Страница 1 от 2

Въпрос за палене и гаснене

Публикувано: 12 авг 2007, 00:52
от amdinside
При студен двигател колата пали веднага, вдига обороти, намалява ги и гасне.
При второ запалване веднага след първото пали, вдига обороти, намалява ги и ги поддържа без да гасне

За какво говори това?
Какъв може да е проблема? Свещи?

Публикувано: 12 авг 2007, 01:57
от AX!S
"Пали веднага" не звучи като да е от свещи *00147*
Само на място като работи ли има проблем? Мен ми се струва да е проблем с подаването на горивна смес на празен ход.
Стъпково моторче да е... как ти се струва? Имаше някъде теми за него - как се оправя.

Публикувано: 12 авг 2007, 07:42
от amdinside
Само първия път при студен двигател
През останалото време всичко е ОК

Публикувано: 12 авг 2007, 12:21
от Трол
Мисля,че горивен филтър ще излезе това.

Публикувано: 12 авг 2007, 13:33
от amdinside
Тъкмо в сряда ще ходя в МП да сменям масло и филтри
Така ще се види разликата

Публикувано: 12 авг 2007, 13:58
от AX!S
Трол написа:Мисля,че горивен филтър ще излезе това.
Ако си прав каква е логиката при загрял двигател да е OK *072*

Публикувано: 12 авг 2007, 14:47
от Трол
Тогава режимите на работа са съвсем различни. Не работи на обогатителен режим. А и е по-вероятно по-високо налягане на горивото да се е задържало отколкото ако е стояла изгасена цяла нощ. Нямам абсолютно подкрепено с факти обяснение, но нещо подобно се случваше със колеги от BMW форума след смяна на горивния филтър. И то след смяна на филтъра с нов :roll:
А и казва,че е само след първото завъртане така.

Пък и винаги е по-добре да се започва от евтините неща. Ако не е от филтър тогава се започват датчици, помпи..знам ли.

П.С. amdinside, не ти се бъркам, но защо в МП сменяш масло и филтри? Струва ми се процедура посилна за всеки разполагащ с канал и скоба за масления филтър. Колко лв ти хващат труд?

Публикувано: 12 авг 2007, 18:15
от amdinside
Вярно, казват че в МП било скъпичко (всичко към 180лв)
Но сега ми е за първи път да ходя в сервиз и искам да видя как е
Пък може и нещо друго да видят, знам ли (например светлини)

Публикувано: 12 авг 2007, 23:03
от cocoff
amdinside написа:...При студен двигател колата пали веднага, вдига обороти, намалява ги и гасне...
...През останалото време всичко е ОК...
И за тия няколко секунди ДВГ е загрял?????? Несериозно... Не ще да е в температурата на ДВГ проблема...

Публикувано: 12 авг 2007, 23:07
от AX!S
И за тия няколко секунди ДВГ е загрял?????? Несериозно... Не ще да е в температурата на ДВГ проблема...
Аз не виждам някой някъде да е писал, че при второто палене е загрял. Доколкото разбирам, ако е топъл двигателя при първото палене няма проблем, ако е студен - има.

Според мен при студен двигател гасне, защото горивната смес му идва бедна или недостатъчно като количество, веднъж като влезе в режим (загрее) не му трябва обогатена горивна смес.

Публикувано: 12 авг 2007, 23:21
от cocoff
AX!S написа: Аз не виждам някой някъде да е писал, че при второто палене е загрял.
Аз го видях ей тук:
amdinside написа: "...Само първия път при студен двигател
През останалото време всичко е ОК..."
Друг е въпросът, студен ли е двигателя при 30-40 градуса околна температура...

Публикувано: 12 авг 2007, 23:49
от amdinside
Наистина може да е от необогатена горивна смес само при първия път
Защото при втория (секунди след първия) вече си поддържа обороти и не гасне

Публикувано: 12 авг 2007, 23:58
от cocoff
Ако имаш имобилайзер, вероятно той е вързан към бензиновата помпа и прави мизерията...
Изчакваш ли помпата (2-3 сек на контакт) да направи налягане (и чуваш ли я изобщо "на контакт")? Да не се е прецакало нещо и да работи само при работещ двигател?
В тия жеги от неизправен клапан или от микропукнатини по системата налягането може да падне (без да капе и да мирише дори) и ако със сядането завъртиш яко ключа, въсможно е за кратко да не достигне гориво и за това да гасне.

Публикувано: 13 авг 2007, 00:15
от amdinside
Да, има(той си е вграден), но защо да го прави само първия път...
Има и аларма, но за нея ми казаха, че не е свързана със запалването
Минал съм и веднъж на автомивка (след което започнаха малки проблеми със светлините)
Ще видим...

Ключа го завъртам съвсем леко и пали веднага
Ще пробвам да задържа на контакт няколко секунди

Публикувано: 13 авг 2007, 13:49
от amdinside
Интересно е и едно друго нещо:
След като тръгна на 1-ва, след няколко секунди оборотите сами се вдигат към 2300
И като мина на 2-ра, вече всичко се оправя
Но това се случва само веднъж при студен двигател
Какво може да е това?

Публикувано: 06 сеп 2007, 14:41
от jikata5
по същия начин се държи и моят форд,и супер се дразня.Замислям се да не би да има някой темп.датчик който да се е прецакъл,и да казва на компа да пали в усреднени стойности,та за това вторият път да си пали без проблем.А също и да добавя че дори и да е запалил,като му подадеш по агресивно газ се стреми да загасне,и това докато не загрее не много,после няма проблем.А пък не ги знам каде са теа датчици....

Публикувано: 08 сеп 2007, 09:58
от shopa_07
При мен има почти същия проблем.Паля сутрин колата без проблем(пали веднага) и след това започва да мени оборотите.Качва ги до 1300 и после бързо ги смъква всеки път различно.Някой път гасне,някой път паднат до 700-800 и пак ги качва на 1200-1300 и така около 5 мин,предполагам че докато позагрее.Като се опитам да я изфорсирам когато се опитва да загасне след запалването,работи като че ли на 3 цилиндъра докато качи към 1200-1300 оборота и пак се усеща едно леко тресене.При тръгване веднага работи добре,но като сменям скоростите веднага бута оборотите и опитва да загасне.Трябва да измина около 300-400 метра за да се оправи и след това проблема изчезва до другата сутрин,което същото се повтаря..Прави ми впечатление,че лятото когато съм я оставил на слънце отивам паля и няма проблеми с оборотите.Като и откача клемите на акумулатора я оставям за 15-20 мин.После закачам ги и паля(без проблем).Тогава пък за почва да държи обороти около 700 на празен ход и на сфетофарите леко я форсирам за да не се мъчи.Така може да кара 2-3 дена(всеки път различно) и после от самосебе си се оправя като горния проблем с мененето на оборотите си остава.От какво идва проблема.

Публикувано: 08 сеп 2007, 13:36
от fortchrit
Искам и аз да се включа в дискусията.Двигателя е студен за да запали трябва да завърти около 10секунди.ако завъртя за малко примерно за 3сеунди върна ключа и повторя да запаля го прави отраз.Следващата ситуация двигателя е загрял нормално когато се опитам да го запаля с първото завъртане на ключа двигателя заработва много нестабилно и угасва.При второто завъртане на ключа пали бъз никакъв проблем.Ако искаш колата говоря за топъл двигател да запали нормално завърташ ключа за малко връщаш завърташ повторно и двигателя е запалил пак както трябва.Свещ и нови кабели нови ламбда сонда нова сменени не по този проблем.свещи и кабели профилактично ламбда беше се скапала.последното го пиша за да се изключат от възможностите за проблема.очаквам да видя какво ще бъде развитието по въпроса. Поздрави

Публикувано: 08 сеп 2007, 13:49
от paci
Когато дадете контакт чувате ли помпата?
Чакате ли да спре?
Аз по прицип я чувам и чакам.
Обаче на няколко пъти ми се случва да не запилим отведнъж ами да повърти малко. Няколко пъти съм се усещал че не изчаквам помпа а в другите случай не съм убеден :) ... уморен, бързаш че 100 неща ... :(

Публикувано: 08 сеп 2007, 15:32
от fortchrit
В моя случаи помпата се чува изчаквам я да спре и тогава въртя ключа.И по този въпрос съм правил проби давам 2-3 пъти на контакт да сработи помпата ефект нулев.