Виене при топъл мотор - помагайте

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
niksan79
потребител
потребител
Мнения: 124
Регистриран: 13 авг 2009, 00:12
Модел на автомобила: Ford Focus, 1.8 TDCI(115k.),2002г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Виене при топъл мотор - помагайте

Мнение от niksan79 » 26 май 2013, 23:37

Здр., колеги....
Преди доста време пуснах тема, свързана точно с този проблем и поради мързел не довърших самата тема, след отстраняването на проблем...Да припомня....колата ми е Форд Фокус(1,8 tdci;115 к.;2002г.), след загряване в нормалния работен режим, се появяваше едно виене от към двигателния отсек, след подаване на газ и отпускането и....както е показано в клипа малко по-горе в темата. Виенето изчезваше и се появяваше на случаен принцип, но в последствие се засили...
Обиколих сумати майстори...опасенията им бяха следните: Турбо и всичко свързано с него, "заминала си" плочка на горивната помпа и т.н...
След като не намерих решение на проблема при гаражните майстори, отидох на диагностика в "Мото Пфое" Бургас...Преди да запали, майстора ме попита дали съм удрял картера...., запали колата, подаде газ няколко пъти и след като чу характерното виене, директно отсече "О-пръстена на тръбичките от маслената помпа е сдал багажа и трябва да се смени". Препоръча ми да не карам колата излишно преди да я ремонтирам, защото мога да оставя двигателя без масло....
На другия ден бях при моя майстор и след отварянето на картера, проблема се оказа някакъв О-пръстен на коляното, на тръбичката от маслената помпа....повече не помня.............Отстраниха проблема, запалих, карах 20 мин. и помен нямаше от виенето и така вече 6000 км.
Тук е мястото да благодаря на специалистите от "Мото Пфое" Бургас за правилната диагностика, която ми спести доста допълнителни разходи...

Това е от мен и дано да съм помогнал на колегите с подобен проблем......Само като си помисля колко неща щях да сменя заради едно О-пръстенче.....

Още веднъж да се извиня, че не приключих предната си тема....... >:D<:
Формата е моментна, класата е вечна........

Филип
потребител
потребител
Мнения: 40
Регистриран: 16 май 2013, 14:53
Модел на автомобила: FORD SIERRA 2.0i DOHC CLX 120kc
Status: Извън линия

Re: Виене при топъл мотор - помагайте

Мнение от Филип » 27 май 2013, 13:29

Какви пари ти взеха за диагностиката ?

Потребителски аватар
autobg
потребител
потребител
Мнения: 211
Регистриран: 03 авг 2009, 19:45
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDCI 2002 с летни жанки
Местоположение: Софето
Status: Извън линия

Re: Виене при топъл мотор - помагайте

Мнение от autobg » 27 май 2013, 21:47

niksan79 написа:Здр., колеги....


Мисля другия уикенд да сваля картера да видя за какво иде реч....

Колеги, моля ви, ако някой разглабя форделата си преди това, да каже какъв е точно този o-пръстен, че най-обичам да ми трябва нещо в движение и да няма откъде да го взема в неделя.

никсан79, мерси за ценните насоки. Ако съветите ти ми решат проблема, имаш бутилка уиски от мен :)

niksan79
потребител
потребител
Мнения: 124
Регистриран: 13 авг 2009, 00:12
Модел на автомобила: Ford Focus, 1.8 TDCI(115k.),2002г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Виене при топъл мотор - помагайте

Мнение от niksan79 » 27 май 2013, 23:12

:))))
"autobg".....Надявам се, да мога да ти помогна с моя опит. _friends_ ...И при мен виенето се усили след смяната на маслото, даже си стана постоянно...Ако си от Бургас или околността, направо те пращам при моя майстор, поне вече има опит....На принципа проба - грешка, смених при него маслен филтър, пистов ремък, за малко да сменя и ролките с обтегача, за едни 200 и кусур лева...Имаше съмнение и за демпферна шайба... :mrgreen:
А иначе, да отговоря на колегата Филип. В Мото Пфое Бургас не ми взеха пари за диагностицирането на този проблем, за което мога да кажа само ЕВАЛА, не че не мога да си позволя една диагностика..........Просто взеха присърце моя проблем и показаха завидни знания.. >:D<:
Формата е моментна, класата е вечна........

Потребителски аватар
Miri4
потребител
потребител
Мнения: 367
Регистриран: 05 май 2009, 20:42
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 2002 г. 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Виене при топъл мотор - помагайте

Мнение от Miri4 » 30 май 2013, 19:52

Най после се роди. Огромно благодаря на niksan79.Радвам се че моята версия се потвърди. Сега остава да се каже точния размер на О пръстена за да си го купя предварително и да я разтурям. Нека всеки от колегите който знае размера да бъде така добър да пише.Предварително благодаря.

niksan79
потребител
потребител
Мнения: 124
Регистриран: 13 авг 2009, 00:12
Модел на автомобила: Ford Focus, 1.8 TDCI(115k.),2002г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Виене при топъл мотор - помагайте

Мнение от niksan79 » 30 май 2013, 23:01

Здр., Miri4...
За съжаление, не знам точния размер на о-пръстена, а и майстора ми едва ли го помни, все пак мина доста време от тогава. Пак да уточня, че при мен не се наложи да се подменя нищо, просто коляното се беше измъкнало и майстора ми просто сглоби всичко на мястото му. Думите му бяха "малко се е износило, но смятам, че съм го направило здраво, а пък ако почне пак да вие, поне знаем вече къде е проблема..... :mrgreen:
Отворен съм за още въпроси....:)))

Лека на всички
Формата е моментна, класата е вечна........

Потребителски аватар
Miri4
потребител
потребител
Мнения: 367
Регистриран: 05 май 2009, 20:42
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 2002 г. 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Виене при топъл мотор - помагайте

Мнение от Miri4 » 01 юни 2013, 10:25

Колега autobg при това положение разчитам на теб за размерите. За мен е мн. важно да го имам предварително за да мога в един ден да я разтуря и събера.Вчера питах в МП имат ли го а те ме гледаха като извънземен. Така че сами трябва да се оправяме. Чакам с нетърпение.

Потребителски аватар
Miri4
потребител
потребител
Мнения: 367
Регистриран: 05 май 2009, 20:42
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 2002 г. 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Виене при топъл мотор - помагайте

Мнение от Miri4 » 01 юни 2013, 18:31

И още нещо.Гледах днес картинката на смукателя.Освен него има и една междинна свърваща тръба но не ми е ясно какво точно свързва. На нея в двата края има по един О пръстен. Не е лошо да се сменят и те.

pi4o
потребител
потребител
Мнения: 59
Регистриран: 17 апр 2013, 22:09
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCi 115 hp 2001 г. (коНби)
Status: Извън линия

Re: Виене при топъл мотор - помагайте

Мнение от pi4o » 04 юни 2013, 21:59

Аз днес обикалях магазините да питам за въпросните "О"-пръстени, но магазинерите също гледаха като телета... Нямало такова като резервна част и трябвало да имаш размера, че да се види от някое друго возило дали може да стане. Ако някой успее да разбере размера на уплътнителя на маслената магистрала - О-пръстена, нека го каже. Аз ще ги сменя де що има такива, пък дано се оправи тая виеща сирена :) *fordlogo*
"Мисленето е най-трудната работа на света. Затова толкова малко хора се захващат с нея." - Хенри Форд

pi4o
потребител
потребител
Мнения: 59
Регистриран: 17 апр 2013, 22:09
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCi 115 hp 2001 г. (коНби)
Status: Извън линия

Re: Виене при топъл мотор - помагайте

Мнение от pi4o » 21 юни 2013, 18:58

Малко да UP-на темата за виещия топъл мотор.

Днес едни майсторчета се захванаха сериозно с моя проблем. Разглабяли са едно по едно (аз не съм бил при тях да им вися на главите, но им вярвам) - махане на ремъка и палене - виенето го има. Отворили са където е веригата и са установили, че обтегача на веригата е износен, а той се влияе от маслото. Като загрее мотора и маслото се разреди, обтегача започва да вибрира и се чува този звук. Не е страшно за двигателя, но е дразнещо. Момчетата ми казаха, че трябва да се смени, но не е крайно наложително. Мислят, че с добавка в маслото ще се оправи. Сега ще разглеждам и ще умувам каква добавка да си взема. Ако някой има идея, нека сподели...
Този обтегач на веригата върви с накакви водачи във вид на дъга и са скъпички, а с тях било хубаво да се смени и веригата, та... цифрата става сериозна. Не знам колко е, но ще проверя.
Та от мен това е за сега. Виенето все още си го има. За сега ще пробвам с добавка за маслото. Моля някой, ако има опит с тези добавки, нека каже кое е добро - марка и от къде да се купи.
;;):
"Мисленето е най-трудната работа на света. Затова толкова малко хора се захващат с нея." - Хенри Форд

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Виене при топъл мотор - помагайте

Мнение от paci » 21 юни 2013, 19:02

pi4o написа: За сега ще пробвам с добавка за маслото. Моля някой, ако има опит с тези добавки, нека каже кое е добро - марка и от къде да се купи.
;;):
http://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=11&t=14151

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10864
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Виене при топъл мотор - помагайте

Мнение от ЯЛТА » 21 юни 2013, 20:26

Е точно за веригата и обтегача, добавката едва ли ще ти помогне. Тя е на основа молибден, който се отлага по износените части, но това са лагери, сегменти. По скоро ще се набутваш с пари, но на порции. + Това е добре да се сипва на всяка смяна на маслото, така че, според мен е излишно сипването на добавка, освен ако целта не е продажба в последствие.
Лично мнение.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

pi4o
потребител
потребител
Мнения: 59
Регистриран: 17 апр 2013, 22:09
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCi 115 hp 2001 г. (коНби)
Status: Извън линия

Re: Виене при топъл мотор - помагайте

Мнение от pi4o » 21 юни 2013, 21:32

...не не, няма да продавам колата. Значи като я купих този звук, виенето го нямаше. Карал съм около 300 км преди да сменя маслото и не виеше. Получи се след като смених маслото и ангренажа с ролката. За това съм слконен да вярвам, че е нещо свързнао с маслото и то точно след като загрее и стане на чорба. Майсторите казаха, че мотора бил добре, нямало да духа от капачката за маслото, нямало подкартерно налягане, ролките са добре, приводния механизъм на генератора и неговата ролка са добре, съединителя на климатика също е добре... Незнам, ...давайте акъли ;;):
"Мисленето е най-трудната работа на света. Затова толкова малко хора се захващат с нея." - Хенри Форд

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Виене при топъл мотор - помагайте

Мнение от OgiDogi » 21 юни 2013, 22:33

pi4o написа:Малко да UP-на темата за виещия топъл мотор.

Днес едни майсторчета се захванаха сериозно с моя проблем. Разглабяли са едно по едно (аз не съм бил при тях да им вися на главите, но им вярвам) - махане на ремъка и палене - виенето го има. Отворили са където е веригата и са установили, че обтегача на веригата е износен, а той се влияе от маслото. Като загрее мотора и маслото се разреди, обтегача започва да вибрира и се чува този звук. Не е страшно за двигателя, но е дразнещо. Момчетата ми казаха, че трябва да се смени, но не е крайно наложително. Мислят, че с добавка в маслото ще се оправи. Сега ще разглеждам и ще умувам каква добавка да си взема. Ако някой има идея, нека сподели...
Този обтегач на веригата върви с накакви водачи във вид на дъга и са скъпички, а с тях било хубаво да се смени и веригата, та... цифрата става сериозна. Не знам колко е, но ще проверя.
Та от мен това е за сега. Виенето все още си го има. За сега ще пробвам с добавка за маслото. Моля някой, ако има опит с тези добавки, нека каже кое е добро - марка и от къде да се купи.
;;):
Нещо не ми се връзва теорията на твоите "майсторчета". Обтегачът на веригата е предварително натегнат с пружина и се пълни през една малка дупка с масло, само за да пречи на веригата да подскача и да мачка пружината при по-рязко опъване. Тъй че, почти никакво влияние не може да има качеството или температурата на маслото върху работата на обтегача. Виж, ако пружината е счупена, може при палене веригата да претрака, докато се напълни с масло цилиндърчето.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Виене при топъл мотор - помагайте

Мнение от HACKO » 21 юни 2013, 22:39

pi4o написа:... Като загрее мотора и маслото се разреди, обтегача започва да вибрира и се чува този звук. ...
Ами сложи по-гъсто масло, такова дето втората цифра е по-голяма, и проблема ти се решава.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

pi4o
потребител
потребител
Мнения: 59
Регистриран: 17 апр 2013, 22:09
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCi 115 hp 2001 г. (коНби)
Status: Извън линия

Re: Виене при топъл мотор - помагайте

Мнение от pi4o » 21 юни 2013, 22:58

...мисля, че ако е била счупена пружината на обтегача са щели да я видят и да ми кажат поне. При палене не се чува да претраква.
А за по-гъсто масло, може би на другата смяна, та за това се чудех дали на това дето сега съм го сложил да не му сложа добавка за да си изкара километрите, че дадох 130 лв. за него или да го сменям пак... с по-гъсто. Ако знам, че проблема е в това ще го направя...
"Мисленето е най-трудната работа на света. Затова толкова малко хора се захващат с нея." - Хенри Форд

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Виене при топъл мотор - помагайте

Мнение от OgiDogi » 22 юни 2013, 07:59

pi4o написа:...мисля, че ако е била счупена пружината на обтегача са щели да я видят и да ми кажат поне. При палене не се чува да претраква.
А за по-гъсто масло, може би на другата смяна, та за това се чудех дали на това дето сега съм го сложил да не му сложа добавка за да си изкара километрите, че дадох 130 лв. за него или да го сменям пак... с по-гъсто. Ако знам, че проблема е в това ще го направя...
Е, тя не се вижда "ей така" тази пружина, защото е затворена в цилиндърчето, което се пълни с масло. За да прецени "майстор", дали пружината е счупена, трябва да демонтира обтегача, да му изцеди маслото на менгемето и тогава да провери усилието на пружината или за наличие на свободен ход, който вече показва счупване. Аз просто подлагам на съмнение версията, че обтегачът издава подобен звук, иначе всички хидравлични повдигачи щяха да свирят, тъй като принципът им на действие е същият.
Версията за свирещо уплътнение е далеч по-състоятелна, до колкото уплътненията губят еластичност с времето (не уплътняват добре) и поради по-мекият материал са в състояние да трептят с висока скорост и голяма амплитуда и да издават подобни звуци. Въпросът е, дали е уплътнение от към смукателя на помпата или към каналите за мазане на двигателя, където налягането вече е по-високо и вероятността остаряло уплътнение да пропуска е по-голяма. И в двата случая, масло с по-голям вискозитет (или добавка към сегашното) би трябвало да окаже влияние, но окончателното решение на проблема си е смяна на "свирката".
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

pi4o
потребител
потребител
Мнения: 59
Регистриран: 17 апр 2013, 22:09
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCi 115 hp 2001 г. (коНби)
Status: Извън линия

Re: Виене при топъл мотор - помагайте

Мнение от pi4o » 22 юни 2013, 13:33

Колега OgiDogi, абсолютно подкрепям съмненията ти за остаряло уплътнение по маслената система. Аз преди да почната да проверавят каквото и да било им казах за това, което се е изписало по темата във форума, но те не го отчетоха и искаха да се уверят първо, че не е от ролки и ремъци като махнат ремъка и запалят. Свирката си я има. Продължили с разглабянето и видели, че обтегача на веригата е поизносен и решили, че е от това, но аз също мисля, че е някакъв звук от уплътнение и като загрее маслото и стане по-рядко като преминава от там се получава въпросното свирене. Иначе лампата за налягане на маслото си изгасва веднага като запали.
Ти знаеш ли къде се намират тези уплутнения, за които споменаваш? Ако можеш да ми обясниш за да мога да кажа на майсторчетата какво точно искам да ми проверят.
Благодаря ти предварително! ;):
"Мисленето е най-трудната работа на света. Затова толкова малко хора се захващат с нея." - Хенри Форд

Потребителски аватар
Miri4
потребител
потребител
Мнения: 367
Регистриран: 05 май 2009, 20:42
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 2002 г. 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Виене при топъл мотор - помагайте

Мнение от Miri4 » 22 юни 2013, 19:22

Послушай колегата OgiDog.Абсурд е това да е от обтегача на веригата.Ако беше това то щеше да е стържене ,тракане и до сега веригата да се беше свършила . Аз карам така повече от 6000 км. и двигателя работи перфектно пу-пу....
И друго- не си сменяй маслото с по-гъсто, защото влошаваш мазането на турбината и тя си заминава. Само 5/30 и нищо друго.
Между другото- при мен виенето след тези километри почти изчезна, което потвърждава казаното от моя майстор че като поработи маслото , виенето ще изчезне.
.Решил съм като дойде време да сменям маслото ще свалям картера и ще го сменя това О пръстенче. 99% съм сигурен че е от него. Ако междувременно някой разбере за размерите му да пише.

Потребителски аватар
gsto
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 07 сеп 2014, 22:00
Модел на автомобила: Ford Focus mk2 Tournier
Status: Извън линия

Re: Виене при топъл мотор - помагайте

Мнение от gsto » 07 сеп 2014, 22:30

Здравейте колеги,
Да се включа и аз със същия проблем. Свирене/виене или каквото и да е там. Колата е фокус мк2 с мотор 1.8 тдци 2007ма година.
Имам едно много гадно свирене като описаното в тази тема.
Колата си върви нормално, пуши нормално, но като я пусна по баир надолу без газ - на дълъг път само, след това се опитам да ускоря и турбото започва да свири много странно и колата е като спъната за няколко секунди.
След определени обороти, гадният звук изчезва(остава си само нормално свирене на турбината) и колата започва да си ускорява.
Гадният звук започва да се чува след това от 1800 до към 2100 оборота и се чува дори на свободна.
Когато след това колата се остави изгасена и изстине, тоя проблем го няма.

Проверил съм тръбите, обиколил съм няколко майстора и...смених турбото. Проблема пак го има :)
Виждам, че се говори за о-пръстените в картера и искам да съм сигурен, че проблема се решава със смяната им. Ако някой има парт номер на тия о-пръстени или поне размер, защото майсторите ще ги помоля направо да ги сменят.

Благодаря предварително.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 15 госта