Мондео 1,8 държи високи обороти!
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Мондео 1,8 държи високи обороти!
Не е от него, той си работи коректно гледах го на трипа, как се нулира.
Все пак мисля, че проблема е разконспириран, одеве разговарях с един приятел има автосервиз и си разбира човека, според него проблема ми е от клапана за празния ход, по точно проблема на клапана е, че му е омекнала пружината и от вакума които създава мотора клапа се отваря сам и колата се форсира, има много логика в това което ми каза, други ден ще сваля клапана отново и ще му разтегля пружината, като го свалях сега загледах, че отгоре на металната глава има винт за шестограм и предполагам, че от там мога да извадя пружината и да я разтегля.
ЕТС е в норма, проверих го преди време, имам още един ЕТС и стойности са им еднакви, не е проблема в тях.
Все пак мисля, че проблема е разконспириран, одеве разговарях с един приятел има автосервиз и си разбира човека, според него проблема ми е от клапана за празния ход, по точно проблема на клапана е, че му е омекнала пружината и от вакума които създава мотора клапа се отваря сам и колата се форсира, има много логика в това което ми каза, други ден ще сваля клапана отново и ще му разтегля пружината, като го свалях сега загледах, че отгоре на металната глава има винт за шестограм и предполагам, че от там мога да извадя пружината и да я разтегля.
ЕТС е в норма, проверих го преди време, имам още един ЕТС и стойности са им еднакви, не е проблема в тях.

- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Мондео 1,8 държи високи обороти!
Моя клапан е абсолютмо еднакъв с този на Мондео 2.0Didibao написа:...като го свалях сега загледах, че отгоре на металната глава има винт за шестограм и предполагам, че от там мога да извадя пружината и да я разтегля...
Винта не е шестограм, а "петограм"


- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Мондео 1,8 държи високи обороти!
Възможно е и да е както ти казваш, не съм го загледал дотолкова, а развивал ли си го да кажеш дали излиза пружината от там?samsung_bg написа:Моя клапан е абсолютмо еднакъв с този на Мондео 2.0Didibao написа:...като го свалях сега загледах, че отгоре на металната глава има винт за шестограм и предполагам, че от там мога да извадя пружината и да я разтегля...
Винта не е шестограм, а "петограм"

- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Мондео 1,8 държи високи обороти!
Не съм го развивал.
Преди 3-4 години ми беше хрумнала тази мисъл, но не намерих такъв камък и се отказах.
Преди 3-4 години ми беше хрумнала тази мисъл, но не намерих такъв камък и се отказах.

- KOss
- потребител
- Мнения: 402
- Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
- Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Мондео 1,8 държи високи обороти!
VSS отговаря за принудителния празен ход. Ако не работи - няма да създава проблеми с оборотите. ТОЧНО защото работи, но явно вътре в него се явява някакъв проблем или в самите букси, не съм го установил с точност до момента, прави ТОЧНО описаното! На няколко форда вече минах през този проблем, вкл. и на моя Ескорт с двигател като твоя. Симптомите са абсолютно същите, така че, пак казвам - ако искаш пробвай да покараш с откачен VSS и виж какъв ще е резултата, но ти си решаваш, може и да не е това проблема. 

- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Мондео 1,8 държи високи обороти!
Километража - по-точно скоростомера - взима сигнал от VSS. Ако не е с жило, което е най-лесно да се установи. Ако е без жило и скоростомера му работи ОК значи VSS е 6 точки.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Мондео 1,8 държи високи обороти!
Километража е с жило, но трипа взема сигнал от него и там си виждам скоростта, 1:1 с километража е, проблема казах от къде е, само да го сваля да видя дали ще стане номера.

- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Мондео 1,8 държи високи обороти!
Пружината на клапана за празен ход ли? Ако е от нея ще е изключителна рядкост наистина.
Друго ми дойде на ум сега и е лесно за проверка - дали не ти задържа жилото на газта, ако е тръгнало да се закъсва? Ако имаш тракшън може и съвсем да не се усети от педала, понеже то е отделно след като мине през стъпковия мотор.
Друго ми дойде на ум сега и е лесно за проверка - дали не ти задържа жилото на газта, ако е тръгнало да се закъсва? Ако имаш тракшън може и съвсем да не се усети от педала, понеже то е отделно след като мине през стъпковия мотор.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
-
- потребител
- Мнения: 154
- Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
- Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Мондео 1,8 държи високи обороти!
Може и да греша, но поведението на колата ти, ми се струва, че се вписва най-добре в последното мнение на колегата орех.
Просто се опитвам да разсъждавам:
Ако проблема беше в клапана за празен ход, защо докато си на място е ОК, а почва номерата веднага като подкараш 1 метър - какво значение има за клапана дали си се движил или не?
Аз бих направил следния експеримент. Паля и чакам малко да видя, че държи стабилни обороти. Натискам леко газта и пак чакам да видя дали ги държи. Натискам малко повече и т.н.
Бих обърнал внимание на студен двигател как е и как на топъл. Какво става след като изгася и пак запаля веднага - дали се оправя временно.
Бих опитал също точно преди да запаля, да натисна и отпусна газта - ако това провокира проблема, трябва да черпиш колегата орех.
Ако теста е отрицателен и задължително иска да потеглиш, не знам - евентуално да остане да е VSS, ама ти казваш, че е ОК.
ПП. Ако имаш достъп до живите данни, виж какво отчитат дебитомера и TPS-а когато се форсира (или я заведи да ти ги прочетат). Ако е жилото, и двата ще показват както при леко натиснат педал за газта. Абе с две думи, закачи я и виж данните, все ще ти дадат насока! Най-малкото ще изключат част от възможните причини!
Просто се опитвам да разсъждавам:
Ако проблема беше в клапана за празен ход, защо докато си на място е ОК, а почва номерата веднага като подкараш 1 метър - какво значение има за клапана дали си се движил или не?
Аз бих направил следния експеримент. Паля и чакам малко да видя, че държи стабилни обороти. Натискам леко газта и пак чакам да видя дали ги държи. Натискам малко повече и т.н.
Бих обърнал внимание на студен двигател как е и как на топъл. Какво става след като изгася и пак запаля веднага - дали се оправя временно.
Бих опитал също точно преди да запаля, да натисна и отпусна газта - ако това провокира проблема, трябва да черпиш колегата орех.
Ако теста е отрицателен и задължително иска да потеглиш, не знам - евентуално да остане да е VSS, ама ти казваш, че е ОК.
ПП. Ако имаш достъп до живите данни, виж какво отчитат дебитомера и TPS-а когато се форсира (или я заведи да ти ги прочетат). Ако е жилото, и двата ще показват както при леко натиснат педал за газта. Абе с две думи, закачи я и виж данните, все ще ти дадат насока! Най-малкото ще изключат част от възможните причини!
- KOss
- потребител
- Мнения: 402
- Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
- Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Мондео 1,8 държи високи обороти!
Отново казвам, проблема се появява КОГАТО VSS РАБОТИ, а не когато НЕ РАБОТИ. Закачаш колата, караш, всичко е слънце, VSS отчита скорост и си мислиш че е в ред, но всъщност не е! Дава тотално объркани сигнали на компа, и хоп - ето го твоят проблем. Не го казвам на изуст, а от личен опит на различни фордове с различни кутий, но с един и същи модел VSS - именно този комбинирания с жило за таблото и сигнал за компа. Когато откачиш сензора, ще имаш малко по-ниски обороти по време на движение и няма да имаш принудителен празен ход което може да ти вдигне малко разхода и това е, но няма да имаш проблем с високи обороти. Сензор - от морга. Естествено наистина при теб проблема може да не е от него, но не виждам какъв по-лесен и евтин вариант за тест има от това да откачиш една буксичка и да покараш малко. Успех и дано решиш проблема скоро, какъвто и да е той! 

- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Мондео 1,8 държи високи обороти!
Проблема не е от VSS, днес го оправих, всичките мизерии ги е правел клапана за празен ход, сложих друг клапан и колата заспа. Но преди да го сменя опитах да отремонтирам стария и да разбера какъв му е проблема, разглобих го да съставните му части без намотката почистих го но пружината която е омекнала седи под намотката и нямаше начин да я разтегля без да го унищожа. Разликата в натискането на моя клапан и другия на ръка е осезаема, моя е доста по мек и се отваря по лесно като го натисна, другия е по стегнат и колата си работи нормално с него, още нещо интересно след разглобяването на клапана и сглобяването му колата почна да държи 3000 оборота на празен ход затова се принудих да го заменя, отгоре наистина е петограм и той служи за регулиране на пружината която затваря клапана вътре, в прочем и аз не намерих въпросния петограм да си поиграя с този винт.
Ето го и клапана разглобен:





Ето го и клапана разглобен:






Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта