Страница 1 от 1

въпрос за двигател 1,8ТД при Форд

Публикувано: 25 юли 2007, 21:33
от jorokr
Става дума за 2 Форда - еднакви модели Ескорт, единия е 96 год - моя, а другия 98 год - на приятел... Този, които е 98 год дърпа по-бързо и някак си е по-пъргав, докато другия е по-тромав и бавен при ускорение... На по-бързия има щампа на помпата - ЕНДУРА, докато другия няма... Разликата в двигателя ли е или да търся някаква неизправност ?

Публикувано: 25 юли 2007, 22:15
от dimbatami
знаци проверете теглото на двата автомобила да не е единия по тежак и дали на този бавния му работи турбото или пък нищо де не работи както трябва вижте си и въздушния филтар и горивния дали не са за смяна и трябва да заредите от една и съща бензиностанция че в българия от лоши горива може да се побъркаш преценете или сминете някои работи и тогава ги съпоставяите

Публикувано: 26 юли 2007, 00:14
от jorokr
dimbatami написа:знаци проверете теглото на двата автомобила да не е единия по тежак и дали на този бавния му работи турбото или пък нищо де не работи както трябва вижте си и въздушния филтар и горивния дали не са за смяна и трябва да заредите от една и съща бензиностанция че в българия от лоши горива може да се побъркаш преценете или сминете някои работи и тогава ги съпоставяите
По тегло и талон са едни и същи - и да има реална разлика ще е минимална... На по-тромавия (моя) съм сменил съвсем скоро всички филтри - маслен,горивен и въздушен! Турбото работи... От ШЕЛ-а съм зареждал и двата - т.е. с еднакво гориво дори... При моя (който е по-тромав) ми прави впечатление,че турбото включва обикновено на 2ра (зависи все пак от оборотите), докато другия го включва на първа и то без особенно много газ.... Мисълта ми е - дали двата двигателя са различни, защото ако не са - явно има нещо нередно при моя и ще трябва да започна да го търся! :)

Публикувано: 26 юли 2007, 08:45
от AX!S
А знаеш ли кой колко кончета е?

Публикувано: 26 юли 2007, 08:53
от traqn_savov
Намерете табелката за кода на двигателя, че са 1000 вариации

От 60-90 коня варират. :D

Публикувано: 26 юли 2007, 09:03
от AX!S
traqn_savov написа:Намерете табелката за кода на двигателя, че са 1000 вариации

От 60-90 коня варират. :D
Мен ми се струва от 70-90, колега, 60 не е с турбо.

Публикувано: 26 юли 2007, 10:13
от efico
Оказва се, че има разлика в двигателите, аз като търсех Ескорт карах два-три Endura D (макар да нямаха вид) и на капака на въздушния филтър пишеше 96 коня - съответно найстина "чупеха врат" и то още на 1-ва. Странното е че никъде по книгите не се споменава за турбодизел на форд 96 коня. Сегашния ми (набор 96г), си върви добре турбината се усеща, но тези вървеха повече. Предполагам че твоя (96г.) колега jorokr е без електронна дюза (май ги слагат от 97 г), съответно помпата е друга. Тези с електронна дюза са според мойте познания с DPCN помпа, а тези без (до 96г.) са с DPC помпа. Съответно при първите компютъра следи и постоянно коригира момента на впръскване, докато при вторите компа единствено управлява ERG клапана.

Публикувано: 26 юли 2007, 10:25
от jorokr
efico написа:Оказва се, че има разлика в двигателите, аз като търсех Ескорт карах два-три Endura D (макар да нямаха вид) и на капака на въздушния филтър пишеше 96 коня - съответно найстина "чупеха врат" и то още на 1-ва. Странното е че никъде по книгите не се споменава за турбодизел на форд 96 коня. Сегашния ми (набор 96г), си върви добре турбината се усеща, но тези вървеха повече. Предполагам че твоя (96г.) колега jorokr е без електронна дюза (май ги слагат от 97 г), съответно помпата е друга. Тези с електронна дюза са според мойте познания с DPCN помпа, а тези без (до 96г.) са с DPC помпа. Съответно при първите компютъра следи и постоянно коригира момента на впръскване, докато при вторите компа единствено управлява ERG клапана.
Моя се води 55 kW по талон... А другия - 90коня... Но това, което казваш наистина звучи логично - защото моя пак върви добре и се усеща турбото, но другия просто е някак си по-пъргав... Ако е този вариант - значи няма как да е някаква техническа неизправност и ще се примирявам... ;)

Публикувано: 26 юли 2007, 11:11
от DTM
jorokr написа:
efico написа:Оказва се, че има разлика в двигателите, аз като търсех Ескорт карах два-три Endura D (макар да нямаха вид) и на капака на въздушния филтър пишеше 96 коня - съответно найстина "чупеха врат" и то още на 1-ва. Странното е че никъде по книгите не се споменава за турбодизел на форд 96 коня. Сегашния ми (набор 96г), си върви добре турбината се усеща, но тези вървеха повече. Предполагам че твоя (96г.) колега jorokr е без електронна дюза (май ги слагат от 97 г), съответно помпата е друга. Тези с електронна дюза са според мойте познания с DPCN помпа, а тези без (до 96г.) са с DPC помпа. Съответно при първите компютъра следи и постоянно коригира момента на впръскване, докато при вторите компа единствено управлява ERG клапана.
Моя се води 55 kW по талон... А другия - 90коня... Но това, което казваш наистина звучи логично - защото моя пак върви добре и се усеща турбото, но другия просто е някак си по-пъргав... Ако е този вариант - значи няма как да е някаква техническа неизправност и ще се примирявам... ;)

Няма такъв които да е 96 к.с сток, 51 Kw е TD без intercooler другия е 66 Kw със intercooler. Endura DI наистина върви доста повече от другия, незнам дали се дължи на някаква конструктивна особеност само. На Фокуса които карам е същия мотор 1.8 TDdi (Endura DI) всичко се управлява с електроника и впръскването е под високо налягане както беше споменал в една тема колегата @chaosdd и има разлика от Ескорта въпреки 90-те си коня.
Не се чуди, защо неговия Ескорт върви много повече и подскача (буквално при подаване на газ) , върт. момент е доста по-голям и е на разположение в по-ниски обороти. При дизела той е същественото, а не конските сили тъй като те се достигат при доста по-високи обороти и при които дизела не е добре да се експлоатира.
Ето и разликите между:
Ford Escort 1.8 TD (51 Kw)(70 Hp) -> 135 Nm при 2500об./мин.
Ford Escort 1.8 TD (66 Kw)(90 Hp) -> 180 Nm при 2000об./мин.
и при Ford Focus 1.8 Turbo DI (66 Kw)(90 Hp) -> 200 Nm при 2000об./мин.
Такава е еволюцията на тея турбо дизели преди появата на комън рейл.

Публикувано: 26 юли 2007, 12:38
от AX!S
Ford Focus 1.8 Turbo DI (66 Kw)(90 Hp) -> 200 Nm при 2000об./мин
*00134* *00134* *00134*
Ти ме отказа да си купувам нова кола. Ти ме убеди да си купя Ескорт. Ако продължаваш така ще взема и дизел да търся... :roll:

Публикувано: 26 юли 2007, 14:28
от jorokr
Колегата е прав... Оказа се с надпис 96 коня на въздушния филтър... Явно се оказва,че има конструктивни разлики в двата двигателя и няма как да направя моя като другия.... ;)