Страница 1 от 2
!!! Въздух от капачката за масло !!!
Публикувано: 21 окт 2007, 21:48
от iovan1
Здравейте,от една седмица имам Ескорт 1.8 16V 92'.Вчера случайно отворих капачката за масло и какво да видя

оооооооо богове от там духа (повече от нормалното според мен)

.Та въпросът ми е на какво може да се дължи това.

Поздрави!
Ре: !!! Въздух от капачката за масло !!!
Публикувано: 22 окт 2007, 01:03
от DMX_a
iovan1 написа:Здравейте,от една седмица имам Ескорт 1.8 16V 92'.Вчера случайно отворих капачката за масло и какво да видя

оооооооо богове от там духа (повече от нормалното според мен)

.Та въпросът ми е на какво може да се дължи това.

Поздрави!
Не искам да те плаша, но иди да си премериш и компресията и ще разбереш за кво иде реч
От там изобщо не трябва да духа....
Публикувано: 22 окт 2007, 08:25
от cocoff
Е, чак пък
изобщо...Тогава нямаше да има нужда от вентилация на картера

Най-малкото в картера въздухът се движи с доволно голяма скорост и става страшно течение. Мериш компресията, както те посъветва DMX-a и ако тя е наред, търсиш дали не е запушена въпросната вентилация. Ако и тя е наред - пей сърце...
Публикувано: 22 окт 2007, 18:41
от g.taskov
Колега,
DMX-a е прав провери си компресията.След като я премеритезапомни показанията от цилиндрите.Сипете по около 50 гр. масло вцилиндрите
които показват евентуално по-ниска компресия и ако компресията се
повиши на тези цилиндри си за ремонт.Виж вентилацията в въздушния филтър ,ако имаш там масло това е още един показател
за ремонт.Според показанията до 8-9 атм. на цилиндър при 11 оригинал можеш да мъчиш да караш още под тях прави ремонт.
Аз преди месец минах по тоя път само че с Мондео.
Публикувано: 23 окт 2007, 16:35
от Aicken
g.taskov написа:Колега,
DMX-a е прав провери си компресията.След като я премеритезапомни показанията от цилиндрите.Сипете по около 50 гр. масло вцилиндрите
които показват евентуално по-ниска компресия и ако компресията се
повиши на тези цилиндри си за ремонт.Виж вентилацията в въздушния филтър ,ако имаш там масло това е още един показател
за ремонт.Според показанията до 8-9 атм. на цилиндър при 11 оригинал можеш да мъчиш да караш още под тях прави ремонт.
Аз преди месец минах по тоя път само че с Мондео.
Приятел какво искаш да кажеш с "масло" в въздушния филтър , защото аз в самия въздушен филтър на мондеото нямам омацано по него самия или под него масло , но има една тръбичка която излиза от кутията на въздушния филтър , има едно като малко филтърче мушнато между тръбичката и кутията на въздушния и то е мазно , като го извадих да го почистя виждам че тръбичката е мазна , това зле ли е и за какво служи тази тръбичка разясни моля
Публикувано: 23 окт 2007, 17:01
от Aicken
cotecna написа:Спокойно без паника моля, тва че духа нищо не значи както и може да значи много неща, колегата g.taskov е дал обяснение, може и от клапаните да пуска и пак да духа през капачката, ако смяташ че колата върви и не ти гори масло няма кво да я бутате, някой пишман майстор най-много да те хване за рибка и да те направи луд, Aicken тва че има масло там е нормално та нали от там излизат картерните изпарения, как може да не е мазно то за тва си има филтърче с клапанче да задържа маслото до колкото може за да не ти цапа филтъра
мерси просто незнаех , сега вече знам и нема да ви тормоза с тъпотии!

Публикувано: 23 окт 2007, 20:03
от cocoff
cotecna написа: ... може и от клапаните да пуска и пак да духа през капачката...
Кои точно клапани може да "пускат"? Щото ако "пускат" изпускателните ще духа през ауспуха. Ако "пускат" смукателните ще духа накъде въздушния филтър

Публикувано: 24 окт 2007, 10:38
от cocoff
За да "пускат" водачите и гумичките (зелените стрелки), някой трябва да е запушил всмукателните и изпускателните тръби(червено)

Това евентуално може да е един задръстен катализатор.
Може по тоя път и да минава някакво минимално количество газове, но то няма да се усеща като духане, освен ако не си останал съвсем без гумички, но тогава нали знаеш какво става с маслото

Публикувано: 24 окт 2007, 10:46
от cotecna
Айде край на спора няма смисъл ........ Изтрих си мненията сега доволни ли сте !! тъй като "компетентните сме много" пращайте колегат да прай основен ремонт....
Публикувано: 24 окт 2007, 10:56
от cocoff
Досега никой освен теб не е споменал за основен ремонт...
Публикувано: 24 окт 2007, 11:03
от cotecna
Ами нали за тва бях писал по горе АКО СМЯТА чЕ ВЪРВИ И НЕ ГОРИ МАСЛО ДА СИ КАРА.........ма кой да чете..........пък и за наливане на масло в цилиндрите и евентуален ремонт..........КОЙ ДА чЕТЕ. ама да спориме сме номер 1,,
Публикувано: 24 окт 2007, 11:20
от cocoff
Верно си #1 в ненужните спорове. Ти написа: ..."може и от клапаните да пуска и пак да духа през капачката"... Аз се опитах да ти обясня, че духането може да е оттам само при запушен катализатор.
Публикувано: 24 окт 2007, 11:20
от cotecna
Ще ти дам конкретен пример за да няма неразбрали само ме е яд, че не е тука мястото да СПАМЯ темата на момчето. На приятелката ми "форд ка 1.3 ендура" - духаше страшно много през капачката и за около 1000 км. гореше по 1л. масло, закарахме на "майстор" мериха компресия гледаха че духа и казаха "МНОГО ЛОшО - ОСНОВЕН РЕМОНТ" и решихме да не прайме такива работи щото за тая кола не си заслужава... с едно приятелче бивш моньор от daewoo свалихме главата , сменихме гумички на клапаните, шлайфахме клапани и ги паснахме и то на ръка !!!! и ооооооооооо чудо, компресия колкото искаш даже в "повече", спря да гори масло и да духа през капачката!!!!! и така вече година и половина, масло се "долива" само като дойде време за смяна, цялата работа беше около 60-70 лв за гарнитури и гумички не помня точно сумата но там някъде беше, пък на оня "майстор разбиркото" като мина от там още му "пращам поздрави" ако
paci и disc искат може после да изтрият тоя ми спам в темата на колегата...........
paci: Абе аз че трих трих ама сега виждам, че съм могъл да възстановя някое мнение 
Публикувано: 24 окт 2007, 11:32
от cocoff
Не мисля, че спамим. Темата е за духане и ние за това спорим.
Продължавам да твърдя, че поне 90% от налягането в картера идва през сегментите. Нормално и чисто нова кола няма 100% уплътняване, така че духане вина ги има(иначе нямаше да има нужда от вентилация, както писах вече). На празен ход е по-силно. При повишаване на оборотите се увеличава и вакуума във всмукателните тръби и през вентилационната система спада налягането/духането в картера. Ето защо иначе този толкова прецизен тест с духането е добре да се прави на 2-3к оборота.
Публикувано: 24 окт 2007, 18:11
от aaleks
Абе това с духането от клапаните ми звучи малко не реалистично, ама може и да има охльови дето да подскачат. Това, че не съм виждал такива рапани незначи, че не съществуват

!
Публикувано: 24 окт 2007, 20:24
от biser_sg
Напълно е възможно при износване на водачите и стеблата на изпускателните клапани да преминават изгорели газове, дори и при перфектна изпускателна система-просто е най-краткият път. Не помага и смяната на гумичките-струята горещи газове ги изпичат за няколко хиляди км. Това са заводските хлабини на Екотека на Опел :
Зазор в сопряжении стержня клапана с направляющей втулкой:
- впускные клапаны 0.03 - 0.057 мм
- выпускные клапаны 0.04 - 0.067 мм
При двигатели на ХХХ ХХХкм стеблата са видимо изтънени и луфтовете стигат до няколко десети от мм и от тях духа и гори масло като за световно.
Публикувано: 24 окт 2007, 21:40
от iovan1
Само искам да спомена,че колата за 1200км не е изгоряла грам масло,а и си дърпа повече от прилично.Поздрави!
Публикувано: 24 окт 2007, 21:56
от cocoff
biser_sg написа: ...
Малиии, да отънеят стеблата и да се изтрият водачите...това за какъв пробег ли е станало...и какво ли е станало с челата и с компресията преди това.... А какво става там, където има най-голямо триене, сегменти/цилиндър. Не че не е възможно, но такава кола би харчила масло и бензин на поразия, а ще върви а 1/2 от мощността си. Тогава може да духа не само през клапаните, ами и отвсякъде

П.П. А и по ми допада газовете да търсят най-малкото съпротивление, а не най-краткия път

Публикувано: 24 окт 2007, 22:35
от HACKO
iovan1 написа:Само искам да спомена,че колата за 1200км не е изгоряла грам масло,а и си дърпа повече от прилично.Поздрави!
Спирай да се занимаваш с глупости, на д-ля ти му няма нищо, даже и гумичките на клапаните не са за смяна. Всички д-ли духат даже и чисто новите не се подвеждайте по глупости на " разбирачи". Критерий за състоянието на един д-л (без да се разглабя) е компресията и разхода на масло за 1000км, всичко друго са бабини диветини.
Публикувано: 26 окт 2007, 23:32
от biser_sg
<<Малиии, да отънеят стеблата и да се изтрият водачите...това за какъв пробег ли е станало...и какво ли е станало с челата и с компресията преди това.... >>
Отваря се мотора, сменят се сегменти и гумички и хайде на колите на по 100 000км, карани от бабички до магазина и до ветеринарната лечебница-бабата имала котка/кученце.
<<А и по ми допада газовете да търсят най-малкото съпротивление, а не най-краткия път >>
понякога, колкото и да е невероятно е едно и също
До iovan1 - послушай колегата, НАСКО най-вероятно е прав, пък ние само си почесхме езиците/пръстите/
