Май загрява...Форд Ескорт 1,6 16V
-
- потребител
- Мнения: 108
- Регистриран: 17 фев 2008, 15:58
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1,6 16V ,97г.,Zetec
- Status: Извън линия
Май загрява...Форд Ескорт 1,6 16V
Здравейте,колеги!
От скоро съм собственик на "Ескорт" 1,6 16V,Zetec,1997 година,с газов инжекцион.Като нова придобивка от няколко дни,наблюдавам как се държи автомобила и колкото и да ми се иска всичко да е наред ми направи впечатление,че стрелката на температурата ходи май повече от нормалното към червената зона....
Ситуацията е следната:
1.Тръгва да загрява,стига до началото на буквата "А" и след това връща до средата на буквата "М",т.е на средата на скалата-явно тука отваря термостата.
2.След 3-4 км. градско каране,стрелката почва да се покачва плавно и стига почти края на буквата "L",като почти няма задръствания по пътя.
3.След това имам към 5 км извънградско до като се прибера и стрелката пада на началото на буквата "L",но после за 200-300 м в града пак дига до края на "L".
4.Днес я оставих да работи на место за да видя дали ще включи вентилатора,но стрелката отиде на около 2 мм от червената зона и перката не включи.Не я изчаках повече, достраша ме....Направи ми впечатление,че и двата маркуча на радиатора са топли и сравнително меки на пипане,но не чак толкова горещи,както за стрелка отиваща към червеното.Антифриз не се губи,не ври в казанчето,парното е великолепно.Вентилатора върти при включен климатик,или при даване на късо на буксата на термодатчика.
5.Попитах стария собственик дали е чувал да се включва вентилатора и той ми каза,че се включвал на края на буквата "L",да ама не...За все още хладното време си мисля,че не е нормална тая температура,камо ли през жегите лятото.
Минава ми мисъл за не напълно отварящ термостат или задръстен радиатор,но преди всичко моля да чуя Вашите мнения и препоръки по проблема....
От скоро съм собственик на "Ескорт" 1,6 16V,Zetec,1997 година,с газов инжекцион.Като нова придобивка от няколко дни,наблюдавам как се държи автомобила и колкото и да ми се иска всичко да е наред ми направи впечатление,че стрелката на температурата ходи май повече от нормалното към червената зона....

1.Тръгва да загрява,стига до началото на буквата "А" и след това връща до средата на буквата "М",т.е на средата на скалата-явно тука отваря термостата.
2.След 3-4 км. градско каране,стрелката почва да се покачва плавно и стига почти края на буквата "L",като почти няма задръствания по пътя.
3.След това имам към 5 км извънградско до като се прибера и стрелката пада на началото на буквата "L",но после за 200-300 м в града пак дига до края на "L".
4.Днес я оставих да работи на место за да видя дали ще включи вентилатора,но стрелката отиде на около 2 мм от червената зона и перката не включи.Не я изчаках повече, достраша ме....Направи ми впечатление,че и двата маркуча на радиатора са топли и сравнително меки на пипане,но не чак толкова горещи,както за стрелка отиваща към червеното.Антифриз не се губи,не ври в казанчето,парното е великолепно.Вентилатора върти при включен климатик,или при даване на късо на буксата на термодатчика.
5.Попитах стария собственик дали е чувал да се включва вентилатора и той ми каза,че се включвал на края на буквата "L",да ама не...За все още хладното време си мисля,че не е нормална тая температура,камо ли през жегите лятото.
Минава ми мисъл за не напълно отварящ термостат или задръстен радиатор,но преди всичко моля да чуя Вашите мнения и препоръки по проблема....
-
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 108
- Регистриран: 17 фев 2008, 15:58
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1,6 16V ,97г.,Zetec
- Status: Извън линия
Колега,по-горе съм написал,че от клемата на температурния датчик,който се намира на десния широк маркуч на радиатора, с мост на късо тръгва или бавната или бързата скорост.Търсачката съм я ползвал,но 99% от постовете са свързани с проблем от незагряване
Днес ще ходя да взема един термостат от Моторкрафт и за начало смятам да го сменя и да почистя външно радиатора от полепналите боклуци по него.След това ще пиша дали проблема е решен.

-
- потребител
- Мнения: 108
- Регистриран: 17 фев 2008, 15:58
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1,6 16V ,97г.,Zetec
- Status: Извън линия
Проблема е решен!
Нов термостат от Моторкрафт за 32 лв,смяна за 20-на мин,температурата се нормализира веднага а и перката вече включва между буквите "А"и "L".При градско каране вече стрелката стои точно на средата на скалата.
Стария термостат беше също Моторкрафт,но на 88 градуса.Сегашния е на 92 градуса.
Нов термостат от Моторкрафт за 32 лв,смяна за 20-на мин,температурата се нормализира веднага а и перката вече включва между буквите "А"и "L".При градско каране вече стрелката стои точно на средата на скалата.
Стария термостат беше също Моторкрафт,но на 88 градуса.Сегашния е на 92 градуса.
-
- потребител
- Мнения: 21
- Регистриран: 17 юли 2005, 14:53
- Модел на автомобила: Форд Ескорт 1,8 16V 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Пеше ще напише разултата ,че аз съм настинал и ми сълзят очите пред компа.
За колегата от по-горният пост:
Ако несе отваря термостата достатъчно или малко ,пропускливоста на течност към радиатора е съответно малка или никъква т.е. датчика който следи температурата на охладителната течност и пуска вентилатора се намира както знаем на радиатора.При малък дебит на циркулация на течност температурата на този датчик няма да е достигнала нужните градуси зада се включи вентилатора.
П.П. Изпреварил ме е

За колегата от по-горният пост:
Ако несе отваря термостата достатъчно или малко ,пропускливоста на течност към радиатора е съответно малка или никъква т.е. датчика който следи температурата на охладителната течност и пуска вентилатора се намира както знаем на радиатора.При малък дебит на циркулация на течност температурата на този датчик няма да е достигнала нужните градуси зада се включи вентилатора.
П.П. Изпреварил ме е

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта