Страница 1 от 1

Сменя ли се комп. при смяна на ДВГ с по голяма кубатура

Публикувано: 19 окт 2007, 10:58
от schrack
Здравейте питам защото май съм решил да си сменям ДВГ с по голяма кубатура значи от 2000 на 2300 тъй като и конете вече са по големи дали има нужда от смяна на компютъра защото все пак си има заложено инфо в компа. Видях един познат и той ми каза че си е сменил ДВГ (сеат ибиза) от 1100 на 1300 без смяна на компа и си пали нормално и върви нормално но се пак е Сеат а не е Форд.... :?: :?: :?:

Публикувано: 19 окт 2007, 11:40
от cocoff
На мен ми звучи невъзможно да увеличиш кубатурата и то с 300сс без да смениш (или поне да препрограмиращ) ЕКУ-то....

Публикувано: 19 окт 2007, 11:45
от cotecna
Трябва разбира се иначе все едно да сложи карбуратор от 1.1 на 1.8 матор или както казва колегата cocoff да се препограмира ама не знам дали може и каде да ти го направят така, че да работи както требе

Публикувано: 19 окт 2007, 11:51
от cocoff
От друга страна, всички сензори, които не са към двигателя (и няма да бъдат сменени) как ще се "разбират" с новото ЕКУ....не знам... Питай докато намериш някой, не който е чул туй-онуй, а е правил (със собствените си ръце) това упражнение.

Публикувано: 19 окт 2007, 12:13
от schrack
По принцип не е казано че ифото трябва да бъде само за моята кола става въпрос и за други модели, гледам да събера повече ифо.. за да зная как да постъпя ако ще е гарга поне да е рошава тоест 2.000 да мина направо на 2.800 така и така ще сменям кабели ои комп, инфо-инфо трябва......... :roll:

Публикувано: 19 окт 2007, 12:20
от cotecna
Бате сори за тъпия въпрос ама 2.8 не иде ли вече на v6, ако е така въпроса ти вече е неуместен :roll:

Публикувано: 19 окт 2007, 15:15
от schrack
Така излиза според теб....... но за 2.3 трябва да има някаква вратичка :x [/b]

Според мен си трябва

Публикувано: 19 окт 2007, 16:03
от Edinuser
Особено за инжекциона - доколкото знам си има заложени разни таблици особено за производителността на инжекторите и др. за MAF-a и др.
Ако не го направиш - вероятно няма да върви както трябва ( не че няма да върви изобщо) а ако е и с друг брой цилиндри - V6 просто е неизбежно.

Имаше някъде из нет-а едно техническо описание за това какво е EEC-IV
и как работи - на английски. Прочети го и ще ти станат ясни много неща.

Публикувано: 19 окт 2007, 17:19
от venom4o
трябва да се смени... 100% защото компа ти дава и искрата съмнявам се да стане защото ще ти я дава в различен момент.. Аз само като сложих Вал от N4A на N4B мотор дето са 1 към 1 не работеше като хората па камоли друг ДВГ...

Публикувано: 20 окт 2007, 13:23
от schrack
М....даа явно ще го ям голееем..! *00101* Вчера говорих с един приятел който е бил работник МП (жичкаджия) и той потвърди същото.


Някой може ли да деде линк за автоморги.

Публикувано: 21 окт 2007, 23:57
от Fiesta1.1i
относно компа има един човек който може да ти помогне disc (той май караше някакъв бавен орион със сменяна електроника и други карантии по двигателя) :P

Публикувано: 22 окт 2007, 01:20
от DMX_a
Сменял съм ЕКУ преди време на кола 1.8 сложих от 2.0 16в
Ефекта беше 5л на 100 по голям разход
Предполагам че при теб тоя обратен ефект ще е спъване на мотора...
А не бих се учудил и ти ако вдигнеш разхода заради не пълно изгаряне ...

Публикувано: 22 окт 2007, 12:50
от msotiroff
При смяна на мотора, трябва да смениш не само борд компютъра, а също така и скоростната кутия, защото въртящия момент предполагам е различен. С компа трябва да ти дадат имобилайзер и ключ.

Публикувано: 22 окт 2007, 13:21
от nikolovvd
Двигателя 2.0 е 4 цилиндъра.
Двигателя 2.4 , 2.8 и 2.9 са 6 цилиндъра.
Задължително се сменя двигател с пълен комплект електроника включително MAF (мисля, че бяха 2 броя), ланда сонда и изпускателна система (колектори, катализатор и заглушителите - гърнетата).
Ако беше лесно отдавна да съм го направил. Колегата с другото подобно Скорпио в града има 2.9 ДВГ, който е още на колата. От нея си прехвърли само кожения салон с екстрите, но му отне 1 месец.


http://ford-scorpio.ru/cologne.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Публикувано: 27 окт 2007, 09:59
от schrack
Двигателя 2.3 , 2.8 и 2.9 са 6 цилиндъра
Тук малко се пообърка 2.3/16V DOHS е 4-ри цилиндъра а 2.8/V6 SOHC е 6 цилиндъра V-образен
2.9 няма такъв..! :P

Публикувано: 27 окт 2007, 11:22
от venom4o
Бе компа е шитава работа.. Ако го ядосаш и влезне в авариен режим тогава е к**а .. МОята на бензин под 40 /100 не пада заради тоя режим защото нямам МАФ

Публикувано: 31 окт 2007, 08:47
от schrack
МОята на бензин под 40 /100 не пада заради тоя режим защото нямам МАФ
Дали е така ? щото я пробвах на бензин *00143* 100км 20-21л бенз. ууааааа....... *00124* направо ми се изкривиха очите :-w:

Публикувано: 31 окт 2007, 09:01
от cocoff
venom4o написа: ... под 40 /100 не пада...
А бре, стрихнин4о,
то аз да се свия при двигателя и да ръка да ти отварям инжекторите, по-малко ще харчи бе :D

Публикувано: 31 окт 2007, 09:30
от msotiroff
cocoff написа:
venom4o написа: ... под 40 /100 не пада...
А бре, стрихнин4о,
то аз да се свия при двигателя и да ръка да ти отварям инжекторите, по-малко ще харчи бе :D
На един приятел Волгата нещо се беше прецакала, та гореше и повече :D

Публикувано: 01 ное 2007, 08:17
от schrack
Бе компа е шитава работа.. Ако го ядосаш и влезне в авариен режим тогава е к**а ..
Това какво ще рече.....? чувал съм такова нещо за алармите че влизали в такъв режим а ма точно компа на колата......хм.......а дали се знае как по точно се нарича защото моята в момента ми пише че системния тест не пиключил а сега де.......?