Повишени обороти на празен ход?
-
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 29 авг 2006, 09:27
- Модел на автомобила: Форд Ескорт'96 1.8TD
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Повишени обороти на празен ход?
Здравейте колеги,
От известно време наблюдавам странно поведение на устройството за регулиране/поддържане на оборотите на празен ход. То се състои в безпричинно им задържане на около 1200 при иначе нормалните ~950.
За първи път това ми се случи преди около една седмица, след което изчезна до днес сутринта.
Оборотите се вдигат без видима закономерност и също така (понякога) се възстановават от самосебеси. Винаги се нормализират след рестартиране на двигателя, но след първото потегляне - 1200!?!
Най-близката тема с подобен проблем е http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 0%E7%E5%ED, но е за бензин, а не дизел. Предполагам че може да е проблем в някой датчик (лош контакт, зацапване и т.н.) или проблем в самото устройство.
Имате ли идея къде и какво да търся/проверявам?
Благодаря
От известно време наблюдавам странно поведение на устройството за регулиране/поддържане на оборотите на празен ход. То се състои в безпричинно им задържане на около 1200 при иначе нормалните ~950.
За първи път това ми се случи преди около една седмица, след което изчезна до днес сутринта.
Оборотите се вдигат без видима закономерност и също така (понякога) се възстановават от самосебеси. Винаги се нормализират след рестартиране на двигателя, но след първото потегляне - 1200!?!
Най-близката тема с подобен проблем е http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 0%E7%E5%ED, но е за бензин, а не дизел. Предполагам че може да е проблем в някой датчик (лош контакт, зацапване и т.н.) или проблем в самото устройство.
Имате ли идея къде и какво да търся/проверявам?
Благодаря
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Добре си се насочил към моторчето/клапана за празен ход. Започни с неговото почистване и карай наред - датчици, контакти, маркучи за вакуум ... и още куп причини за съжаление, Дано някой с ескорт те насочи към нещо по-конкретно. Опитаи на:
http://www.btinternet.com/~madmole/Refe ... l%20Switch" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.btinternet.com/~madmole/Refe ... l%20Switch" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- потребител
- Мнения: 64
- Регистриран: 24 фев 2005, 00:32
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4TDCI 06г.
Ford Focus CMAX 1.6TDCI 06г. - Местоположение: София
- Status: Извън линия
При теб предполагам е както и при мен: оборотите на празен ход се регулират от лостче на ГНП-то свързано с две жила. Първото жило е свързано с термоелемент поместен в кожуха на термостата (при мен оттам прокапва понякога мисля да го изолирам)- повишава оборотите до около 1000 при студен дв-ел. Второто жило е свързано с вакуумно у-во, което компенсира оборотите при вкл. климатик (ако имаш такъв). Най-вероятно проблема да е там.
-
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 29 авг 2006, 09:27
- Модел на автомобила: Форд Ескорт'96 1.8TD
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Благодаря за отговорите.
@efico:
Да. ГНП-то се управлява от две жила. Но при мен чрез две независими лостчета:
Първото е от газ педала, а второто от въпросното устройтво, компенсатор се нарича ако не се лъжа. Намира се зад левия фар.
То управлява оборотите при вкл./изкл. на климатика, консуматори, студен двигател. Общо казано трябва да поддържа оборотите нормални.
Като подам газ и после отпусна педала оборотите намаляват задържат за около 1-2 секунди на около 1200 (предполагам за подпомагане при потегляне) след което спадат до ок. 950. Тази функция се изпълнява чрез това устройство, управляващо второто рамо на ГНП-то.
Е точно тук ми е проблема - понякога (не винаги) въпросното устройство "забравя" да намали оборотите до 950, а ги задържа на 1200 за неопределено дълго време!
Чудя се дали проблема е в някой датчик или "компютъра" се побърква?
Някой друг с дизел да има (е имал) подобен проблем?
Някакви други идеи къде да търся причината?
@efico:
Да. ГНП-то се управлява от две жила. Но при мен чрез две независими лостчета:
Първото е от газ педала, а второто от въпросното устройтво, компенсатор се нарича ако не се лъжа. Намира се зад левия фар.
То управлява оборотите при вкл./изкл. на климатика, консуматори, студен двигател. Общо казано трябва да поддържа оборотите нормални.
Като подам газ и после отпусна педала оборотите намаляват задържат за около 1-2 секунди на около 1200 (предполагам за подпомагане при потегляне) след което спадат до ок. 950. Тази функция се изпълнява чрез това устройство, управляващо второто рамо на ГНП-то.
Е точно тук ми е проблема - понякога (не винаги) въпросното устройство "забравя" да намали оборотите до 950, а ги задържа на 1200 за неопределено дълго време!
Чудя се дали проблема е в някой датчик или "компютъра" се побърква?
Някой друг с дизел да има (е имал) подобен проблем?
Някакви други идеи къде да търся причината?
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
само предположение: на лостчето за газта (от другата му страна - моне на мондеото!) има монтирано едно амортисъорче(нце) - то е поставено с цел да забавя падането на оборотите като отпуснеш рязко педала на газта - ако е зацапано може да запецва ... и понякога на пружината да не и стига сила да дръпне лосчето 

-
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
- Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
- Местоположение: Botevgrad
- Status: Извън линия
Устройството за повишаване на обороти ( второто лостче - не това за подаване на газ) работи само в два случая:
1. при студен мотор - от жилото на датчика при термостата.
2. при вкл. на климатика за стабилна работа на мотора на празен ход заради повишеното натоварване.
Това устройство неработи при подаване на газ или каквито и да са други условия.
при мен преди време се получаваше този проблем с високите обороти, но се оказа заяждащо жило на газта..... ПРОВЕРИ ТАМ....
1. при студен мотор - от жилото на датчика при термостата.
2. при вкл. на климатика за стабилна работа на мотора на празен ход заради повишеното натоварване.
Това устройство неработи при подаване на газ или каквито и да са други условия.
при мен преди време се получаваше този проблем с високите обороти, но се оказа заяждащо жило на газта..... ПРОВЕРИ ТАМ....
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 15 госта