Fiesta 1.8D - клапани ?
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Fiesta 1.8D - клапани ?
Десет кг/м не е много.
-
- потребител
- Мнения: 106
- Регистриран: 29 дек 2011, 18:48
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V - 90Hp with АГУ - БИВШИЯ !!!!!
- Status: Извън линия
Re: Fiesta 1.8D - клапани ?
Благодаря на всички за мненията , утре или в събота живот и здраве ще я събирам и да видим какво ще стане. А стягането ще го правя както съм решил по по предния си пост. Успях да открия и шлайф паста за клапани, голямо обикаляне падна из това русе, ама поне вече имам всичко нужно. Стискайте палци всичко да стане перфектно(или поне близо до перфектното
) .

-
- потребител
- Мнения: 106
- Регистриран: 29 дек 2011, 18:48
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V - 90Hp with АГУ - БИВШИЯ !!!!!
- Status: Извън линия
Re: Fiesta 1.8D - клапани ?
След голямо закъснение двигателят е събран и работи като часовник. Забавянето на ремонта беше защото собственика носи главата на майстор и той открил още един крив клапан, който по метода с течност в горивната камера не се показва, но на струга е показал биене и кривина. Та значи два клапана са аут. Но сега поне работи добре колата, единствено трябва да се обезвъздуши охладителната система, че не я изчаках до край защото нямахме и антифриз. А иначе стягането на главата го правих 3 кг + 9 кг + ~90градуса , дано е достатъчно, но то ще си покаже като се покара известно време. Също така майстора на главата е казал на собственика да се стягат много леко петите на разпределителния вал и той искаше само на ръка с ключе да ги стегна на усет. Ама аз му казах поне до 1,5кг че при мене усета ми бяга с бая килограми(затова и скъсах един болт от предпазителя на ангренажа).
А иначе........ няма такава простотия като тази да слагаш на Фиеста 1,8Д изпускателните колектори без канал/подемник. Направо бях като акробат, върху двигателя лягах, въртях се суках се и след близо 1 час борба успяхме да закачим колекторите с помоща на огледало за навигация
.
Засега е това, ако има нещо по нататък ще ви информирам. Отново благодаря на колегите който изказаха мнение и съвети
.
А иначе........ няма такава простотия като тази да слагаш на Фиеста 1,8Д изпускателните колектори без канал/подемник. Направо бях като акробат, върху двигателя лягах, въртях се суках се и след близо 1 час борба успяхме да закачим колекторите с помоща на огледало за навигация

Засега е това, ако има нещо по нататък ще ви информирам. Отново благодаря на колегите който изказаха мнение и съвети

- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Fiesta 1.8D - клапани ?
Все си мисля че трябваше да е два пъти по 90 градуса накрая.Аз пък си го деля на три по 60.Което си е пак 180.Важното е че колата работи,но ти препоръчвам скоро да притегнеш главата на студен мотор.
Успех!
Успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
-
- потребител
- Мнения: 106
- Регистриран: 29 дек 2011, 18:48
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V - 90Hp with АГУ - БИВШИЯ !!!!!
- Status: Извън линия
Re: Fiesta 1.8D - клапани ?
Като навърти малко километри и може да притегна с още няколко градуса главата.
Но има нещо което ме човърка отвътре. Ангренажния ремък не стои в центъра на колелото на разпределителния вал, а към края му(около 1,5-2мм от края към пластмасовия капак, а не от към двигателя). И се чудя нормално ли е не е ли , предния май не беше така. Оставихме я да работи докато загрее, без капак на ангренажа и нямаше никакви признаци за проблеми. Нито бяга по ролката ремъка, нито подскача някъде по между ролките. Няма и звуци(ако е пренатегнат да кажем), а го наблюдавах през 80% от времето и я форсирах почти до край пак без да подскаже нещо за неизправност. И почвам да са притеснявам да не се изхлузи и да стане беля, тя уж обтягащата ролка го направлява ама знае ли човек.
П.П. И на други коли съм виждал ремъка да е така и си карат.
Но има нещо което ме човърка отвътре. Ангренажния ремък не стои в центъра на колелото на разпределителния вал, а към края му(около 1,5-2мм от края към пластмасовия капак, а не от към двигателя). И се чудя нормално ли е не е ли , предния май не беше така. Оставихме я да работи докато загрее, без капак на ангренажа и нямаше никакви признаци за проблеми. Нито бяга по ролката ремъка, нито подскача някъде по между ролките. Няма и звуци(ако е пренатегнат да кажем), а го наблюдавах през 80% от времето и я форсирах почти до край пак без да подскаже нещо за неизправност. И почвам да са притеснявам да не се изхлузи и да стане беля, тя уж обтягащата ролка го направлява ама знае ли човек.
П.П. И на други коли съм виждал ремъка да е така и си карат.
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Fiesta 1.8D - клапани ?
Важно е при монтажа коляновия вал да е блокиран в ГМТ,разпределителния със неговия инструмент и помпата също! Това че не е в средата не е голяма беля.Представи си го ако го мръднеш колелото със зъб напред къде ще се намира.Сигурно на същото място но от другата страна на бъбрека.
Мисля че си се справил.Всъщност вала трябва да е на конус без шпонка към колелото мисля.
Поздрави!
Мисля че си се справил.Всъщност вала трябва да е на конус без шпонка към колелото мисля.
Поздрави!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
-
- потребител
- Мнения: 106
- Регистриран: 29 дек 2011, 18:48
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V - 90Hp with АГУ - БИВШИЯ !!!!!
- Status: Извън линия
Re: Fiesta 1.8D - клапани ?
Зъбното колело се закрепва към вала посредством 4 болта 10-ка. И освен тях има един отвор в който се пъха бургия 6мм, който фиксира вала в точното му положение. Ама аз си го застопорявах с един ключ пъхнат в прореза в другия край на вала , и без това капака на главата е свален и като пъхнеш ключа няма мърдане. При обтягането на ремъка, разхлабваш 4-те болтчета и оставяш бургията(или ключа ако си свалил капака) да е блокиран вала и си обтягаш, както при помпа дюза с раздвижно колело е, бе направо си е копирано това раздвижно колело от бензинова бегачка - има потенциал в този двигател значи...
П.П. Също така обтягането на ангренажа ме притеснява. Аз се ръководя по всеизвестното правило завъртане на 90градуса. Да ама то е приложимо когато се пробва ремъка където ролките са на разстояние от 20см на горе една от друга. А аз проверявам при ролките на разпр. вал и паразитната(най удобно е там), а между тях са има-няма 10см. И за толкова малко разстояние знам, че ремъка трябва да се завърта до ~45градуса и аз така и го направих(градусите се мерят на око). Когато загрее нали се обтяга ремъка и след като го проверих се завърта без много усилие до ~ 30-35градуса, а до 45-50 си иска напън. Та се чудя да не съм го претегнал, уж няма звуци, работи си безшумно от страна на ремъка.
П.П.2. Това правило за 45-те градуса го прилагат при двувалови двигатели когато проверяват ремъка между двата вала. Та да не би и аз да съм в грешка, и пак да е трябвало да се завърта ремъка при толкова малко разстояние до 90градуса.
Дълъг пост стана, и засегнаха даже темата за обтягане на ангренажен ремък която е дооооста обширна. Ама аз това правило си го знам от край време, и така и така сме почнали реших да попитам да видя дали не съм от край време в голяма грешка и да навлека на хората проблеми от пренатегнат ремък.
Проверявал съм на Ескорта ми това правило и наистина между двата вала до около 45-50градуса се извиваше, също и на фиат двувалка съм гледал. Ама нищо не пречи да попитам, с питане до Цари град се стига са казали хората.

П.П. Също така обтягането на ангренажа ме притеснява. Аз се ръководя по всеизвестното правило завъртане на 90градуса. Да ама то е приложимо когато се пробва ремъка където ролките са на разстояние от 20см на горе една от друга. А аз проверявам при ролките на разпр. вал и паразитната(най удобно е там), а между тях са има-няма 10см. И за толкова малко разстояние знам, че ремъка трябва да се завърта до ~45градуса и аз така и го направих(градусите се мерят на око). Когато загрее нали се обтяга ремъка и след като го проверих се завърта без много усилие до ~ 30-35градуса, а до 45-50 си иска напън. Та се чудя да не съм го претегнал, уж няма звуци, работи си безшумно от страна на ремъка.
П.П.2. Това правило за 45-те градуса го прилагат при двувалови двигатели когато проверяват ремъка между двата вала. Та да не би и аз да съм в грешка, и пак да е трябвало да се завърта ремъка при толкова малко разстояние до 90градуса.
Дълъг пост стана, и засегнаха даже темата за обтягане на ангренажен ремък която е дооооста обширна. Ама аз това правило си го знам от край време, и така и така сме почнали реших да попитам да видя дали не съм от край време в голяма грешка и да навлека на хората проблеми от пренатегнат ремък.
Проверявал съм на Ескорта ми това правило и наистина между двата вала до около 45-50градуса се извиваше, също и на фиат двувалка съм гледал. Ама нищо не пречи да попитам, с питане до Цари град се стига са казали хората.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 36 госта