Масло за двигателя
- PcMan
- потребител
- Мнения: 1155
- Регистриран: 29 яну 2009, 19:00
- Модел на автомобила: Ford Focus '01 1.8TDdi 90hp pre-face ниво Zetec
Ford Sierra '90 1.6i CVH 80hp последен face ниво CLX - Местоположение: Ловеч
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Съвместимост американски Mobil 1 за Фокус
Благодаря за мнението, имаш лс.
Аз съм с Mobil 1 ESP Formula SAE 5W30, което отговаря на Ford WSS-M2C929-A и ACEA A1/B1 (същите като при сниманото американско), такова ми сложиха и няма грижи.
По-конфузното е, че имам още 2.9л от това(2х4л), с което съм но не искам да го прахосвам? Принципно нямало проблем да се омешат, но ако е дяволска работа (
) ще зарежа едно от двете за да е 1 тип? И двете са еднакви типове и по еднакви спецификации, едното е с ESP Formula за изгорелите газове бла бла, а другото не(плюс, че е американско)

Аз съм с Mobil 1 ESP Formula SAE 5W30, което отговаря на Ford WSS-M2C929-A и ACEA A1/B1 (същите като при сниманото американско), такова ми сложиха и няма грижи.
По-конфузното е, че имам още 2.9л от това(2х4л), с което съм но не искам да го прахосвам? Принципно нямало проблем да се омешат, но ако е дяволска работа (



-
- Потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Така всеки опитен шофьор е забелязал, че проблем в работата на двигателя обикновено води до увеличен разход на гориво.
Какво значи увеличен разход на гориво в конкретно цитирания случай за един автомобил с обратна връзка подържащ оптимално отношение на гориво-въздушната смес ?
Получава се, че увеличението на разхода е енергия която отива някъде ??? Е не изтича горивото а изгаря в цилиндрите при това оптимално ( за това се грижи ламбда сондата и електрониката) значи имаме или увеличено триене за което отива тази енергия ( и от там износване) или увеличена температура в двигателя - и от там нарушен температурен режим което води също до ускорено износване.
Е и хидравлично или трансформаторно масло да му сипете на мотора той пак ще работи ... известно време.
Карането с другите масла ще намали ресурса на мотора от да речем 600 000 на 450 000.
На запад рядко има мотор който достига тези километри, а и като стане автомобила се сменя, а стария се продава в Бг със превъртян на 140 000 -160 000 км. километраж.
Самото предупреждение изрично да се използва 5w30 Ford спецификация (което е хидрокрекинг ) и ако не може да се намери, тогава да се използва друго говори достатъчно.
Не очаквай да напишат, че другите масла намаляват ресурса на двигателя - това би било грешка от маркетингова гледна точка.
Какво значи увеличен разход на гориво в конкретно цитирания случай за един автомобил с обратна връзка подържащ оптимално отношение на гориво-въздушната смес ?
Получава се, че увеличението на разхода е енергия която отива някъде ??? Е не изтича горивото а изгаря в цилиндрите при това оптимално ( за това се грижи ламбда сондата и електрониката) значи имаме или увеличено триене за което отива тази енергия ( и от там износване) или увеличена температура в двигателя - и от там нарушен температурен режим което води също до ускорено износване.
Е и хидравлично или трансформаторно масло да му сипете на мотора той пак ще работи ... известно време.
Карането с другите масла ще намали ресурса на мотора от да речем 600 000 на 450 000.
На запад рядко има мотор който достига тези километри, а и като стане автомобила се сменя, а стария се продава в Бг със превъртян на 140 000 -160 000 км. километраж.
Самото предупреждение изрично да се използва 5w30 Ford спецификация (което е хидрокрекинг ) и ако не може да се намери, тогава да се използва друго говори достатъчно.
Не очаквай да напишат, че другите масла намаляват ресурса на двигателя - това би било грешка от маркетингова гледна точка.
- cockyhotty
- потребител
- Мнения: 667
- Регистриран: 26 май 2009, 18:47
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
- Местоположение: BG
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Съвременните двигатели са достигнали ниво на обработка на повърхностите и луфтове между детайлите, което изисва масла с нисък вискозитет поради малките разстояния между бутало/цилиндър. Това се прави с цел осигуряване на проникването на маслото до всички детайли и повърхности. Но говорейки за здраво експлоатирани двигатели, нещата стават съвсем други. Всеки от вас може само да се надява двигателят му да няма никакво износване и всички части да са в допуска за нови. За това според мен е по-разумна употребата на масло 10W-40, в най-добрия случай 5w-40. При спортно шофиране и високи обороти на много спортни автомобили се препоръчва точно обратното, на това, което беше казал някой тук във форума- маслата с голям вискозитет 20W-50, 10W-60... Обяснението е, че при по-високи обороти по-рядкото масло се увлича по-лесно, нарушава се масленият слой, повишава се разхода на масло съответно. Освен това при състезателна употреба в двигателя се създава свръхтемпература, която може да доведе до падане на вискозитета на маслото до такава степен, че да започне да присветва лампата на датчика за маслото.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Хидрокрекинг маслата не се "размекват" от топлото, чудесни са за спортно каране.
За "спорт" се иска повишен вискозитет поради по-високото натоварване на масленият слой, основно на биелните лагери, после на основните. Както и на много други места, няма какво да ги изброяваме май.
SAE 30 маслата според мен са подходящи примерно за извънградско каране - режимите са установени, няма голям въртящ момент на ниски обороти, няма прекомерно високи, сегментите улягат по-добре.
Също стават за спокойно каране в град, но не трябва да се пуска рязко съединителя. Сигурен съм, че от един момент нататък рядкото массло започва да причинява повишено износване на лагерите. Затова изрично се иска да е хидрокрекинг - когато има високо натоварване на масления слой или висока температура, то се държи като обикновените синтетики (олефинови или каквито са, незнам) или като полу и минерално от по-гъстите.
Ако ще е минерално и колата ще се кара внимателно, М10Д е точно SAЕ30, може би е всесезонно 10W30
За "спорт" се иска повишен вискозитет поради по-високото натоварване на масленият слой, основно на биелните лагери, после на основните. Както и на много други места, няма какво да ги изброяваме май.
SAE 30 маслата според мен са подходящи примерно за извънградско каране - режимите са установени, няма голям въртящ момент на ниски обороти, няма прекомерно високи, сегментите улягат по-добре.
Също стават за спокойно каране в град, но не трябва да се пуска рязко съединителя. Сигурен съм, че от един момент нататък рядкото массло започва да причинява повишено износване на лагерите. Затова изрично се иска да е хидрокрекинг - когато има високо натоварване на масления слой или висока температура, то се държи като обикновените синтетики (олефинови или каквито са, незнам) или като полу и минерално от по-гъстите.
Ако ще е минерално и колата ще се кара внимателно, М10Д е точно SAЕ30, може би е всесезонно 10W30

- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Еми остава , всички които карат с 5w30 , да изоставят спортното каране и да минат на М10Д , пък със спестените пари да почерпятdiesel1.6 написа: ...Ако ще е минерално и колата ще се кара внимателно, М10Д е точно SAЕ30, може би е всесезонно 10W30

Не са малко спестени пари това , М10 Д на приста май беше към 4-5 лева литъра , значи 5-6 човека и събираме за едно прасе

сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста 
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Една кола не може да се оправи докато не се счупи
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Споделям от опит, карах мондеото първите 10к км с наливно форд формула 10в40 - разход 500 мл. за целия пробег при положение, че не съм жалил двигатела и редовно съм го развъртал до червената зона. Втората смяна на масло беше с форд формула 5в30 - разход 1000 мл. за 12к км, предстои да го сменям. Двигатела отново е юркан здраво в определени моменти. Разликата е че с по-рядкото масло двигателя е по-икономичен, по-бързо се развърта и се усеща по-лек зимата след студен старт. Не бива да пренебрегваме и основната разлика при Зетек двигателите - първите поколения са с хидравлични повдигачи на клапаните, докато последните модификации (черен пластмасов капак на главата) са вече с механични!
Забелязал съм че пипа маслото само когато го пържа в червената зона, затова вече не го измъчвам. Максималната мощност на тези двигатели е при 6000 оборота, след това заедно с въртящия момент намаляват и освен масло губите и ускорението което очаквате.
Забелязал съм че пипа маслото само когато го пържа в червената зона, затова вече не го измъчвам. Максималната мощност на тези двигатели е при 6000 оборота, след това заедно с въртящия момент намаляват и освен масло губите и ускорението което очаквате.

- cockyhotty
- потребител
- Мнения: 667
- Регистриран: 26 май 2009, 18:47
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
- Местоположение: BG
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Аз карам с полусинтетика на Elf 10W-40 и нямам проблеми с хидравличните повдигачи. Дори при палене не ми чукат. Мисля, че е достъчно добър компромис цена/качество (5 л. 65 лв)., доволен съм от него. Разход на масло почти няма, главно от леките течове дето ги има. Да давам 100 лв. за масло не мисля, че е разумно. И без това го сменям на към 7-8 хил. км. Всеки сам си преценява. Аз съм опреценил, че точно маслото е най-малкият проблем на колата, други проблеми повече ще ме сбъркат. Няма да я карам тая кола 200 хил. км още. Съвремените масла са достатъчно добри и с универсална формула, за да се справят с тежките условия и износването. Дори в момента маслата среден клас надвишават изискванията на Форд от 1993 г. за Зетек двигателите така, че няма поводи за притеснение.
- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
хм , не беше ли обратнотоdidon80 написа:.... Не бива да пренебрегваме и основната разлика при Зетек двигателите - първите поколения са с хидравлични повдигачи на клапаните, докато последните модификации (черен пластмасов капак на главата) са вече с механични!
...


http://www.autoprospect.ru/ford/fiesta/ ... eniya.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста 
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Една кола не може да се оправи докато не се счупи
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Oт 93 досега няма подобрение в маслата към съществено по-добро. Дори хидрокрекинга е много старо нещо и май е най-доброто достъпно за сега. Не коментирам дали да слагаш скъпо, само исках да кажа за годината 1993. От тогава до сега променят нещата в екологична посока, като махат някои съставки за да могат да прилагат разни филтри и катализатори. Съответно се опитват да намерят заместителна технология. Не казвам "намират" нарочно.cockyhotty написа:Съвремените масла са достатъчно добри и с универсална формула, за да се справят с тежките условия и износването. Дори в момента маслата среден клас надвишават изискванията на Форд от 1993 г. за Зетек двигателите така, че няма поводи за притеснение.
-
- потребител
- Мнения: 43
- Регистриран: 15 май 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Fiesta 97 Zetec-1.25 16v
- Status: Извън линия
Re: GM масло за двигателя
Привет на всички-имам конкретен въпрос в момента имам туба от 5 литра следното масло 5W30 GM http://carparts.hit.bg/GM.html" onclick="window.open(this.href);return false; може би не отговаря по спецификация на форд има ли проблем да се сложи на фиеста 97г. 1.25 зетек 16v старото масло пак е 5W30 но е от форд!? В какво се изразява разликата на маслата 5W30 които не отговарят на спецификацията на форд?
- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Няма никакъв проблем да го използваш. Класът му по API e SL, така че си е хубаво масло.
- Conan_1
- потребител
- Мнения: 1457
- Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
- Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
5В30 форд формула няма да е рядко за 1,8 ТДЦИ Зетек на 172 000 км? Или да предпочета 5В40
След вс коментари съм пак пред дилема но клоня към 5В30 на форд и дано километрите не окажат влиание а ако пък не ще сменяме пак 


Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
- midex
- потребител
- Мнения: 178
- Регистриран: 07 мар 2009, 23:22
- Модел на автомобила: Ford Probe V6
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
И аз в момента съм на толкова. Карам без някакви оплаквания с Шел 10W40, макар, че няма спецификацията на Форд - WSS-M2Cxxx. При следващата смяна смятам да опитам Motorcraft High Mileage 5W30 (http://www.alibaba.com/product-free/251 ... etic.html)- хем си има WSS-M2C-то, хем си е 5W30 (както е по книга за нов двигател), хем го дават специално за автомобили над 120К.Conan_1 написа:... на 172 000 км? ...
Разбира се ще го сложа, стига да успея да го намеря, щото където съм питал досега са ми вдигали рамене, а и по щатските сайтове за поръчка не е много популярно.

- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Колеги започвам да мисля че Bp Visco 3000 не е добро масло, защото не само на един приятел но и на мен вече ми го лапа колата и се нервя 

По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
-
- потребител
- Мнения: 17
- Регистриран: 04 фев 2010, 19:45
- Модел на автомобила: форд мондео 2.0 16v 136 1996g
- Местоположение: Несебър
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
колеги и ас на моито монди карам с валволин 10w 40 синя туба незнам точно как се води.доиде време даго сменям и много се чудя кво даси сложа.клапаните ми тракат с него и малко ме дразни.вие говорите за 5w 30 но това е за по нови двг и направо незнам кво да правя.ас сьм с zetek 230000км 2.0 16в.изчетох всичко,даите още 1,2 мнениадасе ориентирам.благодаря предварително
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Ако не ти пипа повече от 1 литър на 10к км спокойно слагай 5в30, ще останеш доволен, особенно зимата, както и от лека икономия на гориво!
-
- потребител
- Мнения: 53
- Регистриран: 28 юли 2008, 11:39
- Модел на автомобила: Mondeo 2,0 NGA 136 hp Zetec Dec. '97+ ГИ Autogas Italia
- Местоположение: София/Ботевград
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Колеги дали ще има някакви проблеми ако си карам мондеото с 15w40, бащата такова му слага от около 2 години
ПС: мондеото е 97' декември 2,0 16в но двигателя може би е по стар или по-млад понеже е сменян и е с неизвестни километри .последните три букви от номера му са:NGA по спомен в момента не е при мен и не мога да проверя точно
ПС: аз му споря, че трябва да слага 10в30 но той вика, че е стара кола и трябва да е с по-гъстичко ...
ПС: мондеото е 97' декември 2,0 16в но двигателя може би е по стар или по-млад понеже е сменян и е с неизвестни километри .последните три букви от номера му са:NGA по спомен в момента не е при мен и не мога да проверя точно
ПС: аз му споря, че трябва да слага 10в30 но той вика, че е стара кола и трябва да е с по-гъстичко ...
- cockyhotty
- потребител
- Мнения: 667
- Регистриран: 26 май 2009, 18:47
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
- Местоположение: BG
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Донякъде е прав, но чак 10W-30 не слагай. 5W-40 или 10W-40 е оптималният вариант+качествен филтър.
-
- потребител
- Мнения: 22
- Регистриран: 27 яну 2009, 05:07
- Модел на автомобила: ford fiesta 1.25 automatic
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Кажете откъде да си купя масло 5-30 орентировачни цени за литър. Сега съм с Фордовско масло обаче не съм сигурен, че е оригинално
- Яким
- потребител
- Мнения: 1217
- Регистриран: 19 ное 2009, 14:31
- Модел на автомобила: Focus MK1 facelift 1.8 `04г. Tdci . 100к.с (триврат)
- Местоположение: гр. София - Люлин
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Ами от МП си го купи. То по принцип не е чак толкова скъпо оригиналното им масло, та предполагам че няма да тръгнат да лъжат. За другите масла - не знам, но има доста писано във форума.калоян написа:Кажете откъде да си купя масло 5-30 орентировачни цени за литър. Сега съм с Фордовско масло обаче не съм сигурен, че е оригинално
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта