Страница 1 от 1

Проблем с оборотите на Фиеста 1.1i-моно, 1990г.

Публикувано: 21 фев 2008, 10:15
от yuriy29
Здравейте! От скоро имам фиестата и забелязах следният проблем:
като я запаля оборотите се вдигат до 2000 и след малко падат до 1500, но по-надолу не падат. Когато стрелката на температурата стигне до средата на скалата тогава падат до около 1000. При светване на фаровете допълнително се вдигат с около 500. Дава ми голям разход на бензин около9,5-10л градско. Благодаря!!!

Публикувано: 21 фев 2008, 10:17
от madboy
Това трябва да е от смукача.

Публикувано: 21 фев 2008, 17:06
от Fori
Провери поведението на двигателя при изключено моторче за празен ход(от конектора му).Ако има подобрение сваляй и почиствай моторчето.За него е писано доста.

Публикувано: 21 фев 2008, 18:07
от cocoff
Да не си мисли, че е много студено? Темп. датчик.

Публикувано: 21 фев 2008, 18:19
от Danchev
Хаха оборотите са им слабото място на фордофките :) Първо за горният пост: колега я пробваи си откачи стъпковото моточе и щи гледам сеира как ще запалиш, извинявай за иронията, ама понякога се изказвате неподготвени (не ми се обяснява ся как работи Idle Motor, ама ако не ми вярваш откачи го и пробвай). Сега за колегата с оборотите: моят хайван ги правеше и продължава да ги прави в известна степен тия мръсотии. Почисти си въпросният стъпков мотор, въпреки че 100% не е от него, ама колата ще бачка по добре. Този проблем го прави TPS - Throttle position sensor. Тва е едно потенциометърче което следи колко е отворен дросела и подава информация към борда. Аз малко позамазах нещата, щото не ми се дават в момента пари за нов, т.е. с 300 зора го отворих и хубавичко го почистих. Та сега биват нещата, пак са ми малко височки оборотите, ама поне не се форсира самичка на празен ход. Таман погледнах твоят двигател и се оказа че при теб тоя TPS се нарича "Throttle plate control motor" , т.е. не е потенциометър а някакво моторче. Но все пак мисля че проблема ти е в него, отваряй и чисти!!!!!!! Ако не можеш да го намериш пиши 8)

Публикувано: 21 фев 2008, 19:47
от cocoff
Danchev написа: ...
Я кажи как работи моторчето за празен ход и защо 100% си сигурен, че не е от него?
Как реагира колата ако моторчето е запецнало и байпасът е напълно отворен?
Има си човекът TPS ...... :D, но това дето според теб е TPS e "Throttle plate control motor", санким моторче за празен ход...
Дано съм уцелил картинката :drink:

Публикувано: 21 фев 2008, 21:38
от Fori
Danchev написа:Хаха оборотите са им слабото място на фордофките :) Първо за горният пост: колега я пробваи си откачи стъпковото моточе и щи гледам сеира как ще запалиш, извинявай за иронията, ама понякога се изказвате неподготвени (не ми се обяснява ся как работи Idle Motor, ама ако не ми вярваш откачи го и пробвай). Сега за колегата с оборотите: моят хайван ги правеше и продължава да ги прави в известна степен тия мръсотии. Почисти си въпросният стъпков мотор, въпреки че 100% не е от него, ама колата ще бачка по добре. Този проблем го прави TPS - Throttle position sensor. Тва е едно потенциометърче което следи колко е отворен дросела и подава информация към борда. Аз малко позамазах нещата, щото не ми се дават в момента пари за нов, т.е. с 300 зора го отворих и хубавичко го почистих. Та сега биват нещата, пак са ми малко височки оборотите, ама поне не се форсира самичка на празен ход. Таман погледнах твоят двигател и се оказа че при теб тоя TPS се нарича "Throttle plate control motor" , т.е. не е потенциометър а някакво моторче. Но все пак мисля че проблема ти е в него, отваряй и чисти!!!!!!! Ако не можеш да го намериш пиши 8)
Първо:От месеци карам с изключено МПХ.И аз не съм първия.
Второ: Не са ти изяснени ТPS и IMC(МПХ) и затова трудно правиш разлика между тях.Първото наистина е потенциометър и е свързано с оста на дроселовата клапа а второто, по-точно е стъпково моторче.При колегата ги има и двете.
Не се притеснавай,че не знаеш, но това те задължава да не се изказваш неподготвен във форуми от всякакъв род.И да четеш по-вече.
Прав си,че трябва да си разглоби и почисти моторчето(това дето не е потенциометър).
Бъди здрав и по-кротък.

Публикувано: 22 фев 2008, 01:39
от Danchev
ХиХи ами май и аз се поизложих малко, скарайте ми се :oops: земам си забележка. Честно казано наистина не съм запознат с mi като неговата по простата причина че никога не съм се сблъсквал са такива. Отворих дебелата книжка, ама нещо не съм догледал картинките. Иначе правя разлика между ТПС и МПХ и мисля че съм запознат и с принципа на който работят, дотолкова до колкото съм чел литература за тях и съм ги разглобявал и двете на мойта фордофка. Това за МПХ - то го изтърсих, защото мойто ЕФИ изобщо не може да зацепи като го изключа, няма въздух и изобщо не може да влезе в обороти да запали?

Публикувано: 22 фев 2008, 08:54
от cocoff
Споко, бе, ман :D Всички сме писали по някоя глупост, не се стягай
Дори безумните на пръв поглед заяждания за правописа имат смисъл. Замисли се човек за тая или оная дума, речник отвори...полза е това :)