Методика за обучение на компютъра

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
_SLiThER_
Status: Извън линия

Мнение от _SLiThER_ » 23 сеп 2006, 20:59

Mondeo18TDI96 написа: ...

Е това е истината браво много добре си го обяснил. :wink:
П.П. Абе има спорове дали са кацали американците на луната :lol:

Потребителски аватар
demiro
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
Модел на автомобила: голяма печка :)
Местоположение: Около В.Търново :)
Status: Извън линия

Мнение от demiro » 25 сеп 2006, 09:40

Mondeo18TDI96 написа:...............
Сори за офтопа,ама позволи ми да изкажа възхищението си от написаното по-горе,както и от всичко писано от теб в тоя форум :!: :!: :!: :wink:
Изображение

Потребителски аватар
gad
потребител
потребител
Мнения: 39
Регистриран: 11 авг 2006, 00:38
Модел на автомобила: Fiesta 1.1mi '92
Местоположение: Пловдив/Ботевград
Status: Извън линия

Мнение от gad » 19 дек 2006, 20:23

Това обучение на компа на бензин ли се прави или на газ, когато е с газова. И трябва ли двигателя да е загрял до нормалната температура преди да се рестартира. Мерси
АКО СПОРИШ С И.Д.И.О.Т , МНОГО ВЕРОЯТНО Е И ТОЙ ДА ПРАВИ СЪЩОТО!!

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 19 дек 2006, 21:00

Само на бензин.
На темпериран двигател.

TIN
потребител
потребител
Мнения: 543
Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г.
Местоположение: гр Сопот
Status: Извън линия

Мнение от TIN » 20 дек 2006, 09:09

pepy1 написа:
evg2 написа:....само-обучение и сега звучи футористично за сегашните РС-та.
точно с това несъм съгласен
един бързпример- отваряш началната страница примерно на АБВ поща като кликнеш с мишката за въвеждане на имената излиза един списък с имена т.е.запаметените имена на тези които са влизали от този компютър - компютъра ги е научил и ти ги предлага за твое улеснение

по същия начин стоят нещата с автомобилните компютри след като се обучи по лесно контролира процесите на работа ,само че те са по ограничени от домашните РС-та
Бързия пример който даваш се казва "кеш", т.е. отваряйки абв достатъчно често тя се кешира в пц-то.
Както и каквото въвеждаш на user i password ( между другото забелязал ли си че в yahoo го няма този филм с автоматично запомнени пароли и юзери), това означава ли че пц-то все още не се е обучело за yahoo ? :) :) :)
А и по отношение на абв първия път в който влизаш ( след преинсталация на windows), има едно въпросче което той задава да помни ли пароли и юзери.....така че нищо сам не прави :)
По отношени ена ECU-to на колите....колегата добре е обяснил. просто има въведени режими във вид на таблици и просто компа сравнява текущото състояние с най близкото такова в таблицата и избира режима....НЕ СЕ САМООБУЧАВА.
Използва наготово данни.....няма умни компютри все още поне :)
Това е просто машина...нещо което да улесни живота ни не да ни измести...
pepy1 не се засягай моля, думите минямат за цел това...:)
Поздрави..

Потребителски аватар
Kocko
потребител
потребител
Мнения: 725
Регистриран: 01 дек 2005, 23:28
Модел на автомобила: Ford Orion MK5
Mercedes CLK W209
Seat Ibiza J
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Kocko » 20 дек 2006, 09:32

Въх, малиии изумихти мъ! :) Извадете го тоя компютър и го пуснете в СУ да ходи да си вземе една магистърска, че много умен излезе! :) Дотук само продухването на дълъг път има смисъл. Как да я обучим за 8 мин. Че аз за 8 мин минавам 2 сфетофара.
Изображение Изображение

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 20 дек 2006, 21:04

Що ли я извадихме от килера тази тема :)

Няма бе братлета, дори и следа от изк. интелект няма ECU-то...
NASA използва едно компче, дето само консумацията му е 5 мегавата, но и то не различава муха от слон..
Какво самообучение в ECU, какви режими на обучение, какви 5 лева :) :)

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 21 дек 2006, 10:00

за сведение на авторите на последните 2 поста:
има наука наречена "ТЕОРИЯ НА АВТОМАТИЧНОТО УПРАВЛЕНИЕ" (изучава се в ТУ-тата (аз там съм я учил)) - преди да почнете да пишене глyпости - може да отворите някой учебник (може и от техникум !) - всичко се базира на математика и не е много сложно ако си наясно с "диф./интегр. смятане" и дискретните му приложения !

....
едва ли има смисъл да пиша повече !

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 21 дек 2006, 10:26

Май нещо я объркахме темата. Управляващия компютър на автомобила няма нищо общо с настолните компютри. Преди 10 години високата цена на флеш паметите е принудила в ECU - то да се монтират обикновенни статични памети, които са енерго зависими. Затова и се налага обучение на някой от компютрите. По принцип в софтуера има вкарани поне 4 таблици с параметри, които да вкарват двигателя в една от 4-те криви на натоварване. Но тъй като износването на различните двигатели е различно, компа си прави една 5-та таблица с цел оптимизация на работата на двигателя според неговото моментно състояние и я записва в SRAM-а.
Това няма нищо общо с:
един бързпример- отваряш началната страница примерно на АБВ поща като кликнеш с мишката за въвеждане на имената излиза един списък с имена т.е.запаметените имена на тези които са влизали от този компютър - компютъра ги е научил и ти ги предлага за твое улеснение
Ако си изтриете всичко от C:\Documents and Settings\съответния юзер\Cookies , ще видите че горното няма да се получи. А това вече си е чист *00118*. Само оклепахме темата.

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 21 дек 2006, 10:55

Mondeo18TDI96 написа:преди да почнете да пишене глyпости.....

....
едва ли има смисъл да пиша повече !
И аз ти се чудя що ли пишеш изобщо след като мислиш, че си обграден от неуки люде?
Общите ти приказки са принципно верни, но не се разбра кое от "последните два поста" не е вярно...?

...май nikolovvd е най-прав - омазахме процепа... :)

Весела Коледа на всички !!!!!!
Здраве, здраве и нотинг бат дъ здраве!!

Потребителски аватар
BeBoKiRiL
потребител
потребител
Мнения: 55
Регистриран: 19 ное 2006, 21:12
Модел на автомобила: Escort MK5 1.6 CVH carb. Ghia '92
Местоположение: Варна , Карнобат
Status: Извън линия

Re: Методика за обучение на компютъра

Мнение от BeBoKiRiL » 20 фев 2009, 14:46

Здравейте приятели , мернах тази старичка тема и имам един въпрос във връзка със нея. Ескорта ми е 1.6 CVH с карбуратор производство ноември 1991 година , карам я на газ и нещо в последно време малко попрекъсва на ниските обороти , а понякога се оправя , незнам къде миу е проблема , та въпроса ми е моят компютър на колата имали нужда от такова обучение на компютъра , защото ми се наложи няколко пъти да сваля акумулатора и може и от това да не работи както трябва!Благодаря предварително!
Изображение

Потребителски аватар
cockyhotty
потребител
потребител
Мнения: 667
Регистриран: 26 май 2009, 18:47
Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
Местоположение: BG
Status: Извън линия

Re: Методика за обучение на компютъра

Мнение от cockyhotty » 02 яну 2010, 22:24

Е като си с карбуратор за какви електроники ми говориш?Искаш да си обучиш делкото да дава по-голямо предверение ли? :D ECU-то наистина се нагажда според стила на каране на база на събраните данни от последните пътувания. Аз лично съм го усетил. Когато карам дълго време на високи обороти или ръчкам колата по-агресивно, се усеща осезаемо по-бърза реакция от двигателя.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта