Гарнитура на капака на главата!!!

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
valboy
потребител
потребител
Мнения: 1476
Регистриран: 20 фев 2005, 16:12
Status: Извън линия

Мнение от valboy » 05 фев 2007, 17:51

Brock написа: Това за твоя двигател е ясно /технологичен дефект :wink: /, но при монди ми се струва, че това е невъзможно - поне досега не съм чул за запушена вентилация при тези ДВГ - та затова се чудех на колегата evg2
:idea: все пак темата е за мондео бензин, а не за фиеста, сиера или за дизел

:twisted:
Ами газовете като няма де да идат? За какво говорим? Не може и при Мондеото да няма филтър. При мен е на капачката на капака и от там отива маркуча към въздушния филтър...
Мое па на Мондеото да нема картерни газове... бах ли го.
:wink:

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 05 фев 2007, 17:55

Нещо не ме разбра. Разбирасе че има отдушник - на капака на главата е, но при този мотор е трудно да се запуши /не казвам невъзможно/ и досега не съм чувал за подобно нещо при този ДВГ, докато при фиестите си е болест и почти винаги го има при 1,1 и 1,3 ДВГ - старата генерация

:twisted:

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 05 фев 2007, 22:46

Скоро четох нещо по темата. Ето малко спомени:

Дори при чистак нова кола, налягането в момента на експлозията "пробива" защитата на сегментите. Картерното налягане се повишава, от което следва:
-Въздушно-маслената смес започва да търси слаби места, през които да напусне картера-масслени съединения, ревизионната щека, капачката на горния картер, гарнитурата на капака и пр.
-Маслосъбирателните сегменти влошават ефективността си=увеличен разход на масло
-Продукти на горенето като водни пари и някои киселини
преминават в картера, прецакват яко маслото, което губи мазилните си свойства, става на мармалад и пр.
-Доколкото някои от тези проблеми нарушават и образуването на горивовъздушната смес, наблюдават се проблеми при стартирането и при празния ход, възможна е появата на детонации и+чукане", на които противошоковият датчик реагира, ECU-то променя изпреварването=загуба на мощност.

За решаването на част от проблемите след 70те години масово се монтира т.нар. PCV(positive crankshaft ventilation) - клапан, поддържащ постоянно налягане в картера ( и който естествено притежава свойството лесно да се запушва)
Ми...тва е в общи линии
Главният извод за мен е, че омазания двигател (резултат от нарушена вентилация на картера), е най-малкият дерт
:)

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 06 фев 2007, 14:23

Ехеей, отидохте в зоната на здрача. От повишено налягане и запушен отдушник хфърка капачката, а не изпуска гарнитурата.

Потребителски аватар
valboy
потребител
потребител
Мнения: 1476
Регистриран: 20 фев 2005, 16:12
Status: Извън линия

Мнение от valboy » 06 фев 2007, 14:35

Аз за хвръкнала капачка не съм чул?! *00147*
На радиатора да, ама на капака на главата... При работещ двигател не мога да я извадя лесно, иначе няма резба, а се вади директно нагоре.

SBobi
потребител
потребител
Мнения: 61
Регистриран: 11 дек 2005, 15:05
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от SBobi » 06 фев 2007, 16:41

при запушен отдушник ще пробие, където е по - слабо!!! Ако гарнитурката си е позаминала ще пуска от там!
Само да споделя колеги резултата от темата върху моето Мондео- смених гарнитурата сам!
- Свалих капака
- Много хубаво зачистих капака и самата глава защото преди това някога е мазано със силикон!!
- Направих ги да светят със малко разредител и парцалче,леко леко ги изчистих!
- Наложих гарнитурата след това по капака без да мажа със силикон!
- Сложих новите гумени о-пръстенчета на ограничителите
- След това от вътре на вън ги стегнах внимателно с умерена сила тъй като нямах динамо метричен ключ (леко на порциии)!
- Капака притегна хубаво и засега нямам проблем!Ще видиме по натама как ще е но сега изглежда много добре!
Искам да благодаря за цялото инфо беше от полза!:)

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта