Страница 1 от 2
Трудно се сменят предавките
Публикувано: 04 дек 2007, 19:02
от doctordre
Нормално ли е толкова трудно да се сменят предавките когато колата е студена

Паля си аз и първите минути докато позагрее лоста движи доста трудно, имам чувството че всеедно е на сухо

Като загрее колата е малко по-добре положението

Публикувано: 04 дек 2007, 19:12
от orlinm
По принцип е нормално, защото в студа маслото в скоростната кутия се сгъстява.
Публикувано: 04 дек 2007, 19:14
от Aicken
не е на сухо лоста а е на гъсто
разбира се че е нормално

Публикувано: 04 дек 2007, 19:20
от doctordre
Aicken написа:не е на сухо лоста а е на гъсто
разбира се че е нормално

е искам да кажа че имам усещането че всеедно няма масло в кутията и аз ръчкам скоростите на сухо

едно такова тегаво сменяне на скорости... благодаря за отговорите, има логика

Публикувано: 04 дек 2007, 19:39
от isoiso
Нормално е особено ако някой и е хакнал ЕР-90.
Публикувано: 04 дек 2007, 20:19
от DTM
isoiso написа:Нормално е особено ако някой и е хакнал ЕР-90.
Точно, иначе не е нормално. Ако за студено, имаме температура около 0 градуса по Целзий. Какво правим ако стане -15, ще си къртим лостовете

.
Публикувано: 04 дек 2007, 20:51
от paci
DTM написа: ще си къртим лостовете

.
Няма бре
Саамоо споко

Начи качвате се, и първата ви работа трябва е да я запалите.
Палите на свободна с натиснат съединител.
Плавно отпускате съеднителя и ако има тормоз на двигателя забавяте пускането на съединителя и помагате с педала на газта.
Когато напълно отпуснете съеднителя почвате по същество
Съществото!
Качвам се аз и :
Ръгам да си сменя диска.
Бъркам си в носа
Ровя да не би за пореден път да съм си забравил документите.
Пак си бъркам в носа.
Мислим сеа на къде бях тръгнал.
....
След малко вече палим и се усещам, че закъснявам за работа.
Мислите ли дали си давам време да я запаля и да я изчакам поне минутка на място след като и престои дълъг преход от 4 км до раота а тва ма хич не е добра за нея.
Разбра ли сеа или ?

Палиш на свободна и пускаш съеднителя. Некви неща почват да се въртят в ск. кутия и малко от малко почва да се разбива маслото.
Чакаш поне минутка и тогава потегляш
Публикувано: 04 дек 2007, 20:51
от cenzor
DTM написа:isoiso написа:Нормално е особено ако някой и е хакнал ЕР-90.
Точно, иначе не е нормално. Ако за студено, имаме температура около 0 градуса по Целзий. Какво правим ако стане -15,
ще си къртим лостовете

.
Ми, ще трябва да ги "потъркаме" хубаво преди тръгване, да се сгреят.

Публикувано: 04 дек 2007, 21:05
от isoiso
paci написа:DTM написа: ще си къртим лостовете

.
Качвам се аз и :
Ръгам да си сменя диска.
Бъркам си в носа
Ровя да не би за пореден път да съм си забравил документите.
Пак си бъркам в носа.
Мислим сеа на къде бях тръгнал.
....
Това ясно ама ако е с ЕР-90 доста ще трябва да си бърка в носа
paci: Викаш има вероятност да си нанесе травма? 
Публикувано: 04 дек 2007, 21:49
от doctordre
е не съм толкова тъп

естествено че паля и на място оставям малко колата да поработи. но положението с предавките си е това. а ЕР90 нз какво значи, ако е масло- никога не съм го пипал, не знам преди мен кой какво е слагал и правил

Публикувано: 06 дек 2007, 17:05
от isoiso
ЕР-90 е едносезонно трансмисионно масло, при ниски температури става много гъсто

и трудно влизат предавките. Всесезонните масла за леки коли са ЕР80W90, EP75W90, ЕР75W80 при някои коли АTF(моята например) и т.н. За твоята най-вероятно е 80/90 ама виж си го пак по книжка.

Публикувано: 06 дек 2007, 17:38
от doctordre
аха, значи имаш впредвид че ако го сменя с всесезонно ще е по-добре
Публикувано: 07 дек 2007, 02:09
от Rick
Колега твоето по книжка е ESD M2C 175-A, ако си с кутия Т9.
Питай в МП кое от техните отговаря на спецификацията и вземи от него, или потърси по-евтина алтернатива ако не искаш оригиналното, по спомен от старата Сиера мисля че Валволайн имат такава алтернатива. Мисля че 80W90 е подходящо особено ако кутията е на повече километри, но може и 75W90. Всичко зависи от състоянието на кутията.
Публикувано: 07 дек 2007, 13:40
от Aicken
паци , защо казваш да пали на свободна с натиснат съединител? то е ясно че ще е на свободна ама аз винаги паля само на свободна без да натискам съединител...

това да не е някъв трик на старите шЕфиори

не мъчи колата
Публикувано: 07 дек 2007, 15:17
от naftova pechka
бе не съм от старите шофьори, но това си е просто правило.......задължително се пали с натиснат съединител за зимата задължително на квадрат.......като е гъсто маслото и като е студено не е гаранция това че лоста ти е между 3 и 4-та си изключил от скорост съответно тормоза за колата е по-голям...........простичък пример паля на съединител изключвам от скорост и плавно го отпускам .........макар и леко колата се опитва да тръгне.......сещай се като не си го натиснал.....не казвам че ще скочи и ще потегли, но процесът ще е по-сложничък.
а сега печените колеги от форума да обяснят подробно кои чаркове участват в цялата работа и защо е добре да се натисне съединител и тогава да се пали.........
от мен толкоз ПАЛИ СЕ ДВИГАТЕЛЯ СЛЕД КАТО СИ НАТИСНАЛ СЪЕДИНИТЕЛ.......дали си изключил от скорост не е толкова важно
Публикувано: 07 дек 2007, 18:05
от Gate
Ами много просто,на стартера му е по -лесно да завърти двг. то само,отколкото и трансмисията заедно с него

Публикувано: 07 дек 2007, 18:46
от cocoff
Не е зле и да е изключена от скорост, защото ми се е случвало да ми се хлъзне крака по замръзнал педал( и замръзнали чепици). Скокът е неприятен и болезнен за колата.
Публикувано: 09 дек 2007, 00:12
от batista
Това за натиснатия съединител при първо тръгване е наистина полезно. Защото оня ден го пробвах и като го отпускам се усеща как оборотите намаляват за малко.
Публикувано: 09 дек 2007, 09:29
от jordj
Както по горе беше писано явно някой е сложил по гъсто масло или пък маслото и намаляло и докато се развъртят зъбните колела има недостиг на масло и затова колегата има Чуството ,че включва на сухо.
doctordre ,Евентуално да си долееш масло.За пробката ако ме питаш не я знам къде е при вашия модел.
Публикувано: 09 дек 2007, 15:42
от Edinuser
В моята инструкция за колата си пише буквално "натиснете съединителя без да натискате акселератора (газта) и завъртете контактния ключ в положение ... и т.н"
И аз така си я паля винаги и пали от раз.
И наистина като отпусна съединителя се усеща как за момент сякаш се натоварва двигателя.
Имаме един служебен Хюндай - на него не натиснеш ли съединителя до долу - няма стартер ! не завърта изобщо.