Необичайно количество нагар по разпределителният вал!!!

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
bgniki
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 06 фев 2007, 19:46
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.3 mi 94 г./Форд Фокус 1.8 Zetec 99 г.
Местоположение: Елхово/Bургас
Status: Извън линия

Необичайно количество нагар по разпределителният вал!!!

Мнение от bgniki » 26 юни 2008, 21:26

Здравейте!Преди няколко дни сменях корковата гарнитура на капака на разпределителният вал,защото беше просълзила леко,и ми направи впечатление голямото количество нагар по вала и по капака!Незнам дали е нормално!Поизчистх го малко,но все пак ме притесни този факт!Имаше доста големи откъртени парчета с големината на монета от 1 лев.Иначе колата си работи нормално като цяло!Потракват малко клапаните но мисля че е нормално за фиестата!В последно време се губи и по малко масло но си мислех че е от гарнитурата!Сега съм сменил маслото и я наблюдавам!Ако някой знае нещо за този нагар благодаря предварително!
Фиеста 1.3 моноинжекцион 94 г.с верига
Ники Стоянов

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Необичайно количество нагар по разпределителният вал!!!

Мнение от tankovbg » 27 юни 2008, 11:51

Закарай я на майстор да ти смени вложките на клапаните.

Потребителски аватар
tiburon
потребител
потребител
Мнения: 28
Регистриран: 21 яну 2007, 21:03
Модел на автомобила: FIESTA 1.0 '90
Местоположение: pleven
Status: Извън линия

Re: Необичайно количество нагар по разпределителният вал!!!

Мнение от tiburon » 20 юли 2008, 22:00

Колега,това,което ще ти кажа няма да ти хареса,но е истината.Двигателят ти се е поизносил.Ще се опитам да обясня: налягането на маслото трябва да е 1.5 атмосфери при 2000 об. мин,което означава,че тези двигатели по принцип не вдигат голямо налягане на маслото и качват минимално количество до кобилиците,колкото да смазва оста ,където лагеруват.Можеш да махнеш капака на клапаните,да запалиш двигателя и така да си работи без да цапа с масло наоколо.С увеличаване на пробега количеството масло,което се качва до горе намалява,миещият ефект изчезва и малко по малко започва да се образува нагар.Друг признак са тракащите клапани,които не се оправят с реглаж,защото това тракане е поради износване на разпределителния вал и на чашките над него,в които стъпват прътовете за повдигане на кобилиците.Изчезва и масло от двигателя - в добрия случай са гумички на клапаните,в по-лошия износване в буталната група.
BUILD FORD TOUGH
F1 Е РЕЛИГИЯ
НЕВЕРОЯТНО!!!

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Re: Необичайно количество нагар по разпределителният вал!!!

Мнение от ewgeny » 21 юли 2008, 14:44

Това от къде се губи масло можеш лесно да го разбереш. Като загрее добре колата я гасиш и я оставяш да постои около час-два. После някой гледа отзад, като палиш - ако излезе синкав пушек, си добрия вариант - гумички (вложки) на клапаните. Ако не пропуши обаче, или имаш теч от някъде или трябва най-малко да се сменят маслосъбиращите сегменти.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта