въпрос за двигател 1,8ТД при Форд

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
jorokr
потребител
потребител
Мнения: 27
Регистриран: 22 май 2007, 10:22
Модел на автомобила: Escort '96 Combi 1,8 TD
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

въпрос за двигател 1,8ТД при Форд

Мнение от jorokr » 25 юли 2007, 21:33

Става дума за 2 Форда - еднакви модели Ескорт, единия е 96 год - моя, а другия 98 год - на приятел... Този, които е 98 год дърпа по-бързо и някак си е по-пъргав, докато другия е по-тромав и бавен при ускорение... На по-бързия има щампа на помпата - ЕНДУРА, докато другия няма... Разликата в двигателя ли е или да търся някаква неизправност ?

Потребителски аватар
dimbatami
потребител
потребител
Мнения: 387
Регистриран: 31 яну 2007, 20:38
Модел на автомобила: Orion 1.8EFI 16V 105конйе и мондео 1.8 tdi 90 конйе
Местоположение: ПЛЕВЕН
Status: Извън линия

Мнение от dimbatami » 25 юли 2007, 22:15

знаци проверете теглото на двата автомобила да не е единия по тежак и дали на този бавния му работи турбото или пък нищо де не работи както трябва вижте си и въздушния филтар и горивния дали не са за смяна и трябва да заредите от една и съща бензиностанция че в българия от лоши горива може да се побъркаш преценете или сминете някои работи и тогава ги съпоставяите

Потребителски аватар
jorokr
потребител
потребител
Мнения: 27
Регистриран: 22 май 2007, 10:22
Модел на автомобила: Escort '96 Combi 1,8 TD
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Мнение от jorokr » 26 юли 2007, 00:14

dimbatami написа:знаци проверете теглото на двата автомобила да не е единия по тежак и дали на този бавния му работи турбото или пък нищо де не работи както трябва вижте си и въздушния филтар и горивния дали не са за смяна и трябва да заредите от една и съща бензиностанция че в българия от лоши горива може да се побъркаш преценете или сминете някои работи и тогава ги съпоставяите
По тегло и талон са едни и същи - и да има реална разлика ще е минимална... На по-тромавия (моя) съм сменил съвсем скоро всички филтри - маслен,горивен и въздушен! Турбото работи... От ШЕЛ-а съм зареждал и двата - т.е. с еднакво гориво дори... При моя (който е по-тромав) ми прави впечатление,че турбото включва обикновено на 2ра (зависи все пак от оборотите), докато другия го включва на първа и то без особенно много газ.... Мисълта ми е - дали двата двигателя са различни, защото ако не са - явно има нещо нередно при моя и ще трябва да започна да го търся! :)

Потребителски аватар
AX!S
потребител
потребител
Мнения: 891
Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от AX!S » 26 юли 2007, 08:45

А знаеш ли кой колко кончета е?

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 26 юли 2007, 08:53

Намерете табелката за кода на двигателя, че са 1000 вариации

От 60-90 коня варират. :D
Прикачени файлове
1.8 D engine code.JPG
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Потребителски аватар
AX!S
потребител
потребител
Мнения: 891
Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от AX!S » 26 юли 2007, 09:03

traqn_savov написа:Намерете табелката за кода на двигателя, че са 1000 вариации

От 60-90 коня варират. :D
Мен ми се струва от 70-90, колега, 60 не е с турбо.

efico
потребител
потребител
Мнения: 64
Регистриран: 24 фев 2005, 00:32
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4TDCI 06г.
Ford Focus CMAX 1.6TDCI 06г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от efico » 26 юли 2007, 10:13

Оказва се, че има разлика в двигателите, аз като търсех Ескорт карах два-три Endura D (макар да нямаха вид) и на капака на въздушния филтър пишеше 96 коня - съответно найстина "чупеха врат" и то още на 1-ва. Странното е че никъде по книгите не се споменава за турбодизел на форд 96 коня. Сегашния ми (набор 96г), си върви добре турбината се усеща, но тези вървеха повече. Предполагам че твоя (96г.) колега jorokr е без електронна дюза (май ги слагат от 97 г), съответно помпата е друга. Тези с електронна дюза са според мойте познания с DPCN помпа, а тези без (до 96г.) са с DPC помпа. Съответно при първите компютъра следи и постоянно коригира момента на впръскване, докато при вторите компа единствено управлява ERG клапана.

Потребителски аватар
jorokr
потребител
потребител
Мнения: 27
Регистриран: 22 май 2007, 10:22
Модел на автомобила: Escort '96 Combi 1,8 TD
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Мнение от jorokr » 26 юли 2007, 10:25

efico написа:Оказва се, че има разлика в двигателите, аз като търсех Ескорт карах два-три Endura D (макар да нямаха вид) и на капака на въздушния филтър пишеше 96 коня - съответно найстина "чупеха врат" и то още на 1-ва. Странното е че никъде по книгите не се споменава за турбодизел на форд 96 коня. Сегашния ми (набор 96г), си върви добре турбината се усеща, но тези вървеха повече. Предполагам че твоя (96г.) колега jorokr е без електронна дюза (май ги слагат от 97 г), съответно помпата е друга. Тези с електронна дюза са според мойте познания с DPCN помпа, а тези без (до 96г.) са с DPC помпа. Съответно при първите компютъра следи и постоянно коригира момента на впръскване, докато при вторите компа единствено управлява ERG клапана.
Моя се води 55 kW по талон... А другия - 90коня... Но това, което казваш наистина звучи логично - защото моя пак върви добре и се усеща турбото, но другия просто е някак си по-пъргав... Ако е този вариант - значи няма как да е някаква техническа неизправност и ще се примирявам... ;)

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DTM » 26 юли 2007, 11:11

jorokr написа:
efico написа:Оказва се, че има разлика в двигателите, аз като търсех Ескорт карах два-три Endura D (макар да нямаха вид) и на капака на въздушния филтър пишеше 96 коня - съответно найстина "чупеха врат" и то още на 1-ва. Странното е че никъде по книгите не се споменава за турбодизел на форд 96 коня. Сегашния ми (набор 96г), си върви добре турбината се усеща, но тези вървеха повече. Предполагам че твоя (96г.) колега jorokr е без електронна дюза (май ги слагат от 97 г), съответно помпата е друга. Тези с електронна дюза са според мойте познания с DPCN помпа, а тези без (до 96г.) са с DPC помпа. Съответно при първите компютъра следи и постоянно коригира момента на впръскване, докато при вторите компа единствено управлява ERG клапана.
Моя се води 55 kW по талон... А другия - 90коня... Но това, което казваш наистина звучи логично - защото моя пак върви добре и се усеща турбото, но другия просто е някак си по-пъргав... Ако е този вариант - значи няма как да е някаква техническа неизправност и ще се примирявам... ;)

Няма такъв които да е 96 к.с сток, 51 Kw е TD без intercooler другия е 66 Kw със intercooler. Endura DI наистина върви доста повече от другия, незнам дали се дължи на някаква конструктивна особеност само. На Фокуса които карам е същия мотор 1.8 TDdi (Endura DI) всичко се управлява с електроника и впръскването е под високо налягане както беше споменал в една тема колегата @chaosdd и има разлика от Ескорта въпреки 90-те си коня.
Не се чуди, защо неговия Ескорт върви много повече и подскача (буквално при подаване на газ) , върт. момент е доста по-голям и е на разположение в по-ниски обороти. При дизела той е същественото, а не конските сили тъй като те се достигат при доста по-високи обороти и при които дизела не е добре да се експлоатира.
Ето и разликите между:
Ford Escort 1.8 TD (51 Kw)(70 Hp) -> 135 Nm при 2500об./мин.
Ford Escort 1.8 TD (66 Kw)(90 Hp) -> 180 Nm при 2000об./мин.
и при Ford Focus 1.8 Turbo DI (66 Kw)(90 Hp) -> 200 Nm при 2000об./мин.
Такава е еволюцията на тея турбо дизели преди появата на комън рейл.

Потребителски аватар
AX!S
потребител
потребител
Мнения: 891
Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от AX!S » 26 юли 2007, 12:38

Ford Focus 1.8 Turbo DI (66 Kw)(90 Hp) -> 200 Nm при 2000об./мин
*00134* *00134* *00134*
Ти ме отказа да си купувам нова кола. Ти ме убеди да си купя Ескорт. Ако продължаваш така ще взема и дизел да търся... :roll:

Потребителски аватар
jorokr
потребител
потребител
Мнения: 27
Регистриран: 22 май 2007, 10:22
Модел на автомобила: Escort '96 Combi 1,8 TD
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Мнение от jorokr » 26 юли 2007, 14:28

Колегата е прав... Оказа се с надпис 96 коня на въздушния филтър... Явно се оказва,че има конструктивни разлики в двата двигателя и няма как да направя моя като другия.... ;)

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта