Смяна на термостат без сервиз ?

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Aicken
потребител
потребител
Мнения: 348
Регистриран: 17 авг 2007, 12:54
Модел на автомобила: Mondeo Mk1 1.6 16V
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Смяна на термостат без сервиз ?

Мнение от Aicken » 11 дек 2007, 01:56

значи търсих тема подобна на тая дето пиша но не намерих а и незнам термостата дали е свързан с тоя раздел но маи е за тук

Мисълта ми е че перката не ми работи , в провинцията лесно се кара ама ми се наложи да отида до София и там колата на светофарите едва не изпуши :evil: добре че беше студено та стрелката не стигна до червеното , че натам варвеше

дали мога да си купя термостат и по някъв начин с ваша помощ ще мога ли да си го сменя сам , ако мислите че ше стане обяснете , благодаря предварително , защото наистина сам много зает тия дена а трябва и да се поправи...

и един страничен вапрос моя двигател (1.6 16в) с каква система е ЕФИ , кЕФИ ?

vladislav
потребител
потребител
Мнения: 607
Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от vladislav » 11 дек 2007, 08:55

Колега, тази събота сам си смених термостата, не нищо сложно за около час и половина с почистването от варовик на леглото и самият кожух на термостата, ако е за термостата.
Според мен трябва да се ориентираш към датчика кайто ти включва перката, при мен е на кожуха на термостата, не е лошо да дадеш на късо буксата да видиш дали работи вентилатора на радиатора.

AlexP
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 08 окт 2006, 19:07
Модел на автомобила: 2000 Mercedes S500
2006 Toyota Prius
1996 Toyota RAV4
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от AlexP » 11 дек 2007, 11:03

Термостата сигурно ти е наред. Нормално е да започне да отива към червената зона ако не се включи перката, особено в задръстване, така че по-добре си оправи перката - може да е от бушон, датчик (намира се на горният маркуч на радиатора), товарен резистор, кабелите. Ако решиш все пак да смениш термостата - сменя се елементарно. Отвиват се болтчетата на корпуса му и се сменя вътрешната част (самият термостат) като трябва да се внимава как е завъртян - трябва да съвпадне отдолу едно байпас клапанче с дупка оставена за него в корпуса. Болтчетата не се затягат много, понеже корпуса (кутията в която стои термостата) е пластмасова, макар и с набити метални гайки в нея.

Aicken
потребител
потребител
Мнения: 348
Регистриран: 17 авг 2007, 12:54
Модел на автомобила: Mondeo Mk1 1.6 16V
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Мнение от Aicken » 11 дек 2007, 13:59

Бушоните сам ги сменил всичките колеги.... за датчика незнам но ще погледна а вие междувременно бихте ли ми дали снимка каде се намира термостата :oops: щото сам невеж а така по думите не мога да се сетя :oops:

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от debug » 11 дек 2007, 17:54

Би трябвало да е от дясно на блока и в него да влиза дебел маркуч. Мога да ти дам само схема от Микрокат-а. №7 е термостата, №8 - о-пръстенът му. Клапанчето за обезвъздушаване според мен трябва да е нагоре.
Прикачени файлове
therm.JPG
Изображение

Изображение

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4787
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от pepy1 » 11 дек 2007, 21:06

според мен не е от термостата
не ти се включва перката защото :
изгоряла е
датчика ти е отишъл
буксата която подава ток към перката не дава контакт(както беше при мен)
времето е като парите-никога не стига

Потребителски аватар
slavi6565
потребител
потребител
Мнения: 25
Регистриран: 07 дек 2007, 21:15
Модел на автомобила: eskord 1.6 16V
Местоположение: Pernik
Status: Извън линия

Мнение от slavi6565 » 12 дек 2007, 23:20

Колега провери датчика за перката и ако работи и колата ти е производство 1993г триабва да внимаваш с водната помпа. При мене от същата година липсваше напълно перката на водната помпа. Дано не съм прав

Aicken
потребител
потребител
Мнения: 348
Регистриран: 17 авг 2007, 12:54
Модел на автомобила: Mondeo Mk1 1.6 16V
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Мнение от Aicken » 14 дек 2007, 01:35

И аз не мисля че не е от термостата вече ..... по скоро на самата перка да и има нещо защото кабела които влиза в нея е в перфектно състояние , чистичък , здрави кабели... може би самата перка , тряя да правя нещо по въпроса..

варгала81 бате защо ме плашиш така , 93-та година е , в какъв смисъл трябва да внимавам с водната помпа.... да не прегрява колата ли ? спокоино тя много трудно загрява понеже не я карам в софия... значи някои хора казват че е нормално колата както и да я караш да ти загрее до средата да ти е стрелката а моята е винаги в студената зона , мааалко зад бялата част и така си седи а като отидох в софия за нула време по светофарите стигна до средата ... добре че и там си остана защото стигнах навреме.... щеше да изпуши за още 10-15 минути.... ориентировъчни цени за перка дали може да ми предоставите... и ако може съвет как да дам на "късо" за да я пробвам , точно последния въпрос ми е важен защото искам да пробвам дали работи :wink:

vladislav
потребител
потребител
Мнения: 607
Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от vladislav » 14 дек 2007, 09:06

Aicken написа:Иориентировъчни цени за перка дали може да ми предоставите... и ако може съвет как да дам на "късо" за да я пробвам , точно последния въпрос ми е важен защото искам да пробвам дали работи :wink:
Махаш клемата и с кабелче свързваш двете "дупчици" (не се смеите незнам как да го опиша) на буксата. Но това не означава че ти е изгоряла перката, може и да ти се скъсал някои от прободниците до нея, най добре даваш 12 в. директно.
При мен има едни бушони които са до акумолатора и еднията е за перката - 50 А, при теб дали има такъв и дали е здрав.

Aicken
потребител
потребител
Мнения: 348
Регистриран: 17 авг 2007, 12:54
Модел на автомобила: Mondeo Mk1 1.6 16V
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Мнение от Aicken » 14 дек 2007, 21:06

vladdko написа:
Aicken написа:Иориентировъчни цени за перка дали може да ми предоставите... и ако може съвет как да дам на "късо" за да я пробвам , точно последния въпрос ми е важен защото искам да пробвам дали работи :wink:
Махаш клемата и с кабелче свързваш двете "дупчици" (не се смеите незнам как да го опиша) на буксата. Но това не означава че ти е изгоряла перката, може и да ти се скъсал някои от прободниците до нея, най добре даваш 12 в. директно.
При мен има едни бушони които са до акумолатора и еднията е за перката - 50 А, при теб дали има такъв и дали е здрав.
сега се сещам че кокоф имаше схеми кои бушон за какво е ..... ако може да каже тои кои е за перката и къде се намира да го проверя...
mrdds написа:Мисля,че за този датчик става въпрос...според мен това е датчика за управление на колата

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта