Страница 1 от 2

компресия

Публикувано: 08 юли 2007, 19:38
от infineon
Здравейте имам един въпрос относно двигателя.
значи бях качил колата на един наклонен канал с наклкон около 45 градуса може би.
Та колата беше на 1-ва и бях дръпнал ръчната и когато свалих ръчната колата бавно с някви подскоци в двигателя се върна назад по наклона.
и въпроса ми е това лошо ли е за колата понеже един познат ми каза че съм нямал компресия, и дали от това че двигателя се е превъртял назад може би има някви последици за клапаните.

П.С. колата е 1.8 Дизел без турбо

Публикувано: 08 юли 2007, 20:23
от traqn_savov
Измери го с компресометър, не се занимавай с догатки....!!

Публикувано: 08 юли 2007, 20:50
от shmitc
Това се случва на много коли,както се е получавало и на мен.Не мисля че опира до компресия.Но както казва колегата може да си провериш компресията.

Публикувано: 08 юли 2007, 22:55
от borko 30
*00127* това не се случва на много коли ,а само на тези дето нямат компресия и мотора им е за ремонт :P Това че е тръгнала по наклон няма да ти повреди мотора щото той вече е за ремонт .Тя мойта по баир надолу с бутане не тръгва на първа като е и слава богу щот не работи ръчната пък дизелака за да тръгва начи си е направо за ремонт

Публикувано: 08 юли 2007, 23:02
от traqn_savov
ползвай уред за измерването на налягането в работните цилиндри или на кратко манометър..

Хвърлянето на боб, гледането на карти таро, и гадаенето, не дават точен резолтат, а тук се работи с точни данни. :)

Публикувано: 09 юли 2007, 00:13
от infineon
добре ще го закарам да му видят компресията, макар че в момента направо съм фалирал :(
възможно ли е да няма компресия поради това че съм му сипал рядко масло полусинтетика, като го взех зимата беше с някво минерално масло и сутрин палеше на няколко оборота (не че беше много студено но все пак)

Публикувано: 09 юли 2007, 06:44
от shmitc
borko 30 написа:*00127* това не се случва на много коли ,а само на тези дето нямат компресия и мотора им е за ремонт :P Това че е тръгнала по наклон няма да ти повреди мотора щото той вече е за ремонт .Тя мойта по баир надолу с бутане не тръгва на първа като е и слава богу щот не работи ръчната пък дизелака за да тръгва начи си е направо за ремонт

Моят Ескорт е на 3500км след напълно основен ремонт и като спра на голям наклон от време на време придръпва 20-25 см и спира.Така че, наизуст да се говори че се е сдухал двигателя и е за ремонт :-?:

Публикувано: 09 юли 2007, 07:20
от traqn_savov
infineon написа:добре ще го закарам да му видят компресията, макар че в момента направо съм фалирал :(
възможно ли е да няма компресия поради това че съм му сипал рядко масло полусинтетика, като го взех зимата беше с някво минерално масло и сутрин палеше на няколко оборота (не че беше много студено но все пак)
5 лева някъде е меренето на бензинов автомобил!!

Публикувано: 09 юли 2007, 08:10
от borko 30
Добре де каква може да е друга причината освен компресията .Нали мотора трябва да държи контра при наклон.

Публикувано: 09 юли 2007, 08:13
от traqn_savov
каква контра! :evil: въздуха се свива, нали стартера го върти..

налей два литра масло в смукателните колектори, и ще се получи контра.. :wink:

Колеги, не се занимавайте с глупости!

Публикувано: 09 юли 2007, 09:56
от ewgeny
Ае тука говорите само глупости. 45 градуса наклон и дезлака на борко_30 ще тръгне даже, че и ще запали :P . Това е голям наклон. А пък и да не е толкова, е съвсем нормално да прави така. Тя колата ако върви добре, гори добре и не гори масло, ако искат и да ти казват че колата е за хвърляне не ги слушай.

Публикувано: 09 юли 2007, 21:34
от borko 30
Ма тя мойта е бензинка бе евгени!Той въздуха може да се свива но при 28-30 атмосвери при изправен дизелак не може да мръдне на първа по наклон.Моята при 10 не тръгва ,пък при 30 не знам.Ако греша в разсъжденията си все пак някой да даде смислено и изчерпателно обяснение на този случай

Публикувано: 09 юли 2007, 22:28
от traqn_savov
borko 30 написа:Ма тя мойта е бензинка бе евгени!Той въздуха може да се свива но при 28-30 атмосвери при изправен дизелак не може да мръдне на първа по наклон.Моята при 10 не тръгва ,пък при 30 не знам.Ако греша в разсъжденията си все пак някой да даде смислено и изчерпателно обяснение на този случай
а аз искам разяснение, за какво е ръчната в такъв случай.

второ цилиндрите са със ключ на сигмента 0.25 нов двигател, за дълго време пак ще изтърве въздуха. :!:

Публикувано: 10 юли 2007, 22:32
от Mladeja
Колеги мисля че тревогите на колегите са не основателни защото:
на око не можеш да прецениш колко е наклона,а 45 градуса наистина са си много,а окото лъже и сигурно са били повече.
колегата каза че на някакви тласъци е тръгнала назад-значи има някаква компресия,е все пак може да се замери компресията но не забравяйте че компресията на дизелов(и на бензинов) двигател се мери при напълно студен мотор
Искам да питам колегата дали има разход на масло или увеличен разход на гориво,дали пуше колата,дали има мощност?
Както е написал един колега във форума"не пипай това дето варви и работи"

Публикувано: 11 юли 2007, 00:26
от ewgeny
Наистина в момента всичко е само теоретично. Аз силно се съмнявам да има кола която при 45 градуса да не почне да придърпва. А вече реално колко е баира, и колко е компресията, пак говорим без числа. Борко 30, сори, аз мислех че си с дизелак, грешката е моя. Абе ае наздраве на всички, колегата да премери компресията, и да се я кара със здраве. Аз мисля че няма място за притеснение.

Публикувано: 11 юли 2007, 07:10
от shmitc
Газ до ламарината и изобщо не се притеснявай че ти придърпала леко на наклон.Карай си МПС-то и споко.

Публикувано: 11 юли 2007, 23:24
от infineon
Mladeja написа:Колеги мисля че тревогите на колегите са не основателни защото:
на око не можеш да прецениш колко е наклона,а 45 градуса наистина са си много,а окото лъже и сигурно са били повече.
колегата каза че на някакви тласъци е тръгнала назад-значи има някаква компресия,е все пак може да се замери компресията но не забравяйте че компресията на дизелов(и на бензинов) двигател се мери при напълно студен мотор
Искам да питам колегата дали има разход на масло или увеличен разход на гориво,дали пуше колата,дали има мощност?
Както е написал един колега във форума"не пипай това дето варви и работи"
Има разход на масло(около 200 грама за 2500 км от смяната), след като сипах полусинтетика 10в40 преди беше с минерално 15в40 но като гледам гарнитурата на капака на главата се омаслява в единия край , разхода е нормален около 5.5 градско, не пуши изобщо даже като я паля , мощност има горе долу. Възможно ли е да не пуши поради факта че е с катализатор и той обира дима?

П.С. ако може да ме насочите каде може да ми измерят компресията че не съм запознат? (все пак съм на 19 и тепърва се уча. дано не са ми продали скапан дизел)

Публикувано: 12 юли 2007, 10:36
от diesel1.6
infineon написа:
Има разход на масло(около 200 грама за 2500 км от смяната), след като около 5.5 градско, не пуши изобщо даже като я паля , мощност има горе долу. Възможно ли е да не пуши поради факта че е с катализатор и той обира дима?
перфектен ти е дизелът.
след евентуален ремонт
ще постигнеш разход на масло по 100 грама на 1000 км, ако не ти уцелят центровката, щото я целят, не могат да я правят като хората, ще започне и да пуши, и да гори по 7 градско и няма повече да се притесняваш дали катализаторът обира пушека - е няма да сварва да го обира :)

Публикувано: 12 юли 2007, 19:57
от mistyrain
Нqма се притеснqваш за пушека, и аз имам катализатор - по точно имах. беше зверски задръстен но понеже съм глупав и вместо да дам да го продухат направо беше изтърбушен. но пък съм доволен как се отпуши сега

Публикувано: 14 юли 2007, 00:53
от Mladeja
карай без да те тревожи нищо ако нещо се влуши ще го усетиш няма страшно за сега ти препоръчвам само да наливаш и да караш и да сменяш на определените километри масло и ремаци и горивни филтри и си ти :D