Страница 1 от 1
Проблем със сутрешно палене ДИЗЕЛ
Публикувано: 30 ное 2007, 18:56
от nasko67
Колеги нуждая се от помощ.
Имам MONDEO 1,8 TD произведено през м. 03.1996 г. Изведнъж отказа сутрин да пали. Ако го запаля цял ден пали без проблеми (НА ЧЕТВЪРТ). Трябва на въртя 30 секунди за да запали със голям зор. Проверих свещи, дюзи, компресия, филтри, гориво и всичко е наред.
Давайте съвети.
Публикувано: 30 ное 2007, 19:39
от isoiso
Чакай като угасне лампата още 10сек, или подгрявай по 2 пъти или незнам какво

Re: Проблем със сутрешно палене ДИЗЕЛ
Публикувано: 30 ное 2007, 19:51
от Mondeo18TDI96
nasko67 написа:Колеги нуждая се от помощ.
Имам MONDEO 1,8 TD произведено през м. 03.1996 г. Изведнъж отказа сутрин да пали. Ако го запаля цял ден пали без проблеми (НА ЧЕТВЪРТ). Трябва на въртя 30 секунди за да запали със голям зор. Проверих свещи, дюзи, компресия, филтри, гориво и всичко е наред.
Давайте съвети.
сигурно гълта въздух (кът на Ниделчо дет ни харесва форд

)
пробвай преди да запалиш сутрин - да подкачиш гориво с ръчната помпичка (черния бутон над горивния филтър) - ако бутона е мек - е глътнала въздух и след 4-5 напомпвания ще се обезвъздуши ... до следващата сутрин.
ако това е проблема - някой беше писал че продават ремонтни комплекти за 20на лева ...
Публикувано: 30 ное 2007, 20:41
от nasko67
Не е от горивото , като въртя изхвърля сив пушек.
Публикувано: 30 ное 2007, 20:46
от methodboy
А за горивния вилтър какво ще кажеш. И сигурен ли си за свещитв. Как ги проверява.
Публикувано: 01 дек 2007, 08:58
от Mondeo18TDI96
nasko67 написа:Не е от горивото , като въртя изхвърля сив пушек.
какъв ти е проблема да вдигнеш сутрин капака, да натиснеш няколко пъти бутона и да пробваш !?
бутона трябва да е твърд - ако можеш да го натиснеш 3-4 пъти - е глътнало въздух - това никой майстор не може да ти го открие !
аман от мрънкачи

Публикувано: 01 дек 2007, 10:50
от diesel1.6
Mondeo18TDI96 написа:nasko67 написа:Не е от горивото , като въртя изхвърля сив пушек.
какъв ти е проблема да вдигнеш сутрин капака, да натиснеш няколко пъти бутона и да пробваш !?
бутона трябва да е твърд - ако можеш да го натиснеш 3-4 пъти - е глътнало въздух - това никой майстор не може да ти го открие !

С прозрачен маркуч след ГНП, за излишното гориво, се открива гълтане на въздух. Може да се сложи и дълъг ефтин маркуч и да се преметне под чистачката. така се прави и диагностика в натоварен режим

Публикувано: 01 дек 2007, 19:27
от nasko67
Хора разберете не е от горивото.
Свещите са проверени свалени една по една.
Публикувано: 02 дек 2007, 00:49
от chains
Това първия дизел ли ти е?
Значи когато темп. е под 0 - Първо подгряваш, но изчакваш да чуеш цъкането на релето /около 10-15 сек след като изгасне лампата за подгряване чуваш едно "цък"/, не па лиш а рестартираш системата /пак подгряваш/, като изгасне лампата въртиш - би трябвало да запали!
Това се прави за да са добре нагрети свещите, защото при завъртане на стартера в цилиндрите влиза ледена нафта, която почти моментално изтудява свещите! А по този начин неутрализираме влиянието на нафтата!
Обаче, ако продължи да пали трудно те съветвам да отидеш на жичкаджия, защото фордовете имат система за студен старт /едно малко у-во за подгряване на нафтата/ и може тя да не функционира!
Ако тя е наред ще трябва да посетиш дизеджия, защото може някой преди да купиш колата да е бърникал из нея - при дизелите има обогатител /играе ролята на смукач / на който псевдо майсторите отвръзват жилото за да "свалел" разхода!
Публикувано: 02 дек 2007, 16:08
от TurboDiesel
Здравей,
Само да допълня съвета на Chains относно ледената нафта: за да се избегне евентуално замръзване сутрин и поява на ледени блокчета в горивото, използвай качествена добавка. Ако искаш си вземи Castrol TDA (Dieselzusatz systemreiniger), пази нафтата до -26 градуса от замръзване, а и щади ГНП и дюзите. Внимавай обаче откъде го купуваш... за всеки случай.
Публикувано: 03 дек 2007, 14:09
от ivo_63
имах същия проблем миналата зима колега, обаче още на втората сутрин отидон до сервиза - не МП разбира се.Има едно ръчно клапанче за подкачане на гориво - пробива се и това е.На втория път пали щото има вече гориво.След 10 часа наново/като си тръгвам от работа пак мъка/.Струваше ми около 20 лв. цялата работа - сменя се май само някаква мембрана- пробвай този вариант.Може да си играеш ако искаш - слагат се прозрачни маркучи и се вижда после има ли гориво или не.Не съм майстор само казвам как се реши проблема при мен- дано съм ти бил полезен.
Публикувано: 03 дек 2007, 22:07
от chains
Опа, забравих за за помпата за ръчно подкачване на горивото - съветвам те за да нямаш неприятни изненади на път /дори и да ти е здрава/ да си купиш "репеър кит" - той вкл. бутон, мембраната, пружинка, уплътнения и клапанчета - цената му е между 20 - 30лв. Първия път смяната е малко трудна, но след това се справяш за около 30мин.
Въпросната мембрана е гумена и има определен живот /добавките за дизел са доста корозивни и я разяждат/ и идва момента, в който се къса - лошото е че от там започва да дърпа въздух и в един момент колата просто угасва /първия път ми се скъса в движение и бая се уплаших - нафта има, ток има, но колата не пали!?!?!/!
Купуваш си нов комплект на 2 - 3 г. и нямаш ядове!
пп: иначе въпросната помпричка е много полезна - при 1.8тд. въобще не трябва да се страхуваш от свършването на горивото - като свърши горивото, наливаш, отваряш капака, помпаш-помпаш докато бутона стане твърд, влизаш в колата, въртиш клуча и след около 5-6сек. колата пали /ако не запали от раз - пак слезаш, пак помпаш и пак въртиш/ - въобще никакви ядове!
