Обороти на празен ход

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
mltz
потребител
потребител
Мнения: 16
Регистриран: 04 фев 2007, 23:22
Модел на автомобила: Ford Esscort 1.6i EFI 105к.с. 11.1990г.
Status: Извън линия

Обороти на празен ход

Мнение от mltz » 09 дек 2007, 11:58

Здравей те!Искам да попитам като оставя колата на празен ход и изключа буксата на клапана за празен ход,колата трябва ли да изгасне или не?Благодаря ви предварително за отгожорите!

nhk
потребител
потребител
Мнения: 69
Регистриран: 19 окт 2007, 17:46
Модел на автомобила: Fiesta 1996 1.3i Endura
Местоположение: Sliven
Status: Извън линия

Re: Обороти на празен ход

Мнение от nhk » 09 дек 2007, 12:01

mltz написа:Здравей те!Искам да попитам като оставя колата на празен ход и изключа буксата на клапана за празен ход,колата трябва ли да изгасне или не?Благодаря ви предварително за отгожорите!
При мен загасва веднага. И според мен би трябвало да загасне при при изключен клапан.

Потребителски аватар
slavi6565
потребител
потребител
Мнения: 25
Регистриран: 07 дек 2007, 21:15
Модел на автомобила: eskord 1.6 16V
Местоположение: Pernik
Status: Извън линия

Мнение от slavi6565 » 09 дек 2007, 18:33

Здравей, ако не загасне поне трЯбва да промени оборотите ако не загасне може да е блокирал

mltz
потребител
потребител
Мнения: 16
Регистриран: 04 фев 2007, 23:22
Модел на автомобила: Ford Esscort 1.6i EFI 105к.с. 11.1990г.
Status: Извън линия

Мнение от mltz » 09 дек 2007, 18:35

не тя изгасва веднага щом го изключа и точно за това питам дали трябва да е така!Обаче в книжката но Форд пише,че трябва да паднат на 750+-50 об.и като се включи да се стабилизират на колкото трябва да са си!

Потребителски аватар
slavi6565
потребител
потребител
Мнения: 25
Регистриран: 07 дек 2007, 21:15
Модел на автомобила: eskord 1.6 16V
Местоположение: Pernik
Status: Извън линия

Мнение от slavi6565 » 09 дек 2007, 19:56

На моЯта кола като махнах буксата не изгасна а само промени оборотите но нетрЯбва да те притеснЯва ако изгасне после ако си работи както трЯбва не е проблем според мене.

цеков
потребител
потребител
Мнения: 32
Регистриран: 01 авг 2007, 21:22
Модел на автомобила: Форд ескорт 1.6 16V 1996
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от цеков » 09 дек 2007, 20:45

...трябва да паднат на 750+-50 об....
Истината е някъде там.
Все пак,клапана за празен ход има работна зона
и е възможно след време да не се справя добре със
задачата да поддържа оборотите
Ако гасне , вероятно има замърсяване в
зоната на притваряне на дроселовата клапа.
Едно почистване няма да навреди.

vladislav
потребител
потребител
Мнения: 607
Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от vladislav » 09 дек 2007, 22:16

Може да не ти хареса отговора, ама 1.6и какво означава?
Има доста варианти, как искаш точен отговор.
Напр. при мен не трябва да угасне.
Така че уточни коя година и точно мотора ти е колата. И за тия празни обороти теории много ти може нова да "измислиш".
Не се заяждам, но аз мога да ти кажа нещо за моят двигател другите колеги за другите модели. Така, че уточни.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 10 дек 2007, 00:18

И защо трябва да изключвате буксата, след като си държи нормални обороти????
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
G2233
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 14 ное 2007, 20:23
Модел на автомобила: Volvo V50 1.6i Duratec/100к.с/газ/2009
Местоположение: Асеновград
Status: Извън линия

Мнение от G2233 » 10 дек 2007, 22:00

аз искам да използвам темата да отбележа,че при мен оборотите на празен ход се колебаят.Това мисля че се случи след като обучавах ЕКУ. Преди тази манипулация подозирах че имам по-голям разход от нормалното и оборотите на празен ход ми бяха 1000. След като изкл.акумулатора за 10мин. направих вс стапки за адаптация покарах 20км -нормален режим (не съм дигал повече от 100км/ч и не повче от 2300об/мин)Намправи ми впечатление, че като натисна съединителя за смяна на предавките-оборотите не падат ами си стоят около 2000об. най-мн да паднат до 1500. Като спра и колата работи на едно място оборорите след 1-2мин падат на 1000 и така се колебаят м/у 850 и 1100.Проверих ТПС датчика не беше замръсен (все пак го почистих с контактен спрей,също така и МАФ сензора го бях чистил преди 2 седмици).Може ли моторчето за празен ход да е за смяна или за чистене, ако изобщо се чисти.
Също така искам да попитам за да почистя дроселовата клапа трябва ли да сваля колектроите? От долния край на клапата,като я отворя с жилото на гаста има малко сажди и като светнах с фенерче да вида какво има под нея гледам на дъното долу, нещо като масло-масло ли е?
И друго което е трябва ли да има една малка дупчица на клапана? близо до остта?

Потребителски аватар
mladen1984
потребител
потребител
Мнения: 1471
Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

стъпков мотор

Мнение от mladen1984 » 11 дек 2007, 08:16

При мен се получава следното-като махна буксат оборотите спадат главоломно ,двигателя започва да се мъчи и угасва.това е нормалното.
Така наречения регулатор на празния ход представлява идин клапан,който се отваря от ел.магнит.Когато се отвори той пропуска повече въздух към двигателя.Рано или късно този ел.магнит се износва(променя характеристиките си ) и оборотите се колебаят!
Стъпковия мотор има определена съпротивление-при мен е в порядъка от 10-14 ома.При другите модели може да е различно!?!но задължително трябва да се провери.
п.п.Колата не може да се движи без този регулатор.
Изображение

mltz
потребител
потребител
Мнения: 16
Регистриран: 04 фев 2007, 23:22
Модел на автомобила: Ford Esscort 1.6i EFI 105к.с. 11.1990г.
Status: Извън линия

Мнение от mltz » 11 дек 2007, 18:36

Питам защото като пусна колата на втора без гас оборотите искат да падат под 900 и започва все едно да предърпва,а като е на свободна на място ми държи 1100об.?Затова питам дали трябва да изгасва като се махне буксата!Дали това е от моторчето за празен ход?

Потребителски аватар
G2233
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 14 ное 2007, 20:23
Модел на автомобила: Volvo V50 1.6i Duratec/100к.с/газ/2009
Местоположение: Асеновград
Status: Извън линия

Мнение от G2233 » 11 дек 2007, 19:50

И аз питам,ако има кой да каже-Защо като работи колата на празен ход на едно място,след натискане на съединителя оборотите от 1000 се качват на 1100.Пък и тези 1000об не ми харесват.Къде може да е ключа от бараката.Също така като вкл. на 2ра и колата започва да ускорява без газ,вместо да започне да глъхне и това не е само на втора на вс. скорости ми прави така.

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 11 дек 2007, 21:38

G2233 написа: ...
Това леко вдигане на оборотите при натискане на съединителя не мисля, че е дефект. Прилича ми на застраховка срещу угасване при потегляне. На разхода също не се отразява. При движение на празен ход оборотите нормално са по-високи(има много писано във форума)
Виж, 1000об/м за празен ход на място са много. Освен да чистиш дросел и клапан за празен ход, не се сещам за друго.
Масло в дросела може да има. Вентилацията на картера нали отива във въздушния филтър и оттам маслените пари право в дросела отват и може да кондензират. Там засъхват, изпичат се хубаво при нагряване и образувалия се нагар може дори да затрудни коректната работа на клапата, респ. на TPS-а. Миене му е майката.
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Потребителски аватар
G2233
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 14 ное 2007, 20:23
Модел на автомобила: Volvo V50 1.6i Duratec/100к.с/газ/2009
Местоположение: Асеновград
Status: Извън линия

Мнение от G2233 » 11 дек 2007, 21:52

а това нормално ли е като съм на някоя предавка и колата върви без да и давам газ.Неще да се задави.Освен ако не е голямо нагорнище

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 11 дек 2007, 22:10

От моята не се оплаквам от нищо - предварително да кажа!
Мога да тръгна без да барам педала на газта.
Изреждал съм всички предавки и си върви без да барам педала на газта, обаче се иска галене на съединителя.
Една вечер лиги и правих показно като си качих десния крак на таблото и паркирах с "1000" маневри (щото такова беше мястото) тук на паркинга пред блока.

Някой път гасне иначе при маневри, едно такова шашаво ма май аз съм си виновен.
Па и тя си е кочина на 10 години ко да искам :)

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 11 дек 2007, 22:21

G2233 написа:...колата върви без да и давам газ...
Аз моята кола я ползвам да ме вози, а не за проби как върви без газ... :P Изчисти клапана и дросела и ако не ти прави ядове при нормално каране и харчи нормално, не я мисли :) Тая гад е една купчина железа, направена да ти робува, а не ти на нея.
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Edinuser
Потребител
Потребител
Мнения: 774
Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от Edinuser » 11 дек 2007, 23:07

Може да е датчика за температурата на двигателя ?
При мен като запаля (без да натискам газ-та само с натиснат съединител)
На празен ход докато позагрее двигателя - държи 1500-1100 оборота, след като загрее падат на около 850 оборота.
Има два температурни датчика - единия за ЕКУ-то, другият за стрелката.
На колата като я взех - кабелите на този датчик за температура беше им се обелила изолацията от годините - сега са сменени със силиконови.
Така че провери си термодатчика и кабелите към него, може в това да ти е проблема, освен в нещата които са изброили колегите.
Ако ЕКУ-то си мисли че мотора е студен - ще държи високи обороти и ще ти харчи по-вече гориво.
За проверка като натиснеш и отпуснеш съединителя (при изкл. скорост) - оборотите трябва да си стоят приблизително еднакви - само трябва да се усеща, че за момент се натоварва малко по-вече двигателя, ако е така значи ти бачка регулирането на празния ход.

Потребителски аватар
G2233
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 14 ное 2007, 20:23
Модел на автомобила: Volvo V50 1.6i Duratec/100к.с/газ/2009
Местоположение: Асеновград
Status: Извън линия

Мнение от G2233 » 11 дек 2007, 23:13

Днес успях да почистя само куплунга и това място кадето се подключва самият куплунг на регулатора за празния ход.Но ме интересува как се сваля самия регулатор и кое му се чисти.Нали регулатора за празен ход е това нещо дето прилича на метално цилиндърче и се намира под смукателните колектори.На ш.бано място.

mltz
потребител
потребител
Мнения: 16
Регистриран: 04 фев 2007, 23:22
Модел на автомобила: Ford Esscort 1.6i EFI 105к.с. 11.1990г.
Status: Извън линия

Мнение от mltz » 11 дек 2007, 23:14

Много ти благодаря Edinuser!Ами я кажи каде е по точно датчика там под вакомното маркучи на EFI-то ли?

Потребителски аватар
G2233
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 14 ное 2007, 20:23
Модел на автомобила: Volvo V50 1.6i Duratec/100к.с/газ/2009
Местоположение: Асеновград
Status: Извън линия

Мнение от G2233 » 11 дек 2007, 23:16

А също така каде да го видя този термодатчик?

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта