Страница 1 от 1
Проблем с оборотите на Фиеста 1.1i-моно, 1990г.
Публикувано: 21 фев 2008, 10:15
от yuriy29
Здравейте! От скоро имам фиестата и забелязах следният проблем:
като я запаля оборотите се вдигат до 2000 и след малко падат до 1500, но по-надолу не падат. Когато стрелката на температурата стигне до средата на скалата тогава падат до около 1000. При светване на фаровете допълнително се вдигат с около 500. Дава ми голям разход на бензин около9,5-10л градско. Благодаря!!!
Публикувано: 21 фев 2008, 10:17
от madboy
Това трябва да е от смукача.
Публикувано: 21 фев 2008, 17:06
от Fori
Провери поведението на двигателя при изключено моторче за празен ход(от конектора му).Ако има подобрение сваляй и почиствай моторчето.За него е писано доста.
Публикувано: 21 фев 2008, 18:07
от cocoff
Да не си мисли, че е много студено? Темп. датчик.
Публикувано: 21 фев 2008, 18:19
от Danchev
Хаха оборотите са им слабото място на фордофките

Първо за горният пост: колега я пробваи си откачи стъпковото моточе и щи гледам сеира как ще запалиш, извинявай за иронията, ама понякога се изказвате неподготвени (не ми се обяснява ся как работи Idle Motor, ама ако не ми вярваш откачи го и пробвай). Сега за колегата с оборотите: моят хайван ги правеше и продължава да ги прави в известна степен тия мръсотии. Почисти си въпросният стъпков мотор, въпреки че 100% не е от него, ама колата ще бачка по добре. Този проблем го прави TPS - Throttle position sensor. Тва е едно потенциометърче което следи колко е отворен дросела и подава информация към борда. Аз малко позамазах нещата, щото не ми се дават в момента пари за нов, т.е. с 300 зора го отворих и хубавичко го почистих. Та сега биват нещата, пак са ми малко височки оборотите, ама поне не се форсира самичка на празен ход. Таман погледнах твоят двигател и се оказа че при теб тоя TPS се нарича "Throttle plate control motor" , т.е. не е потенциометър а някакво моторче. Но все пак мисля че проблема ти е в него, отваряй и чисти!!!!!!! Ако не можеш да го намериш пиши

Публикувано: 21 фев 2008, 19:47
от cocoff
Danchev написа: ...
Я кажи как работи моторчето за празен ход и защо 100% си сигурен, че не е от него?
Как реагира колата ако моторчето е запецнало и байпасът е напълно отворен?
Има си човекът TPS ......

, но това дето според теб е TPS e "Throttle plate control motor", санким моторче за празен ход...
Дано съм уцелил картинката

Публикувано: 21 фев 2008, 21:38
от Fori
Danchev написа:Хаха оборотите са им слабото място на фордофките

Първо за горният пост: колега я пробваи си откачи стъпковото моточе и щи гледам сеира как ще запалиш, извинявай за иронията, ама понякога се изказвате неподготвени (не ми се обяснява ся как работи Idle Motor, ама ако не ми вярваш откачи го и пробвай). Сега за колегата с оборотите: моят хайван ги правеше и продължава да ги прави в известна степен тия мръсотии. Почисти си въпросният стъпков мотор, въпреки че 100% не е от него, ама колата ще бачка по добре. Този проблем го прави TPS - Throttle position sensor. Тва е едно потенциометърче което следи колко е отворен дросела и подава информация към борда. Аз малко позамазах нещата, щото не ми се дават в момента пари за нов, т.е. с 300 зора го отворих и хубавичко го почистих. Та сега биват нещата, пак са ми малко височки оборотите, ама поне не се форсира самичка на празен ход. Таман погледнах твоят двигател и се оказа че при теб тоя TPS се нарича "Throttle plate control motor" , т.е. не е потенциометър а някакво моторче. Но все пак мисля че проблема ти е в него, отваряй и чисти!!!!!!! Ако не можеш да го намериш пиши

Първо:От месеци карам с изключено МПХ.И аз не съм първия.
Второ: Не са ти изяснени ТPS и IMC(МПХ) и затова трудно правиш разлика между тях.Първото наистина е потенциометър и е свързано с оста на дроселовата клапа а второто, по-точно е
стъпково моторче.При колегата ги има и двете.
Не се притеснавай,че не знаеш, но това те задължава да не се изказваш неподготвен във форуми от всякакъв род.И да четеш по-вече.
Прав си,че трябва да си разглоби и почисти моторчето(това дето не е потенциометър).
Бъди здрав и по-кротък.
Публикувано: 22 фев 2008, 01:39
от Danchev
ХиХи ами май и аз се поизложих малко, скарайте ми се

земам си забележка. Честно казано наистина не съм запознат с mi като неговата по простата причина че никога не съм се сблъсквал са такива. Отворих дебелата книжка, ама нещо не съм догледал картинките. Иначе правя разлика между ТПС и МПХ и мисля че съм запознат и с принципа на който работят, дотолкова до колкото съм чел литература за тях и съм ги разглобявал и двете на мойта фордофка. Това за МПХ - то го изтърсих, защото мойто ЕФИ изобщо не може да зацепи като го изключа, няма въздух и изобщо не може да влезе в обороти да запали?
Публикувано: 22 фев 2008, 08:54
от cocoff
Споко, бе, ман

Всички сме писали по някоя глупост, не се стягай
Дори безумните на пръв поглед заяждания за правописа имат смисъл. Замисли се човек за тая или оная дума, речник отвори...полза е това
