Страница 1 от 2
Проблем с Мондео - Дизел 2.0 TDCI DuraTORQ
Публикувано: 06 апр 2008, 00:48
от nslavov
Мондео - Дизел 2.0 TDCI DuraTORQ
Моля, за помощ!!Имам следния проблем.Колата се държи добре като цяло, но след 2-3ч. работа, двигателят започва да губи мощност.Направихме диагностика, но при нея излезе че всичко е наред, а не е така?!Караш си и когато решиш да изпреварваш и натиснеш газта след 120 км/ч, и то при непрекъсната работа на двигателя поне след 2ч., светва подгряването на свещите и колата губи мощност и започва да работи, като обикновен дизел?!?Проблема изчезва, когато загасиш двигателя и стартираш-тогава всичко е наред, но после това пак се повтаря!
Благодаря!
Re: Проблем с Мондео - Дизел 2.0 TDCI DuraTORQ
Публикувано: 06 апр 2008, 09:50
от maxpoint
Здрасти колега

къде са правили диагностика и са казали че всичко е ок? така както описваш проблема ми звучи като грешка от някой датчик и би трябвало да я открият при диагностиката...поздрави
Re: Проблем с Мондео - Дизел 2.0 TDCI DuraTORQ
Публикувано: 06 апр 2008, 11:47
от nslavov
Проблеми с датчик казваш..интересно защо при диагностиката не се откриват такива, а колкото до това къде е правена такава, ще пробвам и при Moto Phoe, ако за друго поне ще дадат още едно мнение.Благодаря за мнението maxpoint, леко и безаварино

Re: Проблем с Мондео - Дизел 2.0 TDCI DuraTORQ
Публикувано: 06 апр 2008, 12:22
от Пламен_Plamen
Аз съм с друг двигател,но ще подходя логически.Ако се доверим на арматурното ти табло,след два часа работа на двигателя ти се включват подгряващите свещи и работят така до гасене на двигателя.Това е сериозна консумация-около 50 А/ако свещите ти са като моите/,която се получава при движещ се автомобил.С това може да се обясни срива на мощност.Ако това е така,подгряващите ти свещи са на път,ако не са почнали да изгарят.Има нещо като пик, консуматор,или датчик,който вкючва релето по никое време.При повреда в релето,може да се направи следния експеримент:При загрят дигател преди да прави "глупости" се сваля релето/обиновенно е при двигателя и е на куплунг/,то не ти трябва докато двигателя е още топъл.Караш си така и следиш колата.Ако всичко е наред ,то нещата вече се локализират.В противен случай проблема вероятно е следствие от прекомерната електронизация на съвременните автомобили,за която нашите сервизи не са дорасли.Успех!
Re: Проблем с Мондео - Дизел 2.0 TDCI DuraTORQ
Публикувано: 06 апр 2008, 13:45
от maxpoint
nslavov написа:Проблеми с датчик казваш..интересно защо при диагностиката не се откриват такива, а колкото до това къде е правена такава, ще пробвам и при Moto Phoe, ако за друго поне ще дадат още едно мнение.Благодаря за мнението maxpoint, леко и безаварино

Колега ако си от софия.../в профила ти не пише/..отиди в МП-Люлин../В МП-младост не им се работи и ти казват нищо и няма на колата/
НЕ експериментирай да правиш каквото и да е защото нашия тип двг са бъкани с електроники и единствено в МП могат да направят нещо по въпроса колкото и да не ни се ходи там >:D<: подгряващите свещи при нашия двигател се включват само при температури от -10 надолу и самото реле няма нищо общо с релетата на по-стария дизел.Успех и пиши ако отидеш на диагностика какво се е случило защото може и мен да ме споходи такова приключение.

Re: Проблем с Мондео - Дизел 2.0 TDCI DuraTORQ
Публикувано: 06 апр 2008, 19:03
от divxstore
Здравей колега,
имах подобен проблем. Едната лампичка (оранжевата звездичка) мигаше постоянно и колата губеше мощност, до към 100 горе долу ускоряваше но оттам нагоре трудно. Отидох в МП в Хасково, момчето я закачи за компютъра и каза, че проблема е в третата дюза. Каза, че може да се наложи смяна но първо щял да пробва да я настрои от компютъра наново. Е успя и "ремонта" ми излезна 25лв. Оттогава проблем не съм имал и колата върви страхотно.
Re: Проблем с Мондео - Дизел 2.0 TDCI DuraTORQ
Публикувано: 06 апр 2008, 19:30
от Атанас
Няма да помогна на колегата, но съм длъжен да го напиша

Не е задължително диагностиката да покаже грешка, за да се предприеме ремонт. Освен грешките ЗАДЪЛЖИТЕЛНО трябва да се гледат стойностите, които датчиците връщат към компютъра. Много често пишман майсторите казват, че нямаш проблем по простата причина, че не знаят или нямат желание да погледнат данните от датчиците. Случвало се е не веднъж да има повреден датчик, но да не се натрупва грешка и се започва ходене по мъките
Дано съм бил полезен
Re: Проблем с Мондео - Дизел 2.0 TDCI DuraTORQ
Публикувано: 07 апр 2008, 19:16
от nslavov
divxstore написа:Здравей колега,
имах подобен проблем. Едната лампичка (оранжевата звездичка) мигаше постоянно и колата губеше мощност, до към 100 горе долу ускоряваше но оттам нагоре трудно. Отидох в МП в Хасково, момчето я закачи за компютъра и каза, че проблема е в третата дюза. Каза, че може да се наложи смяна но първо щял да пробва да я настрои от компютъра наново. Е успя и "ремонта" ми излезна 25лв. Оттогава проблем не съм имал и колата върви страхотно.
Здрасти, колега.Проблема който описваш е същият и при мен.Ще направя диагностика и при Moto Phtoe, пък ще видим.. дано да се размине като при теб.
Благодаря за мнението!
Re: Проблем с Мондео - Дизел 2.0 TDCI DuraTORQ
Публикувано: 08 апр 2008, 10:35
от divxstore
Дано и твоята кола се оправи колега. Пиши пак като решиш проблема.
Re: Проблем с Мондео - Дизел 2.0 TDCI DuraTORQ
Публикувано: 11 апр 2008, 08:09
от nslavov
Направих диагностиката в Moto Phone..излизе, че заради некачествената нафта или просто защото дюзите на тези двигатели са "ахилесовата пета" ще бъде необходима подмята им.Според тях от 4-те дюзи, само едната работи.Ремонта и всичко останало при цена, която ми предложиха за една дюза около 700лв. без труд.Предлагат ми 1г. гаранция на дюзите, но при положение, че подменим 4-те дюзи, като те ще откачат резорвара, заедно с цялата горивна система и пр., за да я почистят.Такъв ремонт ще излезе доста скъп.Като се поразтърсих разбрах, че завода на производителя е в Турция и цената им е 350лв.?!??!Преди това обаче от друг сервиз само за дизели ми подложиха да опитат да ги свалят и да се опитат да ги ремонтират.Казаха ми, че не могат да гарантират дали ще ги успеят с този ремонт, а и също така че мнението на Moto Phone не е най-миродавното.Обясниха ми също така, че това не пречи на работата на двигателят, но за сега само губи мощност, но в последствие ще почне и да угасва...
Моля, за съвет имал ли е някой подобен проблем и как е успял да го реши!
Re: Проблем с Мондео - Дизел 2.0 TDCI DuraTORQ
Публикувано: 16 апр 2008, 13:07
от tha22don
Ами и аз да се включа с поредната "издънка" на мотора. Взех си фокусче с TDCi 1.8 двигателя. В диапазона 2500-3000 оборота колата гасне

. Също светва и въпросната лампа за подгряващите свещи. Колата губи мощност, прихълцва 1-2 пъти и угасва. След спиране на автомобила /някъде в пътния банкет/ и запалване, колата си върви, но проблема пак се появява и то на 3-та скорост! На втора с пълна цедка не гасне

. Закачиха я в МП-Плевен на компютър и заключението беше ужасяващо:2 неработещи дюзи, една пикаеща и само една работеща

. Предложиха ми нови дюзи по 508лв. парчето....като по тяхно мнение, ако се купели нови 3, трябвало и четвъртата да се подмени с нова, за да е всичко в ред. При което ме заболя сърцето като набързо си калкулирах евентуалната подмяна. Сега се чудя дали да не отида в друг сервиз да ми направят повторна диагностика за всеки случай и ако излязат отново дюзи, ще се сменят явно, но не и с нови. Все пак 2000лв. не намирам всеки ден. Някой ако може да каже дали има възможност да се ремонтират и къде ще съм много благодарен!
П.С. малко съм зле от към двигатели и автомобили, но явно ще се захващам постепенно с разучаването им...
Re: Проблем с Мондео - Дизел 2.0 TDCI DuraTORQ
Публикувано: 16 апр 2008, 18:52
от Edinuser
Незнам за дизела дюзите дали не могат да се чистят като на бензиновите мотори ?
Някой ако знае да каже?
Пък може и да се пробва, че нашето дизелово гориво е .....
Re: Проблем с Мондео - Дизел 2.0 TDCI DuraTORQ
Публикувано: 16 апр 2008, 20:43
от tha22don
@nslavov: колега решиха ли ти проблема с неработещите дюзи? успяха ли с ремонта на дюзите? понеже на мен ми бяха казали, че не подлежали на ремонт...аз съм лаик в това отношение и каквото ми кажат го приемам, но не се втурвам в необмислени ремонти засега....предпочитам да се уверя на 100%, че дюзите наистина не са в ред...има ли някакъв шанс да не е от дюзите, а от някакво реле?
П.С. в една друга тема, колега беше писал, че имал неработеща дюза, но след препрограмиране, се е оправила! Това е още едно нещо, което искам да си изясня по отношение на тези дюзи- по какъв начин се управляват, от какво/ явно комп./ но ако не работят-не са ли запушени? или просто трябва да се препрограмират и да започнат да работят отново...
Извинявам се, ако изместваме основната тема!
Re: Проблем с Мондео - Дизел 2.0 TDCI DuraTORQ
Публикувано: 16 апр 2008, 21:32
от cenzor
tha22don написа:Ами и аз да се включа с поредната "издънка" на мотора. Взех си фокусче с TDCi 1.8 двигателя. ..

И с какво се е издънил мотора, при положение , че някой тиквеник е сипвал кофти нафта преди това?
А и как я взе тази кола без диагностика?

Re: Проблем с Мондео - Дизел 2.0 TDCI DuraTORQ
Публикувано: 16 апр 2008, 21:41
от tha22don
Тук си прав, че не двигателя е виновен, а собственика на колата...не мисля да занимавам всички как и защо съм взел колата, за да не спамя темата. По-скоро искам да разбера дали въпросните дюзи могат да се препрограмират или да се почистят, за да работят, ако има колега, който е правил нещо подобно да сподели..иначе ще се сменят и от там нататък каквото времето покаже.
Re: Проблем с Мондео - Дизел 2.0 TDCI DuraTORQ
Публикувано: 17 апр 2008, 07:46
от nslavov
Включвам се отново за да кажа на всички с подобни проблемни дюзи, че те не подлежат на ремонт, а ако някой успее да ги оправи с препрограмиране или нещо подобно ще е голямо чудо.Казвам само мнението на 3 сервиза в които бях.Хората ми обясниха че разспръскачът на тази дюза НЕ може да се сменя, така че какъвто и да е механичен ремонт е невъзможен.Интересното, обаче е че в сервиза в който свалиха всичките дюзи и ги подложиха на диагностика, излезе че не четири, а само две от тях са за смяна.От Moto Pfone предложиха и цена за дюзи 700лв., а разбрах че системата е Lukas и имат завод в Турция, като цената на която може да се намери е от 350-400лв.Ваш остава изборът къде и колко да плащате, но аз лично ще ходя в Pfone САМО за диагностика, защото има лицензиран софтуер, а за другото другаде.Ако някой е подменял такива дюзи, моля ако му е известно да им напише номерата и евентуално тяхната цена.
Успех!
Re: Проблем с Мондео - Дизел 2.0 TDCI DuraTORQ
Публикувано: 17 апр 2008, 14:15
от divxstore
tha22don написа:....
Значи на мен ми препрограмираха едната дюза в МП защото даваше грешка. Момчето каза, че по-някога можело да се направи, но в много редки случаи давало резултат. За мой късмет (пу,пу,пу) прорабти. Също така момчето каза, че цената им е около 600-700 лева и било хубаво всички да се сменят едновременно (заради гаранция). По негово мнение колите карани с българска нафта издържали 100 - 150 хил км преди смяна.
Re: Проблем с Мондео - Дизел 2.0 TDCI DuraTORQ
Публикувано: 12 юни 2008, 19:22
от west4life
tha22don написа:Ами и аз да се включа с поредната "издънка" на мотора. Взех си фокусче с TDCi 1.8 двигателя. В диапазона 2500-3000 оборота колата гасне

. Също светва и въпросната лампа за подгряващите свещи. Колата губи мощност, прихълцва 1-2 пъти и угасва. След спиране на автомобила /някъде в пътния банкет/ и запалване, колата си върви, но проблема пак се появява и то на 3-та скорост! На втора с пълна цедка не гасне

. Закачиха я в МП-Плевен на компютър и заключението беше ужасяващо:2 неработещи дюзи, една пикаеща и само една работеща

. Предложиха ми нови дюзи по 508лв. парчето....като по тяхно мнение, ако се купели нови 3, трябвало и четвъртата да се подмени с нова, за да е всичко в ред. При което ме заболя сърцето като набързо си калкулирах евентуалната подмяна. Сега се чудя дали да не отида в друг сервиз да ми направят повторна диагностика за всеки случай и ако излязат отново дюзи, ще се сменят явно, но не и с нови. Все пак 2000лв. не намирам всеки ден. Някой ако може да каже дали има възможност да се ремонтират и къде ще съм много благодарен!
П.С. малко съм зле от към двигатели и автомобили, но явно ще се захващам постепенно с разучаването им...
Колега ,здравей
аз съм собственик на Фокус 1.8 ТДИ и съм крайно доволен от колата - този проблем който го имаш ти , го имах и аз и срещу скромните 225 български кинта го оправих / педал на газта/ - бил с реостат и не подлежи на ремонт , кофти е с този проблем , понеже можеш да се убиеш като куче изпреварвайки ТИР и като почнеее да хълцаа ама точно до камиона и ми спираше сърцето бате но сега няма проблем
а за дюзите , да свалят се специално в Плевен има един пич викат му Сърбина /нищо сръбско не видех у него/ и ми ги почисти и отремонтира 1 от 4
цена демонтаж/ монтаж - 20 български лева /ако не можете и сами а ако можете си сменете болтовете на кученцата

оти като се стягат и разтягат самите болтове се разтягат и метала се изморява и от напрежението създадено от налягането на горивото което минава през дюзата и се късат

/
така , цена на стенд - 1български лев на дюза /демек 4 кинта/ стенд и евентуално ако има има прецакана дюза и ако подлежи на ремонт излиза не повече от 8 - кинта на отремонтирана дюза и разпръсквач
и примерно едни 2-кинта за 2-литра бира за почерпка
демек тотал за всичко е 20 + 4 + /8/ = 32 лв ааа и една бира = 35 кинта.
ама за момчетата с TDCI-тата нямам идея как седят нещата даже и за силов тунинг не стават

демек са леееекооо прецакани /май/ : ))))
единственото нещо което за което ме стяга каскета , като ида в МП е че надценката е 235% най-малко ...
безаварийно каране колеги , дано съм ви бил поне маааалко полезен.
поздрави
Re: Проблем с Мондео - Дизел 2.0 TDCI DuraTORQ
Публикувано: 13 юни 2008, 14:05
от tha22don
west4life написа:..............
Редакция, за да не се обърка някой:
"Ами при TDCi-мотора няма възможност за ремонт на дюзите" Грешно! Могат да се поправят. По-нататък в темата е описано къде и как.
...така че си цаках парички за втора употреба (към 180лв. парчето).
В момента колата още е в "бокса". След около месец и половина при един майстор в Търново /който явно разбираше, но незнайно защо не искаше да се занимава задълбочено с колата/ сега е в МП-Търново. Там ми настроиха всички дюзи и според стенда им и компютъра за диагностика - колата би трябвало да се изтрелва като ракета, т.е. няма грешки в показанията на датчиците и компютъра в колата. Което ги озадачава доста там..иначе мога да ги похваля малко момчетата.../то моята история може да стане дълга и широка, така че няма да се задълбочавам/...поне ми пали колата вече...че от предния майстор / на който му я закарах на ход, я вземах от него на буксир

/ та в МП-Търново я запалиха, настроиха дюзите и смениха един клапан на помпата, която прави налягане за впръскването/ клапана е отново втора ръка-нов е към 240лв. при тях/ . В момента отново на 3-та и 4-та предавка колата "забива" нос и неще и неще да ускорява. На първа и втора с пълно натискане на педала няма проблем, но като се превключи на 3-та или 4-та и дотам...Сега чакат от МП да им доставят нов клапан за помпата, за да пробват с него как ще е колата..ако няма промяна ще върнат моя и ще търсят другаде проблема. Аз се чудех да не е компютъра на колата нещо да се ошашква, но те отричат...ще им спомена за педала на газта да видим каква ще излезе работата и там...
А west4life, ако можеш да споделиш нещо по-подробно за педала с реостат- и при теб ли е било точно /или горе-долу / при тези обороти губенето на мощност и изобщо каквото се сетиш.....че колицата ми седи само в сервиза поради тази причина и ми е болно като ходя да си я гледам как седи на док
Поздрави!
Re: Проблем с Мондео - Дизел 2.0 TDCI DuraTORQ
Публикувано: 26 юни 2008, 23:29
от RONIKO
tha22don написа:west4life написа:..............
Ами при TDCi-мотора няма възможност за ремонт на дюзите...така че си цаках парички за втора употреба (към 180лв. парчето).
В момента колата още е в "бокса". След около месец и половина при един майстор в Търново /който явно разбираше, но незнайно защо не искаше да се занимава задълбочено с колата/ сега е в МП-Търново. Там ми настроиха всички дюзи и според стенда им и компютъра за диагностика - колата би трябвало да се изтрелва като ракета, т.е. няма грешки в показанията на датчиците и компютъра в колата. Което ги озадачава доста там..иначе мога да ги похваля малко момчетата.../то моята история може да стане дълга и широка, така че няма да се задълбочавам/...поне ми пали колата вече...че от предния майстор / на който му я закарах на ход, я вземах от него на буксир

/ та в МП-Търново я запалиха, настроиха дюзите и смениха един клапан на помпата, която прави налягане за впръскването/ клапана е отново втора ръка-нов е към 240лв. при тях/ . В момента отново на 3-та и 4-та предавка колата "забива" нос и неще и неще да ускорява. На първа и втора с пълно натискане на педала няма проблем, но като се превключи на 3-та или 4-та и дотам...Сега чакат от МП да им доставят нов клапан за помпата, за да пробват с него как ще е колата..ако няма промяна ще върнат моя и ще търсят другаде проблема. Аз се чудех да не е компютъра на колата нещо да се ошашква, но те отричат...ще им спомена за педала на газта да видим каква ще излезе работата и там...
А west4life, ако можеш да споделиш нещо по-подробно за педала с реостат- и при теб ли е било точно /или горе-долу / при тези обороти губенето на мощност и изобщо каквото се сетиш.....че колицата ми седи само в сервиза поради тази причина и ми е болно като ходя да си я гледам как седи на док
Поздрави!
Здравей, имам същия Форд и имах същия проблем, и с доста ходене по мъките стигнах до правилното място, а то е един сервиз в Пловдив намиращ се на ... забравих името на улицата, абе на 500 метра от митницата в посока града .Хората са инвестирали в апаратура за стотици хиляди евро и им отне около 10 минути да установят проблема. а по въпроса за дюзите ,че не се рециклират- ще имаш да вземаш , и това правят с оригинални делфи части , срещу 230 лв на дюза с включен монтаж демонтаж и 6 месеца гаранция. сега колата не забива нос и си върви както си требва
