Прегряване и аномалии с Форд Фиеста 98' 1,4 - Помощ
Публикувано: 05 юли 2007, 14:05
Здравейте,
Искам да споделя проблемите си и ще съм радостен ако се открие някой, който да даде своето мнение.
Взех си Форд Фиеста Chia 98 година, 1.4, 16V, 90коня с клима и Zetec двигател преди няколко месеца.
След като уж всичко и беше наред, един ден както си карах забелязах, че датчика за температурата е в червеното, при което спрях внезапно и изчаках да изстине. Това нещо се повтори 2-3-4 пъти и се наложи да я закарам в сервиз.
Закарах я аз и първото нещо което ми казаха, че може да е проблемно беше Термостата. Ами разглобиха половината двигател за да го сменят и ми сложиха чисто нов със същата температура на отваряне както беше този на колата (уж развален). Тръгнах аз и същия ден пак ми загря колата по същия начин. Прибрах се и тествах сваления термостат на кутлона с вода и термометър. Отвори си перфектно на 88 градуса. Тествах го поне 10 пъти и нямаше проблеми. Отваря, затваря и т.н. Тук ще вметна само че щифтчето на термостата който ми сложиха (новия) го сложиха както му е реда (отгоре беше щифтчето дето дрънка).
Отидох аз пак в същия сервиз. Казаха, дай да махнем катализатора. Ами хубаво дай да го махнем. Махнаха го, при което се оказа, че е запушен и задното гърне цялото беше изгнило от вътре. Купих аз ново гърне и катализатора беше изпразнен. Тръгнах пак да тествам и пак ми загря колата по същия начин.
Пак отивам в сервиза. Викат, дай да видим как са перките и дали включват когато трябва. Перката обаче не искаше да откине нито на бавни нито на бързи обороти. Провериха 2-те релета дето са по 78 лева едното и се установи, че и на 2-те са се прецакали вътре ценерите. Ел. техника в сервиза ги bypass-на и сложи релетата и перките заработиха. Тестваме там колата, пак загрява и интересното е че радиатора стои студен, а колата е на червено. При изфорсирване на двигателя над 6000-7000 оборота за 1-2 секунди, температурата пада мигновенно на нормална и след 10-15 минути пак отива в червеното. Но всичко не спира до тук. Провериха дали автоматичния обезвъздушител работи (те са 2 маркучета, за малък и голям кръг). Работеха си и изхрърляха нужната вода (без въздух вече, защото е обезвъздушена).
Както си стоим в един момент радиатора загря (т.е. отвори големия кръг) и колата си остана в нормален режим на температурата (стрелката по средата).
Айде тръгвай младеж и карай да видим какво ще стане.
Тръгнах аз и нали се сещате че пак загря
Видях се с познат който кара форд и при него е имало такива проблеми. Казах му че стрелката отива в червено и че в този момент двигателя и водата в казанчето НЕ завират, а си работи нормално. Той ми наметна да мина през сервиза за Форд и да си взема един нов Датчик. Отивам аз там и купувам прословутия датчик, който струваше 70лв. Прибрах се и го монтирах. Тръгвам и ПАК ЗАГРЯ!
Пак отивам в сервиза в който винаги съм си ходил.
Хайде да проверим водната помпа и ако не е наред то не остава друго. Разглоби се колата отново, свалиха водната помпа и се видя че всичко е наред с нея, само дето турбината която беше от пластмаса вече се чупеше при лек натиск. Хайде нова помпа. Сложиха нова помпа и затегнаха яко шайбата която е свързана с коляновия вал с един лост пред очите ми, защото Форд не са се сетили да сложат нито шлици нито дори една федер шайба на това колело което се върти от ремъка, а само с гайка.
И такаааа, с новата ми помпа тръгвам отново на тестове... след 15км извън града гледам че колата пак загрява и спирам за да обърна отново към сервиза. Отбивам и тъкмо вкл. първа да направя обратен и колата ОПААААА загасна. Въртя аз не иска да пали. Вътря 10 пъти, не пали. Както и да е, викнах хората да ме дръпнат. Дръпнаха ме и в сервиза разглобяват пак всичко и хммм... Е тая шайба дето се върти от ремъка и е свързана към коляновия Вал се развила гайката й. Ами май някой хора се досещат, че в този момент предстои сваляне на глава и смяна на клапани нали
Еми смениха само 2 клапана за щастие, нова гарнитура и т.н. Там по реда си всичко, включително и гумичките на клапаните.
Отивам да си взимам колата след 3 дена вече готова УЖ!!!
Качвам се и се моля да е наред и да не загрееееее.
Тръгвам по магистрала Тракия за тестче. Колата не загрява, но започва да върви все по-зле и по-зле. И така на 20км. като и дам газ, вместо да дърпа и да върви, тя се дави и спира. Ем прибрах се бавно бавно на 2-ра и 3-та до града. На следващия ден пак в сервиза. Хората ме чакаха с 2 чука там (в кгъга на шегата). Провериха всичко и се установи че е зацапан дебитомера. Почистиха го и ми казаха да се моля да е бил само замърсен, а не развален, защото цената му почва от 400лв и стига до 1200, зависи от колата. АААА забравих да добавя че колата пак загря като отидох същия този ден до сервиза. Казах им го и ми казаха да отида да сменя капачката на казанчето за водата. Правила вакум и не можела да се обезвъздушава колата както трябва. Еми отидох и купих една капачка за 8лв.
Сложих капачката и пак на тестове.
Колата пак загрява и до тук свършват моите приключения, моля някой да довърши тази прекрасна приказка като по филмите със щастлив край. Много ще черпя ако някой каже и познае от какво е целия проблем.
Да добавя малко инфо още. Маркучите са проверени и всички са в изправност. Дупките в които се вкарват маркучите в казанчето с водата са наред и са отпушени. Когато загрее колата и отиде на червено стрелката, ако дигна 6000-7000 оборота за 1-2 секунди, температурата пада на нормал за отрицателно време. Когато колата е в червено радиатора е студен и перката се изкъртва да върти, но няма за кой да върти. Термостата е чисто нов и би трябвало да отваря на 87-98 градуса (мисля че така бяха показателите му), но явно не отваря. Когато колата е на червено и пусна да върти парното на топло, колата се охлажда, но не достатъчно. Стои стрелката над половината, а нормално трябва да е НА половината или под нея.
Понякога колата се оправя когато спра на място, загася двигателя за 3-4 минути, и после като запаля пак, виждам че радиатора вече се загрява (т.е. отваря термостата) и колата влиза в нормален режим и повече не загрява докато не спра някъде и не изчакам да изстине докрай.
Моля помогнете ми
ПП: Не искам да я махам тая кола, искам да я оправя и да си е моя, защото с тея всички премеждия и ремонти, които реално не бяха нужни защото няма ефект, колата ми излезна адски скъпа, а пък и ми харесва. Така че не ми казвайте да я шиткам. Не съм затова тук.
Искам да споделя проблемите си и ще съм радостен ако се открие някой, който да даде своето мнение.
Взех си Форд Фиеста Chia 98 година, 1.4, 16V, 90коня с клима и Zetec двигател преди няколко месеца.
След като уж всичко и беше наред, един ден както си карах забелязах, че датчика за температурата е в червеното, при което спрях внезапно и изчаках да изстине. Това нещо се повтори 2-3-4 пъти и се наложи да я закарам в сервиз.
Закарах я аз и първото нещо което ми казаха, че може да е проблемно беше Термостата. Ами разглобиха половината двигател за да го сменят и ми сложиха чисто нов със същата температура на отваряне както беше този на колата (уж развален). Тръгнах аз и същия ден пак ми загря колата по същия начин. Прибрах се и тествах сваления термостат на кутлона с вода и термометър. Отвори си перфектно на 88 градуса. Тествах го поне 10 пъти и нямаше проблеми. Отваря, затваря и т.н. Тук ще вметна само че щифтчето на термостата който ми сложиха (новия) го сложиха както му е реда (отгоре беше щифтчето дето дрънка).
Отидох аз пак в същия сервиз. Казаха, дай да махнем катализатора. Ами хубаво дай да го махнем. Махнаха го, при което се оказа, че е запушен и задното гърне цялото беше изгнило от вътре. Купих аз ново гърне и катализатора беше изпразнен. Тръгнах пак да тествам и пак ми загря колата по същия начин.
Пак отивам в сервиза. Викат, дай да видим как са перките и дали включват когато трябва. Перката обаче не искаше да откине нито на бавни нито на бързи обороти. Провериха 2-те релета дето са по 78 лева едното и се установи, че и на 2-те са се прецакали вътре ценерите. Ел. техника в сервиза ги bypass-на и сложи релетата и перките заработиха. Тестваме там колата, пак загрява и интересното е че радиатора стои студен, а колата е на червено. При изфорсирване на двигателя над 6000-7000 оборота за 1-2 секунди, температурата пада мигновенно на нормална и след 10-15 минути пак отива в червеното. Но всичко не спира до тук. Провериха дали автоматичния обезвъздушител работи (те са 2 маркучета, за малък и голям кръг). Работеха си и изхрърляха нужната вода (без въздух вече, защото е обезвъздушена).
Както си стоим в един момент радиатора загря (т.е. отвори големия кръг) и колата си остана в нормален режим на температурата (стрелката по средата).
Айде тръгвай младеж и карай да видим какво ще стане.
Тръгнах аз и нали се сещате че пак загря

Видях се с познат който кара форд и при него е имало такива проблеми. Казах му че стрелката отива в червено и че в този момент двигателя и водата в казанчето НЕ завират, а си работи нормално. Той ми наметна да мина през сервиза за Форд и да си взема един нов Датчик. Отивам аз там и купувам прословутия датчик, който струваше 70лв. Прибрах се и го монтирах. Тръгвам и ПАК ЗАГРЯ!
Пак отивам в сервиза в който винаги съм си ходил.
Хайде да проверим водната помпа и ако не е наред то не остава друго. Разглоби се колата отново, свалиха водната помпа и се видя че всичко е наред с нея, само дето турбината която беше от пластмаса вече се чупеше при лек натиск. Хайде нова помпа. Сложиха нова помпа и затегнаха яко шайбата която е свързана с коляновия вал с един лост пред очите ми, защото Форд не са се сетили да сложат нито шлици нито дори една федер шайба на това колело което се върти от ремъка, а само с гайка.
И такаааа, с новата ми помпа тръгвам отново на тестове... след 15км извън града гледам че колата пак загрява и спирам за да обърна отново към сервиза. Отбивам и тъкмо вкл. първа да направя обратен и колата ОПААААА загасна. Въртя аз не иска да пали. Вътря 10 пъти, не пали. Както и да е, викнах хората да ме дръпнат. Дръпнаха ме и в сервиза разглобяват пак всичко и хммм... Е тая шайба дето се върти от ремъка и е свързана към коляновия Вал се развила гайката й. Ами май някой хора се досещат, че в този момент предстои сваляне на глава и смяна на клапани нали

Еми смениха само 2 клапана за щастие, нова гарнитура и т.н. Там по реда си всичко, включително и гумичките на клапаните.
Отивам да си взимам колата след 3 дена вече готова УЖ!!!
Качвам се и се моля да е наред и да не загрееееее.
Тръгвам по магистрала Тракия за тестче. Колата не загрява, но започва да върви все по-зле и по-зле. И така на 20км. като и дам газ, вместо да дърпа и да върви, тя се дави и спира. Ем прибрах се бавно бавно на 2-ра и 3-та до града. На следващия ден пак в сервиза. Хората ме чакаха с 2 чука там (в кгъга на шегата). Провериха всичко и се установи че е зацапан дебитомера. Почистиха го и ми казаха да се моля да е бил само замърсен, а не развален, защото цената му почва от 400лв и стига до 1200, зависи от колата. АААА забравих да добавя че колата пак загря като отидох същия този ден до сервиза. Казах им го и ми казаха да отида да сменя капачката на казанчето за водата. Правила вакум и не можела да се обезвъздушава колата както трябва. Еми отидох и купих една капачка за 8лв.
Сложих капачката и пак на тестове.
Колата пак загрява и до тук свършват моите приключения, моля някой да довърши тази прекрасна приказка като по филмите със щастлив край. Много ще черпя ако някой каже и познае от какво е целия проблем.
Да добавя малко инфо още. Маркучите са проверени и всички са в изправност. Дупките в които се вкарват маркучите в казанчето с водата са наред и са отпушени. Когато загрее колата и отиде на червено стрелката, ако дигна 6000-7000 оборота за 1-2 секунди, температурата пада на нормал за отрицателно време. Когато колата е в червено радиатора е студен и перката се изкъртва да върти, но няма за кой да върти. Термостата е чисто нов и би трябвало да отваря на 87-98 градуса (мисля че така бяха показателите му), но явно не отваря. Когато колата е на червено и пусна да върти парното на топло, колата се охлажда, но не достатъчно. Стои стрелката над половината, а нормално трябва да е НА половината или под нея.
Понякога колата се оправя когато спра на място, загася двигателя за 3-4 минути, и после като запаля пак, виждам че радиатора вече се загрява (т.е. отваря термостата) и колата влиза в нормален режим и повече не загрява докато не спра някъде и не изчакам да изстине докрай.
Моля помогнете ми

ПП: Не искам да я махам тая кола, искам да я оправя и да си е моя, защото с тея всички премеждия и ремонти, които реално не бяха нужни защото няма ефект, колата ми излезна адски скъпа, а пък и ми харесва. Така че не ми казвайте да я шиткам. Не съм затова тук.