Страница 1 от 1

Проблем! - И този е решен - виж темата!

Публикувано: 10 фев 2005, 09:45
от racer11
Значи те всъщност са два проблемите, но предполагам, че са от едно място.
Проблем 1:спирам на скорост и при натискане на съединителя колата гасне.Ако след натискане на съединителя дам съвсем леко газ за секунда-не гасне.Когато колата е студена не го прави този номер.

Проблем 2: На студен двигател не пали от раз.Първия път дори и 2 минути да въртя не пали.Ако обаче първо завъртя 2 оборота, спра и пак завъртя пали без проблем.Сега в студовете пали дори от 3-4 път. Мото пфое казаха - клапан за прадния ход -220 лв.Добре. Взех си от морга за 35 лв от един ескорт, от който и друг път съм вземал части и са били ок.Резултат-нулев.

Някъкви идеи?

Публикувано: 10 фев 2005, 14:43
от Brock
По точка 1 - Може MAF сензора / дебитомера / да ти прави тези мизерии.
По точка 2 - Може да е датчика за температура на двигателя или на въздуха, както и MAF

:twisted:

Публикувано: 10 фев 2005, 14:54
от racer11
а къде се намират тези неща?

Публикувано: 10 фев 2005, 15:02
от Brock
Всъщност не съм много сигурен дали имаш MAF, ама най-добре си свали Haynes manuals/Escort 91-93 от Download секцията в портала. Там е описано всичко - кое, къде, как

:twisted:

Публикувано: 10 фев 2005, 15:19
от racer11
имам MAP, а за MAF не съм чувал да имам.ще си сваля материалите. мерси!

Публикувано: 11 фев 2005, 09:09
от racer11
а някой знае ли на какъв принцип работи електронния смукач?и от какви датчици черпи информация?Защото имам подозрения че там е проблема.сетих се, че веднъж карах на брата на приятелката ми форда и сутринта едвам го запалих.после видях, че е с механичен смукач и съм забравил да го дръпна.та при мен симптомите са почти същите-все едно паля без смукач.

Публикувано: 23 мар 2005, 09:26
от racer11
проблема беше във винтчето за регулиране на празните обороти - намира се точно под датчика за положението на дроселовата клапа. във всички указания пише, че при регулирането на оборотите на празен ход това винтче се върти след като се откачи буксата на клапана за празните обороти. при мен обаче всеки път като се опитвах да откача буксата на клапана и колата гаснеше. та се замислих каква може да е причината и реших, че винтчето е прекалено затегнато. и се оказах прав :D вчера го регулирах и сега и двата проблема изчезнаха. ще се опитам да кача снимки на това винтче, но не знам как става от акробата. дано съм бил полезен!

Публикувано: 23 мар 2005, 10:13
от racer11
нещо не стана и опитвам пак :D

а ето и как става настройката но не ми се превеждаше

16 Run the engine at a fast idle speed until it reaches its normal operating temperature and the cooling fan cuts in. Check the CO content of the exhaust, and compare it against the specified reading. If the CO content reading is incorrect, it can be adjusted by prising free the
tamperproof cap for access to the CO adjustment screw (see illustration), and turning the screw in the required direction to suit. 17 Check the base idle speed by first disconnecting the multi-plug from the idle speed control valve. Increase the engine speed to 2000 rpm, hold it at that speed for 30 seconds, then fully release the throttle and check if the base idle speed registered is as specified. 18 If adjustment is necessary, prise free the
tamperproof plug using a suitable small screwdriver to gain access to the base idle adjustment screw in the throttle body. Turn the screw in the required direction to adjust the base idle speed to the specified amount.
Turning the screw anti-clockwise increases the idle speed (see illustration).
19 Repeat the procedure outlined in paragraph 17 to recheck and further adjust the base idle speed if required, then fit a new tamperproof plug into position. 20 Reconnect the idle speed control valve multi-plug, and check that the engine speed briefly rises to about 900 rpm, then drops
down to the specified normal idle speed. 21 On completion, disconnect the
tachometer and the CO meter, but continue running the engine at idle speed for a period of about five minutes, to enable the engine management module to relearn its values before switching it off.