Страница 1 от 1
дюзи на Ескорт 1.8 ТД - ел. или ...
Публикувано: 29 ное 2007, 12:33
от terileks
След като ми докараха колата от Италия, се започна ходене по мъките.
Оказа се че гори много....9-10 нафта, което е абсурдно. Всички ми казват че трябва да гори 4-5, максимум 6. Ходих до разни майстори за мнение...един ми вика че обогатитела, втори незнам си какво....то ако ги слушам всички трябва да сменя всичко под капака.
Забелязах нещо което никои майстор не видя.
почти на всички турбо дизели едната им дюза е електронна ( трета ), по-различна е от другите и има едно кабелче с нея.....хубаво , ама при мен не е така...и четирите дюзи са абсолютно еднакви и няма такова кабелче.....питах и ми казаха че заради това ми гори много , понеже тази дюза не подавала информация на помпата.....питах тук там и ми казаха че такава дюза за ескорт турбо дизел 96/97 година струвала 600 лева.
възможно ли е да струва толкова пари и дали при мен трябва да има такава дюза ?
Публикувано: 29 ное 2007, 13:52
от Ivaylo Georgiev
нищо не разбирам от турбото и дюзите и чарковете около него, но ми е много интересно кой ти дава мъдрите съвети, че колата ти трябва да гори 4-5 , максимум 6. аз имам същия форд ескорт 1.8 тди 96- та година много гледан и запазен е и по книжка му дават градски разход 7.4 мисля беше, а като колата е 12 годишна се сещаш, че няма как да е това нивото на разхода. при мен в зверското градско на София ми дава разход около 9 което смятам е напълно нормално,а извънградско ако не я настъпвам много, ми пада разхода на 5- 5, 3
така че може и да имаш проблем по колата технически, но не мисля, че трябва да гониш разхода като на нова кола да е и то със българските пътища и бълвочи, които ни пробутват за не знам каква си супер нафта. изобщо темата за разхода е адски развита тук в форумите...желая ти успех дано някой дето разбира ти отговори, и непременно пиши докъде си я докарал с поставения от теб въпрос

Публикувано: 29 ное 2007, 15:58
от efico
За разхода и за това как се засича по-точно няма да говоря има както ти каза колегата безброй теми.
За дюзите и моята е без електорнна дюза, но не гори 10, напротив лятото без натискане и то в София (маршрута ми все още е спокоен) успявам да я смъкна на 5.6-6/100, като я натискам здраво 7.5-8.
Това дали е с електронна дюза зависи от типа помпа с която е обурудвана колата съответно и ECU-то е друго. Мисля че след 97 г всички ТД -та са с помпа DPC-N и съответно с електорнна дюза. Моята е с помпа DPC - 96 г. Предполагам и твоята е този набор. Моите наблюдения са че тези от 97-ма са по-пъргави особено, ако са Endura-DE. Дано съм бил полезен.
Re: Проблем с Ескорт 1.8 ТД, ПОМОГНЕТЕ
Публикувано: 29 ное 2007, 18:10
от geo_g
terileks написа:След като ми докараха колата от Италия, се започна ходене по мъките.
Оказа се че гори много....9-10 нафта, което е абсурдно. Всички ми казват че трябва да гори 4-5, максимум 6. Ходих до разни майстори за мнение...един ми вика че обогатитела, втори незнам си какво....то ако ги слушам всички трябва да сменя всичко под капака.
Забелязах нещо което никои майстор не видя.
почти на всички турбо дизели едната им дюза е електронна ( трета ), по-различна е от другите и има едно кабелче с нея.....хубаво , ама при мен не е така...и четирите дюзи са абсолютно еднакви и няма такова кабелче.....питах и ми казаха че заради това ми гори много , понеже тази дюза не подавала информация на помпата.....питах тук там и ми казаха че такава дюза за ескорт турбо дизел 96/97 година струвала 600 лева.
възможно ли е да струва толкова пари и дали при мен трябва да има такава дюза ?
Като за начало ходи и пребий тоя джамбазин дето ти е обяснил, че в градско ще ти харчи 5, че даже и 7.
А все пак е зима, а и ако минаващ през светофари и задръствания забрави за тоя разход на 10год. дизел!
Публикувано: 29 ное 2007, 18:20
от terileks
а как мога да разбера какъв тип ми е помпата, знам само че е Лукас , само това пише на нея. Дълго време я оглеждах, но не видях да пише друго.....а и много малко инфо излиза за този модел коли....имам чувството че форд са направили някакъв хибриден модел. забелязах го още когато сменях ремъци, ролки и т.н. като отида в които и да е магазин и казвам VIN кода и те съответно гледат какво отговаря на този модел , но се оказаха доста разминавания, ремъците и ролките които сложих не са тези които каза компютъра, а за мондео турбо дизел
незнам на каква кола попаднах, щом само аз имам такива проблеми.
а за горенето ми е ясно как се засича ,
карам посоянно дизели, но тази кола дава огромен разход, не е нормално да гори 10 литра при скорост недадвишаваща допустимо разрешената
geo_g написа:terileks написа:След като ми докараха колата от Италия, се започна ходене по мъките.
Оказа се че гори много....9-10 нафта, което е абсурдно. Всички ми казват че трябва да гори 4-5, максимум 6. Ходих до разни майстори за мнение...един ми вика че обогатитела, втори незнам си какво....то ако ги слушам всички трябва да сменя всичко под капака.
Забелязах нещо което никои майстор не видя.
почти на всички турбо дизели едната им дюза е електронна ( трета ), по-различна е от другите и има едно кабелче с нея.....хубаво , ама при мен не е така...и четирите дюзи са абсолютно еднакви и няма такова кабелче.....питах и ми казаха че заради това ми гори много , понеже тази дюза не подавала информация на помпата.....питах тук там и ми казаха че такава дюза за ескорт турбо дизел 96/97 година струвала 600 лева.
възможно ли е да струва толкова пари и дали при мен трябва да има такава дюза ?
Като за начало ходи и пребий тоя джамбазин дето ти е обяснил, че в градско ще ти харчи 5, че даже и 7.
А все пак е зима, а и ако минаващ през светофари и задръствания забрави за тоя разход на 10год. дизел!
само да вметна, че доскоро имах ескорт 1,6 Д , 86-та година и в града ми гореше 5,3 нафта. Мога да се прекръстя и с двете ръце.
колата гори спрямо това как я натискаш, знак колко трябва да гори 1,8 ТДИ , но не и 10 литра . нали ?
Re: Проблем с Ескорт 1.8 ТД, ПОМОГНЕТЕ
Публикувано: 30 ное 2007, 01:42
от Redman
terileks написа:След като ми докараха колата от Италия, се започна ходене по мъките............?
Значи колега, ще ти препоръчам един майстор, който е приятел на баща ми. Доста разбира от коли и не взима пари напразно. Намира се във Княжево, между предпоследната и последната спирки на тм .№5, след светофара на края на паветата.
От София към Владая е ситуиран отляво. Купили сме от него доста коли с бащицата и още повече ни е поправял качествено.
Успех

едит: Извинявай, чак сега забелязах, че си от Пловдив...
По проблема ти нямам представа

Публикувано: 30 ное 2007, 16:06
от Conan_1
Колега не се засягай ,но забелязал ли си колко коли тарси народа от италия и колко от германия и австрия!Разлика има определено,така 4е силно се надявам да неси оцелил някоя дето са и скъсили живота наполовина!

10/100 е огромен разход!И моята е ТДИ 96-та и по мое засичане повече от 7,5 несъм и качвал дори при натискане!Така че определено имаш сериозен проблем и си за майстор!
ако няма майстор дето да заслужава доверие покрай тебе може да ти кажа за един дето се оправя с моите коли

Re: дюзи на Ескорт 1.8 ТД - ел. или ...
Публикувано: 11 май 2011, 22:49
от Soad
Здравейте, колеги!
Имам същия проблем с горенето. Вчера го засякох. Излезна 10/100... за мен това е прекалено. Колата е Escort 1.8 TD Endura DE. Принципно за нова го дават 8,5 градско и 5,5 извънградско. Комбинирано 6,6 литра/100км. До тук добре, като се има на предвид ,че колата е на 14 години. И все пак за мен 10/100 е прекалено. Без да я настъпвам, като гледам да карам икономично според пътя и дупките по него. Странното е ,че миналия път с 4 литра нафта съм изминал малко повече от 55(към 60) километра. А днес ме остави на 40-тия(39) километър.Опитвам се да го засека с точност за това слагам по 4 литра.Според мен разхода би трябвало да е 9..но 10 а може би и нагоре..не знам. Хубаво е ,че имам навик да имам няколко литра в туба в багажника.
Смисъл сега лошото е че доста неща спряха да работят. Уреда за измерването на горивото не ми работи. Съответно зареждам и искам да го засека с точност за да знам колко гори.
Ако някой има наистина на идея от къде идва този разход. И другия проблем който имам е че малко пуши. Възможно ли е от това да качва разхода?
А от намаляващото масло, пушенето и самия черен пушек когато е седяла и не е палена повече от ден, става ясно че гори масло. Мисля ,че това значи, че плаче за нови гумички на клапаните. Но сега нямам как да се занимавам с нея и да я заземявам. Поздрави,
