Май загрява...Форд Ескорт 1,6 16V

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Peshe
потребител
потребител
Мнения: 108
Регистриран: 17 фев 2008, 15:58
Модел на автомобила: Ford Eskort 1,6 16V ,97г.,Zetec
Status: Извън линия

Май загрява...Форд Ескорт 1,6 16V

Мнение от Peshe » 29 фев 2008, 21:47

Здравейте,колеги!
От скоро съм собственик на "Ескорт" 1,6 16V,Zetec,1997 година,с газов инжекцион.Като нова придобивка от няколко дни,наблюдавам как се държи автомобила и колкото и да ми се иска всичко да е наред ми направи впечатление,че стрелката на температурата ходи май повече от нормалното към червената зона.... :cry: Ситуацията е следната:
1.Тръгва да загрява,стига до началото на буквата "А" и след това връща до средата на буквата "М",т.е на средата на скалата-явно тука отваря термостата.
2.След 3-4 км. градско каране,стрелката почва да се покачва плавно и стига почти края на буквата "L",като почти няма задръствания по пътя.
3.След това имам към 5 км извънградско до като се прибера и стрелката пада на началото на буквата "L",но после за 200-300 м в града пак дига до края на "L".
4.Днес я оставих да работи на место за да видя дали ще включи вентилатора,но стрелката отиде на около 2 мм от червената зона и перката не включи.Не я изчаках повече, достраша ме....Направи ми впечатление,че и двата маркуча на радиатора са топли и сравнително меки на пипане,но не чак толкова горещи,както за стрелка отиваща към червеното.Антифриз не се губи,не ври в казанчето,парното е великолепно.Вентилатора върти при включен климатик,или при даване на късо на буксата на термодатчика.
5.Попитах стария собственик дали е чувал да се включва вентилатора и той ми каза,че се включвал на края на буквата "L",да ама не...За все още хладното време си мисля,че не е нормална тая температура,камо ли през жегите лятото.
Минава ми мисъл за не напълно отварящ термостат или задръстен радиатор,но преди всичко моля да чуя Вашите мнения и препоръки по проблема....

Edinuser
Потребител
Потребител
Мнения: 774
Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от Edinuser » 29 фев 2008, 22:17

Мондеото а вероятно и Ескорта имат два датчика за температурата.
Единият е за ЕКУ-то (то и управлява вентилатора) а другият за стрелката.
Напълно е възможно единият от двата да не е в ред, и или наистина не вкл.вентилатора или стрелката за температурата да те лъже.

_SLiThER_
Status: Извън линия

Мнение от _SLiThER_ » 29 фев 2008, 23:28

Ползвай търсачката ако не ти включва перката след "L" има едно съпротивление на перката от там е :wink:

Peshe
потребител
потребител
Мнения: 108
Регистриран: 17 фев 2008, 15:58
Модел на автомобила: Ford Eskort 1,6 16V ,97г.,Zetec
Status: Извън линия

Мнение от Peshe » 01 мар 2008, 07:40

Колега,по-горе съм написал,че от клемата на температурния датчик,който се намира на десния широк маркуч на радиатора, с мост на късо тръгва или бавната или бързата скорост.Търсачката съм я ползвал,но 99% от постовете са свързани с проблем от незагряване :roll:Днес ще ходя да взема един термостат от Моторкрафт и за начало смятам да го сменя и да почистя външно радиатора от полепналите боклуци по него.След това ще пиша дали проблема е решен.

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 01 мар 2008, 09:59

според мен термостата ти отваря твърде късно.По мои сведения термостата отваря на N,след което стрелката пада до началото на нормалната зона и вече според външни фактори се покачва.

Потребителски аватар
diggers
потребител
потребител
Мнения: 62
Регистриран: 05 яну 2008, 19:09
Модел на автомобила: Ford Mondeo 98 1.8i-zetekGHIA
Местоположение: Ботевград
Status: Извън линия

Мнение от diggers » 01 мар 2008, 11:39

Ако термостата мислиш че не ти отваря и ще го сменяш,помисли защо при по-висока температура не включват перките на охлаждането.
Дори да не ти отваря термостата,поне перките трябва да включват.

Peshe
потребител
потребител
Мнения: 108
Регистриран: 17 фев 2008, 15:58
Модел на автомобила: Ford Eskort 1,6 16V ,97г.,Zetec
Status: Извън линия

Мнение от Peshe » 01 мар 2008, 12:56

Проблема е решен!
Нов термостат от Моторкрафт за 32 лв,смяна за 20-на мин,температурата се нормализира веднага а и перката вече включва между буквите "А"и "L".При градско каране вече стрелката стои точно на средата на скалата.
Стария термостат беше също Моторкрафт,но на 88 градуса.Сегашния е на 92 градуса.

Bat Na4e
потребител
потребител
Мнения: 21
Регистриран: 17 юли 2005, 14:53
Модел на автомобила: Форд Ескорт 1,8 16V 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от Bat Na4e » 01 мар 2008, 13:12

Пеше ще напише разултата ,че аз съм настинал и ми сълзят очите пред компа.:cry:
За колегата от по-горният пост:
Ако несе отваря термостата достатъчно или малко ,пропускливоста на течност към радиатора е съответно малка или никъква т.е. датчика който следи температурата на охладителната течност и пуска вентилатора се намира както знаем на радиатора.При малък дебит на циркулация на течност температурата на този датчик няма да е достигнала нужните градуси зада се включи вентилатора.
П.П. Изпреварил ме е :D

Потребителски аватар
diggers
потребител
потребител
Мнения: 62
Регистриран: 05 яну 2008, 19:09
Модел на автомобила: Ford Mondeo 98 1.8i-zetekGHIA
Местоположение: Ботевград
Status: Извън линия

Мнение от diggers » 04 мар 2008, 10:42

Да, точно това имах предвид каде се намира датчика за включване на перката!!! дали е на радиатора или на термостата?

Peshe
потребител
потребител
Мнения: 108
Регистриран: 17 фев 2008, 15:58
Модел на автомобила: Ford Eskort 1,6 16V ,97г.,Zetec
Status: Извън линия

Мнение от Peshe » 04 мар 2008, 18:04

На единия от маркучите на радиатора е-)

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 18 госта