показания на уреда за температура

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
веден
потребител
потребител
Мнения: 185
Регистриран: 20 авг 2005, 22:12
Модел на автомобила: Ford Escort 1,6 i 16v '93г.
Status: Извън линия

Мнение от веден » 24 фев 2006, 18:42

Точно това исках да кажа и аз. Само че не е буквално на радиатора а на едно съединение преди входа на радиатора.

Потребителски аватар
поната
потребител
потребител
Мнения: 102
Регистриран: 17 сеп 2005, 17:48
Модел на автомобила: Fiesta 1.3mi94. Форд торнео-транзит 07 Tdci 130hp. Яде спортни хонди за закуска, вечер кот има.
Местоположение: Burgas
Status: Извън линия

Термостата.

Мнение от поната » 08 мар 2006, 12:48

И аз имах проблема със снимка 2 и умирах от студ но , след смених термостата и темп датчик след 3 км загрява до снимка 1 :wink:

Потребителски аватар
licho
потребител
потребител
Мнения: 505
Регистриран: 17 юли 2005, 13:19
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.1 mi, 1992, Черна лимунзина с три врати
Фиат Браво 1.2 1999, Черна лимунзина с три врати
Status: Извън линия

Мнение от licho » 09 мар 2006, 12:16

ето един полезен линк със съответсвие на температурата и показанията на стрелката на датчика
http://faq.ford77.ru/termo/termo4.htm
:) Човек това звучи гордо, но всичко може да се очаква от него!

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 20 мар 2006, 10:06

Не отварям нова тема, защото съм по същи въпрос.
При мен стрелката на температурата седеше на положението на картинка № 2, т.е отворил и незатворил термостат. Е, в Петък смених термостата. Като оставих двигатела да си работи на място загря, стрелката стгно до R на NORMAL, включи се вентилатора, темп. падна и вент. се изключи. Много доволен и щастлив тръгнах на път. Обаче по време на движение стрелката се върна на положението от картинка № 2 и през целия път почти не мръдна от там (мърдаше съвсем леко на горе или надоле в зависимост от натоварването и продължителността му, на двигателя).
Дайте акъл от какво може да е това.
Трябва да отбележа и че със стария термостат се държеше по същия начин, което ме навежда на два извода - или стария термостат е бил наред и проблема е другаде, или новия термостат е дефектен (имайки предвид цената му...).

Потребителски аватар
licho
потребител
потребител
Мнения: 505
Регистриран: 17 юли 2005, 13:19
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.1 mi, 1992, Черна лимунзина с три врати
Фиат Браво 1.2 1999, Черна лимунзина с три врати
Status: Извън линия

Мнение от licho » 20 мар 2006, 10:38

Любо написа:Не отварям нова тема, защото съм по същи въпрос.
При мен стрелката на температурата седеше на положението на картинка № 2, т.е отворил и незатворил термостат. Е, в Петък смених термостата. Като оставих двигатела да си работи на място загря, стрелката стгно до R на NORMAL, включи се вентилатора, темп. падна и вент. се изключи. Много доволен и щастлив тръгнах на път. Обаче по време на движение стрелката се върна на положението от картинка № 2 и през целия път почти не мръдна от там (мърдаше съвсем леко на горе или надоле в зависимост от натоварването и продължителността му, на двигателя).
Дайте акъл от какво може да е това.
Трябва да отбележа и че със стария термостат се държеше по същия начин, което ме навежда на два извода - или стария термостат е бил наред и проблема е другаде, или новия термостат е дефектен (имайки предвид цената му...).
ако си тръгнал път на дълъг път вероятно ти се охлажда от движението на автомобила.
:) Човек това звучи гордо, но всичко може да се очаква от него!

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 20 мар 2006, 10:50

licho написа:ако си тръгнал път на дълъг път вероятно ти се охлажда от движението на автомобила.
Да бях на път. София-Вълчедръм-София, през Петрохон и на спускането съм съгласен да изтине, но на изкачването... Освен това в София-градско се държи по същия начин, а сутрин навъртам между 25 и 30 км до работа, и вечер съм по същия маршрут...

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 20 мар 2006, 12:30

Дори и на спускане трябва да ти държи температура :roll:
Изображение

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 20 мар 2006, 12:35

cossy написа:Дори и на спускане трябва да ти държи температура :roll:
И аз така си мисля, но дори да не е вертикална стрелката, поне не би трябвало да е на границата на студеното.

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 20 мар 2006, 12:46

Ако термостата е в ред трябва да държи в норм :idea:
Изображение

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 20 мар 2006, 12:57

Хмм... аз мисля същото. Освен новия ми термостат да е отказал, което хич не би ме изненадало. Ще си взема "оригинален" от Симеон и ще го сменя пак, но ще е малко по-нататък.

Потребителски аватар
valboy
потребител
потребител
Мнения: 1476
Регистриран: 20 фев 2005, 16:12
Status: Извън линия

Мнение от valboy » 20 мар 2006, 13:15

shark написа:Какви ги говорите. Датчика за вентилатора не е ли на радиатора?
Зависи от модела на колата, при мен е върху термостата!
Прикачени файлове
datchik1.jpg
Корпус на термостат на Фиеста МК2 и датчика върху него

Потребителски аватар
greek
потребител
потребител
Мнения: 267
Регистриран: 30 юли 2005, 19:05
Модел на автомобила: Mondeo 1993 2.0 combi 136HP-АГУ
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Мнение от greek » 21 мар 2006, 16:12

То Любо : по добре вместо да си правиш колекция от термостати свали си стария и го изпробвай в едно канче с вода на котлона -много добре се вижда кога отваря и кога зотваря дори ако имаш термометър ще видиш и при каква температура :idea:

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 21 мар 2006, 16:15

Точно това смятам да направя, но пъпрво трябва да намеря термометър който да отчита до към 100*С. Като намеря ще постна резултатите и съответните изводи.

Потребителски аватар
greek
потребител
потребител
Мнения: 267
Регистриран: 30 юли 2005, 19:05
Модел на автомобила: Mondeo 1993 2.0 combi 136HP-АГУ
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Мнение от greek » 21 мар 2006, 16:27

ако се затрудниш в търсенето -насреща съм

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 21 мар 2006, 16:48

Да не би да имаш, случайно такъв термометър? Щото обърнах нета наопаки и най-ефтиния който видях струва малко повече от термостата в МП. Та ако имаш кажи да се видим някъде и да ми го заемеш за "два часа"

Потребителски аватар
greek
потребител
потребител
Мнения: 267
Регистриран: 30 юли 2005, 19:05
Модел на автомобила: Mondeo 1993 2.0 combi 136HP-АГУ
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Мнение от greek » 21 мар 2006, 19:56

имам да . пиши едно лс да се разберем

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 24 мар 2006, 09:08

След като направих експеримента със стария ми термостат (за което благодаря на greek, че ми осигури нужния термометър), установих че термостата отвори между 88 и 92*С (изпуснах точния момент, на термостата е щамповано 88*С). А се затвори под 80*С.
Незнам това нормално ли е и ако е нормално защо стрелката на уреда в купето ми стоеше (както между другото и с новия термостат) като на картинка №2 (незатворил термостат). Дали затваря прекалено бавно? Или проблема е в някой датчик?
Само да отбележа, че при работа на място стрелката се изправя и си стои вертикална, докато се включи вентилатора. След това стрелката леко пада, докато вентилатора се изключи и след малко пак се изправя. Т.е. датчика за стрелката според мен работи.

едит: Имам още един въпрос, тъй като утре смятам да проверя датчиците, може ли някой да каже от двата датчика на термостата, кой за какво е? Кой е за компа и кой е за уреда в купето? Датчиците са позиции 9 и 10
Прикачени файлове
termostat&sensors.JPG

PlamenJ
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 31 май 2005, 17:06
Модел на автомобила: Ford Mondeo GLX, hatchback, 1994, 1.8, 115hp
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от PlamenJ » 24 мар 2006, 18:39

Любо,
No 10 е за показанието на таблото. Води се coolant temperature sender. Аз сменях такъв защото в един момент умря и стрелката на таблото не мърдаше изобщо.
No 9 е за компютъра и вентилатора. Той е coolant temperature sensor.

Успех в диагностиката! :)
Ford Mondeo GLX, hatchback, 1994, 1.8, 115hp

Потребителски аватар
demiro
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
Модел на автомобила: голяма печка :)
Местоположение: Около В.Търново :)
Status: Извън линия

Мнение от demiro » 25 мар 2006, 01:56

Любо според мен долният ти датчик е бъгав,вентилатора при Мони,трябва да се включи,когато стрелката е на буквата L
Колата си загрява нормално/как е с горенето/,датчика на стрелката показва по-ниска температура,съдейки по написаното от теб.
Изображение

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 26 мар 2006, 10:44

Благодаря, днес ще се опитам да замеря сендера и сензора и ще имам по ясна представа. demiro, ако си прав за буква L значи единия от двата датчика дава лъжливи показания (или единия занижава показанията, или другия завишава).
Утре ще пиша резултатите от днешните замервания.

edit: Днес ги пиша.
Показанията на датчика за температурата са нормални, но показанията на датчика за уреда (сендера) нямам с какво да ги сравня :cry: Та ако някой има стойностите при различни температури, моля да ги публикува.
При мен стойностите са:
20*С - 400 ома
60*С - 275 ома
75*С - 264 ома
80*С - 260 ома
85*С - 248 ома
89*С - 239 ома - тук се включва перката на радиатора. Но температурата е мерена в разширителното казанче.

П.П. Не съм 100% сигурен за дименсията на съпротивлението, защото с тоя мултицет дето го ползвах (барабар със собственика му) нещо не му схванах омове ли мери килоомове ли, кво ли!? Но съм сигурен, че беше съпротивление.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта