показания на уреда за температура
-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Интересно решение на проблема, благодаря за линка.
Дакалкото схванах този шемет е сменил съпротивление на самия уред в купето и проблема му се е решил.
Но между мойте и неговите измерени стойности на съпротивлението на датчика няма нищо общо. Което занчи, че или моя датчик е заминал, или той си е пригодил уреда да му отчита съобразните изменените стойности на датчика (с подмяната на резистора). И тоя пич никъде не казва, че цитираните от него стойности са за читав датчик...
Дакалкото схванах този шемет е сменил съпротивление на самия уред в купето и проблема му се е решил.
Но между мойте и неговите измерени стойности на съпротивлението на датчика няма нищо общо. Което занчи, че или моя датчик е заминал, или той си е пригодил уреда да му отчита съобразните изменените стойности на датчика (с подмяната на резистора). И тоя пич никъде не казва, че цитираните от него стойности са за читав датчик...
-
- потребител
- Мнения: 53
- Регистриран: 18 юли 2005, 21:13
- Модел на автомобила: Fiesta 1.1 mi '91г.
- Местоположение: Сливен
- Контакти:
- Status: Извън линия
При Фиеста 1.1 се получававеден написа:Който твърди че единият от датчиците които са на корпуса на термостата е за вентилатора , му предлагам да извади куплунга да го даде накъсо и да види дали ще се завърти вентилатора. Поне при Zetec 1,6 няма да се получи.

Сега и моят въпрос. Зимата колата не загряваше и показанията бяха като на картинка №2. Смених термостата и показанията бяха някъде в NORM, но не си спомням къде точно. Преди 1-2 седмици видях тази тема и погледнах до коя буква загрява и се оказа, че загрява до буквата M (независимо дали ще я карам до 2000 об/мин или до 5000 об/мин). Реших че проблема е в термостата, свали го и го измерих, оказа се че отваря м/у 80 и 84 градуса (по каталог е 82). Колата загрява повече от буквата M само когато работи на място. Има ли проблем или да карам така.
При вас кога се включва вентилатора при мен е м/у буквите O и N, а един майстор ми каза че трябва да се включи м/у R и O

- licho
- потребител
- Мнения: 505
- Регистриран: 17 юли 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.1 mi, 1992, Черна лимунзина с три врати
Фиат Браво 1.2 1999, Черна лимунзина с три врати - Status: Извън линия
след смяна на термостата стига до буквата М след което се пуска перката на радиатора за да охлажда и според мен си е нормално. системата работи това е важното.lexus написа: Колата загрява повече от буквата M само когато работи на място. Има ли проблем или да карам така.
При вас кога се включва вентилатора при мен е м/у буквите O и N, а един майстор ми каза че трябва да се включи м/у R и O

-
- потребител
- Мнения: 22
- Регистриран: 04 апр 2006, 15:40
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16v
- Местоположение: София-Монтана
- Status: Извън линия
термостат
някой може ли да ми каже или да прати някаква снимка на датчика които контролира стрелката на водата,защото немога да го открия колата в Ескорт'94 1.6 16v.много благодарности



-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: термостат
ямам снимка, но е на термостата, май беше долния.mirobb написа:някой може ли да ми каже или да прати някаква снимка на датчика които контролира стрелката на водата,защото немога да го открия колата в Ескорт'94 1.6 16v.много благодарности![]()
-
- потребител
- Мнения: 132
- Регистриран: 21 май 2006, 22:55
- Модел на автомобила: ford escort 1.6 16v 1998 kombi s gas injection
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Колега, може би ако отвориш темата от самото начало ще видиш и снимките в първия пост мисля че бяха...nino217041 написа:извинявайте ,но къде се намират снимките с положението на стрелката /за да се прецени дали е отворил термостата /.
П.П. Колеги четете темите отначало, особено ако не сте писали в тях. Някак си не е много смислено да прочетеш първия пост и заглавито или заглавието и послидните няколко поста и да даваш мнение или да задавш въпрос. Простата причина за това е, че някой може би вече е отговорил на Вашия въпрос или е дал същото мнение.
- mistyrain
- потребител
- Мнения: 178
- Регистриран: 23 сеп 2006, 01:02
- Модел на автомобила: Escort 94 1.8 TDi
- Местоположение: Sofia\Lom
- Status: Извън линия
Ok това до сега дето прочетох важи ли за 1.9 94 тди? понеже аз по-нагоре от М(NORM) демек най-долната буква не мърда ма след максимум 8 км вътре в колата става баня? или е нормално това?
които има като моя модел ще знае че за да мога и аз да направя снимка да постна ще трябва да съм човека каучук. зад радиатора към двигатела е закачено. беше ужас докато го смени човека. при мен проблема беше че загреваше както сега но перките се вклиючваха и изключваха непрекъснато на 5 сек и се опасявах да не ги изгори.
които има като моя модел ще знае че за да мога и аз да направя снимка да постна ще трябва да съм човека каучук. зад радиатора към двигатела е закачено. беше ужас докато го смени човека. при мен проблема беше че загреваше както сега но перките се вклиючваха и изключваха непрекъснато на 5 сек и се опасявах да не ги изгори.
-
- потребител
- Мнения: 73
- Регистриран: 20 фев 2007, 15:45
- Модел на автомобила: ford escort 1.8 tdi
- Местоположение: Lom
- Status: Извън линия
Абсолютно същия ескорт - съюия двигател и точно до там ми загрява и на мен - като мине средната част на М - включва перката - пада до долната част на М-то - и това е - до друга буква от азбуката не съм стигал - нито от латинската нито от нашата... Явно при тди-тата трябва да е така - ако и друг е забелязал - да постне и той със същия двигател!!!
- Warren-G
- потребител
- Мнения: 266
- Регистриран: 11 фев 2005, 00:15
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6i 16V MK6 '94, бивш собственик на Форд Фиеста '89 1.3 карб.
- Местоположение: В.Търново/ София- Студ.град
- Status: Извън линия
стрелката на температурата на таблото показва и на мен както на втората картинка.
днес махаме тръбата при термостата и почва да тече антифриза през термостата- не затваря докрай. но все пак го сложих в канчето и на 88 градуса вече беше напълно отворил, при положение че на самия термостат пише 88-102 градуса, което се има предвид че на 88 почва да отваря и на 102 е опъната докрай пружинката?
предполагах че отваря наистина рано, но че изобщо не затваря ...
жалко че вече 4 месеца станаха откакто я взех колата и чак сега вземам мерки по тоя проблем, а колко много пари за излишен бензин съм дал вече...
следваща стъпка - нов термостат -> http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=10694
помагайте!
днес махаме тръбата при термостата и почва да тече антифриза през термостата- не затваря докрай. но все пак го сложих в канчето и на 88 градуса вече беше напълно отворил, при положение че на самия термостат пише 88-102 градуса, което се има предвид че на 88 почва да отваря и на 102 е опъната докрай пружинката?
предполагах че отваря наистина рано, но че изобщо не затваря ...
жалко че вече 4 месеца станаха откакто я взех колата и чак сега вземам мерки по тоя проблем, а колко много пари за излишен бензин съм дал вече...
следваща стъпка - нов термостат -> http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=10694
помагайте!
-
- потребител
- Мнения: 18
- Регистриран: 16 апр 2007, 11:45
- Модел на автомобила: Ford Sierra OHC 2.0 '87
- Status: Извън линия
Преди няколко години сложих на 2 камиона ( Европа и Мерцедес) които карах механичен уред за температурата. Защото постоянно се ебаваха електрическите. Представлява патрон който се навива на мястото на ел. датчик, спец. жило и часовник с градуси. Не се влияе от нищо друго освен от темп. и е доста точен. Може да се намери в магазините за части за камиони Шкода Ифа, немски е и струва окло 20-25 лв. (поне в Б-с). Смятам да сложа и на сиерката за да съм сигурен на 100% през лятото.
- terminatoro
- потребител
- Мнения: 333
- Регистриран: 05 юни 2007, 08:57
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8tddi 2000г.
Chevrolet Epica 2.5 2009г. - Местоположение: София
- Status: Извън линия
колеги имам едно въпросче по темата.
от скоро имам ескорт с 1.6 zetec мотор и тая стрелка направо ме подлудява.
колата си загрява добре и перката се включва, а стрелката винаги седи в
началото на голямото бяло поле та дори и под него.
незнам само датчика за уреда дали е този дето е за перката или има отделен, защото при термостата имам 2 датчика един отгоре и 1 отдолу.
ще ми е много полезно ако някой качи снимка каде точно се намира проклетия датчик и дали по някакъв начин действа на компа, защото сутрин колата не работи добре (прекъсва и се опитва да гасне)
мерси предварително
от скоро имам ескорт с 1.6 zetec мотор и тая стрелка направо ме подлудява.
колата си загрява добре и перката се включва, а стрелката винаги седи в
началото на голямото бяло поле та дори и под него.
незнам само датчика за уреда дали е този дето е за перката или има отделен, защото при термостата имам 2 датчика един отгоре и 1 отдолу.
ще ми е много полезно ако някой качи снимка каде точно се намира проклетия датчик и дали по някакъв начин действа на компа, защото сутрин колата не работи добре (прекъсва и се опитва да гасне)
мерси предварително
-
- потребител
- Мнения: 53
- Регистриран: 17 май 2007, 16:05
- Модел на автомобила: GOLF 3 2.0 GTI 115 к.с.
- Местоположение: Перник
- Контакти:
- Status: Извън линия
terminatoro написа:колеги имам едно въпросче по темата.
от скоро имам ескорт с 1.6 zetec мотор и тая стрелка направо ме подлудява.
колата си загрява добре и перката се включва, а стрелката винаги седи в
началото на голямото бяло поле та дори и под него.
незнам само датчика за уреда дали е този дето е за перката или има отделен, защото при термостата имам 2 датчика един отгоре и 1 отдолу.
ще ми е много полезно ако някой качи снимка каде точно се намира проклетия датчик и дали по някакъв начин действа на компа, защото сутрин колата не работи добре (прекъсва и се опитва да гасне)
мерси предварително
Този от долу е .
-
- потребител
- Мнения: 689
- Регистриран: 24 юли 2006, 18:49
- Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '95
- Местоположение: София/Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Колегата е прав. Датчика, който се грижи за показанието на температурата на таблото е точно тоя от долу на термостата. Моя се развива с ключ "лула" номер 22 (или 21), леко закривен. На мен ми се наложи да откача дебелия маркуч от радиатора към термостата (тоя дето пък на него е датчика за вкл. на перката). Сменя се лесно, но ще тече антифриз - около 1.5 литра тече при мен.terminatoro написа:колеги имам едно въпросче по темата.
от скоро имам ескорт с 1.6 zetec мотор и тая стрелка направо ме подлудява.
колата си загрява добре и перката се включва, а стрелката винаги седи в
началото на голямото бяло поле та дори и под него.
незнам само датчика за уреда дали е този дето е за перката или има отделен, защото при термостата имам 2 датчика един отгоре и 1 отдолу.
ще ми е много полезно ако някой качи снимка каде точно се намира проклетия датчик и дали по някакъв начин действа на компа, защото сутрин колата не работи добре (прекъсва и се опитва да гасне)
мерси предварително
Не! Не съм пиян - аз така си карам!
- cenzor
- потребител
- Мнения: 3143
- Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
- Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: показания на уреда за температура
Темата е малко стара, но като гледам е по моя "проблем".
Забелязах преди седмица-две, че на дисплея където отчита температурата много рядко стига до нормална температура , тоест индикатора не се качва до стойността, до която винаги е стигал преди.
Почти през цялото време индикатора стои като на тази снимка:

Преди се качваше едно деление по-нагоре..
Иначе парното духа много добре, загрява купето бързо.
Забелязах също, че пластмасовия капак на двигателя вече не се загрява както преди (дори и след 100км извънградско). Водата в казанчето се загрява както трябва, маслото също.
Просто капакът е студен.
Ако включа на максимално студена степен на парното - индикатора за кратко се вдига с едно деление, но за кратко.
Долях и малко антифриз - не помогна.
Чудя се дали мога да почистя нещо или съм за смяна на термостата/датчик?
п.с. малко странно го обясних, но съм лаик в тази област, дано сте схванали.
п.с.2 опасно ли е това за двигателя, мога ли да карам още малко така преди да отида до МотоПфое?
Забелязах преди седмица-две, че на дисплея където отчита температурата много рядко стига до нормална температура , тоест индикатора не се качва до стойността, до която винаги е стигал преди.
Почти през цялото време индикатора стои като на тази снимка:

Преди се качваше едно деление по-нагоре..

Иначе парното духа много добре, загрява купето бързо.
Забелязах също, че пластмасовия капак на двигателя вече не се загрява както преди (дори и след 100км извънградско). Водата в казанчето се загрява както трябва, маслото също.


Ако включа на максимално студена степен на парното - индикатора за кратко се вдига с едно деление, но за кратко.
Долях и малко антифриз - не помогна.
Чудя се дали мога да почистя нещо или съм за смяна на термостата/датчик?
п.с. малко странно го обясних, но съм лаик в тази област, дано сте схванали.

п.с.2 опасно ли е това за двигателя, мога ли да карам още малко така преди да отида до МотоПфое?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта