Страница 1 от 1

ПОМОЩ кажете ми как да направя центровка

Публикувано: 23 ное 2007, 20:11
от deskoskorpiona
колеги имах проблем с моето мондео 1,8 115 кс бензин 1993 г двувалка смених гарнитура на главата също и двата ремъка но явно съм обаркал нещо с центровката защото като я запалих започна да кълца все едно че работи на 3 цилиндъра на валовете няма никакви белези моля ако някои може да ми прати или даде инфо как да направя центровката

Публикувано: 23 ное 2007, 21:24
от зуница
Купи си книгата "FORD MONDEO" от H.R.ETZOLD.В нея е описана центровката .А и е по-евтина от "майстор". Може да ти послужи и за друг случай. Преводът е отврат.

Публикувано: 24 ное 2007, 07:52
от cocoff
Свържи се с батко си Paci. Градски ти е и ще ти помогне най-малкото със съвет :)
или
http://autorepair.about.com/cs/generalinfo/l/bl876f.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://store1.data.bg/tco/ford/Haynes%2 ... ndeo%2093/" onclick="window.open(this.href);return false;

Публикувано: 24 ное 2007, 09:04
от AlexP
Виж кабелите на свещите и на инжекторите първо. Иначе центровката се прави елементарно - сваля се капака на главата (капака на клапаните) и отзад разпределните валове ще видиш че имат едни жлебове. Отрязваш едно парче винкел направвен от 5мм дебело желязо (може и 4мм) към 25см дълго и завърташ валовете докато винкела влезе и в двата вала. Остава да нагласиш и коляновият вал на белег - втората резка на външната ремъчна шайба трябва да съвпадне с един зъб на картера. Би трябвало да можеш да се оправиш нататък.

Публикувано: 24 ное 2007, 10:50
от traqn_savov
AlexP написа:Виж кабелите на свещите и на инжекторите първо. Иначе центровката се прави елементарно - сваля се капака на главата (капака на клапаните) и отзад разпределните валове ще видиш че имат едни жлебове. Отрязваш едно парче винкел направвен от 5мм дебело желязо (може и 4мм) към 25см дълго и завърташ валовете докато винкела влезе и в двата вала. Остава да нагласиш и коляновият вал на белег - втората резка на външната ремъчна шайба трябва да съвпадне с един зъб на картера. Би трябвало да можеш да се оправиш нататък.
И да допълня...

И ако не си изкривил клапаните още първият път може и да стане.

Публикувано: 24 ное 2007, 20:32
от deskoskorpiona
благодаря ви за инфото утре я почвам

Публикувано: 24 ное 2007, 22:53
от jojo
ако си бележил при сваляне е добре,но наистина да не ги изкривиш може и на майстор да идеш ,не би трябвало да си вземе повече от 15 тина левчета :D

Публикувано: 25 ное 2007, 07:19
от Vaklin
15 лева за съвета ли?

Публикувано: 25 ное 2007, 08:16
от AlexP
На Ескорта (1.8 16V) съм си правил експеримент. Оставих коляновият вал на белег (тоест първо бутало в ГМТ) и въртях разпределителните валове на ръка и не се срещнаха бутало и клапани. Но може би като се завърти на стартер и вдигне налягане на маслото да напълни хидравличните чашки, клапаните ще се отворят повече и ще се случи случка.

Щом въобще е запалила няма да е объркана центровката толкова много че да удари клапани и бутала. Така че проблема е или нещо кабелите на свещите или инжекторите или центровката ще бяга с 2-3 зъба.

Публикувано: 25 ное 2007, 08:20
от AlexP
Щом въобще е запалила няма да е объркана центровката толкова много че да удари клапани и бутала. Така че проблема е или нещо кабелите на свещите или инжекторите или центровката ще бяга с 2-3 зъба.

Публикувано: 25 ное 2007, 08:55
от traqn_savov
AlexP написа:Щом въобще е запалила няма да е объркана центровката толкова много че да удари клапани и бутала. Така че проблема е или нещо кабелите на свещите или инжекторите или центровката ще бяга с 2-3 зъба.
хм.. не се осланяй на това, и 15 лева за смяна на ремъка, къде е това, и аз да си дам колата там да ми го сменят :wink:

Публикувано: 25 ное 2007, 17:39
от deskoskorpiona
оправих я момчета ценровката съм я бил направил идеално проблема е бил в една от дюзите т.е на 4 цилиндър при зглабянето съм разменил клемите и съм вкючил тази която е на датчика за импулсите на мястото на 4 цил.днес ги размених и работата се оправилТРЯБВА ДА СЕ ГЛЕДА.БЛАГОДАРЯ НА ВСИЧКИ ЗА ПОМОЩТА

Публикувано: 25 ное 2007, 19:15
от jojo
еми значи аз съм бил късметлия лятото само с 15лв една кола и 3кафета :P и ремъка ми бе сменен , а иначе при квартален майстор но като има опит с подобни тучове може спокойно да му се доверя на този човек