Проблем със сутрешно палене ДИЗЕЛ

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
nasko67
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 23 сеп 2007, 19:30
Модел на автомобила: Mondeo
Status: Извън линия

Проблем със сутрешно палене ДИЗЕЛ

Мнение от nasko67 » 30 ное 2007, 18:56

Колеги нуждая се от помощ.
Имам MONDEO 1,8 TD произведено през м. 03.1996 г. Изведнъж отказа сутрин да пали. Ако го запаля цял ден пали без проблеми (НА ЧЕТВЪРТ). Трябва на въртя 30 секунди за да запали със голям зор. Проверих свещи, дюзи, компресия, филтри, гориво и всичко е наред.
Давайте съвети.
Това е колата

Потребителски аватар
isoiso
потребител
потребител
Мнения: 843
Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
Status: Извън линия

Мнение от isoiso » 30 ное 2007, 19:39

Чакай като угасне лампата още 10сек, или подгрявай по 2 пъти или незнам какво :)

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Re: Проблем със сутрешно палене ДИЗЕЛ

Мнение от Mondeo18TDI96 » 30 ное 2007, 19:51

nasko67 написа:Колеги нуждая се от помощ.
Имам MONDEO 1,8 TD произведено през м. 03.1996 г. Изведнъж отказа сутрин да пали. Ако го запаля цял ден пали без проблеми (НА ЧЕТВЪРТ). Трябва на въртя 30 секунди за да запали със голям зор. Проверих свещи, дюзи, компресия, филтри, гориво и всичко е наред.
Давайте съвети.
сигурно гълта въздух (кът на Ниделчо дет ни харесва форд :))

пробвай преди да запалиш сутрин - да подкачиш гориво с ръчната помпичка (черния бутон над горивния филтър) - ако бутона е мек - е глътнала въздух и след 4-5 напомпвания ще се обезвъздуши ... до следващата сутрин.

ако това е проблема - някой беше писал че продават ремонтни комплекти за 20на лева ...

nasko67
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 23 сеп 2007, 19:30
Модел на автомобила: Mondeo
Status: Извън линия

Мнение от nasko67 » 30 ное 2007, 20:41

Не е от горивото , като въртя изхвърля сив пушек.
Това е колата

Потребителски аватар
methodboy
потребител
потребител
Мнения: 553
Регистриран: 13 юни 2006, 00:22
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 D TCI '94 CLX; Mondeo 2.0 DOCH 16V GHIA; Cougar 2.0 DOCH 16V, Jeep Cherokee '99 2.5TD Limited
Местоположение: Варна, Разград, София и Лондон
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от methodboy » 30 ное 2007, 20:46

А за горивния вилтър какво ще кажеш. И сигурен ли си за свещитв. Как ги проверява.

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 01 дек 2007, 08:58

nasko67 написа:Не е от горивото , като въртя изхвърля сив пушек.
какъв ти е проблема да вдигнеш сутрин капака, да натиснеш няколко пъти бутона и да пробваш !?


бутона трябва да е твърд - ако можеш да го натиснеш 3-4 пъти - е глътнало въздух - това никой майстор не може да ти го открие !

аман от мрънкачи :evil:

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от diesel1.6 » 01 дек 2007, 10:50

Mondeo18TDI96 написа:
nasko67 написа:Не е от горивото , като въртя изхвърля сив пушек.
какъв ти е проблема да вдигнеш сутрин капака, да натиснеш няколко пъти бутона и да пробваш !?


бутона трябва да е твърд - ако можеш да го натиснеш 3-4 пъти - е глътнало въздух - това никой майстор не може да ти го открие !

:evil:
С прозрачен маркуч след ГНП, за излишното гориво, се открива гълтане на въздух. Може да се сложи и дълъг ефтин маркуч и да се преметне под чистачката. така се прави и диагностика в натоварен режим :)

nasko67
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 23 сеп 2007, 19:30
Модел на автомобила: Mondeo
Status: Извън линия

Мнение от nasko67 » 01 дек 2007, 19:27

Хора разберете не е от горивото.
Свещите са проверени свалени една по една.
Това е колата

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 02 дек 2007, 00:49

Това първия дизел ли ти е?

Значи когато темп. е под 0 - Първо подгряваш, но изчакваш да чуеш цъкането на релето /около 10-15 сек след като изгасне лампата за подгряване чуваш едно "цък"/, не па лиш а рестартираш системата /пак подгряваш/, като изгасне лампата въртиш - би трябвало да запали!


Това се прави за да са добре нагрети свещите, защото при завъртане на стартера в цилиндрите влиза ледена нафта, която почти моментално изтудява свещите! А по този начин неутрализираме влиянието на нафтата!


Обаче, ако продължи да пали трудно те съветвам да отидеш на жичкаджия, защото фордовете имат система за студен старт /едно малко у-во за подгряване на нафтата/ и може тя да не функционира!
Ако тя е наред ще трябва да посетиш дизеджия, защото може някой преди да купиш колата да е бърникал из нея - при дизелите има обогатител /играе ролята на смукач / на който псевдо майсторите отвръзват жилото за да "свалел" разхода!

Потребителски аватар
TurboDiesel
потребител
потребител
Мнения: 25
Регистриран: 02 дек 2007, 01:55
Модел на автомобила: Escort 1,8 TDI
Местоположение: RedBeach/Sofia
Status: Извън линия

Мнение от TurboDiesel » 02 дек 2007, 16:08

Здравей,
Само да допълня съвета на Chains относно ледената нафта: за да се избегне евентуално замръзване сутрин и поява на ледени блокчета в горивото, използвай качествена добавка. Ако искаш си вземи Castrol TDA (Dieselzusatz systemreiniger), пази нафтата до -26 градуса от замръзване, а и щади ГНП и дюзите. Внимавай обаче откъде го купуваш... за всеки случай.
Be happy! Think positive;-)

ivo_63
Потребител
Потребител
Мнения: 1260
Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Мнение от ivo_63 » 03 дек 2007, 14:09

имах същия проблем миналата зима колега, обаче още на втората сутрин отидон до сервиза - не МП разбира се.Има едно ръчно клапанче за подкачане на гориво - пробива се и това е.На втория път пали щото има вече гориво.След 10 часа наново/като си тръгвам от работа пак мъка/.Струваше ми около 20 лв. цялата работа - сменя се май само някаква мембрана- пробвай този вариант.Може да си играеш ако искаш - слагат се прозрачни маркучи и се вижда после има ли гориво или не.Не съм майстор само казвам как се реши проблема при мен- дано съм ти бил полезен.

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 03 дек 2007, 22:07

Опа, забравих за за помпата за ръчно подкачване на горивото - съветвам те за да нямаш неприятни изненади на път /дори и да ти е здрава/ да си купиш "репеър кит" - той вкл. бутон, мембраната, пружинка, уплътнения и клапанчета - цената му е между 20 - 30лв. Първия път смяната е малко трудна, но след това се справяш за около 30мин.

Въпросната мембрана е гумена и има определен живот /добавките за дизел са доста корозивни и я разяждат/ и идва момента, в който се къса - лошото е че от там започва да дърпа въздух и в един момент колата просто угасва /първия път ми се скъса в движение и бая се уплаших - нафта има, ток има, но колата не пали!?!?!/!

Купуваш си нов комплект на 2 - 3 г. и нямаш ядове!

пп: иначе въпросната помпричка е много полезна - при 1.8тд. въобще не трябва да се страхуваш от свършването на горивото - като свърши горивото, наливаш, отваряш капака, помпаш-помпаш докато бутона стане твърд, влизаш в колата, въртиш клуча и след около 5-6сек. колата пали /ако не запали от раз - пак слезаш, пак помпаш и пак въртиш/ - въобще никакви ядове! :wink:

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта