Смяна на гумички и сегменти
- nicko
- потребител
- Мнения: 285
- Регистриран: 03 окт 2006, 15:26
- Модел на автомобила: Ford Mondeo-Kombi 2.0 136 DOHC 1993г
- Местоположение: Майна
- Status: Извън линия
Смяна на гумички и сегменти
Здравейте маниаци. Доста време ме нямаше и не съм влизал във форума. Бях писал за горене на маслото. Сега се реших да правя някакъв ремонт. Та искам да питам да сменям ли гумички, сегменти и масло или само гумички и масло. За по ясно при пробег 400-500 км. губи масло около 700-800 грама. Ремонта ще струва около 500-550лв с оригинални части като труда е 300лв.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Провери компресията, може само смяна на гумички да не помогне, въпреки че първо смяна на гумички няма да навреди, поне ще си сигурен че не е от тях.
Мое лично мнение е, че при д-л над 100000 смяната на сегменти не върши много работа
Мое лично мнение е, че при д-л над 100000 смяната на сегменти не върши много работа
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- ewgeny
- потребител
- Мнения: 1639
- Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
- Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
- Местоположение: Варна (... и няма гараж)
- Status: Извън линия
Има тест по който да разбереш дали гумичките са за смяна, но и въпреки това, смени само гумичките първо. Лесно се прави, но трябва да се знае как. Не ти препоръчвам да се учиш върху колата си. А в сервиз, сумата според мен със всичко няма да излезе над 100лв., докато при сегментите работата е доста по-солена. Но според мен, ако колата върви добре, разхода е добър 98% е от гумички.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!
-
- потребител
- Мнения: 69
- Регистриран: 19 окт 2007, 17:46
- Модел на автомобила: Fiesta 1996 1.3i Endura
- Местоположение: Sliven
- Status: Извън линия
Ами тогава ще отваряш двигателя 2 пъти. Първо при смяната на сегментите и после след 5-10 хил. км ще сменяш бутала и сегменти, но вече ще знаеш, че етрябвало да го направиш наведнъж.nicko написа:Пускай пускай ама какви цифри ще излезе ремонта.
Ще се изразя образно: Начертай една елипса и вътре в нея една окръжност - това ще ти представлява цилиндъра и новия сегмент. Затова се шлайфа блока и се слагат ремонтни бутала.
Ако нямаш възможност по-добре изчакай малко и направи всичко наведнъж (освен ако не пътуваш по много).
-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 29 окт 2007, 23:16
- Модел на автомобила: Fiesta 1,1 1992 г.
- Местоположение: Варна/София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Да си призная веднага, не разбирам особено от ДВГ, но мога да споделя от личен опит. Моята талига си гори доволно масло, а едно пътуване от София до Варна ми коства доливане на поне 400-500 грама масло.
Миналото лято я водих на чичо доктор и той й смени вложките, изчисти клапаните и гарнитурата смени (предполагам, че това последното е напълно в реда на нещата при отваряне). Всичко това против около 200 лв (сервиз на Бош във Варна, до КАТ). Но рече, че ако продължи да гори масълце ще трябва основен ремонт с всичките му там подробности - сегменти, шлайфане и т.н.
На няколко места в София ми казвам поне 400 лв за основен ремонт плюс каквото още излезе при тази процедура. Така че се подговям за психологическото изпитание на лято.
П.С. Преди около 2 месеца излях някаква добавка, която повече приличаше на поразтопен грес, заради многообещаващото твърдение на опаковката, че спира горенето на масло. Нищо като подобно, пак си гори, не мога да кажа, че е колкото преди тази манипулация, но не е и видимо по-малко
Миналото лято я водих на чичо доктор и той й смени вложките, изчисти клапаните и гарнитурата смени (предполагам, че това последното е напълно в реда на нещата при отваряне). Всичко това против около 200 лв (сервиз на Бош във Варна, до КАТ). Но рече, че ако продължи да гори масълце ще трябва основен ремонт с всичките му там подробности - сегменти, шлайфане и т.н.
На няколко места в София ми казвам поне 400 лв за основен ремонт плюс каквото още излезе при тази процедура. Така че се подговям за психологическото изпитание на лято.
П.С. Преди около 2 месеца излях някаква добавка, която повече приличаше на поразтопен грес, заради многообещаващото твърдение на опаковката, че спира горенето на масло. Нищо като подобно, пак си гори, не мога да кажа, че е колкото преди тази манипулация, но не е и видимо по-малко
- jojo
- потребител
- Мнения: 610
- Регистриран: 21 фев 2007, 14:55
- Модел на автомобила: sierra
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
извинявай не знам но може би малко ще се по отклоня от темата,но се сетих за една фиеста 1.1 преди на един комши приятел докат я имаше.при него оплатнението на картера бе заминало и му капеше отдолу но по много малко и не личеше,но като го смених ме после ми каза ,че недолива толкова колкото преди,е то е ясно що де,но въпреки това после я шитна
винаги за каквото и да си говорим,знай че става дума за пари
- me4o_1
- потребител
- Мнения: 36
- Регистриран: 20 апр 2006, 01:40
- Модел на автомобила: Escotr '90
- Местоположение: Смолян
- Контакти:
- Status: Извън линия
оп
Братле според мен първо както казват по нагоре смени 1 комплект гумички на клапаните. Може да са се втвърдили и да не могат да оплатнят. Ако тогава няма чувствителна промяна в разхода на масло ше трябва да има специална "хирургическа" намеса.
А вече там при отваряне на мотора ако няма ръб на цилиндровия блок може и да се разминеш със сигменти+лагери на биелите+гарнитури+ масло. Ако ли излезе на 3-тия най-лош вариант си за основен ремонт, които няма да ти излезе никак евтино. Но дано се разминеш само с гумичките на клапаните.
А вече там при отваряне на мотора ако няма ръб на цилиндровия блок може и да се разминеш със сигменти+лагери на биелите+гарнитури+ масло. Ако ли излезе на 3-тия най-лош вариант си за основен ремонт, които няма да ти излезе никак евтино. Но дано се разминеш само с гумичките на клапаните.






- gorskiq
- потребител
- Мнения: 361
- Регистриран: 21 юли 2006, 12:13
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0i 16v Ghia "99, Renault twingo 1.2 8v "00, Ex Ford Mondeo 1.8 16v GLX ''95
- Контакти:
- Status: Извън линия
При мен случая беше същия, като първо смених гумичките на клапаните, но ефекта беше нулев. След като я покарах още малко, се наложи да сменям изпускателен клапан на 3-ти цилиндър, защото беше прегорял. Тъй-като нямаше накъде и трябваше да се отваря двигателя, смених комплект сегменти без шлайфане и други операции. Маслените сегменти се бяха разпаднали и никакви ги нямаше. Цялата операция ми излезе около 400 лв. и сега си я карам с масло 5W30 и не го пипа. Така че съвета ми е сменяй сегменти, само от гумичките няма да се оправи при този разход на масло.
Имам жигула която юркам из града на газ. Форда е само на бензин и за момента не мисля да го конвертирам на газ. От тези 400 лв. около 300 бяха частите и 100 дадох на майстора който ми е приятел, а ремонта го правих 2005 год.
Имам жигула която юркам из града на газ. Форда е само на бензин и за момента не мисля да го конвертирам на газ. От тези 400 лв. около 300 бяха частите и 100 дадох на майстора който ми е приятел, а ремонта го правих 2005 год.
Последна промяна от gorskiq на 30 ное 2007, 10:10, променено общо 2 пъти.
-
- потребител
- Мнения: 407
- Регистриран: 27 авг 2006, 13:20
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8I Комби LPG 1998г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Nicko аз приятелю правих основен ремонт на моето Мондео преди
2 месеца.С тези полувинчати работи ще ти излезе по-скъпо и ще правиш ремонта по няколко пъти.Ремонта на Мондеото е по прецизен
от другите коли и трябва да постъпиш много вни мателно да не береш после ядове.Както каза Наско първо мери копресия ислед това ще видиш.Ако колата е над 100000-120000 км.задължително трябва да смениш семерингите на кол. вал и разпр .валове.Ако нямаш добра компресия след като свалиш главата с индикатор се мери елипсата на
цилиндрите.Не мога тук дати обясна всичко защото е много дълго и сложно.ВНИМАВАЙ с частите има много ментета даже и в мотофое.Ако
желаеш да ползваш моя опит ето моя Е -мел
g.taskov@abv.bg
2 месеца.С тези полувинчати работи ще ти излезе по-скъпо и ще правиш ремонта по няколко пъти.Ремонта на Мондеото е по прецизен
от другите коли и трябва да постъпиш много вни мателно да не береш после ядове.Както каза Наско първо мери копресия ислед това ще видиш.Ако колата е над 100000-120000 км.задължително трябва да смениш семерингите на кол. вал и разпр .валове.Ако нямаш добра компресия след като свалиш главата с индикатор се мери елипсата на
цилиндрите.Не мога тук дати обясна всичко защото е много дълго и сложно.ВНИМАВАЙ с частите има много ментета даже и в мотофое.Ако
желаеш да ползваш моя опит ето моя Е -мел
g.taskov@abv.bg
-
- потребител
- Мнения: 125
- Регистриран: 21 юни 2006, 12:47
- Модел на автомобила: екс Ford Fiesta 1.1 '94г. с BRC, сега Opel Astra G '03г. комби-метан
- Местоположение: гр. София
- Status: Извън линия
Re: Смяна на гумички и сегменти
Не, че много разбирам, ама ако ти гори така колата отзад ще пуши по-зле и от трабант. Първо си провери дали няма отнякъде теч, после всичко останало.nicko написа:при пробег 400-500 км. губи масло около 700-800 грама.
- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
теста за гумичките е много прост.Ако гумичките не задържат масло,а го пускат в цилиндъра при първо палене на студено,след като колата е стояла поне 1 нощ първия пушек е бял и мирише на изгоряло масло.Хвани някой да гледа ауспуха като запалиш,трябва да се забележи в първия такт на двигателя,след това маслото изгаря и си работи добре.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Гарнитура да, обаче челосване на главата се прави само при нужда.g.taskov написа:Приятелю ,
на всако отваряне на двигателя трябва да сменяш гарнитури болтовете на главата инай важно да се пришлайфа главата.На главата дават максимално шлайфане до 0.15 мм. после трябва да правиш измишльотини /подложки под главата / или да я хвърлиш.За това се
прави всичко наведнъш.Избора е твой.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта