помогнете на една колежка

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
Сладуна
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 21 авг 2007, 15:31
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1,2 ,75 k.c. ,16V
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

помогнете на една колежка

Мнение от Сладуна » 21 авг 2007, 16:46

:( в неделя през нощта колата започна да трака и то на ниски обороти и ниски предавки.Беше в движение когато я закарах до сервиза.Майстора каза най-напред скоростна кутия , след това съединител и после колянов вал.Много трудно се намира колянов вал - нов или стар!Дайте съвет какво да правя и къде мога да намеря тази част!
:) Благодаря предварително!

rashiRS
потребител
потребител
Мнения: 46
Регистриран: 20 апр 2007, 21:48
Модел на автомобила: Ford escort cabrio1.6EFI
Местоположение: pleven
Status: Извън линия

Мнение от rashiRS » 21 авг 2007, 17:48

какво да му трака на вала?И то на ниски обороти!Ако все пак е от него може да се шлаифа и да се сложат нови лагери.ОК?

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 21 авг 2007, 18:20

rashiRS написа:какво да му трака на вала?И то на ниски обороти!Ако все пак е от него може да се шлаифа и да се сложат нови лагери.ОК?
ц...нее ок?
Вал не се шлайфа.... :roll: ,шлайфат се цилиндри ако се е счупил лагер,сегмент или каквото и да било което да надере повърхността.

Колежке,според мен майстора ти е от тези баш майсторите,които от всичко разбират.
Не знам какво е състоянието на колата ти и какво трака,но определено иди при няколко майстора,включително и в мото пфое.
Защото това тракане в двигателя може да е от 99 причини.
До колкото разбирам тракането е при ниски обороти и ниска предавка.
По принцип шумове се чуват повече при високи и критични обороти от колкото при ниски.
Обърни внимание на няколко неща:

1.На място чува ли се тракането когато колата е на свободна .
2.Отворете всички свещи и огледайте електродите и около дупката където се завиват за метални стружки и частици с неясен произход.
3.Опитай се да превъртиш двигателя на ръка(без да се запалва колата) когато ги няма свещите и се заслушвай в шумове от рода на скърцане,стържене,чукане....
4.Източете маслото на двигателя и го проверете за някакви метални частици.Същото може да направите и с маслото на скоростната кутия ако проблема е там.
5.Натисни съединителя когато колата работи и виж дали има някаква промяна в чукането и изобщо поява или изчезване на нестандартни шумове.

petkoff_pl
потребител
потребител
Мнения: 1581
Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
Местоположение: Благоевград
Status: Извън линия

Мнение от petkoff_pl » 21 авг 2007, 19:48

rashiRS написа:Ако все пак е от него може да се шлаифа и да се сложат нови лагери.ОК?
mrdds написа:Вал не се шлайфа....
mrdds не съм съгласен с теб точно за това
Колегата rashiRS е прав коляновият вал може да се шлайфа

Потребителски аватар
mimonti
потребител
потребител
Мнения: 165
Регистриран: 03 фев 2007, 21:35
Модел на автомобила: ford fiesta 1.1 97г,golf 3 1.9d,фиеста 1.3 93, МЕРЦЕДЕС C 220 CDI,Audi 2.8 V6 klima
Местоположение: Елин Пелин
Status: Извън линия

Мнение от mimonti » 21 авг 2007, 21:05

дори да е толкова надран вала че да подмине и трети ремонт пак няма страшно устаналите шийки се шлайфат до номинален размер а повредената шийка и се праи лагер спецялно за нея (това го правят в междонародния в малашевци )но трябва да им занесеш коляновия вал и повредената биела ремонта на двете струва около 200лв

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта