"Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 563
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от deathstorm » 05 яну 2014, 15:07

Добре бе как ги свързват газаджиите тия изпарители на тоя модел? Не вярвам охладителната система да е толкова гранично изчислена, по-скоро при последователно (мързеливо свързване) се намаля сечението на контура. Има ли някой с успоредно свързан за парното изпарител на който да му прегрява колата?

Forester
потребител
потребител
Мнения: 102
Регистриран: 09 авг 2012, 20:34
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Zetec S 2000г. комби
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от Forester » 05 яну 2014, 16:27

Според мен наистина охладителната система работи на границата. На моя Фокус му сложиха изпарителя последователно и загряваше, въпреки байпаса. Сам си го преправих, свързах го успоредно, но използвах метални заварени тройници, които имат стеснение на отвора, понеже късата тръбичка е врязана в дългата и по този начин се намалява сечението значително, и пак загряваше. След това купих алуминиеви тройници, които са отливани. Свалих пак термостата, нов оригинален на 74 гр., да го тествам на котлона в гореща вода. Сравних го със стария, с който дойде колата, оригинален на 82 гр. Новия започваше да отваря по-рано, на колкото си трябва, но видях, че се движи по-тегаво, имаше и следи от заклинване по дължината на цилиндричното тяло. Като го държах с клещи откъм задния край, потопен във водата, усещах как след като почне да отваря, започва да стърже отстрани в планката, и изведнъж отклинва с нещо като леко пукане. При стария термостат това нещо го нямаше, много плавно и равномерно отваря и затваря. Но исках да сложа новия, защото е на 74 гр. и с клещите му поизкривих планката, докато спря да заклинва. Сложих го него и с новите тройници, които нямат стеснение на сечението, колата спря да загрява. Термостата вече отваряше в движение с висока скорост по баир. Но ми направи впечатление, че дебелия маркуч, който е след радиатора и влиза в термостата, е топъл, но не горещ, значително по-студен от горния дебел маркуч, който е от двигателя към радиатора. Карах в тестов режим известно време, и когато двигателя се натовареше и температурата стигне 103 гр. и перката се включи, след това градусите падаха. Ако продължа да го натоварвам, за да пробвам, отново се покачваше температурата, докато стигне 106 гр. , и като се включи втората степен на перката, температурата падаше. Реших, че термостата отваря и проблема е отстранен. Общо взето при голямо натоварване градусите се движеха от 100 до 107. Онзи ден на прибиране към София, колата беше средно натоварена, при изкачването на Витиня стрелката на температурата се отклони надясно, като върнах газта се нормализира, и продължих по баира по-леко, без да я настъпвам. След това пак в тестов режим следих температурата на равно на магистрала със 140 км/ч , беше между 100 и 103 гр. Преди при такова каране отиваше към червеното. Карам си така засега, но мисля, че е на ръба и си имам едно наум.

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 563
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от deathstorm » 05 яну 2014, 18:26

Колега това което наблюдаваш е много странно - при включване на перката в движение температурата пада. Нима потока от движението с 120-140 км/ч е по-слаб от това, което може да направи перката. Извода който аз си правя е, че термостата не се отваря коректно при висока температура на двигателя, а за да не се отвори термостата означава, че около него няма топла вода. Байпаса за мен е странно решение (погледнах бюлетина), понеже това което прави е да вкара големия кръг (с понижено сечение) в малкия.
Но основата на проблема е - Защо не се отваря адекватно термостата. Като цяло това е доста притеснително - байпас, успоредно свързан изпарител и термостат на 74 градуса и колата пак е на границата.
Някой пробвал ли е да кара без термостат?

Forester
потребител
потребител
Мнения: 102
Регистриран: 09 авг 2012, 20:34
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Zetec S 2000г. комби
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от Forester » 05 яну 2014, 22:55

Без термостат не загрява, много коли идват от Италия с избушен термостат, явно там така го решават този проблем. Странно е, че термостата е поставен на маркуча след радиатора, който връща антифриза вече охладен. При повечето коли термостата е сложен на изходящия маркуч от двигателя към радиатора, където антифриза е най-горещ. При този двигател термостата се облива с топъл антифриз от връщащия маркуч от радиаторчето на парното. Температурата на антифриза вече се е понижила малко, след като е отдал част от топлината си в радиаторчето. При работа на място или в градско движение, температурата е достатъчна, за да отвори термостата. Но при високи скорости, явно нещо в циркулацията се променя и термостата не отваря. Точно към този маркуч се връзва байпаса, като отклонява част от най-горещия антифриз, излизащ от главата, за да го прати да облива термостата. Този най-горещ антифриз напъва по горния дебел маркуч да влезе в радиатора, но не може, защото изхода на радиатора е затапен от затворения термостат. И още една особеност на този двигател допълнително усложнява нещата - перката на радиатора се включва от датчик, който се намира на главата. И какво се получава - главата е гореща, радиатора е студен, защото в него не циркулира антифриза, понеже термостата е затворен, но датчика на главата отчита 103 гр. , включва перката, която изстудява допълнително радиатора и връщащия дебел маркуч, в края на който е термостата, направо замръзва, като и въздушния поток спомага за това. И тогава този термостат пък хептен никога няма да отвори . Така се получава омагьосан кръг. И като че ли бйпаса е единственото решение.

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 563
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от deathstorm » 05 яну 2014, 23:33

Благодаря за разяснението колега. Явно покрай борбата с проблема си влезнал доста на вътре с охлаждането на тези Фокуси (може би повече от инженера, който го е проектирал)
Нямам пряк досег с такъв двигател и нямах представа , че термостата е на връщащия маркуч на радиатора и се загрява от връщащия маркуч на парното.
За мен проблема е ясен - вкарването на изпарител в системата отнема от топлината в кръга на парното, независимо дали е свързан последователно или успоредно. Това от своя страна намаля отоплянето на термостата и той не може да отвори. И при други коли съм виждал термостат на връщащия маркуч (BMW 316/318), но там термостата е вкаран в самия блок, така че се загрява директно със загряването на блока. Тук са сложили тяло топлещо се от ВРЪЩАЩИЯ?!? маркуч на парното и за мен това е проблема.
Целия ми интерес към темата е поради факта, че се оглеждам за заместник на Ескорта, но тази тема е на път да ме откаже от фокусите с този мотор. Не че искам да карам с 200, но да връщам газта по баирите...

Forester
потребител
потребител
Мнения: 102
Регистриран: 09 авг 2012, 20:34
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Zetec S 2000г. комби
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от Forester » 06 яну 2014, 18:28

То и тук термостата е в самия блок, точно до водната помпа, но не знам защо не се загрява достатъчно при голямо натоварване на двигателя. Чувал съм, че и на някои модели на VW термостата е на връщащия маркуч от радиатора, но го има сложен фабрично този байпас, който ние слагаме допълнително. Не знам дали е вярно обаче.

Потребителски аватар
energy76us
потребител
потребител
Мнения: 119
Регистриран: 01 дек 2007, 12:45
Модел на автомобила: FORD Mondeo MK I- 1.8 16v Zetec
, FORD Fiesta 1.4 16v zetec s Ford Focus MK I 1.6 benzin
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от energy76us » 09 яну 2014, 18:30

Колега deathstorm не се отказвай от Фокуса с този мотор,направи всичко както е ТОЧНО описано в темата и няма да има за какво да се притесняваш.Ако искаш огледай за вариянта от 2001 г,с двигател 1.6 Zetec SE при него проблема е решен от завода.Поздрави

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 563
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от deathstorm » 10 яну 2014, 00:10

Не съм се отказал, още оглеждам. Zetec SE = предполагам става въпрос за двигателя с МАП, вместо дебитомер, Вчера гледах един такъв и не видях нищо по различно в охладителната система (говоря като пътища), но може по друг начин да е решено. За него ли говориш, колега?

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1626
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от fordmaniac » 10 яну 2014, 08:30

Проблема с охлаждането е решен във второто поколение на Фокус.
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 73#p437873
С чертвено е байпаса на WV(ЗАВОДСКИ):
Изображение
Поздрави

veskoletii
потребител
потребител
Мнения: 78
Регистриран: 29 апр 2009, 19:17
Модел на автомобила: ФОРД ЕСКОРТ 1.8ТД
Контакти:
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от veskoletii » 02 фев 2014, 12:22

Forester написа:Без термостат не загрява, много коли идват от Италия с избушен термостат, явно там така го решават този проблем. Странно е, че термостата е поставен на маркуча след радиатора, който връща антифриза вече охладен. При повечето коли термостата е сложен на изходящия маркуч от двигателя към радиатора, където антифриза е най-горещ. При този двигател термостата се облива с топъл антифриз от връщащия маркуч от радиаторчето на парното. Температурата на антифриза вече се е понижила малко, след като е отдал част от топлината си в радиаторчето. При работа на място или в градско движение, температурата е достатъчна, за да отвори термостата. Но при високи скорости, явно нещо в циркулацията се променя и термостата не отваря. Точно към този маркуч се връзва байпаса, като отклонява част от най-горещия антифриз, излизащ от главата, за да го прати да облива термостата. Този най-горещ антифриз напъва по горния дебел маркуч да влезе в радиатора, но не може, защото изхода на радиатора е затапен от затворения термостат. И още една особеност на този двигател допълнително усложнява нещата - перката на радиатора се включва от датчик, който се намира на главата. И какво се получава - главата е гореща, радиатора е студен, защото в него не циркулира антифриза, понеже термостата е затворен, но датчика на главата отчита 103 гр. , включва перката, която изстудява допълнително радиатора и връщащия дебел маркуч, в края на който е термостата, направо замръзва, като и въздушния поток спомага за това. И тогава този термостат пък хептен никога няма да отвори . Така се получава омагьосан кръг. И като че ли бйпаса е единственото решение.

Благодаря колега Прочетох цялата тема но от последния ти пост всичко ми се изясни Иначе евала за решениятаИмам обаче едно питане към всички запознати дали при мотор 1800куб го има този проблем Аз лично карам Ескорт ТД но се замислям за смяна с Фокус бензин и след това да мина на газ

nenormalen74
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 04 фев 2014, 19:15
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от nenormalen74 » 04 фев 2014, 19:45

има допълнителна бленда в единия маркуч ,понякога тя прави проблем

Потребителски аватар
energy76us
потребител
потребител
Мнения: 119
Регистриран: 01 дек 2007, 12:45
Модел на автомобила: FORD Mondeo MK I- 1.8 16v Zetec
, FORD Fiesta 1.4 16v zetec s Ford Focus MK I 1.6 benzin
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от energy76us » 08 фев 2014, 14:54

veskoletii написа:Благодаря колега Прочетох цялата тема но от последния ти пост всичко ми се изясни Иначе евала за решениятаИмам обаче едно питане към всички запознати дали при мотор 1800куб го има този проблем Аз лично карам Ескорт ТД но се замислям за смяна с Фокус бензин и след това да мина на газ
Колега veskoletii,всичко описано до тук е за двигател 1.6 :wink: Ако си се замислил за Фокус,това 1.8 е перфектен вариант,охлаждането на 1.8 няма нищо общо с нашия проблем.

Потребителски аватар
JoroM
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от JoroM » 04 мар 2014, 00:58

На колко NМ се стяга датчика за температурата на главата на фокус 1.6?

При мен след смяна на термостата с Vernet на 74гр, и премахване на блендата в малкия кръг, температурата достига до 108 гр(стрелката не мърда от средата) и след това спада(термостата отваря), като не е падала под 90 гр. това на извънградско, на газ! Преди да сменя термостата и махна блендата, достигаше до 128 гр и стрелката забита в червеното, но не са ми мигали лампи по таблото! За момента съм навъртял само 40 км в тестване, ако няма друг начин ще правя баипас, но това е само в краен случаи, опитвам се да реша проблема без баипаси!
При мен е малко по-различно от общия случаи понеже колата е с турбо+газ, и трябва да се разсее по-голямо количество топлина. Мисля и че правилно обезвъздушаване на с-мата(моя фокус се обезвъздушава много трудно) е необходимо за да се прецени необходим ли е баипас или не... не съм сигурен че съм обезвъздушил на 100%...
108 гр много ли са за моя случаи! при вас до колко достига температурата при извънградско, парното на макс, а вентилатора на 2,3 степен?

Потребителски аватар
lld
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 21 окт 2013, 20:32
Модел на автомобила: Ford Focus 1,6 16v 100 hp 99г. Ghia
с газов инжекцион Tartarini
Местоположение: Враца
Контакти:
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от lld » 04 мар 2014, 22:57

По-напред в темата съм писал какво съм правил по колата, само с байпас температурата когато колата е натоварена е между 104 и 108 градуса извънградско. Сега да допълня : смених трипътниците на пътя към парното които отбиват за изпарителя. Смених и този който е на байпаса(малкия трипътник), използвах медни трипътници на 16 мм. а премерено с шублер отвора е 15 мм. т.е. минимално стесняване на пътя на антифриза(старите трипътници бяха с отвори 11 мм.). Махнах блендата от маркуча към термостата. И тогава о чудо. температурата при натоварване не превишава 102 гр. на моменти за 1-2 секунди 103 градуса, и веднага падаше на 96-100 гр. Парното беше на 2-3 степен през цялото време. А след като нямаше вече какво да намалява дебита на антифриза и парното стана по-добро и на тихи застива съвсем слабо.
На първи март пътувах от Враца до София и обратно, през цялото време следях температурата и колата се държеше перфектно и при 120 км в час и при 170 км. в час температурата е тази която съм писал. Това е за сега, като стане лято ще пиша още веднъж за да кажа как се държи и при високи външни температури.
www.mebelist.com - Мебелният форум на България

Потребителски аватар
JoroM
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от JoroM » 05 мар 2014, 17:28

ОК, много изчерпателен отговор колега, благодаря за инфото.

не ми е обезвъздушена добре системaта...днес покарах малко, и като отвори термoстата, изгасих двигателя и отвъртях капачката на антифриза...започна да се чува едно бълбукане откъм главата, и антифриза се вдигна почти догоре на казанчето(след малко спадна). Oт малкия маркуч които идва от дясно на главата и влиза в казанчето излизаше антифриз и въздух! Cлед малко същата операция, и антифриза се вдигна много по-малко и бълбукане почти не се чуваше.

Kак се обезвъздушава с-мата щото явно със затворена капачка при мен не става...60 км минах преди да отворя капачката днес, и още имаше въздух.

На колко NМ се стяга датчика за температурата на главата на фокус 1.6?

cvetan.cenkov
потребител
потребител
Мнения: 232
Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от cvetan.cenkov » 12 мар 2014, 18:46

Колега как може да отваряш капачката при загрял мотор.Системата е под налягане и затова повишава нивото в разширителя,и водата завира в мотора.За да го обезвъздушиш отвий леко капачката и запали мотора да работи като следиш нивото.Като тръгне да се повишава затягаш капачката гасиш и повтаряш докато отвори термостата.

Потребителски аватар
JoroM
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от JoroM » 12 мар 2014, 22:24

Аз така обезвъздушавам. ;): Водата завираше като имах въздух в системата! последните няколко пъти когато отварях капачката на загрял мотор(и отворил термостат) не се случваше нищо, явно вече няма въздух. Днес карах извънградско (на газ, без парно) при 90-100 км държи стабилни 104 гр, a при 150 км (0,2 бара буст) държи 97-98 гр, проблема при мен е отстранен само след подмяната на термостата с такъв на 74 гр и премахването на блендата от малкия кръг. Изпарителя ми е свързан последователно на малкия кръг.

Потребителски аватар
JoroM
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от JoroM » 27 апр 2014, 10:29

Брат ми има фокус 1.6 2002 тоест фейслифт и никога колата му не е имала газ. Онзи ден пътувахме с неговата кола и изкарах на дисплея температурата на антифриза, със 90-100 км извънгр. тая кола държеше 106 гр при нормално каране с четирима човека в колата и външна темп. около 15 гр. Парното беше изключено - няма какво да отнема от топлината на антифриза, каквато беше основната теория и въпреки това стигна до 107 гр. Колата е абсолютно стоко, както е излязла от завода. Та митовете и легендите дето ги четох в тая тема че свързването на изпарител в охл. с-ма на колата води до поддържането на такива високи температури е време да спрат! Явно не е от изпарителя! Охладителната с-ма на фокус 1.6 преди и след фейса е абсолютно еднаква! Дали проблема не е от калпава водна помпа или стар антифриз...неговия не е сменян, уж скоро щял да го сменя

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от HACKO » 27 апр 2014, 15:07

Ама 106-107 градуса е напълно нормална температура.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
JoroM
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от JoroM » 27 апр 2014, 17:17

Ами на мен ми се вижда няколко гр. по-висока от нормалното. Аудито ми 1.8Т го гледам през ваг-ком и температурата на антифриза варира от 90 до 99 гр. И двете ми коли са със еднакъв антифриз. Брат ми никога не е виждал стрелката за темпер. на антифриза да мръдне от средата, въпреки че на дисплея му стигна 107 гр. При моя на 108 гр. стрелката отива преди червеното, а при 113гр е в червеното вече. Според мен този мотор е направен да поддържа по-висока от нормалното работна температура и температури около 104-106 гр. са неизбежни със оригиналния термостат на 82 гр. особено на извънградско със стотина км. При по-високи скорости: 120-140 км. предполагам че и неговата температура ще падне, но няма как да го проверя това за момента с неговата кола. Моя фокус е със термостат Vernet на 74гр. и държи по-ниска температура: около 102-103 като карам със стотина км. Със 160 държи 98-99гр. но тук може би започва да оказва влияние изпарителя който отнема част от топлината за да изпари газта. Това е без парно. След като сложих термостата на 74гр. вече не ми се включва перката на студен радиатор както беше със ориг. термостат! . Според мен трябва да се сложи термостат на 74гр. и да спрем да се опитваме да накараме мотора да работи на 90 градуса...явно е изчислен за над 100 градуса.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта