Шум в мотора на Галакси
-
- потребител
- Мнения: 21
- Регистриран: 22 окт 2011, 11:03
- Модел на автомобила: Galaxy
- Status: Извън линия
Re: Шум в мотора на Галакси
Здравейте. От два мвсеца се появи тракане в двигатела ,реших че е обтегача на веригата,имаше моменти когато шумат се губеше, преди малко отворих капака на клапаните и видях че веригата е търкала по металната част на оптегача.Сега разглабям всичко да стигна до оптегача и да видя какво става ,като го бутам с отверка се мести странично и застава на мя
сто,сигурно има зегерка която не е в канала или незнам. Оказасе скъсан успокоител и оптегача застава леко настрани.Подпрях оптегача и сложих шайба на оптегача към двигатела.Запалих и сащата работа трака "като дизел" и след две-три минути всичко исчезва и работи перфектно.Вече мисля налягане на масло . Даите савет
сто,сигурно има зегерка която не е в канала или незнам. Оказасе скъсан успокоител и оптегача застава леко настрани.Подпрях оптегача и сложих шайба на оптегача към двигатела.Запалих и сащата работа трака "като дизел" и след две-три минути всичко исчезва и работи перфектно.Вече мисля налягане на масло . Даите савет
-
- потребител
- Мнения: 21
- Регистриран: 22 окт 2011, 11:03
- Модел на автомобила: Galaxy
- Status: Извън линия
Re: Шум в мотора на Галакси
Да schrack е прав .От тракането се скъса веригата и сега съм свалил двигателя и видях саморазвилия се клапан за налягане .Скапана работа .Колеги нечакаите да стигнете до моито положение а си спрете тракането .Явно да се саморазвива този клапан е конструктивна грешка
-
- потребител
- Мнения: 154
- Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
- Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Шум в мотора на Галакси
Колеги, гледам я тая тема от много време и все за 2.0 двигатели става дума. Някой да знае дали и 2.3 мотора на галакситата е предразположен към това "заболяване" или с 2.3 моторите може да сме спокойни?
-
- потребител
- Мнения: 154
- Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
- Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
И при Галакси 2.3 ли се саморазвива тоя болт???
Да вдигна темата, понеже иначе никой нямада ми отговори...
Искам профилактично да го порверя тоя болт, нищо че не съм с 2.0
При 2.3 двигателя къде се намира и как се стига до него?
Искам профилактично да го порверя тоя болт, нищо че не съм с 2.0
При 2.3 двигателя къде се намира и как се стига до него?
-
- потребител
- Мнения: 154
- Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
- Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Шум в мотора на Галакси
Понеже никой не ми е отговорил, да си отговоря сам:
ИМА го болта. И би трябвало да го има май на всички коли с ДВГ.
От това, което видях и разбрах от картинките (има много в нета), не е точно болт, а нещо като капачка с резба, пружинка и буталце - с две думи получава се клапан, който отваря при определено налягане и връща маслото обратно в помпата, т.е. прави й байпас и така фактически се регулира налягането на маслото в системата.
Т.е. това не е защитен клапан, а регулиращ байпасен клапан. Той взима активно участие във формирането на работното налягане, а не само да задейства в аварийна ситуация.
Ако се разхлаби (развинтена капачка или счупена пружина и пр.) или блокира отворен - налягането пада. Ако не отваря или блокира (не знам как може да се получи) в затворено положение - налягането се качва с увеличаване на оборотите и може да стигне огромни стойности, което би имало сериозни и добре видими последствия.
Не знам какви са границите за налягането - при мене ми казаха е между 3 и 4 бара на празен ход и малко над 4 при 2000 об. мерено на студен двигател. На п.х. трябвало да е над 1.6, при 2000 об. над 3.1
Не знам за други коли как е. Не знам и горните граници, нито дали трябва да се мери и на топъл двигател и каква разлика трябва да има.
Някой ако знае повече, да ме поправи или допълни.
Интересно е, че въпреки нормалните стойности на налягането, лампата на маслото примерно от 1-2 месеца насам при палене на студено се бави по секунда-две-три спрямо тази на алтернатора (и на топло, но по-малко). Смяна на масло и филтър като че ли нищо не промениха. Има и някакво тракане от как е взета колата, като може и да се е усилило за две години.
ИМА го болта. И би трябвало да го има май на всички коли с ДВГ.
От това, което видях и разбрах от картинките (има много в нета), не е точно болт, а нещо като капачка с резба, пружинка и буталце - с две думи получава се клапан, който отваря при определено налягане и връща маслото обратно в помпата, т.е. прави й байпас и така фактически се регулира налягането на маслото в системата.
Т.е. това не е защитен клапан, а регулиращ байпасен клапан. Той взима активно участие във формирането на работното налягане, а не само да задейства в аварийна ситуация.
Ако се разхлаби (развинтена капачка или счупена пружина и пр.) или блокира отворен - налягането пада. Ако не отваря или блокира (не знам как може да се получи) в затворено положение - налягането се качва с увеличаване на оборотите и може да стигне огромни стойности, което би имало сериозни и добре видими последствия.
Не знам какви са границите за налягането - при мене ми казаха е между 3 и 4 бара на празен ход и малко над 4 при 2000 об. мерено на студен двигател. На п.х. трябвало да е над 1.6, при 2000 об. над 3.1
Не знам за други коли как е. Не знам и горните граници, нито дали трябва да се мери и на топъл двигател и каква разлика трябва да има.
Някой ако знае повече, да ме поправи или допълни.
Интересно е, че въпреки нормалните стойности на налягането, лампата на маслото примерно от 1-2 месеца насам при палене на студено се бави по секунда-две-три спрямо тази на алтернатора (и на топло, но по-малко). Смяна на масло и филтър като че ли нищо не промениха. Има и някакво тракане от как е взета колата, като може и да се е усилило за две години.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Шум в мотора на Галакси
Има го на абсолютно всички коли, даже и на съветските. Само на Трабант и Вартбург го няма, щото са двутактови.
Това е клапанът за високо налягане на маслото. Помпата създава много голямо налягане и за да не пръсне някоя магистрала (особено на студен старт), е сложен този клапан. При Галакси, незнайно защо, е сериен проблем. Там направо се развива винта. Има предположение, че причината е във вибрации, предизивкани от веригата. Тази помпа не е измислена на Галакси специално и при моторите с ремък на ангренажа не дава такъв проблем.Та явно там някъде е връзката.
Това е клапанът за високо налягане на маслото. Помпата създава много голямо налягане и за да не пръсне някоя магистрала (особено на студен старт), е сложен този клапан. При Галакси, незнайно защо, е сериен проблем. Там направо се развива винта. Има предположение, че причината е във вибрации, предизивкани от веригата. Тази помпа не е измислена на Галакси специално и при моторите с ремък на ангренажа не дава такъв проблем.Та явно там някъде е връзката.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
-
- потребител
- Мнения: 154
- Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
- Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Шум в мотора на Галакси
Явно не случайно в книжката на Haynes за Galaxy пише за тоя "болт" да му се капнат няколко капки лепило (обаче не пише какво точно лепило?) при монтаж.
Интересно защо след като на студено налягането е по-високо, лампата при първо палене гасне по-бавно? Помпата е ниско, не би трябвало да остава на сухо. Сонзора май е по-високо, но на маслото не може да са му нужни цели две секунди, за да стигне от нея до където и да е по двигателя.
Интересно защо след като на студено налягането е по-високо, лампата при първо палене гасне по-бавно? Помпата е ниско, не би трябвало да остава на сухо. Сонзора май е по-високо, но на маслото не може да са му нужни цели две секунди, за да стигне от нея до където и да е по двигателя.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10864
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Шум в мотора на Галакси
Това обикновено се получава при изпразване на масления филтър от маслото в него, и чак когато се напълни филтъра- показва налягане и гаси лампата на маслото. Ако е от това, проблема се решава с марков-оригинален филтър.z42 написа: Интересно защо след като на студено налягането е по-високо, лампата при първо палене гасне по-бавно?
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Шум в мотора на Галакси
Тука съм безусловно съгласен. Поне на мен, винаги когато ми се е случвало тая лампа да не угасне още с първия оборот, е било заради менталив или просто дефектен филтър. Другия вариант да не угасне веднага е датчикът да е забит някъде на бЕлото куче в чЕрния и да има два метра тръбен път до него.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
-
- потребител
- Мнения: 154
- Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
- Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Шум в мотора на Галакси
Е тука не знам какво да кажа - по-оригинален филтър освен да ходя в щатите в главния офис на Форд да търся...
И маслото и филтъра този път отидох да ми ги сменят в МП. Маслото е 5W40, Castrol, от туба с емблемата на Форд.
Старото масло беше друго - Repsol 5W40, пак с филтър от МП и беше само на 7000 км. Според зоркото око на навигатора ми лампата се бави от примерно 1000 км. насам. Аз лично не бях склонен да се притеснявам, но след като с очите си видях на мои познати с различни марки коли (Фолксваген, Мазда и Опел) как на всичките лапата изгасва на мига заедно с тази на алтернатора, почнах да се питам какво става.
И маслото и филтъра този път отидох да ми ги сменят в МП. Маслото е 5W40, Castrol, от туба с емблемата на Форд.
Старото масло беше друго - Repsol 5W40, пак с филтър от МП и беше само на 7000 км. Според зоркото око на навигатора ми лампата се бави от примерно 1000 км. насам. Аз лично не бях склонен да се притеснявам, но след като с очите си видях на мои познати с различни марки коли (Фолксваген, Мазда и Опел) как на всичките лапата изгасва на мига заедно с тази на алтернатора, почнах да се питам какво става.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 14 госта