повдига топчето и то затваря отвора и спира циркулацията.
Вече два дена имам действащ автоматичен обезвъздушител, системата се самообезвъздушава без никаква намеса, двигателя загрява по-бързо отклкото през Август и най-вече не ми струваше нищо, просто отворих чекмеджето където жена ми си държи дрънкулките и си подбрах каквото ми трябваше.
Използвах топче с диаметър 8мм но 7мм или 6мм ще е по-добре защото ще може да се движи по-свободно в отвора. Самото топче има отвор за нанизване, който запуших със силикон, но мисля че и да не се запуши пак ще работи.
Вече два дена имам действащ автоматичен обезвъздушител, системата се самообезвъздушава без никаква намеса, двигателя загрява по-бързо отклкото през Август и най-вече не ми струваше нищо, просто отворих чекмеджето където жена ми си държи дрънкулките и си подбрах каквото ми трябваше.
Използвах топче с диаметър 8мм но 7мм или 6мм ще е по-добре защото ще може да се движи по-свободно в отвора. Самото топче има отвор за нанизване, който запуших със силикон, но мисля че и да не се запуши пак ще работи.
- fiestaracing
- потребител
- Мнения: 526
- Регистриран: 19 сеп 2005, 19:20
- Модел на автомобила: Fiesta MK3 1.4 FUJ-RIP
Fiesta MK3 1.1 G6A-Зизи-RIP
Escort MK7 estate 1.6-16v-Лъки
Fiesta mk3.5 1.1 G6A-Чуки
Чака момента в който ще седне в проекта "Спарки"-Sierra V8 - Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 73
- Регистриран: 20 фев 2007, 15:45
- Модел на автомобила: ford escort 1.8 tdi
- Местоположение: Lom
- Status: Извън линия
А никой ли не се замисли , че тези конструктивни отвори са мислени и измислени от доста много и доста по-запознати инжинери и специалисти и щом са направени тези отвори - значи ТРЯБВА да ги ИМА и да си вършат предназначението... Но пък от друга страна щом вършат работа тези подобрения - ЛОШО НЯМА...
- fiestaracing
- потребител
- Мнения: 526
- Регистриран: 19 сеп 2005, 19:20
- Модел на автомобила: Fiesta MK3 1.4 FUJ-RIP
Fiesta MK3 1.1 G6A-Зизи-RIP
Escort MK7 estate 1.6-16v-Лъки
Fiesta mk3.5 1.1 G6A-Чуки
Чака момента в който ще седне в проекта "Спарки"-Sierra V8 - Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 23 фев 2005, 12:58
- Модел на автомобила: Fiesta 92 Ghia 1.4i F6E
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
И аз си реших проблема побългаряваики...
Аз набих една месингова тръбичка 2-3см в маклата тръбичка която отива към разшрителното казанче (външния диаметър на месинговата е равен на вътрешния на тази към казанчето)
Обезваздошава се без проблеми (едва ли е херметически за да не минава въздуха, но е достатъчно тясно за да не минава свободно водата)
и зимата
):)

Обезваздошава се без проблеми (едва ли е херметически за да не минава въздуха, но е достатъчно тясно за да не минава свободно водата)
и зимата









Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта