Масло за двигателя
- schrack
- потребител
- Мнения: 929
- Регистриран: 14 сеп 2007, 13:09
- Модел на автомобила: Ескорт 1997 1.6 v16
- Местоположение: СЛИВЕН
- Status: Извън линия
Ако неси го сменил още аз ти препоръчвам да сложош по тънко и да караш с него три-хил км. даже и по рано и междо тия километри да смениш само маслен филтър после налей според сезона масло е не каквото го дават.......има зимно има лятно масло.....venom4o написа:Аз да попитам.. Какво масло да сложа на танка ,че е след ремонт.. че съм с някакво лятно малсо и сутрин мотора си е като блокирал направо .. Я давайте акъл ,че съм невежа на тая тема.. Четох по горе за маслото лятни зимни всесезонни.. и Все си мисля ,че на мен ми трябва 15w40 ,но незнам кое е по подходящо за моя мотор след ремонта който включва и набиване на ризи.. Казват ми ,че не е за синтетика защото не съм сменял лагерите .. нямаше почти никакво износване на коляновия вал..

- schrack
- потребител
- Мнения: 929
- Регистриран: 14 сеп 2007, 13:09
- Модел на автомобила: Ескорт 1997 1.6 v16
- Местоположение: СЛИВЕН
- Status: Извън линия
Оня ден смени на Полото(Половия) малсото и масления с масло Q8 със масло T720 High Performance Motor Oil SL/15-40 и грабнах за Карандила на ръчка (щот правихме онбоард ) наблюдавах манометъра за налягането на маслото като завря чайника звера ми държеше налягане 3-атмосфери тааа......искам да кажа че му харесва манджата дет му я слагам 

- JoroM
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
- Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Колеги, въпроса е следният: бях споменал в една друга тема, че Фокусчето си хапва здраво масaлцето 5W-30 Форд, (и с Тexaco 5w30 съм карал - същата работа), като ми гори над 600гр/1000км, само искам да подчертая че колата изобщо не се jaли, всяка седмица съм на гонки, а и без гонки, аз и стъпвам здраво на врата, и много често сработва прекъсвача...всички казват че при яки ръчки всички коли горят масло, аз се надявам, не да спре да го гори, ама поне да падне наполовина разхода на масло от сегашния ми.
За целта мисля да мина на пълна синтетика 5W40, като първоначално се бях спрял на Приста Ултра 5W40, обаче като отидох пообиколих днес в центровете на Приста Oil в БС, се отказах...*ЦЕНЗУРИРАНО* цените...4Л туба - 63 Лв, ми тва е една идея по-евтино от Тексако 5W40, и дори по-скъпо от стария модел масло на ОМВ...синт oil, или нещо такова, само че е произведено преди 2-3 години.
Знам че на бензиностанциите(Лyкoил) се продават някакви масла които са внесени от Лукоил, и според шефа на бензиностанцията (на Метро), освен че са по-евтини, били и по-добри от на Приста...айде не очаквам да са по-добри, ама ако са поне толкова добри ще е супер, щото 4Л. туба от най-доброто им масло 5W40 Синтетик е само 45 кинта. Според същия този човек, маслата Лукоил били РУСКИ
И аз си взех една туба.
Може да си помислите, кво са циганя за 15-20 лева, и що не си взема старото ОМВ или пък Тексако, или дори Приста, обаче при мен го има фактора че си гори стабилно масaлце, така че взимам под внимание и цената на 1Л които, АКО не намали горенето на масло са си допълнителни разходи, и аз ги отчитам.
Предния път сложих Tексако, на цена почти 20Лв литъра...повече такива грешки няма да правя...много удря в кръста доливането.
Та един вид мисля да експериментирам с Лукоила, и ако почнат да тракат клапани, или забележа някакви странични ефекти от тва масло просто ще го източа и ще го сипя в Ориона...и без тва е за смяна вече неговото масло, така че няма да се набутам, ако Лукоилското не бива.
Интересното е, че като ходих в центровете на Приста Oil, ги питах и за синтетиката на Лукоил, и за мое най-голямо учудване, не започнаха да го плюят като разбраха че няма да купя от тях масло, а просто момчетата ми казаха че нямат отзиви за него, и просто трябва да го пробвам, за да разбера струва ли.
Интересува ме някои ако е карал със синтетиката 5W40(в златиста туба) na Лукоил, или дори полусинтетиката също 5W40 , да сподели добри ли са тея масла
И ще помоля без съвети да си сменя гумичките на клапаните и да карам с 5W30, тва 5W30 за мен вече е минало ще пробвам с 5W40, ако трябва дори и със 5W50, и ако и със по-дебелите масла отново гори масло, чак тогава ще сменям гумички, компресията ми е 13-14бара, лятото я мерих.
Според етикета на Синтетика, той oтговаря на изискванията на:
МБ норма 229.1 и 229.3
Фв норма 502.00 и 505.00
и Порше 982/99-100
интересното е че полусинтетиката им 5W40, отговаря на същите норми, на МБ и Фв, но го няма Поршето....а още по-учудващото е че Приста Ултра 5W40, отговаря на същите норми на които отговаря полусинтетиката 5W-40 на Лукоил(няма Порше), и тук изниква въпроса: 5W40 на Приста, ПЪЛНА СИНТЕТИКА ЛИ Е, ИЛИ Е ПОЛУСИНТЕТИКА, щом отговаря на абсолютно същите норми като полусинтетиката на Лукоил
И още едно въпросче, моя двигател е 1.6/16v zetec-se разработен в сътрудничество с ямаха, той с хидравлични повдигачи на клапаните ли e, или не
За целта мисля да мина на пълна синтетика 5W40, като първоначално се бях спрял на Приста Ултра 5W40, обаче като отидох пообиколих днес в центровете на Приста Oil в БС, се отказах...*ЦЕНЗУРИРАНО* цените...4Л туба - 63 Лв, ми тва е една идея по-евтино от Тексако 5W40, и дори по-скъпо от стария модел масло на ОМВ...синт oil, или нещо такова, само че е произведено преди 2-3 години.
Знам че на бензиностанциите(Лyкoил) се продават някакви масла които са внесени от Лукоил, и според шефа на бензиностанцията (на Метро), освен че са по-евтини, били и по-добри от на Приста...айде не очаквам да са по-добри, ама ако са поне толкова добри ще е супер, щото 4Л. туба от най-доброто им масло 5W40 Синтетик е само 45 кинта. Според същия този човек, маслата Лукоил били РУСКИ
И аз си взех една туба.
Може да си помислите, кво са циганя за 15-20 лева, и що не си взема старото ОМВ или пък Тексако, или дори Приста, обаче при мен го има фактора че си гори стабилно масaлце, така че взимам под внимание и цената на 1Л които, АКО не намали горенето на масло са си допълнителни разходи, и аз ги отчитам.
Предния път сложих Tексако, на цена почти 20Лв литъра...повече такива грешки няма да правя...много удря в кръста доливането.
Та един вид мисля да експериментирам с Лукоила, и ако почнат да тракат клапани, или забележа някакви странични ефекти от тва масло просто ще го източа и ще го сипя в Ориона...и без тва е за смяна вече неговото масло, така че няма да се набутам, ако Лукоилското не бива.
Интересното е, че като ходих в центровете на Приста Oil, ги питах и за синтетиката на Лукоил, и за мое най-голямо учудване, не започнаха да го плюят като разбраха че няма да купя от тях масло, а просто момчетата ми казаха че нямат отзиви за него, и просто трябва да го пробвам, за да разбера струва ли.
Интересува ме някои ако е карал със синтетиката 5W40(в златиста туба) na Лукоил, или дори полусинтетиката също 5W40 , да сподели добри ли са тея масла

И ще помоля без съвети да си сменя гумичките на клапаните и да карам с 5W30, тва 5W30 за мен вече е минало ще пробвам с 5W40, ако трябва дори и със 5W50, и ако и със по-дебелите масла отново гори масло, чак тогава ще сменям гумички, компресията ми е 13-14бара, лятото я мерих.
Според етикета на Синтетика, той oтговаря на изискванията на:
МБ норма 229.1 и 229.3
Фв норма 502.00 и 505.00
и Порше 982/99-100
интересното е че полусинтетиката им 5W40, отговаря на същите норми, на МБ и Фв, но го няма Поршето....а още по-учудващото е че Приста Ултра 5W40, отговаря на същите норми на които отговаря полусинтетиката 5W-40 на Лукоил(няма Порше), и тук изниква въпроса: 5W40 на Приста, ПЪЛНА СИНТЕТИКА ЛИ Е, ИЛИ Е ПОЛУСИНТЕТИКА, щом отговаря на абсолютно същите норми като полусинтетиката на Лукоил
И още едно въпросче, моя двигател е 1.6/16v zetec-se разработен в сътрудничество с ямаха, той с хидравлични повдигачи на клапаните ли e, или не

- camaro
- потребител
- Мнения: 230
- Регистриран: 09 апр 2005, 23:41
- Модел на автомобила: focus1.6 16V-99г, fiesta1.3-95г, fiesta1.8д-99г
- Местоположение: Пазарджик
- Status: Извън линия
в златиста да
има и едно в сива пак 5w40 но него несам го пробвал
значи разлика в работата на мотора няма никаква клапаните не се чуват изобщо
а по принцип го карам като душманин
незнам на колко километра е взех го на 75000 ама много неми се вярва да е на толкова сега е 105000





точно това ми е идеята и на мен да пробвам с по дебело масло ако и тва не помага ще преминавам към по драстични меркиВ един сайт за тунинг на Фокус, бях прочел, доколко съм разбрал правилно, не знам, но аз го разбрах така:
препоръчваха да се премине към 0W40 или дори 5W50, с две думи по-дебели масла.

- JoroM
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
- Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
@paci
, хубу ми заклиyчи темата, ама що не са сети да я заключиш по-рано, и защо търсачката на форума не откри тая тема за маслото, проверих първите три страници от резултата на търсачката, и кат не открих голямата тема, продължих в тая, дето съм писал преди две години!
можеше да я резнеш и да я пейстнеш тук, вместо наново да пиша, а тва че някои хора отговориха, ма отговорите им си oстанаха в оная тема, е тъпо. можеше и по-колегиално да постъпиш си мисля.
, хубу ми заклиyчи темата, ама що не са сети да я заключиш по-рано, и защо търсачката на форума не откри тая тема за маслото, проверих първите три страници от резултата на търсачката, и кат не открих голямата тема, продължих в тая, дето съм писал преди две години!
можеше да я резнеш и да я пейстнеш тук, вместо наново да пиша, а тва че някои хора отговориха, ма отговорите им си oстанаха в оная тема, е тъпо. можеше и по-колегиално да постъпиш си мисля.

Последна промяна от JoroM на 31 яну 2008, 23:02, променено общо 1 път.
- JoroM
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
- Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
@camaro,
значи не съм първия дето го слага тва масло на фокусник, че даже и мотора ти е същия.
мен ме притесняваше евентуално чукане от клапаните, щом при теб всичко е наред, cлагам смело, само че тва че ти гори пак толкова масло колкото ти е горял със 5W30, не ми харесва, но се надявам при мен да падне, все пак от полусинтетика минавам на пълна, тряя да има някакъв положителен ефект от тая смяна си мисля. Нали ужким разхода на масло при пълната синтетика е по-малък от на другите видове масла.
значи не съм първия дето го слага тва масло на фокусник, че даже и мотора ти е същия.

- camaro
- потребител
- Мнения: 230
- Регистриран: 09 апр 2005, 23:41
- Модел на автомобила: focus1.6 16V-99г, fiesta1.3-95г, fiesta1.8д-99г
- Местоположение: Пазарджик
- Status: Извън линия
по принцип никога не сам го карал изцяло с 5w40 само сам доливал с такова
защото в Пазарджик 5w30 форд формула не намерих никаде
а да се разкарвам до пловдив за един литар масло ми идва малко в повече
а пак друго 5w30 което намерих цената му беше
така че все пак пробваи дано имам някакво подобрение
явно тия сивите фокуси маслото го нямат за нищо 






- JoroM
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
- Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Хаха, от цвета ще е да знайш....ма ти отде знайш че и моя е сив?
Значи доколкото разбирам, си сложил 5W30 Форд, НО си доливал със Лукоил 5W40 Синт. А колко литра си долял от Лукоилското към Фордовското? и откога го караш така(км), че не съм много сигурен че е правилно, независимо че в ръководството си пише че може да се долива с 5W40...ама едното е полусинтетика, другото е пълна...не знам.

Значи доколкото разбирам, си сложил 5W30 Форд, НО си доливал със Лукоил 5W40 Синт. А колко литра си долял от Лукоилското към Фордовското? и откога го караш така(км), че не съм много сигурен че е правилно, независимо че в ръководството си пише че може да се долива с 5W40...ама едното е полусинтетика, другото е пълна...не знам.
- camaro
- потребител
- Мнения: 230
- Регистриран: 09 апр 2005, 23:41
- Модел на автомобила: focus1.6 16V-99г, fiesta1.3-95г, fiesta1.8д-99г
- Местоположение: Пазарджик
- Status: Извън линия
мяркал сам ти аватара в тунинг форумама ти отде знайш че и моя е сив?

ами то че не е много правилно не е ама пуста мизерия кво да правишЗначи доколкото разбирам, си сложил 5W30 Форд, НО си доливал със Лукоил 5W40 Синт. А колко литра си долял от Лукоилското към Фордовското? и откога го караш така(км), че не съм много сигурен че е правилно, независимо че в ръководството си пише че може да се долива с 5W40...ама едното е полусинтетика, другото е пълна...не знам.

най драстичното доливане беше при едно патуване до Бургас не бях проверявал маслото с месеци и като вдигнах щеката останах втрещен



- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Имаш право да се сърдиш.
Каквото и да направим ние модераторите винаги ще сме виновни.
Мисля че е създадена преди да ми връчат да гледам и този раздел.
Може да съм имал проблеми с нета, с компа или да не съм имал време да огледам всичко и да съм я пропуснал да бъде продължена ... подробности.
Сещаш се какво целя?
Затова те моля да не се цупиш.
Лятото сипах 5W40 Форд Форумула и доста агресивно карах след това.
Оня ден се сетих да го погледна с тва масло ко стаа и си беше на средата.
Нямам толкоз опит и километри за да мога да ти кажа, че найстина е добро при по-спортен режим на каране.
Определено щом е по-скъпо се очаква повече от него.
Сега, ако имаш пари нищо не ти пречи да пробваш.
Ако пак го гори и не ти се занимава да ровиш двигателя, можеш да минеш на по-ефтин вариант (10W40) и да си доливаш.
Преди това бях с 10W40 на 8000 км за година и 1 месец, карене предимно градско на къси разстояния и го смених без да съм доливал.
Начи може двигателя ми да е наред и да не съм критерии за това за което ти е питането.
Верно, че питаш за друга марка масло но разбрах какво дириш от него.
Каквото и да направим ние модераторите винаги ще сме виновни.
Мисля че е създадена преди да ми връчат да гледам и този раздел.
Може да съм имал проблеми с нета, с компа или да не съм имал време да огледам всичко и да съм я пропуснал да бъде продължена ... подробности.
Сещаш се какво целя?
Затова те моля да не се цупиш.
Лятото сипах 5W40 Форд Форумула и доста агресивно карах след това.
Оня ден се сетих да го погледна с тва масло ко стаа и си беше на средата.
Нямам толкоз опит и километри за да мога да ти кажа, че найстина е добро при по-спортен режим на каране.
Определено щом е по-скъпо се очаква повече от него.
Сега, ако имаш пари нищо не ти пречи да пробваш.
Ако пак го гори и не ти се занимава да ровиш двигателя, можеш да минеш на по-ефтин вариант (10W40) и да си доливаш.
Преди това бях с 10W40 на 8000 км за година и 1 месец, карене предимно градско на къси разстояния и го смених без да съм доливал.
Начи може двигателя ми да е наред и да не съм критерии за това за което ти е питането.
Верно, че питаш за друга марка масло но разбрах какво дириш от него.
- JoroM
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
- Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Аз чак с напълно суха щека не съм я изтървал мойта, докато при теб тва е станало, но явно промените настъпват като почне да свети лампата на маслото, както в случая с колегата Debug, и неговия е бил със същия мотор като нашите. явно държат дори и без масло на щеката....докато не светне лампaта за маслото....най драстичното доливане беше при едно патуване до Бургас не бях проверявал маслото с месеци и като вдигнах щеката останах втрещен суха като барут тогава долях близо два литра почти след всяка смяна след това доливам с такова не сам забелязал някакви промени в работата на мотора.
@paci,
твоя случай е друг ми се струва, аз днес минах през МП и се оказа че скоро са дигнали цената на маслото: 5W30 от 14 е станало 16Lv, а 5W40 сега е 20-22Lv, така ми каза човека, а преди колко е било, не знам. А 5W40 пълна синтетика ли е? или е като 5W30, хидрокрекинг ли кво беше, абе полуситетично си е 5W30, а мен ма излугаха навремето че било пълна синтетика.

- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Леле страшни работи пишете - то Вие няма нужда да сменяте маслото!
То на всеки 4000 - 5000км. си е направо ново!
Факт е че всяка кола гори масло, но над 500мл. на 1000км. е желателно да се прегледа добре колата - гумички, сегменти, гарнитури, да се провери цапат ли се свещите и т.н.
пп: баща ми си кара Монито 2.0 16V с 05W30 Форд Формула и не съм установил разход /от смяна до смяна до сега не е доливано/!
То на всеки 4000 - 5000км. си е направо ново!
Факт е че всяка кола гори масло, но над 500мл. на 1000км. е желателно да се прегледа добре колата - гумички, сегменти, гарнитури, да се провери цапат ли се свещите и т.н.
пп: баща ми си кара Монито 2.0 16V с 05W30 Форд Формула и не съм установил разход /от смяна до смяна до сега не е доливано/!
- JoroM
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
- Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Е, аз се надявам тоя голям разход да е от агресивния ми стил на каране, сучетан със доста тънко масло...ако се окажа прав за маслото...супер, ако обаче продължи да го гори, ще се сменят гумички.
Иначе 5W50 бих сложил само ако намеря инфо че някой е правил такива експерименти с Фокус 1.6, иначе едва ли ще пробвам на своя глава толкова дебело масло, нали пише че Зетеците били с малки маслени магистрали, и гъсто масло не можело да прониква и да
маже толкова добре, така че на този етап: проба със 5W40 Пълна синтетика, пък след тва ще видим кво ще измислим.
Макар че от зетек до зетек има разлика: 1.6 са разработени в сътрудничество с Ямаха, 1.8 и 2.0 са си чисто фордовски двигатели. Те и кoнструктивнo са доста различни от 1.6, така че се надявам 1.6 да има добра поносимост към по-гъсто масло.
С хидравлични повдигачи на клапаните ли са 1.6 и 1.8, 2.0 които се слагат на Фокус
Иначе 5W50 бих сложил само ако намеря инфо че някой е правил такива експерименти с Фокус 1.6, иначе едва ли ще пробвам на своя глава толкова дебело масло, нали пише че Зетеците били с малки маслени магистрали, и гъсто масло не можело да прониква и да
маже толкова добре, така че на този етап: проба със 5W40 Пълна синтетика, пък след тва ще видим кво ще измислим.
Макар че от зетек до зетек има разлика: 1.6 са разработени в сътрудничество с Ямаха, 1.8 и 2.0 са си чисто фордовски двигатели. Те и кoнструктивнo са доста различни от 1.6, така че се надявам 1.6 да има добра поносимост към по-гъсто масло.

С хидравлични повдигачи на клапаните ли са 1.6 и 1.8, 2.0 които се слагат на Фокус

- camaro
- потребител
- Мнения: 230
- Регистриран: 09 апр 2005, 23:41
- Модел на автомобила: focus1.6 16V-99г, fiesta1.3-95г, fiesta1.8д-99г
- Местоположение: Пазарджик
- Status: Извън линия
изобщо не са страшниЛеле страшни работи пишете



като ме сети за свещи сменях ги преди една седмица за моя изненада старите бяха по бели и от новите





с хидравлични повдигачи е доколкото знам

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта