Страница 1 от 1

Проблем със съединителя

Публикувано: 07 окт 2007, 21:27
от naskowu
Имам следния проблем със съединителя и по точно с педала. За 8-9 месеца ми се чупи за трети път зъбния гребен на педала на съединителя. Моят педал не е саморегулиращ а се регулира с помоща на болт. Колата е ескорт 1.8TD 97г. Преди да се счупи за първи път съм я карал година и четери месеца без проблем. Първия път взех гребен за 8-9 лв- издържа четери месеца. Втория път взех от Мото пфое за 40 лв - издържа още по малко. Третия път го приспособих със една ламарина около зъбния гребен, която е хваната с два болта за него и оста на педалите минава през нея. Незнам колко ще издържи така и дали няма да се прецака нещо друго. Между другото съединителя ми се струва малко твърд в момента на отделяне. Незнам дали някой диск на съединителя не е за смяна. Ако някой има идеи да помага.
П.П. Зъбния гребен се чупи от едната страна на ухото през което минава оста на педалите.

Публикувано: 07 окт 2007, 23:04
от synthez 3D
Най-вероятно ти е износен притискателния диск,защото всички симптоми са подобни на моите,преди да сменя комплект дискове и лагер.Сега педалът е нормално мек и отделя много леко.Мога да кача и снимки на износения притискателен диск,ако някой се интересува и да обясня защо се получава така.

Публикувано: 07 окт 2007, 23:19
от naskowu
На мене ще ми бъде интересно. А при теб чупеше лисе зъбния гребен?

Публикувано: 08 окт 2007, 14:46
от paci
През тези месеци колата ли подпираш с този гребен?
Караш ли я ?
Старее нещо тоя гребен щом за месеци се троши а не въртиш километри.



Потърси из форума и ще видиш, че и вилки се трошат от това положение на твърд съединител.
Рови тука и евентуално сваляйте и сменявайте.
Обаче гледай какво ще вземеш, че да не се върнеш пак в тази позиция.

Публикувано: 08 окт 2007, 16:28
от synthez 3D
Ето ги и снимките.При мен не се чупеше гребена,но сигурно скоро е щял да се счупи,защото съединителят се натискаше много трудно.Ако погледнеш на снимките,ще видиш,че лагерът се е триел и е натискал с цялата си повърхност,вместо да натиска само по върховете на диафрагмените пружини.При нов притискателен диск тези краища имат специална форма,както се вижда на снимка 2 и както съм ги нарисувал с червено.Синьото е лагера,който,контактувайки в края на пружината,има по-голяма сила,заради по-дългия лост и специалната извита форма и затова съединителя се натиска лесно.Както се вижда от снимката на моя износен диск,тези краища изобщо липсват,защото са износени и лагера натиска не там където трябва.На горната снимка съм добавил и лагера,за да се види,че е контактувал с цялата си повърхност и е стигал чак до червената стрелка,вместо да контактува само в края,където е зелената стрелка.Надявам се това разяснение да помогне за разбирането на проблема,но за съжаление не мога да помогна за разглобяването:-(

Публикувано: 08 окт 2007, 23:54
от naskowu
Колега Благодаря. Напълно разбрах за какво става дума. По този начин се скъсява рамото и съответно е необходима по голяма сила за отделяне на съединителя. Аз " профилактично" проверих цената на нов комплект съединител Люк - 420 лв. Просто отчайващо но нямам избор. Явно ще се наложи да го сменям благодаря за помоща.

Публикувано: 09 окт 2007, 10:15
от Overclock
Писал съм по въпроса за мекия съединител.Има и снимки на въпросната марка.Изключително мек съединител.Струваше ми 160лв комплекта феродов+притискателен.Аз късах жило на съединител преди това.