rashiRS написа:какво да му трака на вала?И то на ниски обороти!Ако все пак е от него може да се шлаифа и да се сложат нови лагери.ОК?
ц...нее ок?
Вал не се шлайфа....

,шлайфат се цилиндри ако се е счупил лагер,сегмент или каквото и да било което да надере повърхността.
Колежке,според мен майстора ти е от тези баш майсторите,които от всичко разбират.
Не знам какво е състоянието на колата ти и какво трака,но определено иди при няколко майстора,включително и в мото пфое.
Защото това тракане в двигателя може да е от 99 причини.
До колкото разбирам тракането е при ниски обороти и ниска предавка.
По принцип шумове се чуват повече при високи и критични обороти от колкото при ниски.
Обърни внимание на няколко неща:
1.На място чува ли се тракането когато колата е на свободна .
2.Отворете всички свещи и огледайте електродите и около дупката където се завиват за метални стружки и частици с неясен произход.
3.Опитай се да превъртиш двигателя на ръка(без да се запалва колата) когато ги няма свещите и се заслушвай в шумове от рода на скърцане,стържене,чукане....
4.Източете маслото на двигателя и го проверете за някакви метални частици.Същото може да направите и с маслото на скоростната кутия ако проблема е там.
5.Натисни съединителя когато колата работи и виж дали има някаква промяна в чукането и изобщо поява или изчезване на нестандартни шумове.