Проблемни обороти на Ескорт 1,6 16V -90Hp 94-та .
-
- потребител
- Мнения: 106
- Регистриран: 29 дек 2011, 18:48
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V - 90Hp with АГУ - БИВШИЯ !!!!!
- Status: Извън линия
Re: Проблемни обороти на Ескорт 1,6 16V -90Hp 94-та .
Ами ако това му е нормалното действие явно стигаме до кривата круша. Ще измеря в скоро време TPS, но малко информация ми е нужна. Самото измерване как става : сондите на мултицета ги слагам на двата крайни пина на ТПС и следя показанията при движение на дросела. Ама то там няма много място и трудно ще стане пъхането на сондите между корпуса на ТПС и кабела, че да достигна до нещо и да получа сигнал. Средния пин не го споменавам защото по него би трябвало да има постоянни 5V, или поне така разбрах че се прави измерването, от темата която е в форума. Ако и той се окаже в изправност тогава наистина съм в задънена улица. Тя колата е трудна за каране по този начин, защото като спираш на кръстовище/светофар трябва с 2-та крака и трите педала, то това не е проблем ако си на място, ама я опитайте да спирате и с десния крак да натискате плавно спирачката и в същото време да подавате или да помпите газта.
За това силно се надявах проблема да е байпаса, че поне да го сменя и да си реша мъките. Докато открия виновника може да навия винта отстрани на дросела който опира в една петичка от механизма за подаване на газ свързващ жилото и дросела, и така леко да вдигна оборотите поне да се задържат, че да не стане беля по кръстовищата с това гаснене .
За това силно се надявах проблема да е байпаса, че поне да го сменя и да си реша мъките. Докато открия виновника може да навия винта отстрани на дросела който опира в една петичка от механизма за подаване на газ свързващ жилото и дросела, и така леко да вдигна оборотите поне да се задържат, че да не стане беля по кръстовищата с това гаснене .
-
- потребител
- Мнения: 106
- Регистриран: 29 дек 2011, 18:48
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V - 90Hp with АГУ - БИВШИЯ !!!!!
- Status: Извън линия
Re: Проблемни обороти на Ескорт 1,6 16V -90Hp 94-та .
Направи ми впечатление, че след рестартиране на компютъра(откачане е закачена на акумулатора) на колата не и е нужно да е изцяло загряла, а да навлезе в сектора нормал, че дори и преди да навлезе в него и успява да задържи оборотите ~1000+-100 . И вече след като е достигнала нормална температура ги задържа ~900, като ако има консуматори включени понякога се колебаят. Но този ефект се задържа да кажем около 150-200км, и след това отново се връщаме към това за което вече 3-та страница пишем. Явно ще се наложи на всеки 150км да откачам акумулатора, освен ако това не е признак за някой сензор или датчик.
-
- потребител
- Мнения: 35
- Регистриран: 07 ное 2011, 23:56
- Модел на автомобила: Mondeo MK1
- Местоположение: Перник/София
- Status: Извън линия
Re: Проблемни обороти на Ескорт 1,6 16V -90Hp 94-та .
Здрасти,
някъде наоколо обясняваха за компютрите на Мондео бензин 93-95 г. , които предполагам са слагали и на Ескорт.
Там беше описано, че след като откачиш акумулатора (рестартираш компютъра / изчистиш грешките) и компютъра (или май го наричаха ECU) започва да ползва стойности по подразбиране и в рамките на някакви километри (май горе долу колкото ги докарваш ти) се самообучава. Т.е. доста вероятно е да имаш някой сензор който да ти бърка компютъра.
При диагностиката при мен излязоха доста грешки на сензори и сега съм я оставил в един сервиз. Надявам се да я оправят и ще споделя каква е магията
За жалост имах и друг проблем, който малко забавя нещата.
За референция лампата на маслото ми светеше на студен двигател и имаше някаква миризма на бензин.
Оказа се, че в маслото влиза бензин през някакъв клапан (или нещо друго не разбрах какво) и на дъното в картера остава бензин, което води до затруднения на маслената помпа на докато колата не е загряла (първите няколко минути).
Иначе може да потърсиш за диагностика на Мондео из форума. По принцип трябва да имаш една триъгълна букса някъде под капака на колата (не вътре в купето / или поне така е при Мондео-тата) . Буксата при мен е синя (май е трябвало да има и капаче отгоре в някакъв незнаен за мен цвят) и е издължена от едната страна (виж линка отдолу)
http://dl.dropbox.com/u/51569819/Kuplun ... ostika.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
В същност, това че диагностиката се прави по същия начин на твоята кола е само предположение, но може да се огледаш за подобна букса и ако я мернеш значи трябва да е по същия начин
Поздрави,
Ники.
някъде наоколо обясняваха за компютрите на Мондео бензин 93-95 г. , които предполагам са слагали и на Ескорт.
Там беше описано, че след като откачиш акумулатора (рестартираш компютъра / изчистиш грешките) и компютъра (или май го наричаха ECU) започва да ползва стойности по подразбиране и в рамките на някакви километри (май горе долу колкото ги докарваш ти) се самообучава. Т.е. доста вероятно е да имаш някой сензор който да ти бърка компютъра.
При диагностиката при мен излязоха доста грешки на сензори и сега съм я оставил в един сервиз. Надявам се да я оправят и ще споделя каква е магията

За жалост имах и друг проблем, който малко забавя нещата.
За референция лампата на маслото ми светеше на студен двигател и имаше някаква миризма на бензин.
Оказа се, че в маслото влиза бензин през някакъв клапан (или нещо друго не разбрах какво) и на дъното в картера остава бензин, което води до затруднения на маслената помпа на докато колата не е загряла (първите няколко минути).
Иначе може да потърсиш за диагностика на Мондео из форума. По принцип трябва да имаш една триъгълна букса някъде под капака на колата (не вътре в купето / или поне така е при Мондео-тата) . Буксата при мен е синя (май е трябвало да има и капаче отгоре в някакъв незнаен за мен цвят) и е издължена от едната страна (виж линка отдолу)
http://dl.dropbox.com/u/51569819/Kuplun ... ostika.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
В същност, това че диагностиката се прави по същия начин на твоята кола е само предположение, но може да се огледаш за подобна букса и ако я мернеш значи трябва да е по същия начин

Поздрави,
Ники.
-
- потребител
- Мнения: 106
- Регистриран: 29 дек 2011, 18:48
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V - 90Hp with АГУ - БИВШИЯ !!!!!
- Status: Извън линия
Re: Проблемни обороти на Ескорт 1,6 16V -90Hp 94-та .
По прочетох за тази диагностика в домашни условия с диод, но едно не ми е ясно. Този диод като тези по запалките с фенерчета ли е, или някакъв по специален електронен елемент и от къде да го взема, а също така и характеристиките му. Освен диод разбрах че и ще ми трябва кламер или някакво телче с което да свържа два от пиновете на буксата
. А иначе до бомбето на десния амортисьор(гледано срещу колата) има едно наподобяващо триъгълник с оранжево/червено капаче, предполагам като махна капачето под него са отворите в който се пъхат горе изброените диагностични уреди
. Само с това с броенето не знам дали ще се оправя, но да стигнем първо до броенето. Също така може да имам проблем и с диагностиката която се прави при запален двигател, защото като навъртя километрите и започват проблемите, а не знам дали на празен ход трябва да се правят или може да подавам малко газ за да не угасне. Дано след като я направя се покаже виновника и да го отстраня за бъда горд че карам форд.
А между другото единия маркуч на ЕГР(пак на същия десен калник) е изведен директно в атмосферата, тоест пуснат си е надолу към пътя. Така ли трябва да бъде
.


А между другото единия маркуч на ЕГР(пак на същия десен калник) е изведен директно в атмосферата, тоест пуснат си е надолу към пътя. Така ли трябва да бъде

-
- потребител
- Мнения: 35
- Регистриран: 07 ное 2011, 23:56
- Модел на автомобила: Mondeo MK1
- Местоположение: Перник/София
- Status: Извън линия
Re: Проблемни обороти на Ескорт 1,6 16V -90Hp 94-та .
Здрасти,
за диода мисля че е обикновен светодиод (може и от запалка да стане). До колкото знам може да си намериш от някой електрически магазин (би трябвало да са стотинки). Аз правих диагностиката с нещо, което приличаше на оригинален диагностичен уред - диода светеше в лилаво. До колкото знам различните по цвят диоди се активират (светят) при различен волтаж (примерно над 3.3V, над 5V и т.н.).
Относно буксата, която си видял - в същност като махнеш капачето би трябвало да видиш три стърчащи иглички вътре т.е. с обикновена тел (кламер) няма да стане свързването на две от тях (или поне не ми се струва да стане лесно) - по-скоро ти трябва някакво кабелче с щипки накрая, които да могат да обхванат тези пинове.
Броенето за мен беше трудна работа. Направо се вкарах в приключения на отрицателни температури. После ми дойде акъла - взимаш един телефон с камера и записваш миганията. После отиваш на топло и броиш, превърташ напред назад, пускаш на забавен кадър и каквото ти душа иска
На запален двигател и с моята имах проблеми - целия двигател се тресеше от време на време, едвам едвам държеше да не угасне.
Както можеш да видиш от грешките, които ми даде на мен този тест трябва да се прави чак след като са отстранени грешките посочени в
998 Fault in air charge temperature (ACT) sensor/coolant temperature (ECT) sensor/mass airflow meter (MAF)/throttle position sensor circuit. Repair all faults then repeat self test.
Горепосочените най-вероятно са причинители на проблема с оборотите т.е. като за начало тест само на контакт мисля, че е достатъчен защото грешките които ми излязоха на включен двигател ми бяха излязли и на изключен.
Като алтернатива може да пробваш да рестартираш компютъра да караш 50-тина км и тогава да направиш теста на включен двигател (преди да се обучи и да почне да ти гасне, но след като вече е регистрирал някакви грешки).
Това за маркуча за ЕГР-то въобще не го знам къде е и как изглежда.
До колкото разбрах идеята на ЕГР (EGR - Exhaust gas recirculation) е да връща част от изгорелите газове обратно за доизгаряне (когато се отчете, че не са изгорели добре). Щом при теб има маркуч, който отива направо в атмосферата най-вероятно са го пуснали така за да не връща нищо за доизгаряне т.е. колата ще върви по-добре но ще замърсява повече околната среда (поне така предполагам).
От друга страна ако този маркуч се очаква да влиза някъде за да се смеси с входния въздух и там има дупка и влиза свободно друг въздух то този друг въздух не се знае колко е като количество и реално там е мястото където ти се губи вакума, защото това място най-вероятно е след МАФ-а (сензора които мери и регулира колко въздух влиза).
Малко научна фантастика са някои неща... имай в предвид, че от скоро имам кола и не съм много наясно с нещата, но следвам логиката
Дано да съм ти от полза.
Поздрави,
Ники
за диода мисля че е обикновен светодиод (може и от запалка да стане). До колкото знам може да си намериш от някой електрически магазин (би трябвало да са стотинки). Аз правих диагностиката с нещо, което приличаше на оригинален диагностичен уред - диода светеше в лилаво. До колкото знам различните по цвят диоди се активират (светят) при различен волтаж (примерно над 3.3V, над 5V и т.н.).
Относно буксата, която си видял - в същност като махнеш капачето би трябвало да видиш три стърчащи иглички вътре т.е. с обикновена тел (кламер) няма да стане свързването на две от тях (или поне не ми се струва да стане лесно) - по-скоро ти трябва някакво кабелче с щипки накрая, които да могат да обхванат тези пинове.
Броенето за мен беше трудна работа. Направо се вкарах в приключения на отрицателни температури. После ми дойде акъла - взимаш един телефон с камера и записваш миганията. После отиваш на топло и броиш, превърташ напред назад, пускаш на забавен кадър и каквото ти душа иска

На запален двигател и с моята имах проблеми - целия двигател се тресеше от време на време, едвам едвам държеше да не угасне.
Както можеш да видиш от грешките, които ми даде на мен този тест трябва да се прави чак след като са отстранени грешките посочени в
998 Fault in air charge temperature (ACT) sensor/coolant temperature (ECT) sensor/mass airflow meter (MAF)/throttle position sensor circuit. Repair all faults then repeat self test.
Горепосочените най-вероятно са причинители на проблема с оборотите т.е. като за начало тест само на контакт мисля, че е достатъчен защото грешките които ми излязоха на включен двигател ми бяха излязли и на изключен.
Като алтернатива може да пробваш да рестартираш компютъра да караш 50-тина км и тогава да направиш теста на включен двигател (преди да се обучи и да почне да ти гасне, но след като вече е регистрирал някакви грешки).
Това за маркуча за ЕГР-то въобще не го знам къде е и как изглежда.
До колкото разбрах идеята на ЕГР (EGR - Exhaust gas recirculation) е да връща част от изгорелите газове обратно за доизгаряне (когато се отчете, че не са изгорели добре). Щом при теб има маркуч, който отива направо в атмосферата най-вероятно са го пуснали така за да не връща нищо за доизгаряне т.е. колата ще върви по-добре но ще замърсява повече околната среда (поне така предполагам).
От друга страна ако този маркуч се очаква да влиза някъде за да се смеси с входния въздух и там има дупка и влиза свободно друг въздух то този друг въздух не се знае колко е като количество и реално там е мястото където ти се губи вакума, защото това място най-вероятно е след МАФ-а (сензора които мери и регулира колко въздух влиза).
Малко научна фантастика са някои неща... имай в предвид, че от скоро имам кола и не съм много наясно с нещата, но следвам логиката

Дано да съм ти от полза.
Поздрави,
Ники
-
- потребител
- Мнения: 35
- Регистриран: 07 ное 2011, 23:56
- Модел на автомобила: Mondeo MK1
- Местоположение: Перник/София
- Status: Извън линия
Re: Проблемни обороти на Ескорт 1,6 16V -90Hp 94-та .
В допълнение искам да отбележа, че като си рестартирах компютъра преди известно време не забележих никаква разлика в поведението, пак си играеха оборотите, което противоречи на поведението при теб.
Поздрави,
Ники
Поздрави,
Ники
-
- потребител
- Мнения: 106
- Регистриран: 29 дек 2011, 18:48
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V - 90Hp with АГУ - БИВШИЯ !!!!!
- Status: Извън линия
Re: Проблемни обороти на Ескорт 1,6 16V -90Hp 94-та .
Не знам защо при мене се оправя положението за известно време, но явно ЕКУ-то получава от някой сензор/датчик неправилна информация след време и пак се прецакват оборотите. Ще си направя едно ключе в купето и така на всеки 200км ще го цъкам и ще го рестартирам за да може да се кара
. Без да съм правил диагностика се съмнявам в МАФ-а защото е гърмяла газовата и сигурно се е развалил , ама докато не съм на 100% сигурен не искам да го сменям и да давам излишни пари. Мислех си да я карам с закачен и после откачен МАФ, и така ако има промяна в положителна страна относно вървежа, значи не работи правилно, но не знам дали ако пък работи и го откача няма да върви по зле.
А относно маркуча на ЕГР-то, този който е от клапана към колектора е здрав и си е свързан. Другия под него е директно в атмосферата. Този който е в атмосферата реално се пада да е маркуча по който би трябвало да вървят маслените пари до клапана и после по другия който си е наред да стигат до колектора. Ама ако дърпаше въздух от него, щеше да ми прави проблеми и веднага след рестартиране на ЕКУ-то, а те проблемите почват след определен период.

А относно маркуча на ЕГР-то, този който е от клапана към колектора е здрав и си е свързан. Другия под него е директно в атмосферата. Този който е в атмосферата реално се пада да е маркуча по който би трябвало да вървят маслените пари до клапана и после по другия който си е наред да стигат до колектора. Ама ако дърпаше въздух от него, щеше да ми прави проблеми и веднага след рестартиране на ЕКУ-то, а те проблемите почват след определен период.

- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Проблемни обороти на Ескорт 1,6 16V -90Hp 94-та .
Колеги, изчетох ви цялата тема, но не видях никой да е свалил дросела да го почисти, този номер при мен с оборотите се получава от 3 неща едното е 2-та вакума от зад на колектора, за колега с ескорт не знам къде се намират точно, единия вакум е за парното, другия за регулатора на горивото и егр клапана, от байпас клапана или стъпков мотор както му викате, също така от работата на газ се зацапва дроселовата клапа и почват мизериите. Дросела и байпаса аз ги чистя с WD-40 сглобявам и карам, до следващия път когато се наложи, а след почистване това е рядко.

-
- потребител
- Мнения: 106
- Регистриран: 29 дек 2011, 18:48
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V - 90Hp with АГУ - БИВШИЯ !!!!!
- Status: Извън линия
Re: Проблемни обороти на Ескорт 1,6 16V -90Hp 94-та .
МАФ свалял съм го, и съм го чистил с контактен спрей. Дросел изцяло свален и почистен и отпред и отзад със спрей за карбуратори. Байпасен клапан , свалях го но не бих казал че съм го почистил до блясък, а просто го накиснах с кореселин и после пръсках с контактен и този за карбуратори, както и бърках вътре с клечки за уши но нагара е стабилен,и отново си беше черен. Вакуми, всичките маркучета са плътно свързани към колектора и няма нито едни отвор без маркуч на него.
Единствено промяна има след откачане на акумулатора, както съм споменал в предния си пост, и то за известен период от време/километри.
Единствено промяна има след откачане на акумулатора, както съм споменал в предния си пост, и то за известен период от време/километри.
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Проблемни обороти на Ескорт 1,6 16V -90Hp 94-та .
Колега, а как е ел. инсталацията към TPS и дюзите както и байпаса, моята се наложи да я изработвам наново цялата, че беше се нацепила дюзи имаше направо 2 по 2 окъсени това също може да насмита колата.

-
- потребител
- Мнения: 106
- Регистриран: 29 дек 2011, 18:48
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V - 90Hp with АГУ - БИВШИЯ !!!!!
- Status: Извън линия
Re: Проблемни обороти на Ескорт 1,6 16V -90Hp 94-та .
Добре е инсталацията, поне на външен вид. Няма нищо нацепено, добре са свързани кабелите и имат предпазители отгоре. А кабелите не са някакви омекнали и гъвкави, а са си стегнати.
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Проблемни обороти на Ескорт 1,6 16V -90Hp 94-та .
Точно в тия предпазители дето казваш беше мазалото при мен.

-
- потребител
- Мнения: 106
- Регистриран: 29 дек 2011, 18:48
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V - 90Hp with АГУ - БИВШИЯ !!!!!
- Status: Извън линия
Re: Проблемни обороти на Ескорт 1,6 16V -90Hp 94-та .
И да е проблем инсталацията, защо след рестарт на ЕКУ-то и докато и врътна ~150км се държи добре, а след това край, става и нещо и се появява проблема. Е това е голямата загадка за мен, какво ще се окаже проблема след като има такива признаци.
-
- потребител
- Мнения: 35
- Регистриран: 07 ное 2011, 23:56
- Модел на автомобила: Mondeo MK1
- Местоположение: Перник/София
- Status: Извън линия
Re: Проблемни обороти на Ескорт 1,6 16V -90Hp 94-та .
Здрасти,
според това което съм чел ЕКУ-то се учи първите километри. При теб явно не се е научило правилно и ти прави мизерии след това.
Щом си разглобял, чистил, проверявал вакуми, кабели и т.н. направи си диагностиката. Най-вероятно имаш някой сензор, който дава грешна информация и не дава на ЕКУ-то да се научи правилно (това е предположение, но не знам какво друго да ти кажа - компетенцията ми не е от най-големите).
Поздрави,
Ники
според това което съм чел ЕКУ-то се учи първите километри. При теб явно не се е научило правилно и ти прави мизерии след това.
Щом си разглобял, чистил, проверявал вакуми, кабели и т.н. направи си диагностиката. Най-вероятно имаш някой сензор, който дава грешна информация и не дава на ЕКУ-то да се научи правилно (това е предположение, но не знам какво друго да ти кажа - компетенцията ми не е от най-големите).
Поздрави,
Ники
-
- потребител
- Мнения: 106
- Регистриран: 29 дек 2011, 18:48
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V - 90Hp with АГУ - БИВШИЯ !!!!!
- Status: Извън линия
Re: Проблемни обороти на Ескорт 1,6 16V -90Hp 94-та .
Не успях да сваля червено-оранжевото капаче на куплунга който предполагам, че е за диагностика. Явно никога до сега не е сваляно, и то както и другите части по колата са запекли здраво
и трябва да става всичко със сила. Свещите са ми запекли и се притеснявам да не се скъсат като ги развивам ама ще я загрея първо да поотпусне и дано няма гафове.

- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Проблемни обороти на Ескорт 1,6 16V -90Hp 94-та .
Ползвай ключ за гедоре стегнати са зверски преди това затова е така, а по принцип е препоръчително на студен мотор, защото от топлината алуминия се разширява и става по трудно.

-
- потребител
- Мнения: 106
- Регистриран: 29 дек 2011, 18:48
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V - 90Hp with АГУ - БИВШИЯ !!!!!
- Status: Извън линия
Re: Проблемни обороти на Ескорт 1,6 16V -90Hp 94-та .
Аз знам че на студен трябва и пробвах 2 пъти ама без успех. Затова ще пробвам докато е загряла с въртока на гедорето и ако се наложи една тръба да влезе в помощ и дано стане без проблеми. Че те свещите май към 20хил км не са сменяни, че да не е и повече. Няма да ми се реши проблема ама поне да подобрим малко работата на двигателя и дано ми падне малко нечовешкия разход от 12-13 на дълго газ
.

-
- потребител
- Мнения: 106
- Регистриран: 29 дек 2011, 18:48
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V - 90Hp with АГУ - БИВШИЯ !!!!!
- Status: Извън линия
Re: Проблемни обороти на Ескорт 1,6 16V -90Hp 94-та .
Свалих ги свещите с помощта на въртока от гедорете, даже не се наложи много напъване само на трети цилиндър ме помъчи. Сега съм ги стегнал с обикновен ключ от тези с каренцето по средата не този с който ги развивах за да нямам проблеми по натъка. Ама сега проблема е не паленето което разискваме в другата тема
.

-
- потребител
- Мнения: 35
- Регистриран: 07 ное 2011, 23:56
- Модел на автомобила: Mondeo MK1
- Местоположение: Перник/София
- Status: Извън линия
Re: Проблемни обороти на Ескорт 1,6 16V -90Hp 94-та .
Здрасти,
сетих се за това, което беше казал преди няколко седмици и ми хрумнаха разни мисли.
Че този маркуч реално вкарва външен въздух (охладен и необогатен на изпарения) обратно към двигателя за съставяне на горивната смес ли?
Ако е така:
1. Този външен въздух вероятно се измерва от ЕГР клапана и се знае колко е като обем - това ОК.
2. Предполагам, че се знае и неговата температура - предполагам ACT сензора измерва температурата на въздуха след като е смесен с този, които идва отвън (от МАФ-а) и този, който се връща от ЕГР-то - това също е ОК.
3. НО ако се очаква този въздух да е обогатен на бензинови/газови изпарения, а той не е, това би объркало доста сметката на компютъра и след като минат началните му километри на обучение да ти прави мизерии (а защо не и преди това хммм?).
Горните три неща от части ми изглеждат правдоподобни. Идеята ми е да пробваш да го свържеш този маркуч и да видиш какъв ще е резултата
освен ако някъде не си ти казали строго да не правиш така 
В горната картинка има нещо, което не ми се връзва. Този маркуч от къде би трябвало да взима въздух?
Нека направя следната "схема" на потока на изгорелите газове.
(Двитагел) -> (някакъв колектор с изходи към ЕГР и ауспух/катализатор евентуално) -> (атмосфера)
Та ако ЕГР-то вместо да взима въздух от двигателя го взима от атмосферата (до колкото разбрах този маркуч ти е откачен) то би трябвало да има някаква дупка от която да излизат част от изгорелите газове директно (защото така се заобикалят гърнета катализатори и т.н.) и съответно колата ти да бръмчи като драгстер. Или тази дупка е запушена с нещо?
Поздрави,
Ники
сетих се за това, което беше казал преди няколко седмици и ми хрумнаха разни мисли.
Това какво означава?escort_1.6_16V написа: А относно маркуча на ЕГР-то, този който е от клапана към колектора е здрав и си е свързан. Другия под него е директно в атмосферата. Този който е в атмосферата реално се пада да е маркуча по който би трябвало да вървят маслените пари до клапана и после по другия който си е наред да стигат до колектора. Ама ако дърпаше въздух от него, щеше да ми прави проблеми и веднага след рестартиране на ЕКУ-то, а те проблемите почват след определен период.
Че този маркуч реално вкарва външен въздух (охладен и необогатен на изпарения) обратно към двигателя за съставяне на горивната смес ли?
Ако е така:
1. Този външен въздух вероятно се измерва от ЕГР клапана и се знае колко е като обем - това ОК.
2. Предполагам, че се знае и неговата температура - предполагам ACT сензора измерва температурата на въздуха след като е смесен с този, които идва отвън (от МАФ-а) и този, който се връща от ЕГР-то - това също е ОК.
3. НО ако се очаква този въздух да е обогатен на бензинови/газови изпарения, а той не е, това би объркало доста сметката на компютъра и след като минат началните му километри на обучение да ти прави мизерии (а защо не и преди това хммм?).
Горните три неща от части ми изглеждат правдоподобни. Идеята ми е да пробваш да го свържеш този маркуч и да видиш какъв ще е резултата


В горната картинка има нещо, което не ми се връзва. Този маркуч от къде би трябвало да взима въздух?
Нека направя следната "схема" на потока на изгорелите газове.
(Двитагел) -> (някакъв колектор с изходи към ЕГР и ауспух/катализатор евентуално) -> (атмосфера)
Та ако ЕГР-то вместо да взима въздух от двигателя го взима от атмосферата (до колкото разбрах този маркуч ти е откачен) то би трябвало да има някаква дупка от която да излизат част от изгорелите газове директно (защото така се заобикалят гърнета катализатори и т.н.) и съответно колата ти да бръмчи като драгстер. Или тази дупка е запушена с нещо?
Поздрави,
Ники
-
- потребител
- Мнения: 106
- Регистриран: 29 дек 2011, 18:48
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V - 90Hp with АГУ - БИВШИЯ !!!!!
- Status: Извън линия
Re: Проблемни обороти на Ескорт 1,6 16V -90Hp 94-та .
Преди малко напъхах в това маркуче един болт, дано не стане някой проблем и да избие налягане от някъде. Но проблема си го има все още, значи не е то виновника. Но заслушах се докато работи като съм и задържал газта на ~1500-1800об и я натисна рязко и сякаш чувам от някъде да засмуква въздух, но не съм сигурен. Може и този преминаващия през филтъра да чувам, а може и някой гарнитура да отърва. Знам за един метод за проверка на гарнитури , а именно палиш и я оставяш да работи, и с едни спрей(не знам какъв това е проблема), пръскаш около всмукателния колектор и ако има промяна в оборотите си открил виновника. Та това е от мен засега.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 32 госта