Смяна на гумички и сегменти

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
nicko
потребител
потребител
Мнения: 285
Регистриран: 03 окт 2006, 15:26
Модел на автомобила: Ford Mondeo-Kombi 2.0 136 DOHC 1993г
Местоположение: Майна
Status: Извън линия

Смяна на гумички и сегменти

Мнение от nicko » 23 ное 2007, 15:31

Здравейте маниаци. Доста време ме нямаше и не съм влизал във форума. Бях писал за горене на маслото. Сега се реших да правя някакъв ремонт. Та искам да питам да сменям ли гумички, сегменти и масло или само гумички и масло. За по ясно при пробег 400-500 км. губи масло около 700-800 грама. Ремонта ще струва около 500-550лв с оригинални части като труда е 300лв.

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7256
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от madboy » 23 ное 2007, 15:36

Първо смени само гумичките и виж как ще е. Не те знам с какво масло караш, но от опит знам, че примерно М10Д гори много яко в сравнение с други.
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 23 ное 2007, 16:37

Провери компресията, може само смяна на гумички да не помогне, въпреки че първо смяна на гумички няма да навреди, поне ще си сигурен че не е от тях.
Мое лично мнение е, че при д-л над 100000 смяната на сегменти не върши много работа
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 23 ное 2007, 16:39

Има тест по който да разбереш дали гумичките са за смяна, но и въпреки това, смени само гумичките първо. Лесно се прави, но трябва да се знае как. Не ти препоръчвам да се учиш върху колата си. А в сервиз, сумата според мен със всичко няма да излезе над 100лв., докато при сегментите работата е доста по-солена. Но според мен, ако колата върви добре, разхода е добър 98% е от гумички.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Потребителски аватар
nicko
потребител
потребител
Мнения: 285
Регистриран: 03 окт 2006, 15:26
Модел на автомобила: Ford Mondeo-Kombi 2.0 136 DOHC 1993г
Местоположение: Майна
Status: Извън линия

Мнение от nicko » 23 ное 2007, 17:26

Много благодаря ще сменя първо гумички и масло и ще видим после.Маслото е Q8. А м/у другото в сервиза ми казаха, че за да сменят сегментите трябва да се свали или двигателя или предния мост. А да ли е така???

Потребителски аватар
isoiso
потребител
потребител
Мнения: 843
Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
Status: Извън линия

Мнение от isoiso » 23 ное 2007, 17:51

Кой сменя само сегменти пускай и едни бутала 1-ви ремонт да не отваряш по 10 пъти!!!

Потребителски аватар
nicko
потребител
потребител
Мнения: 285
Регистриран: 03 окт 2006, 15:26
Модел на автомобила: Ford Mondeo-Kombi 2.0 136 DOHC 1993г
Местоположение: Майна
Status: Извън линия

Мнение от nicko » 24 ное 2007, 20:42

Пускай пускай ама какви цифри ще излезе ремонта.

nhk
потребител
потребител
Мнения: 69
Регистриран: 19 окт 2007, 17:46
Модел на автомобила: Fiesta 1996 1.3i Endura
Местоположение: Sliven
Status: Извън линия

Мнение от nhk » 25 ное 2007, 13:20

nicko написа:Пускай пускай ама какви цифри ще излезе ремонта.
Ами тогава ще отваряш двигателя 2 пъти. Първо при смяната на сегментите и после след 5-10 хил. км ще сменяш бутала и сегменти, но вече ще знаеш, че етрябвало да го направиш наведнъж.
Ще се изразя образно: Начертай една елипса и вътре в нея една окръжност - това ще ти представлява цилиндъра и новия сегмент. Затова се шлайфа блока и се слагат ремонтни бутала.
Ако нямаш възможност по-добре изчакай малко и направи всичко наведнъж (освен ако не пътуваш по много).

bassist
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 29 окт 2007, 23:16
Модел на автомобила: Fiesta 1,1 1992 г.
Местоположение: Варна/София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от bassist » 28 ное 2007, 21:22

Да си призная веднага, не разбирам особено от ДВГ, но мога да споделя от личен опит. Моята талига си гори доволно масло, а едно пътуване от София до Варна ми коства доливане на поне 400-500 грама масло.

Миналото лято я водих на чичо доктор и той й смени вложките, изчисти клапаните и гарнитурата смени (предполагам, че това последното е напълно в реда на нещата при отваряне). Всичко това против около 200 лв (сервиз на Бош във Варна, до КАТ). Но рече, че ако продължи да гори масълце ще трябва основен ремонт с всичките му там подробности - сегменти, шлайфане и т.н.

На няколко места в София ми казвам поне 400 лв за основен ремонт плюс каквото още излезе при тази процедура. Така че се подговям за психологическото изпитание на лято.

П.С. Преди около 2 месеца излях някаква добавка, която повече приличаше на поразтопен грес, заради многообещаващото твърдение на опаковката, че спира горенето на масло. Нищо като подобно, пак си гори, не мога да кажа, че е колкото преди тази манипулация, но не е и видимо по-малко

Потребителски аватар
jojo
потребител
потребител
Мнения: 610
Регистриран: 21 фев 2007, 14:55
Модел на автомобила: sierra
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от jojo » 28 ное 2007, 23:35

извинявай не знам но може би малко ще се по отклоня от темата,но се сетих за една фиеста 1.1 преди на един комши приятел докат я имаше.при него оплатнението на картера бе заминало и му капеше отдолу но по много малко и не личеше,но като го смених ме после ми каза ,че недолива толкова колкото преди,е то е ясно що де,но въпреки това после я шитна
винаги за каквото и да си говорим,знай че става дума за пари

Потребителски аватар
me4o_1
потребител
потребител
Мнения: 36
Регистриран: 20 апр 2006, 01:40
Модел на автомобила: Escotr '90
Местоположение: Смолян
Контакти:
Status: Извън линия

оп

Мнение от me4o_1 » 29 ное 2007, 00:44

Братле според мен първо както казват по нагоре смени 1 комплект гумички на клапаните. Може да са се втвърдили и да не могат да оплатнят. Ако тогава няма чувствителна промяна в разхода на масло ше трябва да има специална "хирургическа" намеса.
А вече там при отваряне на мотора ако няма ръб на цилиндровия блок може и да се разминеш със сигменти+лагери на биелите+гарнитури+ масло. Ако ли излезе на 3-тия най-лош вариант си за основен ремонт, които няма да ти излезе никак евтино. Но дано се разминеш само с гумичките на клапаните.
*00134* *00134* *00134* cosworth наш, който си на небето да се свети името ти,както на пътя така и в сервиза!!!! *00134* *00134* *00134*

Потребителски аватар
gorskiq
потребител
потребител
Мнения: 361
Регистриран: 21 юли 2006, 12:13
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0i 16v Ghia "99, Renault twingo 1.2 8v "00, Ex Ford Mondeo 1.8 16v GLX ''95
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от gorskiq » 29 ное 2007, 08:49

При мен случая беше същия, като първо смених гумичките на клапаните, но ефекта беше нулев. След като я покарах още малко, се наложи да сменям изпускателен клапан на 3-ти цилиндър, защото беше прегорял. Тъй-като нямаше накъде и трябваше да се отваря двигателя, смених комплект сегменти без шлайфане и други операции. Маслените сегменти се бяха разпаднали и никакви ги нямаше. Цялата операция ми излезе около 400 лв. и сега си я карам с масло 5W30 и не го пипа. Така че съвета ми е сменяй сегменти, само от гумичките няма да се оправи при този разход на масло.
Имам жигула която юркам из града на газ. Форда е само на бензин и за момента не мисля да го конвертирам на газ. От тези 400 лв. около 300 бяха частите и 100 дадох на майстора който ми е приятел, а ремонта го правих 2005 год.
Последна промяна от gorskiq на 30 ное 2007, 10:10, променено общо 2 пъти.

AlexP
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 08 окт 2006, 19:07
Модел на автомобила: 2000 Mercedes S500
2006 Toyota Prius
1996 Toyota RAV4
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от AlexP » 29 ное 2007, 18:25

Към gorskiq - казваш клапан беше прегорял. На газ ли я караш?

А тези 400лв части + труд ли са?

g.taskov
потребител
потребител
Мнения: 407
Регистриран: 27 авг 2006, 13:20
Модел на автомобила: Mondeo 1.8I Комби LPG 1998г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от g.taskov » 29 ное 2007, 19:23

Nicko аз приятелю правих основен ремонт на моето Мондео преди
2 месеца.С тези полувинчати работи ще ти излезе по-скъпо и ще правиш ремонта по няколко пъти.Ремонта на Мондеото е по прецизен
от другите коли и трябва да постъпиш много вни мателно да не береш после ядове.Както каза Наско първо мери копресия ислед това ще видиш.Ако колата е над 100000-120000 км.задължително трябва да смениш семерингите на кол. вал и разпр .валове.Ако нямаш добра компресия след като свалиш главата с индикатор се мери елипсата на
цилиндрите.Не мога тук дати обясна всичко защото е много дълго и сложно.ВНИМАВАЙ с частите има много ментета даже и в мотофое.Ако
желаеш да ползваш моя опит ето моя Е -мел
g.taskov@abv.bg

BOROOO
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 21 юни 2006, 12:47
Модел на автомобила: екс Ford Fiesta 1.1 '94г. с BRC, сега Opel Astra G '03г. комби-метан
Местоположение: гр. София
Status: Извън линия

Re: Смяна на гумички и сегменти

Мнение от BOROOO » 30 ное 2007, 13:06

nicko написа:при пробег 400-500 км. губи масло около 700-800 грама.
Не, че много разбирам, ама ако ти гори така колата отзад ще пуши по-зле и от трабант. Първо си провери дали няма отнякъде теч, после всичко останало.

Потребителски аватар
nicko
потребител
потребител
Мнения: 285
Регистриран: 03 окт 2006, 15:26
Модел на автомобила: Ford Mondeo-Kombi 2.0 136 DOHC 1993г
Местоположение: Майна
Status: Извън линия

Мнение от nicko » 30 ное 2007, 15:19

Абе като гледам отдолу няма теч и отзад не пуши ама един майстор ми каза, че като гори масло не било задължително да пуши. Знам ли вече. Първо ще сменям гумички и масло, че сега съм с Q8 и нещо ме съмнява това масло. А живот и здраве лятото може и основен ремонт.

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 30 ное 2007, 15:30

теста за гумичките е много прост.Ако гумичките не задържат масло,а го пускат в цилиндъра при първо палене на студено,след като колата е стояла поне 1 нощ първия пушек е бял и мирише на изгоряло масло.Хвани някой да гледа ауспуха като запалиш,трябва да се забележи в първия такт на двигателя,след това маслото изгаря и си работи добре.

Потребителски аватар
nicko
потребител
потребител
Мнения: 285
Регистриран: 03 окт 2006, 15:26
Модел на автомобила: Ford Mondeo-Kombi 2.0 136 DOHC 1993г
Местоположение: Майна
Status: Извън линия

Мнение от nicko » 30 ное 2007, 15:57

След като запаля и форсирам мирише на масло.

g.taskov
потребител
потребител
Мнения: 407
Регистриран: 27 авг 2006, 13:20
Модел на автомобила: Mondeo 1.8I Комби LPG 1998г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от g.taskov » 30 ное 2007, 18:16

Приятелю ,
на всако отваряне на двигателя трябва да сменяш гарнитури болтовете на главата инай важно да се пришлайфа главата.На главата дават максимално шлайфане до 0.15 мм. после трябва да правиш измишльотини /подложки под главата / или да я хвърлиш.За това се
прави всичко наведнъш.Избора е твой.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 01 дек 2007, 00:16

g.taskov написа:Приятелю ,
на всако отваряне на двигателя трябва да сменяш гарнитури болтовете на главата инай важно да се пришлайфа главата.На главата дават максимално шлайфане до 0.15 мм. после трябва да правиш измишльотини /подложки под главата / или да я хвърлиш.За това се
прави всичко наведнъш.Избора е твой.
Гарнитура да, обаче челосване на главата се прави само при нужда.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта