Премахване на ЕРГ клапана ,Любопитно
Публикувано: 13 апр 2008, 20:02
Преди време пуснах тема в която споменах ,че имам проблем с оборотите и в която призовах да ми давате идей какво да правя за да се оправи проблема и веднъж завинаги да се знае кво да се прави защото доста хора имат такива проблеми . Не само аз ..... та както и да е никой не писа та сам почнах да експериментирам .
След като смених моторчето за празниях ход без резултат реших да видя тоз прословут ЕРГ клапан ,дето е уж е за по пълно изгаряне на горивото . Четох теми ,че може да е блокирал на отворето положение и съответно да ми беднее горивната смес . Първото и най елементарно нещо койте ми дойде наум е .........проследих вакумните маркуми от Ерг клапана до къде водят оказа се ,че водят до друг клапан който оправлява ЕРГ-то дръпнах буксата с надеждата да видя дали няма да се оправи ,за съжаление не минах толкова лесно нямаше никаква промяна . Викам си явно найстина е блокирал на отворено положение и ще трябва да го сваля . Качих я на канал като мислих ,че отдолу ще го сваля по лесно като моторчето за празниях ход .. жестоко се излъгах ...
Затова почнах да разглабвам покрай него квото ми пречи от горната страна . Махнах кутията над дросела там болтовете са десетка след това откачих гуменият маркуч за въздуха от долната му страна откачих буксата за датчика след това откачих и другата за МАФ сензора и махнах горната част на кутията за въздушният филтър от снимките се вижда тогава вече имах няква видимост към ЕРГ-то .
Развих двата болта който го държат също с глава 10 (трябва ви малка тресчотка и удължение за долният болт) .
След като развих двата болта се почнаха мъките отдолу се държи на една гайка която е за ключ 22 ,след няколко безуспешни опита да вкарам такъв ключ там па камо ли и да го завъртя тръгнах в друга посока . Викам си ще отказа тръбата от към генерацията и ще сваля клапана заедно с цялата тръба ................... развих тръбата от към генеразцияята и понечих да дръпна клапана заедно с цялата тръба ама нъцки не мърда тръбата беше хваната за ламарината която държи бобината за свещите ... разкачих свещи ,одвих бобината от стойката и като си мислих, че тръбата е хваната с някъв болт към стойката на бубината и като махна отгоре кабелите и бобината ще го видя ........
Целият този труд беше на вятъра ,видях само ,че няма болт и тръбата е заварена за рамката дето държи бибината имаше вариант да сваля зялата рамка обаче ми се видя прекалено сложно да отворя половината мотор и затова се отказах схлобих всичко и почнах да умувам как да развия клапа от долната му страна ,решението се оказа много елементарно, обаче нямаше кой да мисли още в началото .Успях и вкарах ключ 22от към страна на въздушният филтър имах ход на ключа не повече от 5 см (сериозен проблем ) напънях няколко пъти обаче без успех (яка ръка си трябва) след няколко опита викнах един съсед който е фитнес инстрктор (яко копеле ) та той успя да го развие (предо това го напръсках с прей за ръжда )после леко по лека отхлабената гайка си я доразвих и свалих най накрая клапана .
Всичкият този труд се оказа напразен клапана се оказа ,че е блокирал на затворено положение сипах отгоре кореселин но отдолу не прокапа .......
Явно преблема е друг .
Така и така бях го свалил викам я за всеки случай да го запуша .... тръгнах да режа една ламаринка и за да я очертая взех една стотинка (монета от 2 стотинки ) дойде ми гениална идея що да режа като може да сложа монетата . Влизаше съвсем точно със съвсем малък луфт .
Купих един високо температурен силикон (снимката по долу ) уплатних монетата почистих хубаво гарнитурата към клапан и нея намаха със силикон и айде всичко по обратният ред ....
От снимките по долу ще ви стане ясно .
Дано съм помогнал на някой с това инфо .
Само да отбележа ,че за да развиете долната гайка съм ползвал и френки ключ малък който може да се отваря до 22 понеже е къс и в някой положение на гайката само той помага .
И още нещо което ми направи пречатление на една от снимките по долу умишлено съм го снимал и обградил.
В десният агъл на долната част на кутията на въздушният филтър има едно малко правоъгалниче което беше до горе с тиня погледнах ,че точно зад него има варкуч който отива към главата на мотора незнам за какво е точно но го открих съвсем случайно ,едва ли някой е обръщал внимание ,че освен към дросела от това малко уребрение на кутият се смуче и друг въздух за някъде си ...... незнай къде ..... При мене беше догоре с тиня и боклуци и го почистих .....
След като смених моторчето за празниях ход без резултат реших да видя тоз прословут ЕРГ клапан ,дето е уж е за по пълно изгаряне на горивото . Четох теми ,че може да е блокирал на отворето положение и съответно да ми беднее горивната смес . Първото и най елементарно нещо койте ми дойде наум е .........проследих вакумните маркуми от Ерг клапана до къде водят оказа се ,че водят до друг клапан който оправлява ЕРГ-то дръпнах буксата с надеждата да видя дали няма да се оправи ,за съжаление не минах толкова лесно нямаше никаква промяна . Викам си явно найстина е блокирал на отворено положение и ще трябва да го сваля . Качих я на канал като мислих ,че отдолу ще го сваля по лесно като моторчето за празниях ход .. жестоко се излъгах ...
Затова почнах да разглабвам покрай него квото ми пречи от горната страна . Махнах кутията над дросела там болтовете са десетка след това откачих гуменият маркуч за въздуха от долната му страна откачих буксата за датчика след това откачих и другата за МАФ сензора и махнах горната част на кутията за въздушният филтър от снимките се вижда тогава вече имах няква видимост към ЕРГ-то .
Развих двата болта който го държат също с глава 10 (трябва ви малка тресчотка и удължение за долният болт) .
След като развих двата болта се почнаха мъките отдолу се държи на една гайка която е за ключ 22 ,след няколко безуспешни опита да вкарам такъв ключ там па камо ли и да го завъртя тръгнах в друга посока . Викам си ще отказа тръбата от към генерацията и ще сваля клапана заедно с цялата тръба ................... развих тръбата от към генеразцияята и понечих да дръпна клапана заедно с цялата тръба ама нъцки не мърда тръбата беше хваната за ламарината която държи бобината за свещите ... разкачих свещи ,одвих бобината от стойката и като си мислих, че тръбата е хваната с някъв болт към стойката на бубината и като махна отгоре кабелите и бобината ще го видя ........
Целият този труд беше на вятъра ,видях само ,че няма болт и тръбата е заварена за рамката дето държи бибината имаше вариант да сваля зялата рамка обаче ми се видя прекалено сложно да отворя половината мотор и затова се отказах схлобих всичко и почнах да умувам как да развия клапа от долната му страна ,решението се оказа много елементарно, обаче нямаше кой да мисли още в началото .Успях и вкарах ключ 22от към страна на въздушният филтър имах ход на ключа не повече от 5 см (сериозен проблем ) напънях няколко пъти обаче без успех (яка ръка си трябва) след няколко опита викнах един съсед който е фитнес инстрктор (яко копеле ) та той успя да го развие (предо това го напръсках с прей за ръжда )после леко по лека отхлабената гайка си я доразвих и свалих най накрая клапана .
Всичкият този труд се оказа напразен клапана се оказа ,че е блокирал на затворено положение сипах отгоре кореселин но отдолу не прокапа .......
Явно преблема е друг .
Така и така бях го свалил викам я за всеки случай да го запуша .... тръгнах да режа една ламаринка и за да я очертая взех една стотинка (монета от 2 стотинки ) дойде ми гениална идея що да режа като може да сложа монетата . Влизаше съвсем точно със съвсем малък луфт .
Купих един високо температурен силикон (снимката по долу ) уплатних монетата почистих хубаво гарнитурата към клапан и нея намаха със силикон и айде всичко по обратният ред ....
От снимките по долу ще ви стане ясно .
Дано съм помогнал на някой с това инфо .
Само да отбележа ,че за да развиете долната гайка съм ползвал и френки ключ малък който може да се отваря до 22 понеже е къс и в някой положение на гайката само той помага .
И още нещо което ми направи пречатление на една от снимките по долу умишлено съм го снимал и обградил.
В десният агъл на долната част на кутията на въздушният филтър има едно малко правоъгалниче което беше до горе с тиня погледнах ,че точно зад него има варкуч който отива към главата на мотора незнам за какво е точно но го открих съвсем случайно ,едва ли някой е обръщал внимание ,че освен към дросела от това малко уребрение на кутият се смуче и друг въздух за някъде си ...... незнай къде ..... При мене беше догоре с тиня и боклуци и го почистих .....