Май загрява...Форд Ескорт 1,6 16V
Публикувано: 29 фев 2008, 21:47
Здравейте,колеги!
От скоро съм собственик на "Ескорт" 1,6 16V,Zetec,1997 година,с газов инжекцион.Като нова придобивка от няколко дни,наблюдавам как се държи автомобила и колкото и да ми се иска всичко да е наред ми направи впечатление,че стрелката на температурата ходи май повече от нормалното към червената зона....
Ситуацията е следната:
1.Тръгва да загрява,стига до началото на буквата "А" и след това връща до средата на буквата "М",т.е на средата на скалата-явно тука отваря термостата.
2.След 3-4 км. градско каране,стрелката почва да се покачва плавно и стига почти края на буквата "L",като почти няма задръствания по пътя.
3.След това имам към 5 км извънградско до като се прибера и стрелката пада на началото на буквата "L",но после за 200-300 м в града пак дига до края на "L".
4.Днес я оставих да работи на место за да видя дали ще включи вентилатора,но стрелката отиде на около 2 мм от червената зона и перката не включи.Не я изчаках повече, достраша ме....Направи ми впечатление,че и двата маркуча на радиатора са топли и сравнително меки на пипане,но не чак толкова горещи,както за стрелка отиваща към червеното.Антифриз не се губи,не ври в казанчето,парното е великолепно.Вентилатора върти при включен климатик,или при даване на късо на буксата на термодатчика.
5.Попитах стария собственик дали е чувал да се включва вентилатора и той ми каза,че се включвал на края на буквата "L",да ама не...За все още хладното време си мисля,че не е нормална тая температура,камо ли през жегите лятото.
Минава ми мисъл за не напълно отварящ термостат или задръстен радиатор,но преди всичко моля да чуя Вашите мнения и препоръки по проблема....
От скоро съм собственик на "Ескорт" 1,6 16V,Zetec,1997 година,с газов инжекцион.Като нова придобивка от няколко дни,наблюдавам как се държи автомобила и колкото и да ми се иска всичко да е наред ми направи впечатление,че стрелката на температурата ходи май повече от нормалното към червената зона....

1.Тръгва да загрява,стига до началото на буквата "А" и след това връща до средата на буквата "М",т.е на средата на скалата-явно тука отваря термостата.
2.След 3-4 км. градско каране,стрелката почва да се покачва плавно и стига почти края на буквата "L",като почти няма задръствания по пътя.
3.След това имам към 5 км извънградско до като се прибера и стрелката пада на началото на буквата "L",но после за 200-300 м в града пак дига до края на "L".
4.Днес я оставих да работи на место за да видя дали ще включи вентилатора,но стрелката отиде на около 2 мм от червената зона и перката не включи.Не я изчаках повече, достраша ме....Направи ми впечатление,че и двата маркуча на радиатора са топли и сравнително меки на пипане,но не чак толкова горещи,както за стрелка отиваща към червеното.Антифриз не се губи,не ври в казанчето,парното е великолепно.Вентилатора върти при включен климатик,или при даване на късо на буксата на термодатчика.
5.Попитах стария собственик дали е чувал да се включва вентилатора и той ми каза,че се включвал на края на буквата "L",да ама не...За все още хладното време си мисля,че не е нормална тая температура,камо ли през жегите лятото.
Минава ми мисъл за не напълно отварящ термостат или задръстен радиатор,но преди всичко моля да чуя Вашите мнения и препоръки по проблема....