Страница 1 от 2
Шум Съединител
Публикувано: 02 сеп 2007, 13:40
от infineon
Здравейте,имам малък (предполагам) проблем с съединителя - когато е изключена от скорост и не е натиснат съединителя се чува по голямо тракане от двигателя (дизел е) което изчезва като се натисне съединителя.
Освен това е необходимо да натисна съединителя до стелката и като е на скорост дори да го отпусна 1 см започва да се усеща че придърпва. Възможно ли е това поради факта че съединителя скоро е сменян? (Поне така ме увери стария собственик че бил сменян скоро).
Благодаря предварително за помощта и се надявам да ме посъветвате как да отстраня проблема че двигателя и без това е шумен и много ме дразни
Публикувано: 02 сеп 2007, 15:34
от traqn_savov
Публикувано: 02 сеп 2007, 15:57
от infineon
Тоест се готви за скоростна кутия
_________________
Нова скоростна кутия ли ???

Сериозно ли го казваш? Нямам проблем с скоростите, нито вие нито нищо. Един приятел ми спомена за някакъв аксиален лагер но той не разбира от коли, и се надявам да получа компетентно мнение от вас
Публикувано: 02 сеп 2007, 16:50
от форд мк2
Аз карам Фиеста 1.6 Д . Двигателите са сходни. При мен съединителя не съм го пипал изобщо, доста го натоварвам градско, даже прибрах едно закъсало Рено от Пловдив дето е два тона...
Та това което искаха да те питам като загрее Форда шума изчезва ли?
При мен също трака с вибрации силно но кагато е студен а като натисна съедин. до долу ( мисля че това е нормлно както е и при теб) и почти изчезва шума. Това за придърпването като си поотпуснеш крака не го разбрах много но мисля че е нормално да придърпа зависи и от ситуацията. Чул съм че трябва известно време да се разработи съединителя. Гледам че май от скоро си собственик честито

Публикувано: 02 сеп 2007, 17:24
от traqn_savov
Споко ще кара още много, но не е от съеденителя тракането....
Сега ще ти обясня защо
Като натиснеш съединителя, ти отцепваш първичният вал от коляновият вал, тоест последният не се върти, респективно кутията не се въртят вътре валовете " при зацепен съединител, дори и на свободна, първичният вал се върти но не и междиният"
Като съединителя зацепи почва да се врътка кутията и издава този тракащ звук...
тракащият звук, идва от муфите на първичният вал, вече са се поразбили малко, което само по себеси нищо не означава...
А що се отнася до съединителя, той се разтраква обратното, като натиснеш педала демферната пружина освобождава притескателя и ако са счупени реактивните придържащи пластини, мамамия се чува все едно съединителя ще изкочи някъде...

Публикувано: 02 сеп 2007, 19:04
от dimbatami
Траяне знаеш некои работи но недаваи прибързани диагнози от такива диагнози се пазят и наи големите маистори не ме разбираи погрешно не искам да споря и ли да викам че сам голем разбирч просто не плаши колегите че некои може да се шашне

а на колегата мога да го посъветвам само че със сигурнос проблема е в съединитела или кутията но докато не се отвори и види квое сичко друго е предполужения и трябва да се вземят бързи мерки щото ремонта и частите са скъпи а сяко забавяне може да доведе до по големи щети
Публикувано: 02 сеп 2007, 20:29
от infineon
форд мк2- това тракане го има и като е загряла но по слабо, на моменти изчезва, но студена се чува най силно. Да не е от маслото в скоростите че нямам представа кога е сменяно или е по сериозно?
а за съединителя - имах предвид че както е натиснат до стелката и ако отпусна даже и 0,5 -1 см и се усеща как почва да зацепва и колата се мъчи да тръгне. въпросът ми е не трябва ли да зацепва по нависоко някаде към средата да речем?
Колата я карам вече 4-5 месеца и като я купих мисля че го нямаше това тракане

дано да не е за ремонт че вече съм и студент и няма да имам пари за ремонти

Публикувано: 02 сеп 2007, 21:15
от форд мк2
infineon написа:форд мк2- това тракане го има и като е загряла но по слабо, на моменти изчезва, но студена се чува най силно. Да не е от маслото в скоростите че нямам представа кога е сменяно или е по сериозно?
а за съединителя - имах предвид че както е натиснат до стелката и ако отпусна даже и 0,5 -1 см и се усеща как почва да зацепва и колата се мъчи да тръгне. въпросът ми е не трябва ли да зацепва по нависоко някаде към средата да речем?
Колата я карам вече 4-5 месеца и като я купих мисля че го нямаше това тракане

дано да не е за ремонт че вече съм и студент и няма да имам пари за ремонти

И при мене тракането го има дори и като позагрее но доста по слабо, не знам от какво е но вече 20 хил км карам така / сменял съм маслото в скоростите ефект да махне шума няма/
При мен зацепва като го поодпусна малко повече от сантиметър но то зависи според мен и колко е опънато жилото / при мен и теб конструкцията на жилото е различна/
А и аз съм студент и да ти кажа само гледай ангренаж,ролки,хубаво масло /на около 7 хил. го сменяй/ и колата ще те слуша без ремонти

Публикувано: 02 сеп 2007, 22:24
от fanfast
По описанието което давате, ми се струва че проблема не е в скоростите а във аксиалния лагер

Публикувано: 02 сеп 2007, 22:39
от Vaklin
Хайде и аз да заложа. Пружините на феродовия диск.
Публикувано: 02 сеп 2007, 23:16
от traqn_savov
Публикувано: 02 сеп 2007, 23:18
от Vaklin
Все едно един ден ще трябва да сменя съединител и ще докладва какво е било.
Re: Шум Съединител
Публикувано: 03 сеп 2007, 07:46
от traqn_savov
Валкин и аз се сетих за демферните пружини на притискателният диск,
но после прочетох това...
infineon написа: Възможно ли е това поради факта че съединителя скоро е сменян? (Поне така ме увери стария собственик че бил сменян скоро).
Иначе си напълно прав, шума тракането може да идва и от там.
Публикувано: 03 сеп 2007, 08:00
от Vaklin
Дали е сменян или е било само информация убеждаваща купувача в качествата на колата никой не знае. Да не говорим, че има ментета по 30 лева на които всичко им трака. Какво му пука на продавача? Нали му е за продаване. Да кара и да не се бои. Като почне да приплъзва да го сменя.
Публикувано: 11 сеп 2007, 15:24
от batvale
Евалата пичове виждам, че ги разбирате нещата. При мене е проблема с натискането на съединитела - почва да чегърта на умрело, като го натисна, а в движени като сменям скоростите и пусна съединителя извива на умрело предложете сервиз кадето разбират от тези работи че вече в втори реномиран уж сервиз си късам нервите

а инвестицията така като гледам няма да е малка
[/quote]
при мен е шум......
Публикувано: 13 сеп 2007, 14:12
от naftova pechka
при моята фиеста като е изключена от скорост и пуснат съединител се чува шум......малко тракане и стържене един каза че е лагер но да карам така докато дойде време за смяна на съединител...друг майстор каза че скоростната кутия била тръгнала.......знам ли какво е.........ще карам докато може.......
Публикувано: 13 сеп 2007, 14:37
от madboy
Тая работа не беше ли от лагера на първичния вал? Забравил съм вече, а ми бяха казали. На мен ми трака от 4 години или около 30000 х.км.

При малко по-високи обороти на към 1000 спира да трака, паднат ли под тях и почва да вади звук като на дизел.
Публикувано: 13 сеп 2007, 20:08
от venom4o
Аз имам такова тракане и като докосна леко съединитела млъква.. Тропа като клапанче и се появи след като сложихме мотора последния път .. Преди това го нямаше.. съвсем леко като натисна и млъква.. Лагера го гледах а съединитела и притискатела са чистонови...Първичния вал трябва ли да има лек луфт ако е разбит какво трябва да гледам? като я форсирам след 2200 -2500 оборота млъква...Приятели майстори ми казаха да я влача така и да не и се паля...
Публикувано: 13 сеп 2007, 21:15
от cotecna
Тая работа е от аксиалния лагер сега ще те светна малко , щото имам малко опит с тия простотии, като ти сменят съеденителя и лагера в началото няма нито чукане нито тракане щото лагера е нов, гарантирам ти че дори и да са го давали за оригинален след 2-3 месеца каране почва да трака , прави го само на свободна като си на скорост и в движение не се чува нали? ако имаш счупени пружини ще разбереш без да питаш никой щото тресе ужасно и дрънчи и след малко каране
става боза и не можеш да караш разбираш ли?!?? що се отнася до това че почти веднага зацепва..... ами разбира се че зацепва на педала има тресчотка която се саморегулира...като ти свършва феродовия диск отделя савсем в края т.е горе пружината не може повече да обира и за тва почва да преплъзва, като покараш ще почне да отделя в средата, после горе и така.....
Публикувано: 13 сеп 2007, 21:56
от batvale
Пичове вчера излязох от бокса и равносметката е разбит аксиален лагер който в Мондеото играе и роля на помпа и заменали дискове на съединителя та смених всичко в сервиз Експрес работа и чаркове 610 лв.

са е като нов!
един съвет ако работи безпроблемно на свободен ход и когато натиснеш съединителя започне да се чува чегъртане веднага бягайте в сервиза ще минете само със смяна на лагера аз карах така 10 дена и заминаха и дисковете а притискателния е като на ИФА не можеш да го мръднеш ебати кютука!