Страница 1 от 2

Кочината пали с много - много - много мъка сутринта!

Публикувано: 13 ное 2007, 00:54
от Неделчо Неделчев
Трагедия! :cry: :cry: :cry:
Кочината взе да пали с нечевешки мъки втора сутрин. :cry:
А нощува в гараж и я покривам отпред с две робошки. :(
Свещите са нови. Акумулаторът е съвсем нов.
Заредих и напълних от ОMV дизел. Но сутринта подгрявам по три-четири пъти преди да завъртя ключа до палене и накрая само се мъчи..така няколко пъти към 10 минути докато не завърти.
След 5 минути след чудото да запали най-накрая идва следващата мъка. Вкарване на първа предавка и изкарване от гаража. Да ама не може! Първа въобще не влиза и с две ръце :shock: На втора тресе и аха да угасне. :shock:
Няма толкова насъбрана мъка да палиш сутрин Мондео при + един градус! :shock: А как ще палая под нулата, като паднат температурите?! :cry: :cry: :cry:
И най-вбесяващото...след 20-25 км., като загрее мотора пее, първа влиза, като мед в масло и всичко е на шест, сякаш нищо не е имало преди 20 минути.
Полудявам от яд.
И докато не загрее мотора, ролката ли, кое му викат не знам, но свири и пищи та се къса до поне 20-тия километър..приказката си не може да чуеш и стои на 200-400 об. без значение, че съм с 40-60 r.r 80 км в час, продължава да стои на 200 об. и пищи силно навън. :x

Публикувано: 13 ное 2007, 01:11
от paci
Въпреки, че има ужасно много и то пресни-пресни пуснати нови теми за трудно палене на дизел при ниски температури ама кой да чете и да се съсредоточите на едно място за да ви е удобно.

Като спомена и скоростна кутия.
Я да пробваме едно нещо с което преди години налучках проблема на един пич.
Остави вечерта на 4-та и дръпни ръчната да не побегне :)
Като се качиш сутринта просто я освободи от скорост и не ръгай повече лоста по други предавки (гледай да не стане и случайно).
Дръж съединителя натиснат докъто въртиш да палиш.
Ако запали по-лесно ще видя да ти изровя темата.
Като запали, плавно отпусни съединителя и я остави да поработи на празен ход .... незнам колко време, просто я изчакай да развърти маслото в ск. кутия и да видим какво ще стане.

Публикувано: 13 ное 2007, 11:20
от nikolovvd
Праблемите ти са доста и преди да продължа бих искал да знам следното:
Поверявал ли си нивото на маслото на скоростната кутия и двигателя?
Гледал ли си двигателя как работи на място (при вдигнат капак)?
Някаква профилактика на стартера да си правил?
И дали изобщо някой, който разбира е гледал колата до сега?

Публикувано: 13 ное 2007, 14:46
от Неделчо Неделчев
nikolovvd написа:Праблемите ти са доста и преди да продължа бих искал да знам следното:
Поверявал ли си нивото на маслото на скоростната кутия и двигателя?
Гледал ли си двигателя как работи на място (при вдигнат капак)?
Някаква профилактика на стартера да си правил?
И дали изобщо някой, който разбира е гледал колата до сега?
Масло има и в скоростната кутия и в мотора достатъчно.
Гледах ги преди 3-4 дена.
Не съм такъв отвеян да не ги следя със спирачната течност.
Проблемите с първа предавка и паленето са само при студ.

Колата не я карам от месец-два или три, а от много дълго време. Застудее ли и почват мъките.


Ще оставя довечера на четвърта предавка да нощува според съвета ти Паци и утре ще видя ще запаля ли поне с по-малко мъка.
Аз я оставям най-често на свободна или първа.
Ръчна не опъвам никога в тоя студ. Трябва да съм луд.

Случва се по навик някой път да я опъна и като се сетя след 2-3 часа съм се връщал да я освободя.

Публикувано: 13 ное 2007, 19:06
от traqn_savov
Имали електронен блок за управление тоя дизел..

Защото ако има може и да е от температунен сензор.

Публикувано: 13 ное 2007, 19:43
от Неделчо Неделчев
traqn_savov написа:Имали електронен блок за управление тоя дизел..

Защото ако има може и да е от температунен сензор.
Не.
Най-обикновен първобитен turbo-diesel.
Освен ABS-ът, двата еърбега и ел.пакета - стъкла и прочие, друга електроника, не знам да има.

Публикувано: 13 ное 2007, 20:43
от traqn_savov
значи единственната електроника е в радиото :oops: :oops: :lol: :P :P :P

Да не е нафтата да се връща, и помпата да е на сухо...

Пробвай сутринта първо ръчно подкачване, и ако запали по лесно, едното от винчетата беше клапанче, остана и то да не уплатнява..
а имаш и един авансатор докато е студена, една биметална пластина върти няк ва врътка която действа в увеличение на цикличното количество гориво, и бла бла бла така на татъка..

Публикувано: 14 ное 2007, 08:56
от schrack
Подгревателните свещи са един от най важният фактор за дизела особенно във зимният сезон без тях се получава същото което казваш така че не е лошо да погледнеш и тях но..........не да ги мериш с уред а да ги извадиш и да видиш колко се зачервяват и дали са от една и съща марка (имал съм и такива случай) това е всичко друго е второстепенно.

Публикувано: 14 ное 2007, 09:28
от nikolovvd
Неделчо, комшията го гледах как се мъчи от доста време с паленето.
Форда е Орион обикновен дизел и по принцип е по чувствителен към компресията от турбодизела.
Та да се върна на думата си.
На студено върти като гламав по 15-20 секунди докото запали. Питах го що не вземе да го оправи, а той вика че акумулатора е стар и затова.
Да, ама не!
Като я изкара от двора на улицата и я угоси, за да затвори портата, след това колата си пали без проблем. За 10 м едва ли е загряла толкова.
И онзи ден вика оправих колата. Оказа се стартера и сега пали от четвърт оборот. Сложил един втора употреба и ела да видиш Форд и циганин работи ли през зимата.

Публикувано: 14 ное 2007, 09:31
от Overclock
Както каза schrack свещите са от много голямо значение за тези двигатели.

1.Провери какво напрежение идва до свещите, ако е под 10V провери цялата верига.
2.Каква марка са ти свещите?
Имал съм следния случай:Сиерата започва да пали трудно - две свещи изгоряли (от 4 Бош).Сменявам и четирите с някакви от 4-5лв. и колата вече изобщо не пали.Купувам си Беру от 20-23лв./бр. и вече паля от четвърт оборот!
3.Смени си маслото в скоростите с подходящото.Казваш че има масло, но какво има не е ясно.
4.Виж какво те посъветва traqn_savov

Пиши докъде си я докарал :)

Re: Кочината пали с много - много - много мъка сутринта!

Публикувано: 14 ное 2007, 11:03
от Атанас
Неделчо Неделчев написа:...
И докато не загрее мотора, ролката ли, кое му викат не знам, но свири и пищи та се къса до поне 20-тия километър..приказката си не може да чуеш и стои на 200-400 об. без значение, че съм с 40-60 r.r 80 км в час, продължава да стои на 200 об. и пищи силно навън. :x
Не разбрах, като е студена колата стартера трудно ли върти или нормално?
Оборотомера взима "импулси" от генератора. Щом не показва вярно и пищи значи или ролката "3" или лагер на генератора "4" се опитват да блокират. От тук стартера се това и не може да развърти двигателя и съответно мотора трудно пали

Изображение

Публикувано: 14 ное 2007, 11:08
от buhap
Виенето ти е от ремъка на динамото .След голямото въртене идва заряда на акумулатора а той е доста голям консуматор боксува и оборотите ги показва ниски.
И една профилактика на стартера може да направи чудеса

Re: Кочината пали с много - много - много мъка сутринта!

Публикувано: 14 ное 2007, 15:07
от Неделчо Неделчев
Атанас написа:
Неделчо Неделчев написа:...
И докато не загрее мотора, ролката ли, кое му викат не знам, но свири и пищи та се къса до поне 20-тия километър..приказката си не може да чуеш и стои на 200-400 об. без значение, че съм с 40-60 r.r 80 км в час, продължава да стои на 200 об. и пищи силно навън. :x
Не разбрах, като е студена колата стартера трудно ли върти или нормално?
Оборотомера взима "импулси" от генератора. Щом не показва вярно и пищи значи или ролката "3" или лагер на генератора "4" се опитват да блокират. От тук стартера се това и не може да развърти двигателя и съответно мотора трудно пали

Изображение

Когато е студена и по-точно, когато моторът не е пален от 10-тина часа, върти мноооооооого трудно.

Случва се, прибера се към 17.30 ч. от работа и я оставя навън от мързел...към 0.00 ч. излизам да я прибера в гаража и не мога да я запаля по 10 минути :shock:

николоввд - и с мен е същия проблем, като съседът ти, завърти ли един път, после пали без проблем,.,.,
всеки път..след канските мъки по първ. палене сутринта в гаража, я карам пред входа и се качвам до в къщи да пия кафе за 15 минути и слизам долу..въртя и пали от първия път :shock: ..въпреки че мотора е още много студен...запали ли ми един път повече не гасне! :shock: Проблеми с гаснене - нямам..а само с първоначалното стартиране! :shock:

Публикувано: 14 ное 2007, 16:50
от Mondeo18TDI96
traqn_savov написа: ... Пробвай сутринта първо ръчно подкачване ...

Публикувано: 14 ное 2007, 21:27
от Атанас
Погледни стартера, обтяжната ролка и генератора. Имали сме случай на затегнала ролка - положението беше аналогично. Има някаква вероятност тъй наречения шалтер - контактите в бендикса да не са в ред и да има голям пад на напрежение върху тях.

В този ред на мисли не е зле да направиш ревизия на всички ремъци и ролки. Кога си ги сменял за последно?

Успех!

Публикувано: 15 ное 2007, 00:54
от Неделчо Неделчев
Атанас написа:В този ред на мисли не е зле да направиш ревизия на всички ремъци и ролки. Кога си ги сменял за последно?

Успех!
Ъмм....преди 2 години и половина или преди около 38-40 000 км. ако не ме лъже паметта вече...
Но не са повече от 45 000 км.

Публикувано: 15 ное 2007, 10:03
от nikolovvd
Работата май се изясни. Ще споделя моя начин на работа.
Като имам проблем с нещо дребно (изключвам ДВГ, ск.кутия и диферанциал), отивам в моргата и си търся проблемния елемент. След това отивам в магазина и си купуван т.нар. "репеа кит" и се затварям някъде на спокойствие.
Следва пълно разглобяване (придружено със снимки на всяка стъпка да не объркам после нещо, а и с учебна цел), почистване, подмяна на дефектиралите и износени компоненти, смазване и сглобяване. По желание може и боядисване.
В твоя случай ще се сдобиеш с един напълно обслужен рициклиран стартер.
Следва сваляне на пистовия ремък. Сваляне на стартера и ревизиране на всички ролки и шайби по които той се движи. Това се прави с цел да се провери дали някъде нещо не затяга, защото всяко затормозяване на двигателя, респективно виене, свирене и други подобни е излишен разход на гориво и загуба от мощността му.
Ако всичко е в ред няма да е зле да смажеш лагерите на ролките и следва сглобяване - монтаж на стартера, монтаж на ремъка (може да го смениш, че е наближил 50 000) и обтягане.

Публикувано: 15 ное 2007, 10:40
от icoc
и моето мондео беше така,след три посещения в мото-пфое(последния беше за една седмица стоя там)нищо не откриха,смених помпата -сущата работа,какво ли не правих и не проверявах-НИЩО.каде ли още не ходих(наи зле са в супер-дизел)никои не може да ми каже защо трудно пали дори лятото.накрая сом си установих повредата(бяха няколко)сега пали от 4етварт(само като му покажа клю4а)мога да помогна ако огледам колата да вида сущия проблем ли е GSM0877528121

Публикувано: 15 ное 2007, 10:52
от Атанас
icoc написа:...
ами ако не е същия проблем какво правим?

Публикувано: 15 ное 2007, 12:30
от icoc
ако не е сущия проблем 4акаме да да се стопли времето и тогава палим по лесно